Skocz do zawartości

Dom Pasywny - budowa w przyszłym roku


Recommended Posts

Cytat

Ciekawe stwierdzenie. Nie wiedziałem, że prawa fizyki można przekupić.


A można? Jest jeszcze jedno wyjście - Pan nie bardzo zrozumiał.
Trzy kwestie... 1 możliwości techniczno materiałowe -zbudowania szczelnego i działającego systemu z materiałów jakie tam zastaliśmy- gdyby użyć znacznie droższych ( grubszych ) rur z nierdzewki - system by się nie uszkodził.
2 Koszty transportu ciepła - gdyby użyć znacznie droższych solarów hybrydowych , które mogłyby same zasilać pompy zdolne odprowadzić błyskawicznie ciepło z 200 m2 -
3 Znacznie droższy "magazyn" By nie rozproszyć ciepła
WTEDY MOGŁOBY SIĘ UDAĆ
Z tym, że zyski byłyby wielokrotnie niższe od nakładów.
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...
Link do komentarza
Cytat

Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...


(patrz wczesniejsze moje posty) Nie pisałem długo bo nie chcialem zabierac głosu w jałowej dyskusji tylko sam sobie udowadniam tym ,że to co mówiłem jest prawdą.
Gratuluję podejścia wtemacie oszczędnego domu. Jestem prawie na ukończeniu części mieszkalnej. Idzie wolno bo wiadomo kasa. Ale już widze pierwsze efekty choćby ocieplenia. Kilku magikow pracowało przy wykończeniach i nie musieli sie ogrzewać. Dostarczali tyle ciepła ,że temperatura w środku ok 21 stopni a na zewnątrz koło zera. Wczoraj przepalilem w kominku bo jeszcze nie mieszkam .Wystarcza to na ok tydzień. Kominek 14 kW stalowy. Jeszcze nie ma mrozów ale jak podłączę komplet urządzeń to sądzę ,że na conajmniej 2-3 tygodni pozostanie ciepla na tyle aby było ok 17 stopni. Dzisiaj wstawiam drugie drzwi wiatrołapu bo wczesniej ie chciałem aby sie zniszczyły. To da kolejną zmianę na plus. Jeszce nie podłaczyłem wymiennika (rekuperatora) bo kotłownia tzn ciasne pomieszczenie wymaga kolejności prac. aby w przyszlości móc się poruszać wew. System ISOMAX tak bardzo kwestionowany na tym forum rośnie wraz z moim domkiem. W najbliższym czasie dokończam obwody z glikolem, potem rekuperato tzn. już tyko podłaczenie końcówek potem elektryk-elektronik i koniec. Aha jeszce kompa po RSie do sterownika aby czytac pomiary i można mieszkac. Płoty, bramy również garażowe później. To nie jest aż tak istotne.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Raczej nawiewniki (nawiew) – ale, moim zdaniem” bez wspomagania (wentylatorem) nie „zaskoczy” – zwłaszcza jak „podzielimy” na poszczególne pokoje.



Tak sobie myślę... robię wykopaną studnię w kręgach betonowych..
Doprowadzam do niej rury od GWC - w domu robię "nawiew" w ściankach działowych
Czy na zasadzie samej różnicy temperatur nie zrobi się cug jak w kominie - zwłaszcza, że będę miał naturalną wentylację grawitacyjną ? Studnię bym szczelnie nakrył a wodę przy okazji wykorzystywał do ogrodu icon_smile.gif
Link do komentarza
Będzie cug, ale nie zawsze – zwłaszcza latem.

Można zrobić wentylację mechaniczną nawiewną, zdecentralizowaną (z osobnymi wentylatorkami w każdym pomieszczeniu), działającą okresowo (wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba – czyli np. w lecie).

