Skocz do zawartości

Prawidłowe ocieplenie fundamentów


Recommended Posts

Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?




wydaje mi sie ze poprawne warstwy to:
bloczek+zaprawa wodoszczelna+dysperbit+klej do styropianu+folia kubełkowa+ziemia
no i oczywiscie drenaż opaskowy. styropian to styrodur 10cm. dysperbit dawałeś też od środka? a po co?
ja stosowałem do przylepienia styropianu klej w aerozolu taki do pistoletu. klej ma tylko trzymac styropian aby nie odpadł. Jak masz czas to zrobisz to sam. Zadne mecyje. Najwiecej czasu zajmuje poprawne ułożenie zaprawy wodoszczelnej, a dysperbit to nakłada sie pedzlem. ja układałem 130m2 jeden tydzień .solo.
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?



Jeżeli zasypujesz to po co siatka i klej??
bloczki+dysperbit+klej ze styropianem 4-6cm + zwykła folia budowlana czarna cena ok 40gr/m2
takie rozwiązanie w zupełności wystarczy, chyba ,że jesteś na podmokłym terenie ale to już inna bajka.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

wydaje mi sie ze poprawne warstwy to:
bloczek+zaprawa wodoszczelna+dysperbit+klej do styropianu+folia kubełkowa+ziemia
no i oczywiscie drenaż opaskowy. styropian to styrodur 10cm. dysperbit dawałeś też od środka? a po co?
ja stosowałem do przylepienia styropianu klej w aerozolu taki do pistoletu. klej ma tylko trzymac styropian aby nie odpadł. Jak masz czas to zrobisz to sam. Zadne mecyje. Najwiecej czasu zajmuje poprawne ułożenie zaprawy wodoszczelnej, a dysperbit to nakłada sie pedzlem. ja układałem 130m2 jeden tydzień .solo.



Zgadzam się z kolegą, że to wystarczy. A jak masz podane w projekcie? Zobacz na rysunek przekroju domu tam znajdziesz przekrój każdej ściany. Jeżeli warunki gruntowe są dobre np. piasek i nisko wody gruntowe to możesz dać hydroizolację lekką tak jak napisał synagoga. Bloczek, rapówka, dwie warstwy hydroizolacji w płynie, styropian i folia kubełkowa żeby nie uszkodzić termoizolacji.

Artykuły w budujemy dom:
Jak zabezpieczyć fundament przed wilgocią
Buduj na solidnym fundamencie

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Zgadzam się z kolegą, że to wystarczy. A jak masz podane w projekcie? Zobacz na rysunek przekroju domu tam znajdziesz przekrój każdej ściany. Jeżeli warunki gruntowe są dobre np. piasek i nisko wody gruntowe to możesz dać hydroizolację lekką tak jak napisał synagoga. Bloczek, rapówka, dwie warstwy hydroizolacji w płynie, styropian i folia kubełkowa żeby nie uszkodzić termoizolacji.

Artykóły w budujemy dom:
Jak zabezpieczyć fundament przed wilgocią
Buduj na solidnym fundamencie

pozdrawiam


Tak nie wolno od lat robić? Teraz są inne ceny ogrzewania - wyrzucanie energii to duży błąd.
Filmik
http://www.e-pages.dk/isola/66/

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić - czyli musi być bezpośrednio na fundamencie bez lepików. Styropian tylko w domach podpiwniczonych i to za mambraną!
Styropian to izolacja termiczna . Izolację termiczną stosujemy między tym co ogrzewamy a tym co grzać nie chcemy! Styropian przyklejony za fundamentem z żaden sposób nie ogranicza grzania fundamentu i gruntu pod domem. Kogo stać będzie za kilka lat na taaaaką rozrzutność?
Technologie sprzed 20 lat nijak nie przystają do dzisiejszych i jutrzejszych cen energii!!!
Link do komentarza
Cytat

Tak nie wolno od lat robić? Teraz są inne ceny ogrzewania - wyrzucanie energii to duży błąd.
Filmik
http://www.e-pages.dk/isola/66/

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić - czyli musi być bezpośrednio na fundamencie bez lepików. Styropian tylko w domach podpiwniczonych i to za mambraną!
Styropian to izolacja termiczna . Izolację termiczną stosujemy między tym co ogrzewamy a tym co grzać nie chcemy! Styropian przyklejony za fundamentem z żaden sposób nie ogranicza grzania fundamentu i gruntu pod domem. Kogo stać będzie za kilka lat na taaaaką rozrzutność?
Technologie sprzed 20 lat nijak nie przystają do dzisiejszych i jutrzejszych cen energii!!!



