Skocz do zawartości

Wentylacja grawitacyjna


Recommended Posts

Napisano
Cytat

zdecydowalem sie nie robic wentylacji mechanicznej...towarzysza T.B.prosze o NIE komentowanie mojej decyzji.

Rozumiem, że ja mogę icon_wink.gif
Proszę zatem przyjąć szczere wyrazy współczucia icon_exclaim.gif .
Napisano
Ja tez Ci wspolczuje. Wypadniesz poza "towarzystwo". Zabraknie Ci wspolnych tematow do rozmow np. o tym jak podniesc wilgotnosc w domu z 20 do 25%icon_wink.gif Twoje dzieci nie beda zapraszane na imprezy.
No po prostu wiesniak.
Napisano
Henok-dzieki za troske,nie badz taki uczuciowy

ja14-tam gdzie buduje,powstanie 57 domow i tylko w okolo 5(PLANOWANA)bedzie wentylacja mechaniczna,fakt to mala wioska wiec pasuje jak ulal ze, chlop z wiochy wyjdzie ale wiocha z chlopa NIGDY...he he he.Pozdrawiam
Napisano
Co prawda powtarzam się, ale to akurat lepiej pasuje do tego wątku :
Cytat

Od przyszłego roku w Niemczech stosowanie takiej wentylacji w nowych budynkach będzie już zabronione.
U nas to zapewne kwestia kilku lat.


Źródło Murator 2/2011 .

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

No wyrazy współczucia, bo rozumiem ze ja też mogę. I rozumiem ze koledze o to właśnie chodziło icon_smile.gif



i znow,nie wypada inaczej jak tylko podziekowac za troske,niepotrzebna.pozdrawiam zwlaszcza zwolennikow ha ha ha
Napisano
Cytat

Od przyszłego roku w Niemczech stosowanie takiej wentylacji w nowych budynkach będzie już zabronione.
U nas to zapewne kwestia kilku lat.

Źródło Murator 2/2011 .
[attachment=9384:domy_pas...iemczech.jpg]



Takie nakazy nakręcają dobrze gospodarkę .
Napisano
Są czynniki które napędzają gospodarkę i są co hamują...
hamulce-
-WM mechaniczna nawet z odzyskiem ciepła jest inwestycyjnie tańsza od działającej wentylacji konwekcyjnej w budownictwie jednorodzinnym!
-WM z reku - obniża zużycie energii a zyski z energii ( marża, akcyza i VAT) czerpie budżet.

napęd
-Ludzie mniej chorują
-mają „świeższy” umysł i więcej pomysłów


Cytat

i znow,nie wypada inaczej jak tylko podziekowac za troske,niepotrzebna.pozdrawiam zwlaszcza zwolennikow ha ha ha


Zrobić coś drożej i gorzej... to mi przypomina takie stare powiedzenie: NA ZŁOŚĆ BABCE WYDŁUBIĘ SOBIE OCZY.
Napisano


Zrobić coś drożej i gorzej... to mi przypomina takie stare powiedzenie: NA ZŁOŚĆ BABCE WYDŁUBIĘ SOBIE OCZY.
[/quote]


Ha ,Ha ,Ha jakzeby inaczej,jest nasz towarzysz T.B.I jak to z towarzyszami,drzwiami wyrzuca to oknem wejdzie...
Napisano
Cytat

Zrobić coś drożej i gorzej... to mi przypomina takie stare powiedzenie: NA ZŁOŚĆ BABCE WYDŁUBIĘ SOBIE OCZY.



Ha ,Ha ,Ha jakzeby inaczej,jest nasz towarzysz T.B.I jak to z towarzyszami,drzwiami wyrzuca to oknem wejdzie...



A co byś chciał to jego źródło utrzymania .
Napisano
Cytat

Ja się nie wstydzę... Tylko to moja pasja. Ja w postawienie domu do badań, w nowe centrale, nowe ogrzewania... - więcej wkładam. Mam inne dochody. Dlaczego podaje Pan wyssane z palca dane?



