Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Cytat

Dzięki.
ST-392 zPID jest z TECH-a, będę wiedział.

Czujnik temp spalin jest ważny, bo dzięki niemu wyłączamy pompę kominkową.
W przeciwnym razie będzie sobie pracowała póki kominek nie wystudzi całego z takim mozołem załadowanego baniaczka. icon_biggrin.gif


ST to wszystkie sterowniki Tech-a maja taki przedrostek.
Ja mam bodajże ST 88 z PID w kotle Defro Optima Komfort Plus.
A czy ten ST 880 z PID nie podołał by wyzwaniu u Ciebie? tylko on też kosztuje nie mniej niż ten 392.
Bo ten 392 jest fajny ale ta cena mało atrakcyjna icon_smile.gif Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Coś takiego... po stronie kozy:



Tylko coś trzeba wymyślić, żeby koza nie studziła nocą bańki.

Cytat

Sterowniki pompy:
SP 100 (biały) - 69zł
SP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105zł
ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89zł
EUROSTER E11K - 245zł
EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190zł
SP-03 (Biały) - 58zł
Hydros 200 (dizajnerski) - 125zł
RT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)
Kratki MSK Glass - 488zł
Kratki MSK Plus z przepustnicą - 549zł
Tatarek RT-03 Wojtuś - 275zł
Tatarek RT-08P - 600zł
Timpex
Brunner
Leda
Plum ecoKOM 700-800zł
S-Thermatic
ST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin



Są jeszcze sterowniki Geco i czujniki temp spalin do nich.

Cytat

Czujnik temp. spalin to podstawa przy buforze - dobrze aby jeszcze takie cacko mogło sterować poszczególnymi biegami pompy icon_cool.gif dla efektywniejszego odzysku energii ( tak jak w przypadku sterowników pomp zestawów solarnych).



Zgłębiam temat, ale z tego co dotąd wyczytałem, to ludzie kombinują i dupa z króla, bo co pompa to inna konstrukcja, do tego poszczególne biegi to osobne uzwojenia, a do tego kondensator raz jest przełączany, raz nie jest.
Trzeba by kupić taką "mądrzejszą" pompę, a tu znowu wchodzi kwestia mocy nabywczych.

Sterowniki pomp solarnych, powiadasz. Rozwiniesz? icon_smile.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tylko coś trzeba wymyślić, żeby koza nie studziła nocą bańki.


Podejrzewam,że zawora zwrotny załatwił by sprawę.

Cytat

Zgłębiam temat, ale z tego co dotąd wyczytałem, to ludzie kombinują i dupa z króla, bo co pompa to inna konstrukcja, do tego poszczególne biegi to osobne uzwojenia, a do tego kondensator raz jest przełączany, raz nie jest.
Trzeba by kupić taką "mądrzejszą" pompę, a tu znowu wchodzi kwestia mocy nabywczych.


Pompy firmy Grunfos albo Wilo te elektroniczne podobno same dobierają sobie moc.
Link do komentarza
Cytat

Dobierają, owszem, ino że chodzi o to, iżby sterownikiem móc tę moc im wzmóc.


W zasadzie to tendencja jest taka aby pompki zużywały jak najmniej, a jeżeli moc ma być większa to chyba należałoby kupić mocniejszą pompkę niż powinna być np zamiast 40 kupić 60. Bo tobie raczej chodzi o szybkość przepływu.
Link do komentarza
Lekko o co innego mnie chodzi. Mianowicie: jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.
Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.

Jeśli alfa2 albo sprinta same z tym sobie radzą, to byłoby pięknie.
Tego nie wiem. Jeszcze.

Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur...
Link do komentarza
Swego czasu na szkoleniach miałem okazję "badać" kilka sterowników i te lepszejsze posiadają możliwość płynnej regulacji pracy pompy. Jak mamy lekko ciepło to glikol jest pchany z wolną prędkością aby słonko nam go lepiej nagrzało, jak jest gorąco to pompa przyspiesza itp. http://allegro.pl/sterownik-solarny-kolekt...3839499842.html ten w opisie ma takie możliwości. Oczywiście trzeba by dobrać do tego odpowiednią pompę itp.
Jako że ostatnio zgłębiam arkana hydrauliki to pomyślałem że taki sterownik wraz z czujnikiem temperatury spalin byłby idealny do naszych buforowych instalacji. Oczywiście warunkiem jest też przystępna cena takiego zestawu.

