Skocz do zawartości

Z czego najtaniej wybudować?


vega1

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Podjęliśmy z żoną decyzję o sprzedaży mieszkania i wybudowaniu domku.

I tu mam pytanie. Za kasę z mieszkania będę musiał szybko postawić dom. Będzie to domek do max 100 metrów z zamieszkałym poddaszem i na bank z pompą ciepła (tą pompę sobie wymarzyłem, i mało mnie interesuje czy mi się kiedyś zwróci).

Moje pytanie jest jasne i klarowne:
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Myślałem o klockach styropianowych które się wypełnia żelbetonem. Szybko i podobno tanio. Czy mam rację?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki.

Sławek z Rzeszowa
Link do komentarza
Sławek ja nie chce Cie krytykować. Ale piszesz że chcesz wybudowac dom możliwie najtaniej i a priori decydujesz się na bardzo kosztowne rozwiązanie na które nie zdecydował się prawie nikt z forumowiczów- nawet tych którzy wcale tanio nie budowali...czy naparwdę warto wywalić dziesiąt tysiecy na pompę a dom wybudowac byle jak?
Ale to Twój wybór. Mam nadzieje że skonsultowany z rzetelnym fachowcem...
W tej chwili chyba najtaniej buduje się z maxa. Bo max jest bardzo tani- u nas nawet widziałam za 2,20. Szef mojej firmy budowlanej maxa raczej nie poleca (a ma ogromne doświadczenie) tylko ytong lub porotherm jako porównywalne materiały. Niemniej wiele osób tradycyjnie budowało i buduje z maxa.
Jeśli chcesz tanio raczej dach nie może byc z dachówki- różnica blachodachówka a dachówka ceramiczna może być rzedu kilkanascie- dwadzieścia tysięcy.
Wybierając projekt unikaj- skomplikowanego dachu (niech będzie jak najprostszy), nietypowych okien np łukowatych, okrągłych (sa drogie), a sam projekt niech bedzie zwarty i prosty. Realne jest postawienie domu ok 100m2 za ok 250-300 tys (z tym że ja oczywiście nie liczę pompy ciepła)
Największy realatywnie koszt to oczywiście wykończenie domu ale przy małej powierzchni ten koszt naturalnie jest znacznie mniejszy.
Link do komentarza
ta pompa to taki mój "kot w głowie". Raczej ciężko mnie będzie od tego odwieźć, ale kto wie.
W sumie chodzi o to że ma być jak najszybciej. Bo nie wiem ile czasu uda mi się wytargować po sprzedaży mieszkania, że będę mógł zostać w mieszkaniu, a nie za bardzo mamy gdzie iść.
Z tego też powodu pytałem o te klocki styropianowe (isodom) bo w necie można wyczytać że szybko się stawia ten dom i można szybko zamieszkać. I są niedrogie. Za mieszkanie wezmę max 270 tysięcy i to musi mi wystarczyć na ten domek. Szukam właśnie prostego projektu do max 100 metrów. Działkę mam już piękną, ziemi nawiozłem w tym roku, więc przez zimę się uleży.
Dodam że większość prac wykończeniowych będę miał za free (tylko za materiał zapłacę). Mam wujka elektryka, teściu kładzie płytki a sam robię kuchnie więc tak naprawdę największy koszt to będzie postawić stan surowy zamknięty. I tak sobie myślałem że z tych klocków to też sam mógłbym stawiać bo przecież zalać betonem to każdy głupi umie. Byłem we Włoszech kilka lat i tam pracowałem na budowie. Cokolwiek umiem. Jednak pytam na forum, bo wielu z Was ma już te problemy za sobą.

o dla przykładu podoba mi się ten domek:
http://galeriaprojektow.pl/kr_tarot.htm

Dzięki za rady i pozdrawiam
Link do komentarza
klocki styropianowe (izodom) porażka i pompa ciepła. Ten post świadczy o twojej niedojrzałości -w budownictwie



SOLBET Na klej ciepłochronny szybko i tanio nie ociepla się nie tynkuje tylko szpachel z obu stron .

OBEJRZYJ FILM INSTRUKTAŻOWY
http://www.solbet.pl/podstawowe_narzedzia_...emie_solbet.php


Pompa ciepła - dla tych co nie wiedzą co zrobić z kasą ,od początku do końca droga inwestycja (pozwolenia -odwiert, projekt ,wykonanie-nie dla laika ,eksploatacja - ciągnie prąd i to sporo przy dużych mrozach trzeba dogrzewać dom innym źródłem ciepła ,wymusza -ogrzewanie podłogowe ) .To nie jest perpetuum mobile . icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

klocki styropianowe (izodom) porażka i pompa ciepła. Ten post świadczy o twojej niedojrzałości -w budownictwie

SOLBET Na klej ciepłochronny szybko i tanio nie ociepla się nie tynkuje tylko szpachel z obu stron .

OBEJRZYJ FILM INSTRUKTAŻOWY
http://www.solbet.pl/podstawowe_narzedzia_...emie_solbet.php

Pompa ciepła - dla tych co nie wiedzą co zrobić z kasą ,od początku do końca droga inwestycja (pozwolenia -odwiert, projekt ,wykonanie-nie dla laika ,eksploatacja - ciągnie prąd i to sporo przy dużych mrozach trzeba dogrzewać dom innym źródłem ciepła ,wymusza -ogrzewanie podłogowe ) .To nie jest perpetuum mobile . icon_cool.gif


Bloczki gazobetonowe Solbet to rzeczywiście dobry i tani materiał do budowy ścian. Jednak szczytem tego co można osiągnąć przy tej technologii (bloczki "400" i ściana gr. 42cm), to U=0,25W/(m2*K).
Jeżeli stosownie do izolacyjnosci ścian wykonamy pozostałe przegrody budynku to otrzymamy budynek nieco lepszy od minimum określonego w "Warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki".
Stosując bloczki Solbet na ściany konstrukcyjne (24cm "600") i dając ocieplenie z dobrego styropianu (lambda=0,032W/(m*K)) o gr. 20cm otrzymujemy ścianę o gr. 44cm ale dwukrotnie cieplejszą - U=0,13W/(m2*K).
Link do komentarza
Tobi_ animus
Skoro Panowie są tak dobrymi znawcami w temacie kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych różnych systemów ogrzewania, a dodatkowo animus jest dojrzały w budownictwie, to jest okazja aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
Może pokażcie ile kosztują inne rozwiązania dla domu około 100m2 i zużyciu energii (w roku) na CO i CWU około 9.000kWh – bo o takim domu pisze vega1.
Moc obliczeniowa 8kW.
Mówimy o wszystkich kosztach wykonania kotłowni.
Na początek pokażę za ile można wykonać kotłownię w oparciu o pompę ciepła w kilku wariantach.
1. Pompa ciepła glikol/woda z poziomym kolektorem:
- koszt pompy ciepła np. EXOTHERM 12.000,- lub inne w cenie od 10.000,- do 15.000,-
- kolektor poziomy – 5.000,-
- komplet do CWU około 3.000,-
- instalacja pompy ciepła 3.000,-