Nie chcę się już wdawać w głębsze dyskusje bo nie od dzisiaj jestem na forum i rozmowa z Panem choć naprawdę niekiedy ciekawa to jednak doprowadzi nas do nikąd. Każdy ma swoje poglądy choć w tym wypadku Pana opinie mogą niektórym namieszać. Co bardziej dociekliwi zaczną szperać w internecie i sami wyciągną wnioski ale co gorsza znajdą się też tacy, którzy takie opinie przyjmą bezkrytycznie. Zostawię na razie izolację termiczną na boku a skomentuję tylko folię kubełkową. Uważam że jej głównym zadaniem jest ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi styropianu przyklejonego na fundamencie. Jeżeli folia nie jest przyklejana do ściany więc nie może tworzyć warstwy hydroizolacyjnej. W takim przypadku przy wysokim poziomie wód gruntowych wilgoć zwsze dostanie się pomiędzy ścianę a folię. Więc co to za hydroizolacja?

pozdrawiam
Link do komentarza
Przy wysokim poziomie wód gruntowych membranę uszczelnia z folią poziomej izolacji wodnej stopy fundamentowej specjalny "wałek" silikonowo-bitumiczny a odparowywanie wilgoci odbywa się górną listwą maskującą. Nie ma wejścia wody! jest tylko wyjście.
A jak ma Pana fundament odprowadzić zimą kondensat ze ściany do strefy dodatnich temperatur (stopa fundamentowa ) by np. latem odparował ? By nie wychodził przednim tynkiem jak na zdjęciach

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG
Naprawdę dyskusja czy fundament powinien być ogrzewany czy powinien być suchy nie ma chyba w dzisiejszych czasach sensu. Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna za odbiornikiem ciepła. To fizyka i ekonomia.
Link do komentarza
Cytat

...
A jak ma Pana fundament odprowadzić zimą kondensat ze ściany do strefy dodatnich temperatur (stopa fundamentowa ) by np. latem odparował ? By nie wychodził przednim tynkiem jak na zdjęciach
...



A skąd w ścianie fundamentowej kondensat? Ściana fundamentowa odizolowana jest od ławy izolacją poziomią i w ten sam sposób odizolowana jest od ściany parteru. na swojej powierzchni zazwyczaj wymalowana jest np. kauczukowo - birumiczną masą hydroizolacyjną lub nawet folią. Skąd w takich warunkach ma się wziąć woda w murze??? To co Pan zaprezentował na zdjęciach to dotyczy ściany nośnej budynku... no chyba że na fundamencie nie ma żadnej izolacji ani pionowej ani poziomej. Ale w takim przypadku nie ma się to nijak do tego tematu. To poprostu mogą być błędy w sztuce budowlanej.
Cytat

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić


Może ktoś myślał że przyklejając folię kubełkową bezpośrednio na ścianę zaizolował szczelnie fundament i ściana mu oddycha...?
Link do komentarza
Cytat

A skąd w ścianie fundamentowej kondensat? Ściana fundamentowa odizolowana jest od ławy izolacją poziomią i w ten sam sposób odizolowana jest od ściany parteru. na swojej powierzchni zazwyczaj wymalowana jest np. kauczukowo - birumiczną masą hydroizolacyjną lub nawet folią. Skąd w takich warunkach ma się wziąć woda w murze??? To co Pan zaprezentował na zdjęciach to dotyczy ściany nośnej budynku... no chyba że na fundamencie nie ma żadnej izolacji ani pionowej ani poziomej. Ale w takim przypadku nie ma się to nijak do tego tematu. To poprostu mogą być błędy w sztuce budowlanej.