Podstawową strategią biznesu jest prowadzenie kilku działalności równolegle .Tylko bocian stoi na jednej nodze .
Napisano
Cytat

Podstawą doradzania na forum jest coś najpierw sprawdzić - np. zawilgocenie styropianu bez paroizolacji. Im grubszy tym większy problem.



Nie tylko coś najpierw sprawdzić ale tez wyciągnąć odpowiednie wnioski adekwatne do konkretnej sytuacji,nie można uogólniać wszystkiego.
Napisano
Cytat

Nie tylko coś najpierw sprawdzić ale tez wyciągnąć odpowiednie wnioski adekwatne do konkretnej sytuacji,nie można uogólniać wszystkiego.


Widzi Pan... nie znam ani jednej osoby co robiłaby pomiary a potem dawała styropian za odbiornikiem ciepła niezabezpieczony paroizolacją.
Szanowny JBZ, który przez wiele lat rozpisywał się na forach o zbędnej roli paroizolacji… teraz ---
http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf
str. 8
Warto zmierzyć! Warto izolować. Nie warto mieć mokrego ocieplenia.
Pozdrawiam...
Napisano
No ale jest problem, bo wspomniany artykuł jest o stropodachu.

I tak przypomniało mi się, Pańskie doświadczenie i wnioski jakie Pan z niego wyciągnął, w stosunku do „ucieczki” ciepła przez szyby poziome (100% większy) niż tej samej szyby umieszczonej w pionie.

I teraz zachodzi pytanie, czy taka sama zależność dotyczy innych przegród, w zależności od ich "położenia"?
Czy dotyczy to też „wilgoci”?
Napisano
Cytat

No ale jest problem, bo wspomniany artykuł jest o stropodachu.

I tak przypomniało mi się, Pańskie doświadczenie i wnioski jakie Pan z niego wyciągnął, w stosunku do „ucieczki” ciepła przez szyby poziome (100% większy) niż tej samej szyby umieszczonej w pionie.

I teraz zachodzi pytanie, czy taka sama zależność dotyczy innych przegród, w zależności od ich "położenia"?
Czy dotyczy to też „wilgoci”?


Myśli Pan, że dyfuzja rozróżnia czy przegroda jest pionowa czy pozioma? Myśli Pan, że rozkład temperatury i ciśnień cząstkowych pary wodnej, widząc, że ściana rozmyśli się i nie wystąpi ? Myśli Pan, że wilgoć w styropianie "za ściana", jest z innego źródła?
Napisano
Cytat

Myśli Pan, że dyfuzja rozróżnia czy przegroda jest pionowa czy pozioma? Myśli Pan, że rozkład temperatury i ciśnień cząstkowych pary wodnej, widząc, że ściana rozmyśli się i nie wystąpi ? Myśli Pan, że wilgoć w styropianie "za ściana", jest z innego źródła?


w przegrodzie pionowej ewentualna wilgoć ma mniejszy opór przy spływaniu (jeśli jest jej aż tyle aby spływać) a więc jej ucieczka ze ściany jest nieporównywalnie szybsza niż z przegrody pionowej . Więc nie można porównywać właściwości ścian i stropów w tym względzie. Bo to tak jakby się dziwić dlaczego z asfaltu na górkach woda szybciej odparowuje niż w dolinkach
Napisano
Cytat

w przegrodzie pionowej ewentualna wilgoć ma mniejszy opór przy spływaniu (jeśli jest jej aż tyle aby spływać) a więc jej ucieczka ze ściany jest nieporównywalnie szybsza niż z przegrody pionowej . Więc nie można porównywać właściwości ścian i stropów w tym względzie. Bo to tak jakby się dziwić dlaczego z asfaltu na górkach woda szybciej odparowuje niż w dolinkach


Mierzył to Pan? Wie Pan ile czasu woda siedzi w styropianie i "ściekać" nie chce. Jak więc w aspekcie który Pan porusza (ściekanie) ma się izolacja pozioma wodna ( w innym temacie) tuż nad gruntem!?
Cytat

Pytałem – to takie zdanie zakończone pytajnikiem (?).

