Skocz do zawartości

taras i hydroizolacja


Recommended Posts

Napisano
Sytuacja wygląda następująco:
Inwestor ma dom z tarasem (usytuowany nad pomieszczeniami na parterze), na którym jest (póki co) wylany jedynie beton.
Dom jest już ocieplony i tu pojawia się problem. Po większym deszczu ściany jakby chłonęły wilgoć z wylewku balkonowej. Są mokre. Jak prawidłowo zaizolować to miejsce?
Napisano
Należy przystąpić do wykonania uszczelnienia tarasu. Na płycie konstrukcyjnej powinien być wykonany spadek 2%. Następnie należy wykonać izolację z bitumicznych mas grubowarstwowych np. BOTAZIT BM 92. Kolejny etap to wykonanie termoizolacji o odpowiedniej grubości. Na termoizolacji wykonuje się izolację z membrany BOTAZIT KSK. Następnie wykonywana jest wylewka betonowa o minimalnej grubości 5 cm. Jeżeli taras ma ostatecznie posiadać wykończenie z okładziny ceramicznej należy wykonać izolację podpłytkową z BOTACT MD 28.

Jeżeli jednak w tym roku chce zabezpieczyć taras przed wodą, która dostaje mu się do wnętrza domu na wylewce betonowej można w tym roku wykonać izolację ze specjalnej izolacji mineralnej (dwukomponentowej) BOTACT MD 28. Warunek jednak jest taki, że w przyszłym roku należy przystąpić do prac związanych z wykonaniem tarasu oraz wykonanej izolacji z BOTACT MD 28 nie można obciążać mechanicznie. Na wykonaną izolację można oczywiście w razie konieczności wejść w płaskim obuwiu, ale raczej nic poza tym.

Aleksandra Tokarska
  • 2 miesiące temu...
Napisano
To ja troszkę skopiuję icon_smile.gif
Taras nad pomieszczeniem ogrzewanym, układ warstw tradycyjny
1,Podłoże betonowe z warstwą spadkową
2.Faseta z Elastar Cement
3.Warstwa paroizolacyjna
4.Warstwa termoizolacyjna
5.Warstwa wyrównująca i szpachlująca styki
6.Dodatkowe zabezpieczenie naroża – Elastar HD + tkanina zbrojąca
7.Hydroizolacja – Elastar HD + tkanina zbrojąca
8.Drenaż – żwir
9.Płyty nawierzchni
10.Klin styropianowy
11.Ocieplenie
12.Obróbka blacharska

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przeszkadza mi "Na płycie konstrukcyjnej powinien być wykonany spadek 2%. " radził bym stopni? 2% to 7.2 stopnia.


A mnie nie przeszkadza.Według mnie 2% to ...1,15 stopnia a nie 7,2 - Panie T.B.
Napisano
Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

Chyba najbliższy prawdy jest przelicznik 1% = około 0,5 stopnia (nie bawiąc się w obliczanie z wzorów)
100% to kąt 45 stopni - tak sądzę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

Chyba najbliższy prawdy jest przelicznik 1% = około 0,5 stopnia (nie bawiąc się w obliczanie z wzorów)
100% to kąt 45 stopni - tak sądzę.


to kąt prosty miałby 200% ? Czego?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

To ja troszkę skopiuję icon_smile.gif
Taras nad pomieszczeniem ogrzewanym, układ warstw tradycyjny
1,Podłoże betonowe z warstwą spadkową
2.Faseta z Elastar Cement
3.Warstwa paroizolacyjna
4.Warstwa termoizolacyjna
5.Warstwa wyrównująca i szpachlująca styki
6.Dodatkowe zabezpieczenie naroża – Elastar HD + tkanina zbrojąca
7.Hydroizolacja – Elastar HD + tkanina zbrojąca
8.Drenaż – żwir
9.Płyty nawierzchni
10.Klin styropianowy
11.Ocieplenie
12.Obróbka blacharska






dużo warstw a i o błędy nie trudno
jak dla mnie prościej a nie mniej skutecznie
1 strop
2 ocieplenie
3 beton ze spadkiem
4 opierzenie
5 warstwa hydroizolacyjna
6 kafle
7 stół flaszka i grill pozdrawiam
Napisano
ja własnie zabieram sie za taras nad garażem
1-strop
2-folia
3-styropian(8cm)
4-folia
5-wylewka ze spadkiem
6-folia w płynie
7-kafle

mam nadzieje ze dobrze kombinuje?
dodam że garaz pod tarasem jest ocieplony, bedzie tez delikatnie dogrzewany, strop bedzie tez od dołu ocieplony "5"
Napisano
co do izolacji- nie wiem czy wiecej sie zmiesci...mam w tej chwili otwór na drzwi balkonowe 90x214 i prog 8cm. 8 cm+wylewka(dajmy na to 8cm)i jest juz 90x206. Nie wiem czy wiecej moge dac...styro U=0,33
akurat ten styropian "8" mam już kupiony...kupiłem całość na elewację,wylewki i taras
Napisano
Prawidłowo wykonana izolacja tarasu powinna zawierać następujące warstwy:

1. W przypadku braku spadku na płycie konstrukcyjnej należy dodatkowo wykonać wylewkę spadkową. Wylewka spadkowa powinna być wykonana z betonu o takiej samej klasie co płyta konstrukcyjna, a jej grubość nie powinna być mniejsza niż 3,5cm (w najcieńszym miejscu, przy krawędzi). W celu zespolenia wylewki z podłożem zaleca się wykonanie warstwy sczepnej, np. z IZOHAN renobud R-102. Jeżeli warstwa niwelacyjna musi mieć mniejszą grubość, tani beton należy zastąpić wyższej jakości miesznką typu PCC, np. IZOHAN renobud R-103 lub IZOHAN renobud R-104. W ich przypadku grubość warstwy niwelacyjnej ograniczona jest grubością ziaren. Zaleca się, aby spadek tarasu, w celu zapewnienia niezakłóconego spływu wody, wynosił 1,5-2% ( 2% oznacza spadek 2cm na 1mb tarasu ).

2. Kolejną warstwą, układaną bezpośrednio na wylewce lub płycie konstrukcyjnej, jest warstwa paroizolacji. Warstwa ta zapobiega przedostawaniu się pary wodnej z pomieszczeń wewnątrz budynku do strefy punktu rosy ? strefy temperatury, przy której następuje skraplanie się pary wodnej. Funkcję paroizolacji mogą spełniać papy paroizolacyjne ale można także zastosować specjalną emulsję gęstoplastyczną na bazie bitumu modyfikowanego polimerami np. IZOHAN IZOBUD WM. Najczęściej jednak jako paroizolację stosuje się folię PE o grubości 0,2mm zgrzewaną na zakładach.

3. Następnie układa się warstwę termoizolacyjną , której grubość nad pomieszczeniem mieszkalnym powinna wynosić co najmniej 12cm, a nad garażem, pomieszczeniem gospodarczym nie mniej niż 6cm. Nad pomieszczeniami nieogrzewanymi można zrezygnować z warstwy ocieplającej, ale jest przydatna ze względu ma zmniejszenie wpływu zmian temperatury na konstrukcje stropowe.

4. Na termoizolacji układa się warstwę dociskową, która powinna mieć stałą grubość (minimum 4cm). Z uwagi na bardzo dużą różnicę temperatur (zimą temperatura do -30st.C, latem do +70st.C), jakim podlega warstwa dociskowa, należy pamiętać o prawidłowym wykonaniu dylatacji zarówno obwodowych (o szerokości ok. 10-15mm) jak i przeciwskurczowych (w celu ich wykonania nacina się szczeliny w warstwie dociskowej na głębokość 1/3-1/2 głębokości płyty o rozwarciu ok. 5mm, w polach zbliżonych do kwadatu o powierzchni do 5m2).

5. Następnie wykonuje się warstwę izolacji wodoszczelnej z IZOHAN ekofilii wysokociśnieniowej 2-składnikowej. Tą mikrozaprawę uszczelniającą nanosi się w dwóch operacjach roboczych. Pierwszą warstwę trzeba dobrze wetrzeć pędzlem w podłoże (w celu zamknięcia porów). Całkowita grubość powłoki powinna mieć około 2mm. Należy pamiętać aby we wszystkich narożnikach i przy opierzeniu wtopić taśmę uszczelniającą. Powierzchnie te różnie pracują względem siebie i naprężenia powstające między tymi płaszczynami mogą powodować spękania.

6. Do hydroizolacji z IZOHAN ekofolii wysokociśnieniowej 2-składnikowej można bezpośrednio przyklejać okładziny ceramiczne, stosując klej wysokoelastyczny, mrozoodporny np. IZOHAN renobud C-502. Klej najlepiej nanosić rozprowadzając go najpierw gładką stroną pacy, cienką warstwą na izolacji, a następnie po uzupełnieniu warstwy kleju rozczesać go zębatą stroną pacy. Nanosimy też gładką stroną packi cienką, kontaktową warstwę kleju na spodnią powierzchnię płytek. Ta technika papewnia wymagane, niemal 100% pokrycie płytrk klejem, co zapobiega wnikaniu i gromadzeniu się wody pomiędzy nimi, a izolacją. Po całkowitym wyschnięciu kleju można przystąpić do wypełniania szczelin masą fugową np. IZOHAN renobud C-503. Szerokość spoin powinna wynosić min. 5mm.