Razem: od 21.000,- do 26.000,-

2. Ta sama pompa ale z kolektorem pionowym (w złych warunkach geologicznych) koszt od 31.000,- do 36.000,-

3. Pompa ciepła z kolektorem poziomym bezpośredniego odparowania np. ZIRIUS M2-7 z CWU przepływowym – koszt łączny 30.000,-

4. Pompa ciepła powietrze/woda np. LG THERMA V + CWU koszt 25.000,-

Koszt instalacji ogrzewania podłogowego max. 10.000,-

Koszt instalacji ogrzewania kaloryferami około 4.000,-

Czyli całkowity koszt instalacji CO i CWU może wynieść od 31.000,- do 46.000,- przy ogrzewaniu podłogowym i od 26.000,- do 41.000,- w przypadku kaloryferów.

Zakładając, ze 1kWh kosztuje 0,57zł i COP wynosi od 2,5 (dla powietrze/woda) do 3,5 (dla gruntowych) roczny koszt ogrzewania wyniesie od 1465zł do 2.052zł. A wymuszając pracę w II taryfie koszty te będą jeszcze mniejsze.

Tak dla przypomnienia – nie wszyscy maja w „zasięgu” gaz z rury.

To co Panowie, podacie swoje wyliczenia dla tych waszym zdaniem dużo tańszych rozwiązań?
Link do komentarza
Cytat

Może pokażcie ile kosztują inne rozwiązania dla domu około 100m2 i zużyciu energii (w roku) na CO i CWU około 9.000kWh – bo o takim domu pisze vega1.
Moc obliczeniowa 8kW.

Może najpierw drobne uściślenie. 9000kWh ma wystarczyć na ogrzewanie i ciepłą wodę. Na ciepłą wodę dla 3 osób trzeba przeznaczyć rocznie ok. 2000kWh. Stąd na ogrzewanie pozostaje 7000kWh.
Jeżeli mamy takie zapotrzebowanie na ogrzewanie, to przy sezonie grzewczym trwającym 200dni i średniej temperaturze zewnętrznej w sezonie grzewczym 3st. C na wentylację i ogrzewanie potrzeba 86W/K, czyli przy temperaturze zewnętrznej -20 st. C zapotrzebowanie na moc wyniesie ok. 3,5kW.
Na podgrzanie ciepłej wody można doliczyć dodatkowo 0,5kW. Wystarczy więc moc pompy ciepła 4kW (oczywiście liczona dla temperatury dolnego źródła, którego możemy spodziewać się przy -20 st. C i odpowiedniej temperatury ogrzewania podłogowego).
Po co o tym piszę? O ile dla pompy ciepła powietrze-woda nie jest to ażtak istotne pod względem inwestycyjnym, to przy pompie ciepła glikol-woda dwukrotne przewymiarowanie mocy pompy ciepła na kosztach inwestycyjnych odbija się znacznie. Nie tylko zresztą na inwestycyjnych. Większa moc pompy ciepła to wyższe temperatury w górnym źródle, niższe w dolnym źródle, konieczne większe pompy obiegowe, i w efekcie końcowym gorsze COP.

Dom, który zużywa rocznie 7000kWh na ogrzanie 100m2 powierzchni (70kWh/m2 rocznie) zalicza się już do domów energooszczędnych. Aby takie zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania osiągnąć konieczne są lepsze niż standardowe przegrody budowlane, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.
Fakt, że w połączeniu z pompą ciepła jego zapotrzebowanie na energię do ogrzewania spadnie nawet do 20kWh/m2 rocznie.
Jakie to musiałyby być przegrody? To zależy od strefy klimatycznej i od konkretnego projektu.
Link do komentarza
Cytat

Racja, tyle, że ja wyliczałem ?najgorzej? jak się da, aby uniknąć dyskusji w temacie ?moc pompy?.

OK.
Przymnijmy więc następne założenia :
Zużycie energii do ogrzewania 7000kWh.
Dom ma być tani więc : parter ok. 80m2 i poddasze ok. 20m2.
Dach dwuspadowy. Dom na planie prostokąta 7m x 11,5m (wymiary wewnętrzne).
Aby osiągnąć takie zużycie energii do ogrzewania IMHO należałoby zastosować :
- Ściany U=0,20W/m2*K, (200m2)
- posadzka U=0,25W/m2*K, (100m2)
- skosy dachu i strop nad poddaszem 0,15(W/m2*K). (110m2)
- Okna 1,1W/(m2*K), (12,5m2)
- drzwi 1,5W/(m2*K). (2m2)
Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła na poziomie 80%
- wydatek maksymalny 250m3/h,
- przy normalnej eksploatacji 120m3/h.

Takie parametry nie wystarczą do ogrzania domu. Konieczne jest założenie zysków energetycznych : bytowych i słonecznych min. 3W/m2 (7,2kWh/dobę).

Koszty :
42tys. zł fundamenty z ogrzewaniem podłogowym,
40tys. zł ściany z ociepleniem i z tynkami,
15tys. zł strop,
30tys. zł dach z ociepleniem,
15tys. zł okna
14tys. zł wentylacja
30tys. zł pompa ciepła + instalacja ciepłej wody
Razem 186tys. zł.
Zostaje 84 tys. zł na rzeczy których nie przewidziałem i wykończenie.
Link do komentarza
no dobra. Ale drążąc temat. Dlaczego piszecie że z Isodom jest porażka. Z informacji które znalazłem na necie, wynika że jest to dość tania technologia. Dodatkowo odpada koszt ocieplenia ścian a izolacyjnośc cieplna wychodzi na dobrym poziomie. Co więcej, jestem sobie to w stanie zrobić sam. I jeszcze jedno. Wyczytałem że budując tak jak radzicie z Solbet w domu można by zamieszkać dopiero po jednym sezonie grzewczym. A z Isodom można się wprowadzać szybko. Dla mnie to ważne bo będę miał nie wiele czasu na budowę.