Edytowano przez BIGL (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
I chodzi też o to iżby wyłączyć / odłączyć / rozłączyć jakoś / przez coś / czymś możliwość iżby ciepłe wracało do kozy z baniaka, kiedy już się nie pali.
I tu znowu jakoś te dwa czujniki - w kozie i w kominie = ze sobą mają zagadać do sterownika, a on w odpowiedzi coś zadysponować - komuś lub czemuś. Natenczas baniak sapie od ciepła, a koza wzdycha i stygnie samopas.

Cytat

Jako że ostatnio zgłębiam arkana hydrauliki to pomyślałem że taki sterownik wraz z czujnikiem temperatury spalin byłby idealny do naszych buforowych instalacji. Oczywiście warunkiem jest też przystępna cena takiego zestawu.


Biglu, a:
1. czy masz pomysł która pompa by pasowała?
2. czy u Ciebie piec wystudza bańkę?
Link do komentarza
Cytat

Lekko o co innego mnie chodzi. Mianowicie: jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.
Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.

Jeśli alfa2 albo sprinta same z tym sobie radzą, to byłoby pięknie.
Tego nie wiem. Jeszcze.

Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur...


Jeżeli rozpalisz w kominku to pompka się uruchomi gdy woda osiągnie zadaną temperaturę przez sterownik, może to być 30 stopni a również i 50. Co do przyśpieszenia obiegu cieplej wody to wydaje mi się ,że nie ma to większego znaczenia bo odbiór ciepła będzie taki sam czy woda popłynie szybciej czy wolniej.
Ja też nie wiem czy nie wypisuję bzdur ,tak filozofuję sobie z Tobą icon_lol.gif
Link do komentarza
Tak, poczytałem.
Ładne, ciekawe.
Sterowanie pompką jest fajne. Teraz tylko pompkę do tego znaleźć, to przez analogię dojdziemy i do sterownika podobnego, a przystosowanego do pracy z kominkiem.

Ergo:
Cytat

Sterowniki pompy:
SP 100 (biały) - 69zł
SP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105zł
ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89zł
EUROSTER E11K - 245zł
EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190zł
SP-03 (Biały) - 58zł
Hydros 200 (dizajnerski) - 125zł
RT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)
MSK Glass Kratki - 488zł
Tatarek RT-03 Wojtuś - 275zł
Tatarek RT-08P - 600zł
Timpex
Brunner
Leda
Plum ecoKOM 700-800zł
S-Thermatic
ST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin
IB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263zł

Link do komentarza
Co do samorozładowywania baniaka przez kocioł to u mnie tą funkcję pełni właśnie u-rurka. Przy takich przekrojach jak moje 2" muszę jeszcze zamknąć czopuch i klapkę powietrza (zdejmuję łańcuszek z miarkownika) - inaczej cug przez wymiennik kotła uruchamia odwrotną grawitację. Działa to dobrze bo po ostygnięciu kotła "rurki" są zimne.
Myślę że u Ciebie wystarczy zamknąć szyber i dopływ powietrza.
Link do komentarza
Cytat

Co do przyśpieszenia obiegu cieplej wody...



I tu właśnie dochodzimy po raz kolejny i nie ostatni do ściany.

Jak więcej zimnej wpłynie szybciej, to nie schłodzi?
Moim zdaniem schłodzi.

Ale....

Jak w podłogówce wrzucisz wyższy bieg pompki, to więcej ciepłej wpłynie i nagrzeje?
Mnie się zdawało, że jak wolniej w podłogówkę woda płynie, to więcej ciepła rurka oddaje niżby oddała gdyby pompka pracowała na dwójce.
Ale Animus ze dwa dni temu zajrzawszy tutaj ironicznie sapnął i zamilkł, z czego wnoszę, że z fizyką jest lekko inaczej niż mi się zdaje że jest!

Cytat

Myślę że u Ciebie wystarczy zamknąć szyber i dopływ powietrza.



Bardzo budujące jest to, co napisałeś, bo drastycznie upraszcza instalację sprowadzając problem jedynie do kwestwii ochrony powrotu i, niesie ze sobą znaczące oszczędności tych... mocy nabywczych.
Link do komentarza
Cytat

jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.
Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.
Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur...