Może ktoś myślał że przyklejając folię kubełkową bezpośrednio na ścianę zaizolował szczelnie fundament i ściana mu oddycha...?


Skutki izolacji poziomej między ścianą a fundamentem. To już nawet trudno nazwać niewiedzą to masakra.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG
Link do komentarza
Cytat

Skutki izolacji poziomej między ścianą a fundamentem. To już nawet trudno nazwać niewiedzą to masakra.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG



Odnoszę wrażenie że Pan neguje wszystkie opinie (ta w tym temacie to tylko kropla w morzu forum) tylko po to aby je zanegować. Tak naprawdę to nikt nie ma racji, ani użytkownicy forum, ani eksperci z portalu "budujemy dom" ani projektanci - NIKT!!! TYLO PAN ma racja. jeżeli jest to forma autopromocji przekładająca się na ilość postów lub wejść na profil to pewnie jest pan w czołówce. Tylko co z tego i po co?
Izolacja pozioma pomiędzy ścianą fundamentową a ścianą parteru to nie fikcja i nie masakra. masakrą natomiast jest Pańskie podejście. Wysyła pan z uporem maniaka jakieś zdjęcia zamokłej rudery o której nikt nic nie wie. I jakie mamy z tego wyciągać wnioski?

gallery_16584_443_39681.jpg

Ok, a teraz za chwilę przeczytamy że to bzdury nic nie warte a przede wszystkim izolacja powinna być pod drugiej stronie fundamentu....ach wystarczy. Tak jak myślałem dyskusja zmierza do nikąd.
Link do komentarza
To kompletne bzdury ! Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła. Tak ocieplano domy w czasach gdy zużycie energii mogło przekraczać 120kWh/m2 rocznie.
Czy uważa Pan, że można dziś budować domu zużywające ponad 120kWh/m2 ?
Czy uważa Pan, ze wilgoć w ścianie nie ma dla Pana znaczenia?
W jakim celu rysuje Pan izolację termiczną, która nie ma prawa działać?
Może ekspert się wypowie : Ile jeszcze lat będzie można eksploatować tak energochłonne domy? Dlaczego zwalcza się budownictwo „40kWh/m2 rocznie” ?
Mowa jest o całkowitym zużyciu energii.
Link do komentarza
A jakim cudem tego mostka nie będzie! A to rysował jakiś kr... http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...:fundament1.JPG
Przecież ciepło będzie rozpraszana w fundamencie i gruncie pod domem.
A co z wilgocią w ścianie (brak paroizolacji )
A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!
Link do komentarza
Cytat

A jakim cudem tego mostka nie będzie! A to rysował jakiś kr... http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...:fundament1.JPG
Przecież ciepło będzie rozpraszana w fundamencie i gruncie pod domem.
A co z wilgocią w ścianie (brak paroizolacji )
A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!



Rysunek może nie jest najlepszy. Nazwijmy go "etykietą zastępczą" . Chodzi tu o idee dłuższej drogi którą ma do przebycia "uciekające ciepło" mówiąc kolokwialnie.
O wilgoci tutaj nie mówie ani dodatkowych warstwach paro, wodno izolacyjnych. Chodzi mi tu tylko o ciepło.

Pytanie brzmiało "Po co styropian" dlatego odpowiedziałem.

Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu gruntu jest po to aby osłabić skutki mostków. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne (nazwijmy je połowicznym)
Dużo lepszy efekt (chociaż nadal nie idealny) to izolacyjne pustaki cokołowe jako element nośny. Zamykają przerwę w osłonie izolacyjnej na połączeniu ściany zewnętrznej, a stropu piwnicy lub płyty przyziemia.
Dzięki temu mamy do czynienia ze stosunkowo dużą efektywnością takiego rozwiązania. Oznacza to: podniesienie poziomu temperatury powierzchni ścian zewnętrznych w pomieszczeniu znacznie powyżej temperatury wykroplenia się pary wodnej, minimalne straty ciepła i obniżone koszty ogrzewania pomieszczeń.

Teoretycznie idealny model izolacji części cokołowej to taki w którym pierwszy rząd pustaków to wyłącznie styropian ale na styropianie raczej się nie da wymurować ścian .......

Link do komentarza
Cytat

A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!