Co do pompy ciepła. Jeśli udało by mi się na taki mały dom zmieścić w 30 tysiącach to chyba dobry wynik. Odpada mi przyłącz gazu i stawianie komina więc ten koszt będzie troszkę mniejszy, a przecież inne ogrzewania też kosztują.

Ja się nie mądrze. Moja wiedza budowlana jest bardzo mała. WIem tylko konkretnie czego chcę ale jestem bardzo wdzięczny za porady.
Link do komentarza
Cytat

Może Pan to przeliczyć dla domu izolowanego ? 15 do 20 kWh/m2 - proszę też podać roczne straty na zasobniku i cyrkulacji.
Koszt założenie nowoczesnego ogrzewania w takim domu to 3000-4000zł sporo zostanie na zaizolowanie domu do energooszczędnego poziomu.

Przy założeniu bajbagi, że dom zużywa 9000kWh rocznie na ogrzewane i ciepła wodę z pompą ciepła o COP=3,5 zużyje on rocznie ok. 2600kWh. Ponieważ na podgrzanie ciepłej wody dla 3 osób wychodzi ok. 2000kWh rocznie pozostaje 600kWh rocznie. To więcej niż potrzeba na podgrzanie powietrza wentylacyjnego (przy założeniu odzysku ciepła na poziomie 80%).

Jak więc chce Pan ten dom ogrzewać?
Link do komentarza
Cytat

no dobra. Ale drążąc temat. Dlaczego piszecie że z Isodom jest porażka. Z informacji które znalazłem na necie, wynika że jest to dość tania technologia. Dodatkowo odpada koszt ocieplenia ścian a izolacyjnośc cieplna wychodzi na dobrym poziomie. Co więcej, jestem sobie to w stanie zrobić sam.


Życzę Ci powodzenia. W Twoim domu będzie ok. 200m2 ścian. Na każdy m2 potrzeba 0,12m3 betonu. Jeżeli jesteś w stanie sam wylać 24m3 betonu (tylko na początku z poziomu posadzki, później jeszcze trzeba to podać na rusztowanie) to jest pewnie Pudzianowskim icon_wink.gif .
Łatwe w tym systemie jest tylko układanie szalunków traconych (pustaków styropianowych). Reszta to bardzo ciężka praca.
Link do komentarza
ale czy będzie taniej i szybciej, no i czy będzie ciepło? Rąk do pracy mi nie braknie. Teściu, brat, ojciec, szwagier. Zakładam że będzie miał kto pracować. Tylko czy mam rację że będzie taniej i szybciej?

We Włoszech mnie docierali też mocno. Bywało że miałem kilka palet cegieł wynieść na 3 piętro po stromych schodach. Dam radę.

oto kolejny dom który powinien być tani w budowie:

http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2
Link do komentarza
Cytat

Wyliczenia że będzie taniej wziąłem z tej strony:
http://www.lmb.neostrada.pl/kalkulac.html


To typowy marketingowy bełkot, majacy udowodnić, że technologia thermomur jest najlepsza :
Cytat

Ściana dla stabilności konstrukcji wymaga wzmocnienia betonowymi zbrojonymi słupami i belkami (nie uwzględniono w kalkulacji).
Betony komórkowe zawierają tlenki aluminium i popioły z elektrociepłowni
- zamieszkanie w domu jest możliwe po dwóch sezonach grzewczych -

Konstrukcja ściany zewnętrznej 24 cm wymaga usztywnienia w postaci ramy żelbetowej (słupy i belki w ścianie).


Ciekawe, dlaczego domu z Thermomuru można zamieszkać po 3 miesiącach, a w domu z gazobetonu po 2 sezonach grzewczych.
Świetna jest pozycja (dotyczy ocieplenia 1m2 ściany).

Kołki mocujące styropian - 10 szt x 2,14zł/szt = 21,40 zł
W domach jednorodzinnych można kołkowanie praktycznie pominąć.
Link do komentarza
z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu. Oczywiście nie chcę się spierać, bo jak ktoś wyżej zauważył jestem mało dojrzały w temacie budowlanym, ale nie rozumiem jedynie skąd ta niechęć.
Czy jakieś doświadczenia złe z tym systemem czy zwykłe uprzedzenie?
Link do komentarza
Cytat

z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu. Oczywiście nie chcę się spierać, bo jak ktoś wyżej zauważył jestem mało dojrzały w temacie budowlanym, ale nie rozumiem jedynie skąd ta niechęć.
Czy jakieś doświadczenia złe z tym systemem czy zwykłe uprzedzenie?

W moim domu ściany zewnętrzne mam z bloczków Izodom 2000, natomiast ściany garażu z gazobetonu murowanego na klej. Postawienie ścian garażu trwało 2 dni. Postawienie ścian bloczków styropianowych prawie dwa tygodnie. To odnośnie szybkości budowania. Przy tynkowaniu ścian z gazobetonu wystarczy ściany zagruntować. Przed tynkowaniem ścian ze styropianu trzeba najpierw położyć siatkę na kleju.
Dlaczego przy porównaniu kosztów nie jest podana robocizna? Dodaj ją, a zobaczysz różnicę.
Link do komentarza
Cytat

z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.

Nie pisałem o jakiejś konkretnej technologii budowy ścian. W tej cenie znajdziesz co najmniej kilka technologii, w których jesteś w stanie szybko i w miarę tanio wybudować ściany budynku.
Fundament natomiast przyjąłem jako płytę fundamentową izolowaną od gruntu zintegrowaną z ogrzewaniem podłogowym. Cena z oferty jednej z firm wykonujących tego typu roboty kompleksowo - od projektu do wykonania.
Link do komentarza
kropeczka_ns ja nie mam dużych wymagań. Dla mnie najważniejsze jest szybkie zamieszkanie. O ogrodzeniu, kostce itd. nawet nie myślę. Przecież mogę to zrobić już w trakcie mieszkania w domku, wraz z przypływem nowej zarobionej gotówki. Powtarzam. Nie buduje pałacu i nie potrzebuje marmurów. Nie mam nawet jakis wielkich wymagań co do wyglądu tego domu. Projekt ma być taki żeby był tani w budowie. Prosty bez udziwnień. Może to jest brutalne, ale mnie interesuje jedynie szybkie zamieszkanie. Każdy ma różne sytuacje w życiu i trzeba czasem się dostosować.
Większość robót zrobimy własnymi rękami. Tak jak pisałem, zajmuje się robieniem kuchni, więc tu zaoszczędzę już sporo, teściu kładzie płytki na co dzień itd. Wiadomo, za materiały zapłacę, ale za robocizne odpadnie mi sporo...
Link do komentarza
Cytat

dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu.