Artur Aneszko
Doradca techniczny
Napisano
Dziekuje za szczegolowa odpowiedz.
W miedzyczasie czytałem kwietniowy numer BD i tam jest o tarasach też.

1)plyta
2)warstwa spadkowa
3)hydroizolacja (papa+folia kubelkowa)
4)ocieplenie
5)folia przeciwwilgociowa
6)warstwa dociskowa
7)izolacja podpłytkowa (płynna folia)
icon_cool.gifpłytki
podobnie...icon_smile.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
zrobiłem w koncu wylewke na tarasie i nie jestem zadowolony...nie było mnie mnie przy kładzeniu foli i izolacja nie jest szczelna....pytanie co robic - skuwac cala wylewke, układać na nowo styropian, folie itd, czy zostawic jak jest i zagruntowac i użyc izolacji wodoszczelnej(np IZOHAN ekofolia wysokociśnieniowej 2-składnikowa)
doradzcie...
Napisano
Cytat

zrobiłem w koncu wylewke na tarasie i nie jestem zadowolony...nie było mnie mnie przy kładzeniu foli i izolacja nie jest szczelna....pytanie co robic - skuwac cala wylewke, układać na nowo styropian, folie itd, czy zostawic jak jest i zagruntowac i użyc izolacji wodoszczelnej(np IZOHAN ekofolia wysokociśnieniowej 2-składnikowa)
doradzcie...



opierzenie i mapelastic taka byłaby moja wersja
Napisano
Witam,

Poprawnie wykonana izolacja tarasowa :
  • płyta betonowa
  • warstwa spadkowa
  • izolacja bitumiczna z wywinięciem na ścianę do wysokości górnej krawędzi warstwy dociskowej

Na izolacji bitumicznej ułożyć izolacje termiczną, (styropian) folię i na folię warstwę dociskową. Na warstwę dociskową ułożyć izolację podpłytkową z wywinięciem na ścianę do wysokości górnej krawędzi cokołu, przejście ściana posadzka (płyta balkonowa) wzmocnić taśmą narożną.
Izolacja podpłytowa to np. elastyczny szlam cementowy mira 4650 aquastopflexibel.

Na tak wykonanej izolacji można układać dowolne okładziny. Wszelkie przejścia ściana posadzka musza być wykonane bardzo starannie. Sama folia nie jest izolacją !!! Izolacja aby była skuteczna powinna być trwale związana z podłożem!!!

Należy pamiętać o wykonaniu obróbek blacharskich na krawędzi tarasu oraz o ile to możliwe zamocować balustradę w sposób który nie przebija izolacji .Jeżeli jakieś prace zostały wykonane źle i inwestor ma wątpliwości co do skuteczności izolacji to taniej jest poprawić taras na etapie przed ułożeniem płytek.

Piotr Sieńko
Napisano
Cytat

Witam,

Poprawnie wykonana izolacja tarasowa :

  • płyta betonowa
  • warstwa spadkowa
  • izolacja bitumiczna z wywinięciem na ścianę do wysokości górnej krawędzi warstwy dociskowej

Na izolacji bitumicznej ułożyć izolacje termiczną, (styropian) folię i na folię warstwę dociskową. Na warstwę dociskową ułożyć izolację podpłytkową z wywinięciem na ścianę do wysokości górnej krawędzi cokołu, przejście ściana posadzka (płyta balkonowa) wzmocnić taśmą narożną.
Izolacja podpłytowa to np. elastyczny szlam cementowy mira 4650 aquastopflexibel.

Na tak wykonanej izolacji można układać dowolne okładziny....



Podciągam temat zapytaniem ...

Jakie i czy w ogóle byłyby korzyści , gdyby warstwę spadkową wykonać z keramzytobetonu ?
Keramzyt używany jest do produkcji betonów lekkich.
A gdyby tak iść dalej ... wykonać ją 15-12cm grubości i traktować ją jako warstwę ocieplenia ?

