Skocz do zawartości

Dom Pasywny - budowa w przyszłym roku


Recommended Posts

Napisano
Kolejne tajemnice.
Jakbym widział siebie parę lat temu ..... .
I nikt nie twierdzi że to jest wbrew fizyce,prawidłowo zrobione będzie dzialać.
A jak tam osiedle domków w W-wie w Isomax`ie z rurkami rzeźbionymi w BK?

pzdr
Napisano
Cytat

Jest to wbrew fizyce, ekonomi... Nie można tego prawidłowo wykonać... za taką kasę ( 100 000 zł) Można za znacznie wyższą.


znowu tęgi umysł podważa prawa fizyki,
w końcu jakt to jest
workit czy nie workit, ktoś wie?
Napisano
Cytat

Jest to wbrew fizyce, ekonomi... Nie można tego prawidłowo wykonać... za taką kasę ( 100 000 zł) Można za znacznie wyższą.


Ciekawe stwierdzenie. Nie wiedziałem, że prawa fizyki można przekupić.
Napisano
Cytat

Ciekawe stwierdzenie. Nie wiedziałem, że prawa fizyki można przekupić.


A można? Jest jeszcze jedno wyjście - Pan nie bardzo zrozumiał.
Trzy kwestie... 1 możliwości techniczno materiałowe -zbudowania szczelnego i działającego systemu z materiałów jakie tam zastaliśmy- gdyby użyć znacznie droższych ( grubszych ) rur z nierdzewki - system by się nie uszkodził.
2 Koszty transportu ciepła - gdyby użyć znacznie droższych solarów hybrydowych , które mogłyby same zasilać pompy zdolne odprowadzić błyskawicznie ciepło z 200 m2 -
3 Znacznie droższy "magazyn" By nie rozproszyć ciepła
WTEDY MOGŁOBY SIĘ UDAĆ
Z tym, że zyski byłyby wielokrotnie niższe od nakładów.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...
Napisano
mam choć nadzieję, że pasywność domu przezeń budowanego, będzie co najmniej na poziomie jego pasywności na lekcjach j.polskiego
więc jest szansa, że cś się uda
Napisano
Cytat

Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...


(patrz wczesniejsze moje posty) Nie pisałem długo bo nie chcialem zabierac głosu w jałowej dyskusji tylko sam sobie udowadniam tym ,że to co mówiłem jest prawdą.
Gratuluję podejścia wtemacie oszczędnego domu. Jestem prawie na ukończeniu części mieszkalnej. Idzie wolno bo wiadomo kasa. Ale już widze pierwsze efekty choćby ocieplenia. Kilku magikow pracowało przy wykończeniach i nie musieli sie ogrzewać. Dostarczali tyle ciepła ,że temperatura w środku ok 21 stopni a na zewnątrz koło zera. Wczoraj przepalilem w kominku bo jeszcze nie mieszkam .Wystarcza to na ok tydzień. Kominek 14 kW stalowy. Jeszcze nie ma mrozów ale jak podłączę komplet urządzeń to sądzę ,że na conajmniej 2-3 tygodni pozostanie ciepla na tyle aby było ok 17 stopni. Dzisiaj wstawiam drugie drzwi wiatrołapu bo wczesniej ie chciałem aby sie zniszczyły. To da kolejną zmianę na plus. Jeszce nie podłaczyłem wymiennika (rekuperatora) bo kotłownia tzn ciasne pomieszczenie wymaga kolejności prac. aby w przyszlości móc się poruszać wew. System ISOMAX tak bardzo kwestionowany na tym forum rośnie wraz z moim domkiem. W najbliższym czasie dokończam obwody z glikolem, potem rekuperato tzn. już tyko podłaczenie końcówek potem elektryk-elektronik i koniec. Aha jeszce kompa po RSie do sterownika aby czytac pomiary i można mieszkac. Płoty, bramy również garażowe później. To nie jest aż tak istotne.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Raczej nawiewniki (nawiew) – ale, moim zdaniem” bez wspomagania (wentylatorem) nie „zaskoczy” – zwłaszcza jak „podzielimy” na poszczególne pokoje.



Tak sobie myślę... robię wykopaną studnię w kręgach betonowych..
Doprowadzam do niej rury od GWC - w domu robię "nawiew" w ściankach działowych
Czy na zasadzie samej różnicy temperatur nie zrobi się cug jak w kominie - zwłaszcza, że będę miał naturalną wentylację grawitacyjną ? Studnię bym szczelnie nakrył a wodę przy okazji wykorzystywał do ogrodu icon_smile.gif
Napisano
Będzie cug, ale nie zawsze – zwłaszcza latem.