Ja ODRADZAM budowanie z pustaków styropianowych!
to inwestycja życia dla 90% ludzi.Potem trzeba w nim żyć i mieszkać i spłaty kredytów do emerytury np.

1.Tynk nie jest odporny mechanicznie częste remonty popatrz na domy ocieplone od zewnątrz w centrum miasta nie ogrodzone ogródkiem spękane i poobijane (powieś sobie szafki kuchenne na takiej ścianie itd ..)
2.Pozornie minimalizuje straty energii na ogrzewanie ścian od wewnątrz - Najcieplejsze powietrze jest pod sufitem a Sufit (strop) nad twoją głową opiera się na rdzeniu betonowym który odbiera ciepło z mieszkania
3.Problemami z paro przepuszczalnością i ogólną dezaprobata do rozwiązań sandwich-owych mówię stanowcze nie!
4.Punkt rosy - Mokry rdzeń jak go osuszyć ?
5.Styropian wbrew potocznym opiniom , chłonie wodę-należy dać od wewnątrz hydroizolację skuteczność 70-80%
6.Ciepło "płynące" z domu będzie odprowadzone przez beton wlany w formę, ze styropianu do fundamentu i gruntu, więc do skuteczności izolacji należy liczyć głównie wewnętrzną część styropianu, a ta jest zbyt cienka by była skuteczna.
7.Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )
Link do komentarza
vega zrób tak:)
nie wymyslaj podrażaczy typu pompa ciepła naparwdę! Bo popłyniesz równo na tej budowie
Wybierz prosty nieduży projekt i buduj z betonu komórkowego. Szybko bardzo i nie bardzo drogo. Moja firma stan surowy domku ok 100 m stawia w 2-3 miesiące. Jesli chcesz postawić dom za 3 stówki to naparwdę trzymaj sie w ryzach nie kombinuj i buduj prosto i normalnie jak kazdy z nas. Przecież za ogrzanie tak małego domku nie bedziesz dużo płacić potem! Sam zobaczysz co to znaczy wywalic dodatkowe 40 tys albo nie wtedy kiedy każda złotówka jest na wagę złota...
No i niestety nie da się zbudować szybko i równocześnie samemu... ,,myślisz że jak będziesz sam wykańczał wieczorami i po pracy zrobisz to szybko? Nie. Za mój dom prawie 2 razy wiekszy od twojego planowanego malarze wzieli 6 tys a fliziarze (podłogi, wszystkie płytki, 2 łazienki, balkony, parapety) 13 tys. U Ciebie to bedzie wyraźnie mniej bo domek ma być mniejszy.
Oszacuj koszty wykończenia relanie tak:
- dwie łazienki- zrobione normalnie tzn zwykła ceramika, niedrogie baterie, płytki nie przekraczające 50 zł/metr, ok 15 tysięcy
- kuchnia- zakładam że mdf, blat normalny i średni sprzęt- licz ok 15 tysięcy za średniej wielkości
-podłogi- panele kupisz za 40-50 zł ale dolicz te podkłady, listwy, ew robociznę czyli licz powiedzmy z 60 zł/metr
-płytki - kupi się już ładne około 40-50 zł ale trzeba doliczyć fugi, kleje itp -
- kominek trzeba policzyc 6-7 tys za prosty bez bajerów chyba ze z nawiewem to dolicz ok 2 tys
-malowanie- u mnie koszt domu 180m2 (gładzie oprócz kotłowni garażu itp i skosy i sufity bez gładzi) wyszło z materiałami koło 9-10 tys
osprzęt elektryczny- jak nie bedziesz szaleć moze koło 2 tys
drzwi wewn- pewnie min z 800-1000 sztuka (klamka, ościeznica, montaż)
schody wewn- jesli wiszące od 6-7 tys sie zaczynają, jesli obłozenie betonowych- niewiele mniej
lampy- policz 2 tys. Ja wydałam 3 na niedrogie lampy ale mam wiekszy dom. Opcja B- papierowe klosze z ikei za 15 złicon_smile.gif
Mebli, szaf do zabudowy, garderoby nie policzyłam:) Tysiąca drobiazgów o których nawet bym nie pomyslała- nie policzyłam... za najtansze kaloryfery dałam 4 tys (ale mam duży dom) za kotłownię niedrogiej firmy (jeden z tanszych pieców kondensacyjnych) wyszło nam ze wszystkim prawie 10 tys.. (w tym piec z zasobnikiem 5500)



Link do komentarza
omg czy z tą pompą jest faktycznie aż tak źle? Nawet niech mnie wyjdzie jej koszt 40 tysięcy, ale przecież wtedy nie muszę kombinować z kominkami, piszesz że za swój piec z osprzętem dałaś prawie dychę, a do tego odpada mi budowa komina, przyłącz gazu, więc suma sumarą na tą pompa wyjdzie mi dołożyć jakieś 15-20 tysięcy więcej w porównaniu z innymi opcjami. Naprawdę nie warto?

Jeszcze coś. Piszesz o dwóch łazienkach. Ja chcę wykończyć tylko dół, a poddasze za rok lub dwa, trzy.
Link do komentarza
Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.

Komin musi być bo sytuacja się zmienia i może być za kilka lat ci potrzebny albo dzieciom, wnukom ,brak może obniżyć wartość budynku przy zbyciu .

Musisz mieć 2 inne źródło ciepła jak padnie Pompa
Link do komentarza
Cytat

Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.

Komin musi być bo sytuacja się zmienia i może być za kilka lat ci potrzebny albo dzieciom, wnukom ,brak może obniżyć wartość budynku przy zbyciu .

Musisz mieć 2 inne źródło ciepła jak padnie Pompa

Nie wiem skąd czerpiesz takie informacje. Oczywiście niektóre pompy ciepła w ten sposób działają. Są jednak takie, które bez problemu działają także w znacznie niższych temperaturach.
Poczytaj o tym tutaj :
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...ost&p=60832
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem skąd czerpiesz takie informacje. Oczywiście niektóre pompy ciepła w ten sposób działają. Są jednak takie, które bez problemu działają także w znacznie niższych temperaturach.