Czyli :

1.strop
2.grunt (abizol lub tp.)
3.hydroizolacja(papa termozgrzewalna wywinięta na wys. kompletnej "wylewki")
4.warstwa spadkowa 15-12 (na długości 7.5m.) z keramzytobetonu
5.grunt (jw.)
6.hydroizolacja (papa termozgrzewalna)
7.płytki np.gres na kleju elastycznym

ewent. zamiast 5 i 6 - płynna folia icon_rolleyes.gif
Napisano
W moim przypadku taras nad bud. gospodarczym obecnie nieogrzewanym.
W przyszłości ogrzewanym sporadycznie , nigdy do temperatur pomieszczeń mieszkalnych.
Napisano
przede wszystkim proponowałbym konstrukcję wylać już z zadanym spadkiem, spuszczanie tego na warstwę spadkową kończy się większymi kłopotami w przypadku awarii izolacji wyżej

r-32 nie sądzisz, że koszty prawdopodobnie są większe, a co osiągasz? dużo betonu na stropie?
Napisano
Konstrukcję wylałem ze spadkiem ok 5cm.(2007) budynek osiadł - jest poziom ,lipa.
Keramzyt mam po 250pln/m3 .dlatego drążę..
Moge zrobić warstwę spadkowa 7-4cm (z keramzytem)na to styrodur itd ...
Napisano
ulala 5 centów budnek osiadł huh.gif
ja bym się w takie bajery nie bawił
co prawda keramzyt niby wody nie chłonie, ale beton z keramzytem pewnie już tak,
jak musisz robić warstwę spadkową, to wybrałbym jakiś hydrofobowy materiał, na to izolacja p.wod. styro, szlichta i gres

te parę centów z keramzytem termicznie niewiele pomoże,
osobiście się nie spotkałem z takim rozwiązaniem, co oczywiście nie oznacza, że jest wadliwe, ale nie widziałem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

ulala 5 centów budnek osiadł huh.gif
ja bym się w takie bajery nie bawił...


5 cm . nie osiadł na pewno.. może 2-3 ..woda stoi , a nie stała - taki fakt.
Co Masz na myśli " jakiś hydrofobowy materiał" ?
Napisano
Cytat

Konstrukcję wylałem ze spadkiem ok 5cm.(2007) budynek osiadł - jest poziom ,lipa.
Keramzyt mam po 250pln/m3 .dlatego drążę..
Moge zrobić warstwę spadkowa 7-4cm (z keramzytem)na to styrodur itd ...



Witam
Wylewki z keramzytem nie polecam ze względu na zmniejszoną odporność na zginanie i ściskanie. Keramzyt jest wypełniaczem zamiast piasku, dodaje się go do wylewki w celach po pierwsze termoizolacyjnych, ale przede wszystkim ma zmniejszyć ciężar właściwy wylewki. W przypadku tarasów i balkonów jest mniejsza odporność tego materiału na niskie temperatury i nie powinno się go stosować na zewnątrz.

Przemysław Żyła
Koordynator techniczno-handlowy
Napisano
polecam sikabond T8 - izolacja przeciwwilgociowa (I warstwa) i klej do przyklejenia płytek (II warstwa), jedyna wada to cena
i podłoże musi mieć już właściwe nachylenie

1% to spadek 1 cm na 1 m długości
100% to 100 cm na metrze czyli 45 stopni
ktoś miał wątpliwości co do wyrażania spadku w ogólnie przyjętych procentach
ale jak na budowie zmierzyć pochylenie tarasu czy też rur kanalizacyjnych w stopniach
w procentach dziecinnie proste
Napisano
Jako paroizolacja w systemach hydroizolacji tarasów najczęściej jest wymieniana papa podkładowa lub folia PE.

A czy jak paroizolacja mogą być jakieś preparaty bitumiczne lub cementowo-polimerowe?

Czy zna ktoś takie preparaty? Tylko chodzi mi o paroizolację
Napisano
Jeżeli nic mi lepszego nie przyjdzie do głowy to to jest moja wersja wykonania hydro i termoizolacji na tarasie.

Na brzegu płyty żelbetowej jest mocowana kantówka 10x10cm a do niej płyta OSB 3 o długości wyznaczonej grubością ocieplenia elewacji.

Cała ta konstrukcja z jednej strony podtrzymuje styrodur z drugiej wylewkę wysuniętą poza obrys płyty żelbetowej.

Poza tym układ warstw jak w uszczelnieniu zespolonym

Bardzo proszę o opinie


Brak obrazka





Napisano
Cytat

Jeżeli nic mi lepszego nie przyjdzie do głowy to to jest moja wersja wykonania hydro i termoizolacji na tarasie.

