Skocz do zawartości

pułapki eksploatacyjne centralnego odkurzacza


Recommended Posts

Napisano
WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.

Napisano
Cytat

WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.


Dzięki, że ktoś zaczął cierpliwie tłumaczyć jak to wszystko działa icon_smile.gif
Napisano
Cytat

WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.


Zjawisko cofki jest tak powszechne przy łączeniu "wyciągów" z wentylacją naturalną, że nie ma sensu pisać o tym jako "zaleta" - można to łatwo sprawdzić!
Co do wygody z wężem... montujemy odkurzacza centralne i przyznam, że 7 m z gniazdami na korytarzu, jeszcze nikomu sprawy nie załatwił a też zajmuje sporo miejsca.
Różnice... 1400W mocy ssącej przy identycznych rozmiarów rurce, może być "gorsze, lub lepsze???
Większa powierzchnia filtra ma wpływ na ssanie? Przecież rurki i ssawki są identyczne, a filtr w CO jest rzadziej czyszczony!!! Zapychanie filtra może ma wpływ na ssanie. Dlaczego nie napisze Pan że długość kanałów i zakręty mają wpływ na ssanie?
Napisano
Cytat

Co do wygody z wężem... montujemy odkurzacza centralne i przyznam, że 7 m z gniazdami na korytarzu, jeszcze nikomu sprawy nie załatwił a też zajmuje sporo miejsca.



Rozumiem że masz odkurzacz centralny, codziennie odkurzasz dywany w swoim mieszkaniu, zamiatasz do szufelki piasek i jesteś cholernie niezadowolony bo jest niewygodnie.

Bo wiesz, "montować" to nie to samo co "używać"

Ja w każdym razie nie zamienię centralnego na żaden, najbardziej cudowny, (na kółkach, na batarię, przypiety na pasku, noszony na plecach) zwykły "zakurzacz".

A wiem bardziej od ciebie bo nie dość że go montowałem to jeszcze go używam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Starałem sie "być bardziej" niż TB. Ale to trudne jest.


Ale dobrze, że ktoś taki jak TB jest! Ferment jest zdrowy i pomaga szukać dobrych rozwiązań icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
taka mała ciekawostka: odpaliłem na poł minuty szufelkę i przez zamkniete drzwiczki kominka zaczęło wyciagać dym. Kominek był w trakcie rozpalania się a szufelka jest tuz przy kominku - pewnie dlatego. No i domek w miarę szczelny. Wot technika jak mawiają Rosjanie.
Napisano
Cytat

taka mała ciekawostka: odpaliłem na poł minuty szufelkę i przez zamkniete drzwiczki kominka zaczęło wyciagać dym. Kominek był w trakcie rozpalania się a szufelka jest tuz przy kominku - pewnie dlatego. No i domek w miarę szczelny. Wot technika jak mawiają Rosjanie.


Należy ustawić nadciśnienie na centrali wentylacyjnej .
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli ten wątek ma do czegokolwiek być przydatny, to gorąco proszę udzielającyh się w nim przedstawicieli OC, by przestali bić marketingową pianę i coś konkretnego zaczęli pisać.

Wizyta serwisanta, konieczność zrobienia projektu, cyklon i kurz wyrzucany poza dom.
Przecież to wszystko wiemy z reklam i artykułów!

Myślę, że wady odkurzacza stacjonarnego są takie same jak przenośnego.

Teoretycznie, hipotetycznie, jeśli zwykły odkurzacz będzie stał w kotłowni i podłączymy go do ułożonych rur odkurzacza centralnego, to różnicy nie ma.

Cena jest zasadniczo inna.

Kłopot stanowi zatkana rura albo awaria jednostki.

Moim zdaniem warto rozważyć przede wszystkim, czy dla kogoś komfort wynikający z nie-ciągania za sobą odkurzacza wart jest ceny OC.

Argument o konieczności wzywania instalatora, żeby przepchał zatkaną rurę, zniechęca mnie do OC.
Myśl o wizytach autoryzowanych serwisantów budzi we mnie skrajnie chore emocje.
I raczej dopatruję się tu dodatkowych ukrytych kosztów.

A sądzę, że przetkanie takiej zatkanej rury nie wymaga stosowania technologii kosmicznych...
Pewnie jakaś sprężyna do tego służy!

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?

Z pewnością część z nas skorzysta z takich porad,
a części z nas nie będzie się chciało samodzielnie z tym babrać.