Tak działa grawitacja .
Cytat

Ale Animus ze dwa dni temu zajrzawszy tutaj ironicznie sapnął i zamilkł, z czego wnoszę, że z fizyką jest lekko inaczej niż mi się zdaje że jest!

Dasz radę już jesteś głęboko w temacie ,ktoś musi tym potem sterować -doglądać,a to też kosztuje .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

I tu właśnie dochodzimy po raz kolejny i nie ostatni do ściany.

Jak więcej zimnej wpłynie szybciej, to nie schłodzi?
Moim zdaniem schłodzi.


Zgadza się ale jest to chwilowe do osiągnięcia zadanej temperatury. Czy to będzie ciepła czy chłodna woda to przy działaniu jednostajnym pompki I,II,III bieg komfort użytkowania będzie taki sam jedynie szybciej się nagrzeje przy biegu III ale i więcej prądu pójdzie na ten cel. A jak już wspomniałem tendencja jest taka aby jak najmniej energii marnować.
Jak dasz I bieg to początek nagrzewania może być dość długi ,ale zrekompensujesz to np ustawieniem temp załączenia pompki.
Jak nic nie pokręciłem to chyba wiesz o co mi biega.
Link do komentarza
Czytam jeszcze o TECH ST-408 i w ogóle tego techa.
Myślę że Tech rulez. Jakość.

Cytat

Tak działa grawitacja .
Dasz radę już jesteś głęboko w temacie ,ktoś musi tym potem sterować -doglądać,a to też kosztuje .


Animus, dzięki za zainteresowanie.
Co byś doradził, żeby chronić zimny powrót?
- Zawór temperaturowy? Jaka tem? 55stC?
- Sterować ręcznie zaworem kulowym i termometrem?
- może sam czujnik temp do pompki wystarczy?

Cytat

Zgadza się ale ... pompki I,II,III bieg komfort ... więcej prądu ... tendencja jest taka aby jak najmniej energii marnować.



Mhtyl, wiem o co biega.
Rozminęliśmy się w jednym, nie napisałem jednoznacznie - w tym wszystkim zasadniczo najważniejsza kwestia dotyczy stanów granicznych, poniekąd ze sobą niezwiązanych:
1. woda prawie się gotuje i trzeba odebrać ciepło z kozy (brak wężownicy)
2. w kozie właśnie napaliliśmy i chcemy żeby najpierw woda chodziła tylko w małym obiegu - ochrona powrotu
3. w kozie wygasło i baniak zaczyna stygnąć poprzez kozę; choć ten jest odfajkowany przez Bigla
Link do komentarza
Jednak nie. Pkt 3 nie jest rozwiązany, bo kiedy jest żar w kozie, to pompa ma pracować.
I pracuje. Cały czas pracuje. Nawet wtedy pracuje, kiedy w kozie jest już chłodniej niż w baniaku.
I sympatycznie pompuje natenczas ciepłe z baniaka do kozy.
Czujnik widzi "ciepłe", więc pompy nie wyłącza.
Zatrzyma się cała maszyneria dopiero wtedy, kiedy w baniaku!!! temperatura spadnie do nastawionej na sterowniku.

Tak nie może być.
Nie można siedzieć i czekać aż się przestudzi.
Samo ma wiedzieć kiedy przestać pompować.

Zawór temperaturowy tę sprawę dodatkowo komplikuje, bowiem zamyka obieg baniakowy mimo, że w kozie wciąż jest żar.
Tak też nie może być.
Stąd ten zawór niespecjalnie mi się tu widzi.


Jak i nie widzi mi się odcinanie zaworem.

Zamknięcie szybra i dopływu powietrza.
Link do komentarza
Cytat

Czytam jeszcze o TECH ST-408 i w ogóle tego techa.
Myślę że Tech rulez. Jakość.


Animus, dzięki za zainteresowanie.
Co byś doradził, żeby chronić zimny powrót?
- Zawór temperaturowy? Jaka tem? 55stC?
- Sterować ręcznie zaworem kulowym i termometrem?
- może sam czujnik temp do pompki wystarczy?