Tak oczywiście że działają nawet w ujemnych ale jeszcze muszą przynosić wymierne korzyści .
Wpierdziela tyle energii jak byś miał małą fabrykę.
Link do komentarza
Cytat

Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.



tak, ale znowu nie kapuje. Koszt pompy ciepla na powietrze + piec gazowy (tak jak piszesz) to praktycznie wychodzi nie wiele mniej niż pompa ciepła z wymiennikiem w gruncie. WIęc skąd ta niechęć do tych pomp i za wszelką cenę staracie się znaleźć każde inne rozwiązanie byle by nie PC z wymiennikiem w gruncie?

animus
czy miałeś na myśli styropian, pisząc: "Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )" ??
Link do komentarza
Cytat

tak, ale znowu nie kapuje. Koszt pompy ciepla na powietrze + piec gazowy (tak jak piszesz) to praktycznie wychodzi nie wiele mniej niż pompa ciepła z wymiennikiem w gruncie. WIęc skąd ta niechęć do tych pomp i za wszelką cenę staracie się znaleźć każde inne rozwiązanie byle by nie PC z wymiennikiem w gruncie?

animus
czy miałeś na myśli styropian, pisząc: "Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )" ??


Vega1:
jeśli nie jesteś "ukrytym" sprzedawcą pomp ciepła i nie podpuszczasz to buduj tak jak pisze "kropeczka" reszta to czarodziejstwo. PC to zbytek dla ludzi którzy nie mają co robić z kasą! podobnie jak budowa domu pasywnego! kasy wydanej na te nowinki nie odzyskasz nigdy /uwzględniając różnicę cen ogrzewania domu i przygotowania CWU/ chyba że chcesz być "trendy" i pajacować przed znajomymi "nowoczesnym, oszczędnym" domkiem!
Link do komentarza
Cytat

vega zrób tak:)
nie wymyslaj podrażaczy typu pompa ciepła naparwdę! Bo popłyniesz równo na tej budowie
Wybierz prosty nieduży projekt i buduj z betonu komórkowego. Szybko bardzo i nie bardzo drogo. Moja firma stan surowy domku ok 100 m stawia w 2-3 miesiące. Jesli chcesz postawić dom za 3 stówki to naparwdę trzymaj sie w ryzach nie kombinuj i buduj prosto i normalnie jak kazdy z nas. Przecież za ogrzanie tak małego domku nie bedziesz dużo płacić potem! Sam zobaczysz co to znaczy wywalic dodatkowe 40 tys albo nie wtedy kiedy każda złotówka jest na wagę złota...
No i niestety nie da się zbudować szybko i równocześnie samemu... ,,myślisz że jak będziesz sam wykańczał wieczorami i po pracy zrobisz to szybko? Nie. Za mój dom prawie 2 razy wiekszy od twojego planowanego malarze wzieli 6 tys a fliziarze (podłogi, wszystkie płytki, 2 łazienki, balkony, parapety) 13 tys. U Ciebie to bedzie wyraźnie mniej bo domek ma być mniejszy.
Oszacuj koszty wykończenia relanie tak:
- dwie łazienki- zrobione normalnie tzn zwykła ceramika, niedrogie baterie, płytki nie przekraczające 50 zł/metr, ok 15 tysięcy
- kuchnia- zakładam że mdf, blat normalny i średni sprzęt- licz ok 15 tysięcy za średniej wielkości
-podłogi- panele kupisz za 40-50 zł ale dolicz te podkłady, listwy, ew robociznę czyli licz powiedzmy z 60 zł/metr
-płytki - kupi się już ładne około 40-50 zł ale trzeba doliczyć fugi, kleje itp -
- kominek trzeba policzyc 6-7 tys za prosty bez bajerów chyba ze z nawiewem to dolicz ok 2 tys
-malowanie- u mnie koszt domu 180m2 (gładzie oprócz kotłowni garażu itp i skosy i sufity bez gładzi) wyszło z materiałami koło 9-10 tys
osprzęt elektryczny- jak nie bedziesz szaleć moze koło 2 tys
drzwi wewn- pewnie min z 800-1000 sztuka (klamka, ościeznica, montaż)
schody wewn- jesli wiszące od 6-7 tys sie zaczynają, jesli obłozenie betonowych- niewiele mniej
lampy- policz 2 tys. Ja wydałam 3 na niedrogie lampy ale mam wiekszy dom. Opcja B- papierowe klosze z ikei za 15 zł icon_smile.gif
Mebli, szaf do zabudowy, garderoby nie policzyłam:) Tysiąca drobiazgów o których nawet bym nie pomyslała- nie policzyłam... za najtansze kaloryfery dałam 4 tys (ale mam duży dom) za kotłownię niedrogiej firmy (jeden z tanszych pieców kondensacyjnych) wyszło nam ze wszystkim prawie 10 tys.. (w tym piec z zasobnikiem 5500)



Cytat

Vega1:
jeśli nie jesteś "ukrytym" sprzedawcą pomp ciepła i nie podpuszczasz to buduj tak jak pisze "kropeczka" reszta to czarodziejstwo. PC to zbytek dla ludzi którzy nie mają co robić z kasą! podobnie jak budowa domu pasywnego! kasy wydanej na te nowinki nie odzyskasz nigdy /uwzględniając różnicę cen ogrzewania domu i przygotowania CWU/ chyba że chcesz być "trendy" i pajacować przed znajomymi "nowoczesnym, oszczędnym" domkiem!



Ciekawe podejście. Pozwoliłem sobie podkreślić w wypowiedzi kropeczki elementy, które bym zamienił na instalacje grzewczą z pompą ciepła. Razem dają one ponad 20tys. zł. Do tego jeszcze trzeba doliczyć kominy, wraz z obróbkami, też pewnie ze 3-4tys. zł wyjdzie.
Dokładając do tej kwoty 10-15tys. zł można dom wyposażyć w nowoczesną instalację ogrzewania i przygotowania ciepłej wody z pompą ciepła - całkowicie bezobsługową, przy której koszty ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w ciągu roku nie przekroczą 1200zł (100zł miesięcznie).

Dla porównania przy kotle gazowym koszty te w tak samo ocieplonym domu wyniosły by ponad 2000zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty serwisu, czyszczenia przewodów kominowych.

Ale niektórzy uważają, że jak ktoś odbiega od "normy", to należy go sprowadzić do właściwego poziomu.
Link do komentarza
Kalkulując zwłaszcza w domach o małej powierzchni, zapomina się, że w przypadku paliwa stałego trzeba wybudować i zapłacić za osobne pomieszczenie przeznaczone tylko i wyłącznie na ten kocioł.
Przepisowo taka „kotłownia powinna mieć około 10m2. Gdzieś trzeba też składować paliwo, a to też koszty wybudowania.