Sprawdzone, autentyczne (nie z kapelusza).

Dom wybudowany właśnie na takich fundamentach, w taki sposób ocieplony (wszędzie na zewnątrz), bez paroizolacji, ogrzewany niecentralnym elektrycznym, 4 osoby, brak kominka.
„Przedruk” za zgodą autora:

Cytat

Używam tylko prądu w domu od 5 lat. Tak to wyglądało rok po roku:
Brak obrazka
(*Rok 2009 to częściowo prognoza.)
Budowałem dom jak się dało najcieplej ale to był rok 2003. Parterowy ok. 140 m2. Ściany U=0,13, strop U=0,12, podłoga U=0,21 do U=0,25, okna drewniane U=1,3 reku bez gwc.
W listopadzie minęło 5 lat od zamieszkania. Napiszę ile kosztowało mnie do dzisiaj ogrzewanie sumarycznie:
19 133 zł - CO i CWU
6 455 zł - urządzenia grzewcze
900 zł - instalacja el. do urządzeń grzewczych
600 zł - dodatkowa zamówiona moc przyłączeniowa
Razem - 27 088 zł
Nie poniosłem kosztu kredytu bo tanio się wybudowałem



Jak odejmie się pierwszy rok ogrzewania, wiadomo dlaczego (+ ciężka zima), to zużycie energii na ogrzanie oscyluje wokół 40kWh/m2, a to jest dużo mniej niż 120kWh/m2.
Link do komentarza
Cytat

Rysunek może nie jest najlepszy. Nazwijmy go "etykietą zastępczą" . Chodzi tu o idee dłuższej drogi którą ma do przebycia "uciekające ciepło" mówiąc kolokwialnie.
O wilgoci tutaj nie mówie ani dodatkowych warstwach paro, wodno izolacyjnych. Chodzi mi tu tylko o ciepło.

Pytanie brzmiało "Po co styropian" dlatego odpowiedziałem.

Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu gruntu jest po to aby osłabić skutki mostków. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne (nazwijmy je połowicznym)
Dużo lepszy efekt (chociaż nadal nie idealny) to izolacyjne pustaki cokołowe jako element nośny. Zamykają przerwę w osłonie izolacyjnej na połączeniu ściany zewnętrznej, a stropu piwnicy lub płyty przyziemia.
Dzięki temu mamy do czynienia ze stosunkowo dużą efektywnością takiego rozwiązania. Oznacza to: podniesienie poziomu temperatury powierzchni ścian zewnętrznych w pomieszczeniu znacznie powyżej temperatury wykroplenia się pary wodnej, minimalne straty ciepła i obniżone koszty ogrzewania pomieszczeń.

Teoretycznie idealny model izolacji części cokołowej to taki w którym pierwszy rząd pustaków to wyłącznie styropian ale na styropianie raczej się nie da wymurować ścian .......



Niestety - tak umieszczony styropian nic nie daje. Pojemność cieplna fundamentu i gruntu pod domem jest tak ogromna ( w stosunku do możliwości domowego ogrzewania) że przez cały sezon grzewczy układ ściana -fundament - grunt pod domem nie osiągnie równowagi . Ogrzanie 1m3 gruntu o jeden stopień i utrzymanie tego stanu przez sezon grzewczy to od 400 do 700kWh.
Wszystkie domy z mostkiem termicznym do gruntu zużywają powyżej 120kWh/m2 – czyli raczej brak izolacji. Zakopywanie pionowe płyty styropianu gdy po obu jego stronach jest „nieskończenie” duży odbiornik ciepła jest działaniem pozbawionym sensu.

Link do komentarza
Cytat

Sprawdzone, autentyczne (nie z kapelusza).

Dom wybudowany właśnie na takich fundamentach, w taki sposób ocieplony (wszędzie na zewnątrz), bez paroizolacji, ogrzewany niecentralnym elektrycznym, 4 osoby, brak kominka.
„Przedruk” za zgodą autora:



Jak odejmie się pierwszy rok ogrzewania, wiadomo dlaczego (+ ciężka zima), to zużycie energii na ogrzanie oscyluje wokół 40kWh/m2, a to jest dużo mniej niż 120kWh/m2.


Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
Domy szkieletowe (standard fabryczny)z niecentralnym ogrzewaniem nie przekraczają 70kWh/m2 ( oczywiście wszystko!)


Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...
Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?
Link do komentarza

Panie T.B. rysunek, który zamieściłem wyżej miał pokazać oprócz termoizolacji również sposób położenia izolacji poziomej, którą określił Pan wcześniej totalną bzdurą. Jednak w między czasie dyskusja skierowała się na styropian. Tu Pańskie poglądy znam z innych tematów forum, teraz jestem ciekaw Pańskiej teorii na temat braku zasadności stosowania izolacji poziomej pomiędzy ścianą fundamentu a ścianą parteru. Można prosić o wyjaśnienie?
gallery_16584_443_39681.jpg

Link do komentarza
Chodzi o nie zatrzymywanie kondensatu w strefie ujemnych temperatur.
przykładowo : budynek z izolacją poziomą z papy ocieplony 10 cm styropianem
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
czy dom z ytonga... również izolacja pozioma pod ścianą.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...%20Szweczyk.JPG

Stare, kamienne fundamenty nie podciągały wody (wiosna, lato, jesień) ale zimą gdy w ścianie powstawał kondensat - ściekał swobodnie do strefy dodatnich temperatur.

Link do komentarza
Cytat

Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?



Podałem przykład takiego domu - wyżej.

A skoro nie potrafi Pan przeliczyć, to służę:
2005r na ogrzewanie 6.800kWh,
2006r „ „ 5.532kWh,
2007r „ „ 4.521kWh
2008r. „ „ 5.400kWh
2009r. „ „ 5.831kWh

Natomiast całowite jest to ostatnia po prawej kolumna tabeli.

Cytat

Niestety - tak umieszczony styropian nic nie daje. Pojemność cieplna fundamentu i gruntu pod domem jest tak ogromna ( w stosunku do możliwości domowego ogrzewania) że przez cały sezon grzewczy układ ściana -fundament - grunt pod domem nie osiągnie równowagi . Ogrzanie 1m3 gruntu o jeden stopień i utrzymanie tego stanu przez sezon grzewczy to od 400 do 700kWh.
Wszystkie domy z mostkiem termicznym do gruntu zużywają powyżej 120kWh/m2 – czyli raczej brak izolacji. Zakopywanie pionowe płyty styropianu gdy po obu jego stronach jest „nieskończenie” duży odbiornik ciepła jest działaniem pozbawionym sensu.



Ten dom jakby się Pan nie wysilał, nie zużywa ponad 120kWh/m2

A chwile potem:
Cytat

Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
Domy szkieletowe (standard fabryczny)z niecentralnym ogrzewaniem nie przekraczają 70kWh/m2 ( oczywiście wszystko!)


Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...


I co ma sposób ogrzewania, do omawianego tematu, czyli wpływu sposobu izolacji (ocieplenia) fundamentów?
Wystarczy, że wyprowadzą się z tego domy 3 osoby i zmniejszy się zużycie energii o 4.000kWh co w sumie da za ostatni rok 68kWh/m2.
Ale czy to znaczy, że fundamenty nagle pochłonęły mniej?
Jak by Pan dobrze przeanalizował tabelkę, to widać jasno, że zużycie energii na CWU jest duże, trochę ponad 4.000kWh.

Wystarczy, że zaczną oszczędzać CWU do 20litrów/na osobę/na dzień i nagle mamy te 70kWh/m2 – i to dalej przy takich „złych” fundamentach i ociepleniu za „ciągłym odbiornikiem ciepła”.
Link do komentarza
Cytat

Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
... ( oczywiście wszystko!)

Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...
Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?



icon_eek.gif Ludzkie pojęcie przechodzi!!! Czy Pan uzależnia energię zużytą na C.W.U. od izolacji fundamentów!!! Gdzie tu związek i co ma piernik do wiatraka??? Jak na razie z całym szacunkiem to nic Pan nie udowodnił a już napewno żadnej ze swoich księżycowych teorii.
Link do komentarza
To proste i oczywiste. W domach izolowanych o małych potrzebach ciepła, zyski z TV, komputerów itp stanowią coraz to większy % w ogrzewaniu. W domach takich jak ten
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler.../pilica%201.jpg (40 cm styro w podłodze 40 wełny od środka w ścianie i 50 cm w dachu )różnice miedzy rachunkami w miesiącach zimowych i letnich są kilkudziesięciozłotowe.

natomiast co do księżycowych teorii... Szanowny Panie styrodur zakopany pionowo w gruncie, mający po obu stronach nieskończenie duży (dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła - nie jest izolacją termiczną, nawet na księżycu. Ktoś kto uważa, że to jest izolacja termiczna to nie jest moja wina, tylko szkoły, którą kończył.
Link do komentarza
Cytat

W domach takich jak ten
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler.../pilica%201.jpg (40 cm styro w podłodze 40 wełny od środka w ścianie i 50 cm w dachu )........



Oj coś Pan znów kręci, Panie T.B.

To jest normalny „szkieletor” o całkowitej grubości ścian coś około 25cm (raczej nie przekracza z „obiciem” 30cm). To gdzie się podziała reszta tej wełny?

Ciekawe jaka teraz będzie „wymówka”

Link do komentarza
Cytat

To proste i oczywiste. W domach izolowanych o małych potrzebach ciepła, zyski z TV, komputerów itp stanowią coraz to większy % w ogrzewaniu.
...



Moim zdaniem to z Pańską wiedzą wyniesioną ze szkół, których nam nie dane było skończyć, powinien Pan tak ocieplić dom (szczególnie fundamenty od wewnątrz) żeby całkowicie zrezygnować z systemów grzewczych. Źródłem ciepła będzie czajnik elektryczny i monitor Pańskiego komputera. Ciepło w domu zależeć wtedy będzie od ilości głupot jakie pan wypisuje na forum. Ach...proszę nie otwierać drzwi tylko przenikać przez ściany - koniecznie w kurtce przeciw deszczowej z uwagi na gromadzący się w ścianach kondensat.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem to z Pańską wiedzą wyniesioną ze szkół, których nam nie dane było skończyć, powinien Pan tak ocieplić dom (szczególnie fundamenty od wewnątrz) żeby całkowicie zrezygnować z systemów grzewczych. Źródłem ciepła będzie czajnik elektryczny i monitor Pańskiego komputera. Ciepło w domu zależeć wtedy będzie od ilości głupot jakie pan wypisuje na forum. Ach...proszę nie otwierać drzwi tylko przenikać przez ściany - koniecznie w kurtce przeciw deszczowej z uwagi na gromadzący się w ścianach kondensat.

pozdrawiam


Alem sie uśmiała. Cudowne. Nic dodać nic ująć.
Ja jeszcze proponuje owinąć sie wełną mineralną a wczesniej folią polietylenową a spać w otulinie z pianki poliuretanowej...
Ciepło jak w uchu. I żadne centralne ogrzewanie nie potrzebne! Pajda chleba z boczkiem zamiast pieca kondensacyjnego.
Link do komentarza
A oto kolejny paradoks głoszonych przez Pana T.B, że tak ocieplane fundamenty powodują „ucieczkę” do gruntu min. 400kWh z 1mb takich fundamentów. Ba, Pan T.B to stwierdził na podstawie odczytu z czujników:

Cytat

Wysłany: Środa 11:06, 13 Sierpień 2008 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Szanowny Panie by rozwiać swoje wątpliwości, wydałem sporo kasy, wydzierżawiłem na 6 lat teren na Bartyckiej 133 postawiłem nafaszerowany czujnikami dom 200m,2 bliźniak 2x100m2 jeden izolowany od środka drugi od zewnątrz 20-to centymertowym styropianem. Obie połówki miały precyzyjne ogrzewanie elektryczne, jednakową temperaturę i warunki. Mogę więc śmiało pisać, że metr bieżący mostka do gruntu to 400-500kWh w sezonie grzewczym.