Mhtyl, wiem o co biega.
Rozminęliśmy się w jednym, nie napisałem jednoznacznie - w tym wszystkim zasadniczo najważniejsza kwestia dotyczy stanów granicznych, poniekąd ze sobą niezwiązanych:
1. woda prawie się gotuje i trzeba odebrać ciepło z kozy (brak wężownicy)
2. w kozie właśnie napaliliśmy i chcemy żeby najpierw woda chodziła tylko w małym obiegu - ochrona powrotu
3. w kozie wygasło i baniak zaczyna stygnąć poprzez kozę; choć ten jest odfajkowany przez Bigla



zawór temperaturowy ATV wyposażony w termostat o temperaturze otwarcia (w zależności od potrzeb): 45,50,55, lub 60°C.
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gites, a jaką temperaturę wybrać?
Od chwili kiedy zacząłem wiedzieć, że istnieje kwestia ochrony powrotu i nie dotyczy wracania do domu przez park,
nurtuje mnie kwestia właściwej temperatury tegoż zaworu temperaturowego.

Ponoć 60stC to najlepiej.
Ale przy 60 on dopiero zaczyna się otwierać, w efekcie kominek się już prawie gotuje.
Zaś za niska temp to niezdrowo.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Czujnik temp. spalin Pt1000 z zakresem pomiarowym do +440 stopni Celsiusza

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Cytat

Podejrzewam,że zawora zwrotny załatwił by sprawę.



Klapowy. Tak. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Gites, a jaką temperaturę wybrać?
Od chwili kiedy zacząłem wiedzieć, że istnieje kwestia ochrony powrotu i nie dotyczy wracania do domu przez park,
nurtuje mnie kwestia właściwej temperatury tegoż zaworu temperaturowego.

Ponoć 60stC to najlepiej.
Ale przy 60 on dopiero zaczyna się otwierać, w efekcie kominek się już prawie gotuje.
Zaś za niska temp to niezdrowo.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Czujnik temp. spalin Pt1000 z zakresem pomiarowym do +440 stopni Celsiusza

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Klapowy. Tak.

Wybrać 55*C to odpowiednia temperatura .
a to czytałeś :
https://forum.budujemydom.pl/kociol-100-buf...nie-t11677.html
Link do komentarza
Czytałem, ostatnio również, alem nie zauważył, że tu jest też temp podana. Dzięki!
Zaraz coś wkleję...

Zawór temperaturowy 3D w wersji manualnej.



A może sterowanie pompą obiegową powinno odbywać się przez porównanie temperatury na dole baniaka i w kozie?
Jeśli na dole baniaka jest zimniej niż w kozie to pompka pracuje.
Kiedy dół baniaka jest cieplejszy niż koza to pompka staje. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czytałem, ostatnio również, alem nie zauważył, że tu jest też temp podana. Dzięki!
Zaraz coś wkleję...

Zawór temperaturowy 3D w wersji manualnej.



A może sterowanie pompą obiegową powinno odbywać się przez porównanie temperatury na dole baniaka i w kozie?
Jeśli na dole baniaka jest zimniej niż w kozie to pompka pracuje.
Kiedy dół baniaka jest cieplejszy niż koza to pompka staje.

A co z paliwem w kozie jak pompka obiegowa staje?
Link do komentarza
Może się okazać, że czujnik temp. spalin rozwiązuje problem wychładzania, o ile temperatura w kominie ma się jakoś do temperatury w kozie, a sądzę, że ma się, bo póki żar póty temp w kominie.

Podsumowanie ochrony powrotu:
zawór temperaturowy 55stC
lub
na piechotę

Cytat

A co z paliwem w kozie jak pompka obiegowa staje?



Pompka nie zatrzyma się póki w kozie się pali.
Mało tego, chodzi o to, żeby chodziła nawet kiedy się jeszcze żarzy, bo i wtedy baniak zassie coś.
Kluczowa jest temperatura powrotu z baniaka: jak będzie równa temperaturze w kozie, wtedy pompka ma stanąć. I wokół tej sprawy jest cała sprawa.


Właśnie po to ma być czujnik temp spalin, żeby pompka pracowała, kiedy pali się w kozie.

Zaczynam czaić po co czujnik temp spalin - żeby pompka chodziła, kiedy w kozie się pali.
Link do komentarza
Cytat

Może się okazać, że czujnik temp. spalin rozwiązuje problem wychładzania, o ile temperatura w kominie ma się jakoś do temperatury w kozie, a sądzę, że ma się, bo póki żar póty temp w kominie.