Można zrobić wentylację mechaniczną nawiewną, zdecentralizowaną (z osobnymi wentylatorkami w każdym pomieszczeniu), działającą okresowo (wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba – czyli np. w lecie).

Można też zastosować centralnie jeden wentylator, przed „rozgałęzieniami” – ale, moim zdaniem, zdecentralizowana jest lepsza, bo bardziej sterowalna.
Napisano
ja bym zrobił cug w tym przypadku tak jak to robili starożytni poprzez komin słoneczny .
O w ten sposób : http://pl.wikipedia.org/wiki/Komin_s%C5%82oneczny
Tylko jak ten komin zakryć na zimę by nie był ogromnym mostkiem. Może jakieś rolety lub coś.? Niewiem sam...

...Już wiem komin zrób na przystawkę i latem dopinaj rurę staslową, o durzej powierzchni (m2) Jak się nagrzeje to zassie icon_smile.gif
Napisano
koncepcja fajna -ale być może wystarczy komin wentylacyjny z cegły pełnej - na spoinę dam w takim przypadku pigment czarny-zimą się nie nagrzeje za bardzo a latem w połączeniu z akumulacją cegły pełnej będzie ok
  • 3 miesiące temu...
Napisano
też się zastanawiam co zrobić z wentylacją, żeby zimne powietrze z zewnątrz nie wychładzało pomieszczeń... Mam rekuperator (trochę źle dobrany do metrażu mojego domu swoją drogą) i zimą przez otwory rekuperatora wlatuje naprawdę zimne powietrze - oczywiście przy wyłączonej rekuperacji...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Od 2013 roku wchodzą nowe dopłaty do domów energooszczędnych i pasywnych. Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi na co położyć nacisk żeby się na te dopłaty załapać. Co faktycznie znacznie obniża zapotrzebowanie na energię (kwh)?

Pozdrawiam.
Napisano
Brak potrzeby ogrzewania.
Czyli.
Dobra izolacja Ścian polecam 25 cm styropianu
Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.
Dobrze zamontowane okna. i od zimnej strony muszą być 3 szybowe z U=> 0,8w/m2
Dobra izolacja podłogi , i dachu 30 cm od gruntu i 50cm od dachu z U= o,4w/m2
Prosta bryła . i zapominasz po co gaz w domu. Czyli odchodzi ci 1 drogie przyłącze.

Lub możesz wybudować tradycyjny dom i zainstalować bardzo drogą pompę ciepła za 60lub więcej tyś zł i również możesz się załapać. Tylko że pompa ciepła nie jest wieczna. A izolacje ? Czy ktoś wymienia lub naprawia? WM skomplikowane nie jest jedynie to silnik od wiatraka się skończy


A to że coś dają . hmm dlaczego dają przez bank i tylko w kredycie?
Napisano
To samo przeszło mi przez myśl po telefonie do ochrony środowiska jak usłyszałem że zwrot będzie tylko na zasadzie kredytu i zwrotu sumy kredytu tzn. do 30tysi na energooszczędny i do 50tysi na pasywny z tym że najlepsze jest w tym że nie z każdego banku można mieć kredyt icon_biggrin.gif i będzie wiadomo pod koniec roku z kim się dogadają. Normalnie ręce opadają słysząc te jaja.

Ja np. jak mam w wbk a wbk nie będzie miało umowy z tymi od ochrony środowiska to zwrotu nie dostanę chyba że np. dobiorę dodatkowo kwotę wyższą od wysokości zwrotu we wskazanych bankach. icon_lol.gif icon_biggrin.gif

A pompa jak piszesz, jak się nie zepsuje to się zwróci za kilkanaście lat przy braku dodatkowych kosztów.
Napisano
Z tymi dotacjami to wydaje mi się że ten pan wyjaśnił już to kiedyś...
https://www.youtube.com/watch?v=kbg4ze1DqyE

Ja bym się skupił na izolacji i energooszczędnym budowaniu a nie na PCi
sam buduje domek z obliczeń wychodzi 2,2 litrowy . I dzięki temu że zapotrzebowanie na ogrzewanie wychodzi 1,8 kw
Zastanawiam się nad inwestycją na ogrzewanie
I czy montaż w wylocie wentylacyjnym grzałki elektrycznej Połączony z układem sterowania i temperatury . Tak by ogrzewać (dogrzewać) dom strefowo. bo wiadomo południowe pokoje w słoneczny dzień będą cieplejsze od północnych.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Wreszcie po paru latach walki mój Isomax zasiedlam w maju. Pierwszy na pomorzu. Już dzisiaj widzę ,że nie stracę na tym domku. Pije ciepło ze wszyskich źródeł jakie tylko możliwe. Pozdrawiam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...