A jak to się ma do rzeczywistości? Wystarczy porównać. Dom Jeziera
rok w rok, zużywa około 13.500kWh – „na wszystko”.
A powinien tylko ze względu na „złe fundamenty” zużyć od 19.000 do 24.000kWh + oczywiście zużycie „bytowe”.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Mam problem z izolacja pionową fundamentu. Fachowcy od tynkow obcieli wystajacy wewnetrzny zaklad izolacji poziomej (chyba doszli do wniosku ze z powodu zniszczen i tak sie na nic nie przyda).
Moje pytanie jak to naprawic? Myslalem o pomalowaniu tego kawalka sciany od chudzika do izolacji poziomej dysterbitem. Gdzies przeczytalem ze dysterbit firmy Izolbet nie nadaje sie do wewnatrz ale innych firm juz tak. Jesli nie dysterbit to co?
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Mam problem z izolacja pionową fundamentu. Fachowcy od tynkow obcieli wystajacy wewnetrzny zaklad izolacji poziomej (chyba doszli do wniosku ze z powodu zniszczen i tak sie na nic nie przyda).
Moje pytanie jak to naprawic? Myslalem o pomalowaniu tego kawalka sciany od chudzika do izolacji poziomej dysterbitem. Gdzies przeczytalem ze dysterbit firmy Izolbet nie nadaje sie do wewnatrz ale innych firm juz tak. Jesli nie dysterbit to co?
Pozdrawiam



Wystarczy wywinąć folię izolacyjną układaną na podkładzie podłogowym powyżej izolacji poziomej ścian. Nie zaszkodzi też nałożenie emulsji asfaltowo-kauczukowej na pasie poniżej odciętej papy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
witam chciałbym się wtrącić po pierwsze interesujące posty ale nikt nie odpowiedział emilus18 warstwy w przekroju od wewnątrz to izolacja dysperbit-mur fundamentowy-dysperbit-klej-styropian-klej-siatka-klej-dysperbit-folia kubełkowa dasz rade zrobić pamiętaj o zabezpieczeniu przy murowaniu najlepiej kładz deski na styropian a jeśli chodzi o resztę to po kolei nikt nie powiedział przy tej rozmowie że ciepło idzie do góry a nie pod posadzkę w którą większość z budujących wkłada 10 cm styropianu mury fundamentowego ociepla się z zewnątrz panie T.Brzęczkowski myślałem ze tylko ja czasami pana nie rozumiem ale widzę że to zjawisko powszednie znane ja chyba pana rozumiem do czego pan zmierza panu chodzi o dom pasywny tzn.energooszczędny gdzie tv.komputer itd wytwarzają ciepło do ogrzania domu tylko ta szkoła co pan chodził nie wychodzi panu to wygląda tak że pan tu przeczyta tam się dowie ,podeprze jaką ulotką tylko to się nie trzyma całości niema logiki pana warstwy w tym domu 40cm podłoga 40 w ścianie 50 w dachu po dołożeniu konstrukcji czułbym się jak w zamku ale to tyle do pana RafalT88 uśmiałem się do łez z twojego postu
Link do komentarza
Cytat

budujących wkłada 10 cm styropianu mury fundamentowego ociepla się z zewnątrz panie T.Brzęczkowski myślałem ze tylko ja czasami pana nie rozumiem ale widzę że to zjawisko powszednie znane ja chyba pana rozumiem do czego pan zmierza panu chodzi o dom pasywny tzn.energooszczędn

Tu nie ma co rozumieć Izolacja termiczna oddziela to co mamy ogrzewać od tego co ogrzewać nie powinniśmy. Fundament i grunt pod domem nie leżą w kręgu rzeczy, za których ogrzewanie chciałbym płacić. Tak więc dla mnie ktoś kto pionową płytę styropianu zakopaną w gruncie nazywa izolacją termiczną albo nie umie fizyki albo jej nie rozumie. Budowanie dzisiaj domów energooszczędnych to nie hobby czy widzimisie to obowiązek. Zwłaszcza, że dom energooszczędny jest tańszy w inwestycji, nie trzeba i nie można w nim montować centralnego ogrzewania.