Podsumowanie ochrony powrotu:
zawór temperaturowy 55stC
lub
na piechotę



Pompka nie zatrzyma się póki w kozie się pali.
Mało tego, chodzi o to, żeby chodziła nawet kiedy się jeszcze żarzy, bo i wtedy baniak zassie coś.
Kluczowa jest temperatura powrotu z baniaka: jak będzie równa temperaturze w kozie, wtedy pompka ma stanąć. I wokół tej sprawy jest cała sprawa.


Właśnie po to ma być czujnik temp spalin, żeby pompka pracowała, kiedy pali się w kozie.

Zaczynam czaić po co czujnik temp spalin - żeby pompka chodziła, kiedy w kozie się pali.


Nareszcie ,czyli na dół zawór ATV a pompka wyłączana czujnikiem temp spalin na rurze z czopucha. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
O, widzisz, Animusie!
A najpiękniej by było, gdybym czujnik temperatury spalin mógł podłączyć pod najprostszy sterownik,
np ST-21.
Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą)

Cytat

czyli na dół zawór ATV


Myślałem, żeby wszystko dawać na zasilaniu:



Sterownik Tech ST21-D2 ma czujnik temp spalin, czujnik temp oraz pozostałe szykany co to wiadomo
Cena 272zł Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

O, widzisz, Animusie!
A najpiękniej by było, gdybym czujnik temperatury spalin mógł podłączyć pod najprostszy sterownik,
np ST-21.
Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą)


Myślałem, żeby wszystko dawać na zasilaniu:



Sterownik Tech ST21-D2 ma czujnik temp spalin, czujnik temp oraz pozostałe szykany co to wiadomo


Jak dasz przylgowo czujnik temperatury do czopucha to może się uszkodzić i bomba .
http://www.termoeko.com/Sterownik_pompy_ob...antystop-5.html
Wytrzymałość temp.czujnika
od -25°C do 90°C Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą)


Ten czujnik temp spalin to takie coś podobnego do sondy lambdy w samochodzie.
Te czujniki spalin występują s sterownikach z PID-em i o ile dobrze pamiętam taki sterownik mierzy temp w piecu i na wyjściu i dobiera odpowiedni algorytm co do ustawień spalania.
I np jak u mnie ten czujnik temp spalin jest podłączony do sterownika poprzez dwa kabelki i aby mógł on funkcjonować jest potrzebna coś jeszcze ,sam nic nie da.
Tak wygląda ten czujnik spalin , bynajmniej w sterowniku Tech jaki mój piec jest wypasiony


Czujnik spalin jest umieszczony na wyjściu spalin z pieca .
Link do komentarza
Cytat

Sterowniki pompy:
SP 100 (biały) - 69zł
SP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105zł
Tech ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89zł
Tech ST-21-D2 ma czujnik temp spalin
EUROSTER E11K - 245zł
EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190zł
SP-03 (Biały) - 58zł
Hydros 200 (dizajnerski) - 125zł
RT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)
MSK Glass Kratki - 488zł
Tatarek RT-03 Wojtuś - 275zł
Tatarek RT-08P - 600zł
Tatarek RT-08OS (RT-08OS-TD) (ma czujnik temp spalin do 1400), do pracy z kominkami tradycyjnymi, układami akumulacyjnymi i z nasadą wodną - 800zł
Timpex
Brunner
Leda
Plum ecoKOM 700-800zł
S-Thermatic
ST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin - wypas dizajnerski, ale ponoć nie nadaje się do kominka (opinia jednego z liderów kominkowych na FM)
IB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263zł
Geco G-403-P04K - niby do kominka z płaszczem, ale chyba wycofany z oferty

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza


No, nie wiem...
Chodzi mi po głowie, iżby dać najprostszy sterownik pompy z dwoma czujnikami temperatury.
Jeden mierzy temp płaszcza Tpłaszcza.
Drugi mierzy temp na dole baniaka Tdółbani.