Biorąc pod uwagę, że pompa ciepła może być zainstalowana wszędzie (w tym, w garażu, i na zewnątrz), i fakt, że jest „czysta”, powoduje zwiększenie powierzchni użytkowej „dostępnej” dla domowników.
Link do komentarza
Cytat

Biorąc pod uwagę, że pompa ciepła może być zainstalowana wszędzie (w tym, w garażu, i na zewnątrz), i fakt, że jest „czysta”, powoduje zwiększenie powierzchni użytkowej „dostępnej” dla domowników.

Tu trzeba przyznać, że kotły gazowe z zamkniętą komorą spalania pod tym względem nie ustępują pompie ciepła. Pod względem kosztów eksploatacji już tak.
Link do komentarza
Cytat

Ciekawe podejście. Pozwoliłem sobie podkreślić w wypowiedzi kropeczki elementy, które bym zamienił na instalacje grzewczą z pompą ciepła. Razem dają one ponad 20tys. zł. Do tego jeszcze trzeba doliczyć kominy, wraz z obróbkami, też pewnie ze 3-4tys. zł wyjdzie.
Dokładając do tej kwoty 10-15tys. zł można dom wyposażyć w nowoczesną instalację ogrzewania i przygotowania ciepłej wody z pompą ciepła - całkowicie bezobsługową, przy której koszty ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w ciągu roku nie przekroczą 1200zł (100zł miesięcznie).

Dla porównania przy kotle gazowym koszty te w tak samo ocieplonym domu wyniosły by ponad 2000zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty serwisu, czyszczenia przewodów kominowych.

Ale niektórzy uważają, że jak ktoś odbiega od "normy", to należy go sprowadzić do właściwego poziomu.


Panie Heno K! proszę nie robić ludziom wody z mózgu. Nie było moim zamiarem sprowadzenie kogokolwiek do "właściwego poziomu".
Próbowałem tylko Panu Vega1 uświadomić że jak ma określoną nie dużą kasę przeznaczoną na budowę to powinien takie tematy jak PC i dom pasywny omijać szerokim łukiem. Te inwestycje są nie współmiernie drogie w stosunku do zysków - zwrot nakładów za 50 lat lub nigdy! nie licząc dodatkowych kosztów w/w inwestycji finansowanych np. kredytem hipotecznym /na 30 - 40 lat jak teraz młodzi budują/ i tyle w temacie. Oszczędność na kosztach ogrzewania domu i przygotowania CWU rzędu 800 - 1200 zł/rok przy takich nakładach to 0!!!!! słownie zero!
Link do komentarza
Cytat

Ja ODRADZAM budowanie z pustaków styropianowych!
to inwestycja życia dla 90% ludzi.Potem trzeba w nim żyć i mieszkać i spłaty kredytów do emerytury np.

1.Tynk nie jest odporny mechanicznie częste remonty popatrz na domy ocieplone od zewnątrz w centrum miasta nie ogrodzone ogródkiem spękane i poobijane (powieś sobie szafki kuchenne na takiej ścianie itd ..)
2.Pozornie minimalizuje straty energii na ogrzewanie ścian od wewnątrz - Najcieplejsze powietrze jest pod sufitem a Sufit (strop) nad twoją głową opiera się na rdzeniu betonowym który odbiera ciepło z mieszkania
3.Problemami z paro przepuszczalnością i ogólną dezaprobata do rozwiązań sandwich-owych mówię stanowcze nie!
4.Punkt rosy - Mokry rdzeń jak go osuszyć ?
5.Styropian wbrew potocznym opiniom , chłonie wodę-należy dać od wewnątrz hydroizolację skuteczność 70-80%
6.Ciepło "płynące" z domu będzie odprowadzone przez beton wlany w formę, ze styropianu do fundamentu i gruntu, więc do skuteczności izolacji należy liczyć głównie wewnętrzną część styropianu, a ta jest zbyt cienka by była skuteczna.
7.Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )



Miałem nie zabierać głosu ale jak ktoś taka się mija z prawdą to nie mogę usiedzieć spokojnie.
Panie animus nie wiem skąd Pan wytrzasnął takie informacje ale grubo mijają się z prawdą i rzeczywistością a mianowicie :
Ad 1 . Ja mogę wskazać parę osiedli na których są bloki ocieplone styropianem i z tynkiem nic się nie dzieje - "jak kto dba tak ma"
Ad 2 . to zależy od przyjętych rozwiązań grzewczych, przy tradycyjnych kaloryferach zawsze tak jest że najcieplejsze powietrze jest u góry
AD 3. skąd ty to wytrzęsłeś z obiegowych opinii "specjalistów" - styropian jest materiałem paroprzepuszczalnym - a jeżeli ktoś twierdzi, że cała para wodna jaka jest gromadzona w poniszczeniach zostanie wchłonięta przez ścianę lub przez nią przepuszczona to jest w dużym błędzie - fizyka budowli kłania się w pas. Od czego jest wentylacja
AD 4 Tu już Pan się popisał całkowitym brakiem informacji na temat systemu - w tego typu przegrodzie brak jest punktu rosy !!!! potwierdzone badaniami
Ad 5 wszystko zależy od rodzaju styropianu, a i tak nasiąkliwość jest w granicach max 2 % , natomiast izolacja przyciwwodna to już osobny temat
AD 6. Skoro twoim zdaniem izolacja jest mało skuteczna to jakim cudem ściana uzyskuje współczynnik 0,28 dla grubości tylko 25 cm ??? Nie będę się wdawał w bezsensowną analizę
AD 7 . tu już przeszedłeś samego siebie - Styropian jest materiałem neutralnym dla środowiska - poczytał byś coś na ten temat, a pisał pierdół ? choćby wspomnę o tackach styropianowych