wizualizacja_fundament.bmp

wizualizacja_fundament.bmp

Link do komentarza
jeżeli sie czegoś nie wie niema wiedzy to po co budować ?podejrzewam że te rysunki są wycięte z czegoś większego na moje oko to są rysunki budowy z drewna nawet bym zaryzykował że są to technologie skandynawskie panie T.B.budowa domów energooszczędnych na pewno nie jest tania- w użytkowaniu jest taniej .Styropian w pionie na murze fundamentowym chroni nasz dom przed chłodem a pod posadzkę też wkłada się styropian to gdzie pany ucieka ciepło możemy sobie polemizować ale to fakt
Link do komentarza
Cytat

nie wpuszcza zimna pan dobrze wie o tym

Bardzo proszę mnie nie obrażać!!! Kierunek przepływu energii jest z wartości wyższych do niższych - I będę się przy tym upierał!


Nie proszę Pana!!! Styropian przyklejony na fundamencie domu niepodpiwniczonego nie zatrzymuje ciepła ! Szkoda, że Pan o tym nie wie! Ciepło jest rozpraszane przez grunt pod domem . Gdyby nie było rozpraszane -temperatura pokoju - muru - fundamentu - gruntu pod domem byłaby równa temperaturze pokojowej!!!
Link do komentarza
czym pana obrażam a po drugie to jak ciepło może być rozpraszane przez grunt przecież po drodze do ziemi ma panel lub coś innego posadzkę ocieplenie ze styropianu beton tzn.chudziak i dopiero ziemia niech pan popatrzy na swój post poprzedni chłód wchodzi a ciepło ucieka --to jak to rozumieć chłód wchodzi w ściany fundamentowe a ciepło ucieka w ziemie gdzie jest rozpraszane
Link do komentarza
Dyskusję prześledziłem całą i nadal nie widzę argumentu, po co mam inwestować w styropian i obkładać nim ściany fundamentowe na zewnątrz w pionie......

jestem na tym właśnie etapie i nie widzę powodu - może ktoś poda jakiś sensowny?


Załączam rysunek - zaznaczyłem na nim linią czerwoną przebieg izolacji.

Jeśli ocieplenie ścian zewn. połączę z np. pustakiem cokołowym, a ten z kolei z izolacją posadzki to na chłopski rozum zamykam ocieplenie (czyli de facto zaczyna ono pełnić swoją rolę). To po co izolacja pionowa fundamentu? Nie szkoda kasy? Niech sobie przemarza fundament i grunt pomiędzy nim - to chyba żaden problem???

DSC01446.jpg

Link do komentarza
witajcie najpierw napisze do pana T.B.(niezrozumienie tekstu tematu nie zawsze jest winą piszącego) tu ma pan racje ale jak pierdoły sie pisze na forum które samemu sie nie u mi wytłumaczyć to najlepiej tak napisać
Yoohas przeczytałeś wszystkie posty a pytanie było inne niż to co piszesz ale tak masz racje przy zastosowaniu pustaka cokołowego zamykasz ocieplenie jednak fundament jest narażony na przemarzanie oraz było by trzeba zastosować niżej ten pustak gdyż przemarzanie zależnie od regionu jest około80 cm i głębiej na rysunku pomiędzy pustakiem a styropianem w posadzce jest około 6cm styku tu trzeba by było przemyśleć albo jeden pustak dołożyć niżej albo pionowo 0,5 metra przykleić do ściany od wewnątrz lub od zewnątrz taka moja propozycja
Link do komentarza
Skrajną niewiedzą jest pisanie o przemarzaniu gdy w domu chcemy utrzymać dodatnią temperature, nie "zero"
Dyskwalifikuje ocieplenie od zewnątrz nie tylko mostek termiczny. Kolejne problemy to wilgoć przy grubej izolacji i braku paroizolacji, oraz ogromna masa pozbawiająca atutów emergooszczedności precyzyjnie sterowane systemy ogrzewania. Współczesne budownictwo wykluczyło ocielenia za murem zwykłym parametrem: domy takie zużywają ponad 30kWh/m2, są drogie inwestycyjnie i wilgoć stanowi zagrożenie. Wszystkie te parametry są mierzalne - zużycie inwestycja i zawilgocenie. Dlatego twierdzę, że inaczej może budować tylko ktoś kto pomiarów z różnych względów nie robił, czyli nie posiada odpowiedniej wiedzy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...