Pompa chodzi póki Tpłaszcza > Tdółbani
Pompa staje kiedy Tpłaszcza = lub < Tdółbani

Sprawy w pierwszym rzędzie do ogarnięcia:
ochrona powrotu
ilość rury Cu
naczynie wzbiorcze
- czy rury poprowadzić kanałem wentylacyjnym
hydrokonfekcja
sterownik
sposób posadowienia kozy
komin (jest z cegły)
- sposób podłączenia do komina
- czy wkładać jakąś rurę do komina
Link do komentarza
Cytat

?Temperatura przełączania od 20°C do 240°C.
Dodaję http://www.youtube.com/watch?v=t9vwoAstL4o


Czy w kominkach powietrznych temperatury spalin są wyższe niż w wodnych?

dopisałem:

Cytat

Temperatura spalin w kominku z płaszczem wodnym powinna mieć maks. 150 - 200 stopni a woda ma być ładowana na maksa i mieć temperaturę jak największą (80 - 85 stopni)

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Aktualizacja:
Cytat

Sterowniki pompy:
SP 100 (biały) - 69zł
SP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105zł
Tech ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89zł
Tech ST-21-D2 ma czujnik temp spalin - 282zł

Cytat

Tech ST-21-CWU - dwa czujniki temp i sterowanie przepustnicą - 119zł


Cytat

EUROSTER E11K - dwa czujniki temp i sterowanie przepustnicą - 245zł


EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190zł
SP-03 (Biały) - 58zł
Hydros 200 (dizajnerski) - 125zł
RT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)
MSK Glass Kratki - 488zł
Tatarek RT-03 Wojtuś - 275zł
Tatarek RT-08P - 600zł
Tatarek RT-08OS (RT-08OS-TD) (ma czujnik temp spalin do 1400), do pracy z kominkami tradycyjnymi, układami akumulacyjnymi i z nasadą wodną - 800zł
Timpex
Brunner
Leda
Plum ecoKOM 700-800zł
Plum simSTER 150 prosty sterownik, ładny pulpit - 320zł
S-Thermatic
ST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin - wypas dizajnerski, ale ponoć nie nadaje się do kominka (opinia jednego z liderów kominkowych na FM) - 890zł
IB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263zł
Geco G-403-P04K - niby do kominka z płaszczem, ale chyba wycofany z oferty
Macroterm T-com - dwa czujniki - 615zł



DYGRESJE
Od tygodnia dom chodzi na prądzie.
Z początku uczciwie zasysał ciepło z trzech grzałek po 2000W.
Od jakichś trzech dni cały czas chodzi jedna grzałka 2000W
i z ciekawością obserwuję temperaturę wody zasilającej dopływającej do zaworu 3D:
Powolutku rośnie.
Czas jakiś utrzymywało się 40stC,
od wczorajszego rana lekko idzie w górę.
Wniosek mam taki, że dom i podłoga się sycą.
Albo mamy lekką zimę.

Szybko muszę ten kominek uruchomić, bo jeszcze trochę i puszczę z prądem pompę pci pw. icon_smile.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Spalanie drewna to maksymalnie (?) około 450 stopni - raczej bez znaczenia czy z płaszczem, czy bez płaszcza, zależności są inne.

Dokładnie , odległość od paleniska ,rodzaj paliwa,a jak będziesz czysto spalał to nie potrzeba żadnej rury w kominie.
Czym prostsza instalacja ,bez wodotrysków ,tym mniej awaryjna . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
OSADZANIE RURY DYMOWEJ W KOMINIE

Mieszanka kleju elastycznego i czegoś w rodzaju cementu Górkala.
Zrobić próbkę żeby dobrać proporcje i sprawdzić czy nie reaguje nie po naszej myśli jedno z drugim.
Lub zmie szać z zaprawą szamotową.
Dziury uzupełnić cegłami.
Po wmontowaniu uszczelnić jeszcze zaprawą od środka wkładając łapę przez kolano.
Rozpalić kilka szczap albo kawałek papieru iżby sprawdzić szczelność.

lub:

Kupujemy wkładkę np Darco kątową, ze sznurem do kominów ceramicznych.
Wyciągamy z tej wkładki sznur. Wkładka ma rozetę, co to dym nią nie przejdzie, a dobrze wmurowana będzie sztywno siedzieć. Najlepiej kleimy klejem wysokotemperaturowym - np VITCAS SILCAS CFA - 5kg.
Wkładka - 220 mm, w nią pakujemy rurę 200mm.
Sznurem, co nam został, uszczelniamy szczelinę między wkładką i rurą.
Dodatkowo uszczelniamy kitem ogniotrwałym - czarny, w kartuszach.
W płycie wermikulitu tniemy otwór pod kątem 45 na rurę i kleimy do komina.
Klej mocno trzyma rozetę, nic nie popęka.
Rurę spalinową pakujemy do rozety, uszczelniamy sznurem i kitem.
Rura pracuje w rozecie.
Szlus.