A wracając do tematu : system thermomur jest alternatywą dla ścian tradycyjnych, jak i pod względem konstrukcyjnym tak i pod względem cenowym. Mówimy tu o ścianach o podobnych parametrach izolacyjnych. Vega1 wspomniałeś, że chcesz wybudować ściany jak najtaniej . Więc system ten do najtańszych rozwiązań należał nie będzie , ale możesz wykonać ściany "metodą gospodarczą" i tego typu inwestycji jest najwięcej. Jednocześnie przy grubości ścian 25 cm będziesz miał izolacyjność ścian na poziomie 0,28. Ile ci to zajmie - prawdę mówiąc wszystko zależy od organizacji pracy. Samo układanie elementów jest proste jednak jak już wspomnieli przedmówcy trochę tego betonu trzeba wlać. Teoretycznie spokojnie w tydzień kondygnacja powinna stać, układając tylko 3 warstwy dziennie i wypełniając 2,5 .
Link do komentarza
Cytat

Te inwestycje są nie współmiernie drogie w stosunku do zysków - zwrot nakładów za 50 lat lub nigdy! nie licząc dodatkowych kosztów w/w inwestycji finansowanych np. kredytem hipotecznym /na 30 - 40 lat jak teraz młodzi budują/ i tyle w temacie. Oszczędność na kosztach ogrzewania domu i przygotowania CWU rzędu 800 - 1200 zł/rok przy takich nakładach to 0!!!!! słownie zero!



Rozumiem, że to stwierdzenie wynika z przeprowadzonej kalkulacji porównującej koszty inwestycyjne i późniejsze eksploatacyjne dla różnych sposobów ogrzewania pomieszczeń i przygotowania CWU.

Pokaż je, a najlepiej dostosuj do omawianego przykładu domu (pokazano 2 projekty) i dla „kotłowni” innych niż z pompą ciepła.

Link do komentarza
tedi1 nie jestem ukrytym sprzedawcą PC, jednak jestem jej zwolennikiem, bo uważam że warto. I jak pokazują przeliczenia, w porównaniu z innymi opcjami wychodzi 15-20 tysięcy więcej. Argumenty typu: że się nie zwróci, do mnie nie docierają. Dom się nigdy nie zwróci i w sumie nawet mi na tym nie zależy. Proszę przeciwników PC o konkretne wyliczenia, i argumenty jeśli takowe są. Jestem uparty, przyznaje, ale jeśli wyjdzie na to i faktycznie pokażecie mi że się "strasznie" nie opłaca to zrezygnuje z PC.


Thermodom - k...
dzięki za wypowiedź. W sumie liczyłem po cichu że może zabierzesz głos, jako że temat Cię dotyczy.
Jednak zmartwiłeś mnie troszkę. Myślałem że to Wasz system jest najtańszy. Pisząc że jednak nie jest najtańszy, proszę powiedz o jakim systemie myślałeś?

Link do komentarza
Cytat

Pokaż je, a najlepiej dostosuj do omawianego przykładu domu (pokazano 2 projekty) i dla „kotłowni” innych niż z pompą ciepła.



w zasadzie na placu boju został jeden projekt który będzie tańszy w budowie:

http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2

już jestem "po słowie" z projektantem, odnośnie budowy tego domu systemem klocków styropianowych.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem, że to stwierdzenie wynika z przeprowadzonej kalkulacji porównującej koszty inwestycyjne i późniejsze eksploatacyjne dla różnych sposobów ogrzewania pomieszczeń i przygotowania CWU.

Pokaż je, a najlepiej dostosuj do omawianego przykładu domu (pokazano 2 projekty) i dla „kotłowni” innych niż z pompą ciepła.


Witam,
odbiję piłeczkę tak: nie jestem teoretykiem obliczeń. Mam za to własne argumenty - wybudowałem dom systemem gospodarczym z b. znacznym udziałem własnym /instalacje elektr. wod-kan, podłogi na legarach (135m2 , ok 100 m2 podbitki na piętrze, malowanie ścian, sufitów lakierem lub emulsją, pomoc murarzowi, ocieplenie budynku - bez tynku kopanie ręczne fundamentów i zbrojenie ław i stropu , reczne zasypywanie stanu 0 oraz wiele innych duperel o których nie wspomnę) pozostałe prace fachowcy / murowanie, więźba, położenie dachówki, instalacja co i kotła zabudowa okien i drzwi wewn, tynki tradycyjne, cyklinowanie i lakierowanie podłóg, kafelkowanie ok 200 m2/ dom ma 256 m2 powierzchni użytkowej murowany z maxa 28 cm + 10 cm styropian, dach dachówka ceramiczna. Koszt budowy (bez tynku zewnętrznego) 280 000 zł. Koszt energii elektr. /2 komp. 2 tv, cwu, oświetlenie, podgrzewacz przepływowy kuchnia 1/ po za okresem grzewczym 10kwh/d x 0.50pln, w sezonie grzewczym 7kwh/d + koszt ogrzewania całego domu ok. 4ton ekogroszku luz (600 zł/t ) lub workowanego 740 zł/t.
Proszę o przedstawienie kosztów budowy i ogrzewania oraz przygotowania cwu dla 4 dorosłych osób dla mojego domu jako budynu pasywnego oraz ogrzewanego pompą ciepła.
Link do komentarza
Nie odbijaj piłeczki w ten sposób.
Mówimy o konkretnym przypadku na podstawie konkretnego projektu.

To, że w Twoim przypadku i przy Twoim sposobie myślenia np. nie chcesz mieć systemu całkowicie samoobsługowego wyszło tak jak wyszło, nie upoważnia Cię do tak drastycznych i ogólnikowych stwierdzeń.

Tak więc może na poparcie swoich kategorycznych stwierdzeń wykaż, że w przypadku tego domu http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2 Twój sposób ogrzewania będzie tańszy niż pompą ciepła – zarówno pod względem inwestycyjnym jak i eksploatacyjnym i to w aspekcie i „zwrotu” i kredytu.

Moim zdaniem, w przypadku braku gazu z rury, w tym domu ogrzewanie pompą ciepła jest najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Przy własnym, częściowym nakładzie pracy, można taką instalację (CO + CWU) wykonać w przedziale cenowym 20.000,- do max. 30.000,- (w zależności czy podłogówka, czy kaloryfery), przy kolektorze poziomym, pompie woda/woda, lub powietrze/powietrze. Rachunki roczne za ogrzewanie i CWU, przy cenie 0,57zł za 1kWh, w zależności od zastosowanej pompy ciepła zamkną się w kwocie od 1.500,- do 2.000,-
Za wszystko, i to bez wkładu pracy własnej (palenie w kotle).
Link do komentarza
Cytat

Nie odbijaj piłeczki w ten sposób.
Mówimy o konkretnym przypadku na podstawie konkretnego projektu.