Można też zastosować centralnie jeden wentylator, przed „rozgałęzieniami” – ale, moim zdaniem, zdecentralizowana jest lepsza, bo bardziej sterowalna.
Link do komentarza
ja bym zrobił cug w tym przypadku tak jak to robili starożytni poprzez komin słoneczny .
O w ten sposób : http://pl.wikipedia.org/wiki/Komin_s%C5%82oneczny
Tylko jak ten komin zakryć na zimę by nie był ogromnym mostkiem. Może jakieś rolety lub coś.? Niewiem sam...

...Już wiem komin zrób na przystawkę i latem dopinaj rurę staslową, o durzej powierzchni (m2) Jak się nagrzeje to zassie icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
też się zastanawiam co zrobić z wentylacją, żeby zimne powietrze z zewnątrz nie wychładzało pomieszczeń... Mam rekuperator (trochę źle dobrany do metrażu mojego domu swoją drogą) i zimą przez otwory rekuperatora wlatuje naprawdę zimne powietrze - oczywiście przy wyłączonej rekuperacji...
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Brak potrzeby ogrzewania.
Czyli.
Dobra izolacja Ścian polecam 25 cm styropianu
Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.
Dobrze zamontowane okna. i od zimnej strony muszą być 3 szybowe z U=> 0,8w/m2
Dobra izolacja podłogi , i dachu 30 cm od gruntu i 50cm od dachu z U= o,4w/m2
Prosta bryła . i zapominasz po co gaz w domu. Czyli odchodzi ci 1 drogie przyłącze.

Lub możesz wybudować tradycyjny dom i zainstalować bardzo drogą pompę ciepła za 60lub więcej tyś zł i również możesz się załapać. Tylko że pompa ciepła nie jest wieczna. A izolacje ? Czy ktoś wymienia lub naprawia? WM skomplikowane nie jest jedynie to silnik od wiatraka się skończy


A to że coś dają . hmm dlaczego dają przez bank i tylko w kredycie?
Link do komentarza
To samo przeszło mi przez myśl po telefonie do ochrony środowiska jak usłyszałem że zwrot będzie tylko na zasadzie kredytu i zwrotu sumy kredytu tzn. do 30tysi na energooszczędny i do 50tysi na pasywny z tym że najlepsze jest w tym że nie z każdego banku można mieć kredyt icon_biggrin.gif i będzie wiadomo pod koniec roku z kim się dogadają. Normalnie ręce opadają słysząc te jaja.

Ja np. jak mam w wbk a wbk nie będzie miało umowy z tymi od ochrony środowiska to zwrotu nie dostanę chyba że np. dobiorę dodatkowo kwotę wyższą od wysokości zwrotu we wskazanych bankach. icon_lol.gif icon_biggrin.gif

A pompa jak piszesz, jak się nie zepsuje to się zwróci za kilkanaście lat przy braku dodatkowych kosztów.
Link do komentarza
Z tymi dotacjami to wydaje mi się że ten pan wyjaśnił już to kiedyś...
https://www.youtube.com/watch?v=kbg4ze1DqyE

Ja bym się skupił na izolacji i energooszczędnym budowaniu a nie na PCi
sam buduje domek z obliczeń wychodzi 2,2 litrowy . I dzięki temu że zapotrzebowanie na ogrzewanie wychodzi 1,8 kw
Zastanawiam się nad inwestycją na ogrzewanie
I czy montaż w wylocie wentylacyjnym grzałki elektrycznej Połączony z układem sterowania i temperatury . Tak by ogrzewać (dogrzewać) dom strefowo. bo wiadomo południowe pokoje w słoneczny dzień będą cieplejsze od północnych.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 40 zl tona to u nas jest piasek plukany i to niezbyt dokładnie. Objeździłem kilka żwirowni i wszędzie za frakcje 16-32 wołają od 120 do 140 zl za tonę i to zarówno za brzydki i brudny przesiewany jak i niezbyt dobrze umyty plukany a był nawet taki o frakcji 16-50 gdzie były naprawdę wielkie kamulce. W dodatku z wapieniem i marglem. Az w końcu nabyłem piękny umyty za 110zl i jestem zadowolony.  Będzie to przy sypane plukanym piaskiem 0-4mm że 20cm       
    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...