(zaczerpnięte garścią i sparafrazowane z forum kominki.org.pl)

dopisał: lub oraz kosmetisz Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Animus,
To cacko kosztuje 890zł.
Jest bodaj najdroższy ze znalezionych.
Osoby będące głęboko zawodowo w temacie kominkowym twierdzą, niejednogłośnie, że on niekoniecznie się nadaje do kominka, ponieważ ma w oprogramowaniu zaczerpnięte algorytmy spalania z kotłów, a w kominkach jednak jest lekko inaczej.
Link do komentarza
Do ochrony powrotu kominka wykorzystam zawór trzydrogowy.
Prosta i niezawodna konstrukcja.
Instalacja z możliwością zautomatyzowania, rozbudowy o siłownik, sterownik.
Przy pełnym otwarciu możliwy będzie przepływ grawitacyjny.
Uniknę sytuacji gdy zawór odcina, choć nie powinien
I tak nigdy kominka nie zostawię samopas wypełnionego ogniem.
Pełna kontrola nad tym, co się dzieje w instalacji.

Zawór 3d sprawdza mi się w podłogówce, bez siłownika.
Sądzę, że sprawdza się równie dobrze co termostatyczny. A jest dwukrotnie tańszy i daje szansę na rozbudowę o automatykę.

Howgh
Link do komentarza
Co więcej,
z zaworem temperaturowym ochrony powrotu (55stC) nie wyciągnąłbym z wygaszonego kominka temperatur między 40stC a 55stC.
A myślę, że będą takie sytuacje, coś w rodzaju hamowania.


Z zaworem temperaturowym:
Koza wygasła, w baniaku na dole jest 40.
Pompka chodzi i ładuje resztki ciepła z kominka.
Ale z zaworem temperaturowym zabawa kończy się , gdy do zaworu dotrze 40stC z baniaka: zawór zaczyna odcinać obieg baniakowy, bo mu się coraz mniej podoba temp 40stC mieszana z pętlą ochrony powrotu.

Z zaworem 3D:
koza wygasła, w baniaku 40.
Pompka chodzi i ładuje resztki.
Chodzi dopóty, dopóki sterownik nie wyczuje że na dole baniaka jest równie ciepło co w kozie.
I wyłącza pompkę.

A jeśli do tego zamontuję siłownik zaworu, to sterownik zamknie ten zawór iżby dalej nie stygło.

Link do komentarza
ZAWÓR RÓŻNICOWY...
Kulka, w przypadku kominka jest niepotrzebny.
Przypuszczam, że jest niepotrzebny, kiedy zastosuje się zawór mieszający temperaturowy - dyć temperaturowy odcina obieg i na co komu kulka?
A jak brak temperaturowego, to... nooo... to...
Kulowy dam. Albo różnicowy.
Czyli wciąż nie wiadomo. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
    • Ława musiała pęknąć w miejscu pęknięcia tych bloczków betonowych, proszę poszukać na ścianach innych rys w tym pomieszczeniu z wykuszem.
    • To jest myśl, zupełnie nie brałem pod uwagę
    • to może zmień kraj, próbowałeś?
    • To wszystko do skucia do betonu, popełniłem kiedyś taką  „aranżację”.     Tynk był częściowo odparzony. To loggia, a nie balkon.   Po skuciu poszedł grunt. Następnie taką obróbkę wklejałem na skraju płyty, z którą się pan morduje, od spodu,  na silikon i kolki.   Potem styropianem 5-centymetrowym ociepliłem cały sufit i ściany loggi, wklejając go na klej i kolki do styropianu, na to przyszła siatka, klej a na koniec tynk silikonowy zewnętrzny. Wyszło tak, że tylko ten wygięty kancik wystawał poniżej sufitu.   Proszę dopytać w tej  spółdzielni czy nie planują dociepleń w tym budynku w przyszłym roku albo niech partycypują w kosztach termomodernizacji, ścian i sufitu loggii.    Ma pan podzielniki na grzejnikach?      Co by tam nie nakładał to i tak się odparzy z czasem.    Płyta zimą jest podgrzewana od strony mieszkania, to mostek termiczny, czyli w mrozy „się poci” więc  to daremny trud, natura pana zamorduje.   Tylko styropian wchodzi w grę i na nim jakiś tynk w kolorze dostosowanym do  potrzeb lub uzgodniony ze spółdzielnią.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...