To, że w Twoim przypadku i przy Twoim sposobie myślenia np. nie chcesz mieć systemu całkowicie samoobsługowego wyszło tak jak wyszło, nie upoważnia Cię do tak drastycznych i ogólnikowych stwierdzeń.

Tak więc może na poparcie swoich kategorycznych stwierdzeń wykaż, że w przypadku tego domu http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2 Twój sposób ogrzewania będzie tańszy niż pompą ciepła – zarówno pod względem inwestycyjnym jak i eksploatacyjnym i to w aspekcie i „zwrotu” i kredytu.

Moim zdaniem, w przypadku braku gazu z rury, w tym domu ogrzewanie pompą ciepła jest najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Przy własnym, częściowym nakładzie pracy, można taką instalację (CO + CWU) wykonać w przedziale cenowym 20.000,- do max. 30.000,- (w zależności czy podłogówka, czy kaloryfery), przy kolektorze poziomym, pompie woda/woda, lub powietrze/powietrze. Rachunki roczne za ogrzewanie i CWU, przy cenie 0,57zł za 1kWh, w zależności od zastosowanej pompy ciepła zamkną się w kwocie od 1.500,- do 2.000,-
Za wszystko, i to bez wkładu pracy własnej (palenie w kotle).


Witam ponownie, przytoczenie mojej kalkulacji miało na celu zobrazowanie Panu Vega 1 ile kosztuje dziś budowa /w zasadze budowałem w okresie VII 2006 - VIII2008/ a jak wynika z wypowiedzi Pana Vega1 ma do dyspozycji 270 000 zł
zakładam ze działkę ma podobnie jak ja miałem przed budową. Koszty pompy ciepła na do z rekuperacją i wentylacją mechan. robót ziemnych, zbiornika akumulacyjnego i instalacji z pompą ciepła za 30 000 zł to zdaje się mit.
Pozdrawiam i życzę Panu Vega 1 wybudowania domu do stanu godnego do zamieszkania z PC za 270 000zł powodzenia
wiara podobno czyni cuda! /cyt. T Adamek/
Link do komentarza
Cytat


Thermodom - k...
dzięki za wypowiedź. W sumie liczyłem po cichu że może zabierzesz głos, jako że temat Cię dotyczy.
Jednak zmartwiłeś mnie troszkę. Myślałem że to Wasz system jest najtańszy. Pisząc że jednak nie jest najtańszy, proszę powiedz o jakim systemie myślałeś?



Veag1 miałem na myśli dowolny system o podobnych parametrach izolacyjnych - czyli współczynnik dla ścian na poziomie np. 0.28. Nie ukrywam, że ściana postawiona z samego max'a będzie tańsza ale jej parametry izolacyjne są marne, więc trzeba go docieplić choćby dlatego, żeby zastosowanie pompy ciepła miało sens, bo przy zestawieniu max + pompa ciepła to moim zdaniem zbędnie wydane niemałe pieniądze.

A tak apropo projektu, to ciekawe projekty znajdziesz również na stronie biura projektowego Lipińskich : www.ciepledomy.pl
Link do komentarza
Cytat

Koszty pompy ciepła na do z rekuperacją i wentylacją mechan. robót ziemnych, zbiornika akumulacyjnego i instalacji z pompą ciepła za 30 000 zł to zdaje się mit.
Pozdrawiam i życzę Panu Vega 1 wybudowania domu do stanu godnego do zamieszkania z PC za 270 000zł powodzenia
wiara podobno czyni cuda! /cyt. T Adamek/



A gdzie w przytoczonej wyżej kalkulacji jest REKU? Bufor, też jest zbędny – zwłaszcza przy podłogówce. Zanim napiszesz sprawdź o czym piszesz.

Mit powiadasz - podawałem na 1 stronie dokładne wyliczenia – sprawdź czy ceny są realne.

Ten dom jest zaprojektowany do ogrzewania gazem, elektrycznością lub pompą ciepła.
Zastosowanie w nim kotła na paliwo stałe, związane jest z przeprojektowaniem i wykonaniem albo piwnicy, albo dobudowanej „kotłowni”. Jak sądzisz, czy koszty z tym związane, będą niższe od różnicy inwestycyjnej, między pompą ciepła a kotłem na paliwo stałe?
Oczywiście można wykonać instalację gazową na gaz z butli lub elektryczną, ale wtedy koszty eksploatacyjne sprawią, że różnica w inwestycji w PCi „zwróci się” na przestrzeni kilku lat.

Chyba, że do działki jest doprowadzony gaz z rury – wtedy, to zupełnie inna bajka. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

A gdzie w przytoczonej wyżej kalkulacji jest REKU? Bufor, też jest zbędny – zwłaszcza przy podłogówce. Zanim napiszesz sprawdź o czym piszesz.

Mit powiadasz - podawałem na 1 stronie dokładne wyliczenia – sprawdź czy ceny są realne.

Ten dom jest zaprojektowany do ogrzewania gazem, elektrycznością lub pompą ciepła.
Zastosowanie w nim kotła na paliwo stałe, związane jest z przeprojektowaniem i wykonaniem albo piwnicy, albo dobudowanej „kotłowni”. Jak sądzisz, czy koszty z tym związane, będą niższe od różnicy inwestycyjnej, między pompą ciepła a kotłem na paliwo stałe?
Oczywiście można wykonać instalację gazową na gaz z butli lub elektryczną, ale wtedy koszty eksploatacyjne sprawią, że różnica w inwestycji w PCi „zwróci się” na przestrzeni kilku lat.

Chyba, że do działki jest doprowadzony gaz z rury – wtedy, to zupełnie inna bajka. icon_biggrin.gif


.... no właśnie o to chodzi że tych kosztów nie uwzględniasz!
1.Na stronie nr 1 Twoja kalkulacja kończy się też na kwocie 46 a nie 30 tyś zł.,
2.jaka będzie skuteczność ogrzewania domu PC bez wentylacji mechan. z rekuperacją?
3. ile trzeba będzie dogrzać elektrycznie? - może nawet większość ciepła będzie z ogrzewania elektrycznego niż z PC??? no i najważniejsze:
4. jak się pojawi ekipa do zainstalowania PC to okaże się że "wszystko" jest niezbędne do prawidłowego działania PC i uzyskania wymaganego standardu jakościowego instalacji i "bezobsługowości" instalacji.
Do Vega 1
proszę się dowiedzieć ile będzie kosztowało /kompletnie/ przyłączenie Twojego domu do gazociągu biegnącego na działce "dobrego wujka" pod uliczką?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...