A wszyscy będą zadowoleni, bo... będą wiedzieć.
Serrrrrdecznie pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jeśli ten wątek ma do czegokolwiek być przydatny, to gorąco proszę udzielającyh się w nim przedstawicieli OC, by przestali bić marketingową pianę i coś konkretnego zaczęli pisać.

Wizyta serwisanta, konieczność zrobienia projektu, cyklon i kurz wyrzucany poza dom.
Przecież to wszystko wiemy z reklam i artykułów!

Myślę, że wady odkurzacza stacjonarnego są takie same jak przenośnego.

Teoretycznie, hipotetycznie, jeśli zwykły odkurzacz będzie stał w kotłowni i podłączymy go do ułożonych rur odkurzacza centralnego, to różnicy nie ma.

Cena jest zasadniczo inna.

Kłopot stanowi zatkana rura albo awaria jednostki.

Moim zdaniem warto rozważyć przede wszystkim, czy dla kogoś komfort wynikający z nie-ciągania za sobą odkurzacza wart jest ceny OC.

Argument o konieczności wzywania instalatora, żeby przepchał zatkaną rurę, zniechęca mnie do OC.
Myśl o wizytach autoryzowanych serwisantów budzi we mnie skrajnie chore emocje.
I raczej dopatruję się tu dodatkowych ukrytych kosztów.

A sądzę, że przetkanie takiej zatkanej rury nie wymaga stosowania technologii kosmicznych...
Pewnie jakaś sprężyna do tego służy!

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?

Z pewnością część z nas skorzysta z takich porad,
a części z nas nie będzie się chciało samodzielnie z tym babrać.

A wszyscy będą zadowoleni, bo... będą wiedzieć.
Serrrrrdecznie pozdrawiam.



I teraz poproszę (-imy) o odpowiedzi firmowców icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?



W pierwszym rzędzie należy dokładnie zrobić instalację - od pierwszego do ostatniego elementu. To podstawa NIE ZAPYCHANIA się rury.
Jeżeli już wystąpi taka konieczność, to oczywiście czasem wystarczy sprężyna. Czasem też należy nieco przebudować. Miałem tak niedawno. Cała instalacja była OK, poza jednym trójnikiem, który zamontowany był "pod włos"
  • 2 miesiące temu...
Napisano
No dobra postaram się nie bić piany marketingowej.

1. Ile razy zapchał wam się wąż ssący w "tradycyjnym odkurzaczu"
Odp. Niektórym nigdy, innym często.
W takim razie proszę innych o bardziej przemyślane stosowanie odkurzacza.

2. Najczęściej zapycha się właśnie wąż ssący lub ssawka.
Odp. Dlatego że:
a) są początku "łańcucha pokarmowego"
b) Ssawka ma średnicę ok 35mm

3. Jakie przedmioty najczęściej tworzą zator w systemie.
Odp.
a) Długie
b) zbyt duże
c) kleiste

Przed przedmiotami grup a i b system jest zabezpieczony właśnie dzięki ssawce o średnicy 35mm, podczas gdy średnica instalacji to 50mm, oraz specjalnej kolejności montażu kolanek. Polega to na tym że pierwszym kolankiem (tuż za gniazdkiem) jest kolanko podejściowe którego wewnętrzny promień jest równy grubości ścianki czyli ok. 2mm, zewnętrzny średnicy rury czyli 50mm. Pozostałe kolanka mają promień wewnętrzny równy ok. 50 mm, zewnętrzny ok 100mm. Oczywiste jest więc że przedmiot któremu uda się "przejść" przez ssawkę i pierwsze kolanko przejdzie bez oporów przez całą instalację. Oczywiście pod warunkiem że nikt wam w instalacji nie założył kolanka podejściowe (bo mu tak było wygodnie) oraz trójnika w druga stronę tak jak to opisał Mirrzo.
  • 6 lata temu...
Napisano

Wracając do eksploatacji.

Po za oczywistą wymianą filtrów i ewentualnych worków, warto wspomnieć o o starzejących się z biegiem czasu uszczelkach w gniazdach, generujących coraz większą nieszczelność. 

To o czym warto pamiętać, to że większość problemów wyłapała by, robiona regularnie próba podciśnienia, np. co 3 lata.

 

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Mój maż bardzo chce centralny odkurzacz, ale mi się wydaje, że ta rura wyjdzie "kilometrowa" do ciągania po dużym domu, albo gniazdo na gnieździe, w sumie nie wiem jak to wszystko w praktyce wygląda, ale jakoś nie przekonuje mnie to rozwiązanie, chyba szybciej bym zaufała porządnemu, nie wielkiemu odkurzaczowi do ładowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...