Na brzegu płyty żelbetowej jest mocowana kantówka 10x10cm a do niej płyta OSB 3 o długości wyznaczonej grubością ocieplenia elewacji.

Cała ta konstrukcja z jednej strony podtrzymuje styrodur z drugiej wylewkę wysuniętą poza obrys płyty żelbetowej.

Poza tym układ warstw jak w uszczelnieniu zespolonym

Bardzo proszę o opinie


Brak obrazka


Podparcie jastrychu belką drewnianą nie tylko może spowodować jego pękanie, ale również gnicie drewna. Brak jest również izolacji przeciwwodnej, bo izolacja podpłytkowa nie pełni takiej funkcji. Prawidłowym rozwiązaniem będzie układ warstw (od dołu):
- płyta stropowa
- warstwa spadkowa
- izolacja przeciwwodna 2x papa podkładowa termozgrzewalna lub papa i folia tłoczona
- żelbetowa warstwa dociskowa gr. min. 5 cm z betonu B 20zbrojona siatką przeciwprężną, a na krawędzi dodatkowo prętami 8 mm co 20 cm i długości min. 50 cm układanymi w górnej strefie płyty. przy krawędzi pety powinny być zagięte do dołu.
- izolacja podpłytkowa
- płytki ceramiczne na kleju elastycznym
Od czoła należy zamocować obróbkę blacharską z podwójnym kapinosem.
Napisano
j.w.
tylko, że beton zazbroił bym włóknami PP
a brzegowo - gotową siatkę z fi 6 na całej długości, niekoniecznie zaginaną do dołu


pomysł z elemantami drewnianymi "podtrzymującymi" poroniony - korozja biologiczna zeżre w mig
do dyskusji - beton czy jastrych, moim zdaniem jedno i drugie tu sobie poradzi
Napisano
Cytat

Podparcie jastrychu belką drewnianą nie tylko może spowodować jego pękanie, ale również gnicie drewna. Brak jest również izolacji przeciwwodnej, bo izolacja podpłytkowa nie pełni takiej funkcji. Prawidłowym rozwiązaniem będzie układ warstw (od dołu):
- płyta stropowa
- warstwa spadkowa
- izolacja przeciwwodna 2x papa podkładowa termozgrzewalna lub papa i folia tłoczona
- żelbetowa warstwa dociskowa gr. min. 5 cm z betonu B 20zbrojona siatką przeciwprężną, a na krawędzi dodatkowo prętami 8 mm co 20 cm i długości min. 50 cm układanymi w górnej strefie płyty. przy krawędzi pety powinny być zagięte do dołu.
- izolacja podpłytkowa
- płytki ceramiczne na kleju elastycznym
Od czoła należy zamocować obróbkę blacharską z podwójnym kapinosem.



Ale izolacja wykonana z Schomburg Aquafin 2K albo Deitermann Superflex 2D wykonano podpłytkowo z taśmą spełnia wymagania hydroizolacji.

W swoim schemacie zapomniałem jeszcze dopisać matę bitumiczną samoprzylepną jako hydroizolacja.

Takie zbrojenie przypomina trochę zbrojenie płyty balkonowej.

A czy położenie zbrojenia na całej wylewce małego tarasu typu wykusz i zakotwienie go wieńcu ma sens.


Cytat

j.w.
tylko, że beton zazbroił bym włóknami PP
a brzegowo - gotową siatkę z fi 6 na całej długości, niekoniecznie zaginaną do dołu


pomysł z elemantami drewnianymi "podtrzymującymi" poroniony - korozja biologiczna zeżre w mig
do dyskusji - beton czy jastrych, moim zdaniem jedno i drugie tu sobie poradzi



Takie drewniane elementy pod różną postacią są proponowane przez projektantów Archon, firmę Izohan a nawet
a nawet przez niemieckich biegłych czyli nie tylko u nas.


Jak będę miał więcej czasu to wrzucę rysunki takich rozwiązań.
Napisano
Cytat

wow
nawet niemieccy biegli

moc, Panie, moc
dawaj te rysunki, pośmiejemy się icon_biggrin.gif
bo pogoda okrutna



To na początek propozycja Archon


Brak obrazka
By darekas at 2010-07-22

W systemie Izolacji tarasów Izohan Eko jest kantówka 10x10cm

Rysunek jest na stronie 14


Jak ktoś powie mi jak wstawić odnośnik do plików pdf, który to plik jest na moim komputerze, to wrzucę jeszcze rysunek biegłych niemieckich. icon_biggrin.gif


Jak widać nigdy nic nie jest tak oczywiste i proste jakby się początkowo wydawało.



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...