I raczej oczekiwałem odpowiedzi - to takie stwierdzenie potwierdzające lub nie treść zapytania.

Przy izolacjach powyżej 10 cm ( styropian wełna) a takie stosuję i doradzam "od zawsze" daję paroizolację od ciepłej strony izolacji termicznej ( w domach od wewnątrz w chłodniach od zewnątrz) zarówno w dachu jak i ścianie.
Napisano
Cytat

zdecydowalem sie nie robic wentylacji mechanicznej...



I co z tego powodu czujesz się gorszy?

A tak poważnie.

W Szwecji istnieje od kilku lat nakaz stosowania WM z rekuperacją, ale tylko w budynkach ogrzewanych elektrycznością – dlaczego?

Nie jest tak, że WM z rekuperacją ma same zalety i zawsze jest opłacalna – tak wiec aspekt ekonomiczny nie zawsze odpowiada prawdzie.
Wady „grawitacyjnej” są powszechnie znane, a w związku z tym część ich można „wyeliminować” np.;
- montując klapy zwrotne w kanałach wywiewnych,
- dobierając odpowiednie nawiewniki (o odpowiedniej wydajności) dla poszczególnych pomieszczeń,
- nie zapominać o fakcie, że drzwi między pomieszczeniami muszą mieć odpowiednie „otwory” wentylacyjne (akurat to dotyczy też WM - w najczęstszej konfiguracji).

W zasadzie nie jest istotne jaką „zamontujemy” wentylację – istotne jest aby była sprawna i skuteczna, - i była „skrojona” na naszą miarę.


Cytat

Mierzył to Pan?



Mam pytanie – a Pan mierzył zawilgocenie wełny (styropianu) w ścianach z paroizolacją – zwłaszcza tych „murowanych” i ocieplanych (izolowanych) od wewnątrz?
Napisano
Cytat

Mam pytanie – a Pan mierzył zawilgocenie wełny (styropianu) w ścianach z paroizolacją – zwłaszcza tych „murowanych” i ocieplanych (izolowanych) od wewnątrz?

Oczywiście! Inaczej bym nie pisał i nie doradzał.

Cytat

Nie jest tak, że WM z rekuperacją ma same zalety i zawsze jest opłacalna

Można prosić o wady!
Cytat

istotne jest aby była sprawna i skuteczna

Jest Pan to w stanie zrobić w domu jednorodzinnym zgodnie z ulubionymi przez Pana przepisami --- w sposób ciągły 30m3/h kuchnia 50....
Napisano
Cytat

Oczywiście! Inaczej bym nie pisał i nie doradzał.



Trochę to dziwne – publikuje Pan wyniki zawilgocenia ocieplenia od zewnątrz, ale nigdy nie publikował Pan swoich doświadczeń i wynikających z tego wniosków, w stosunku do izolacji od wewnątrz lub (i) z paroizolacją i bez.

Cytat

Jest Pan to w stanie zrobić w domu jednorodzinnym zgodnie z ulubionymi przez Pana przepisami --- w sposób ciągły 30m3/h kuchnia 50....



Powiem tak, wykonawca jest jak d… od s….. od tego aby wykonywał zgodnie z przepisami i z materiałów przeznaczonych do określonych celów.
Przepisy są, jakie są – może też dzięki nim sporo osób istnieje, bo zabraniają odstrzału.

A odpowiadając na pytanie – tak jestem w stanie zrobić wentylację zgodnie z obowiązującymi przepisami – bez względu na rodzaj wentylacji.


Napisano
Cytat

Mierzył to Pan? Wie Pan ile czasu woda siedzi w styropianie i "ściekać" nie chce. Jak więc w aspekcie który Pan porusza (ściekanie) ma się izolacja pozioma wodna ( w innym temacie) tuż nad gruntem!?


Nie mierzyłem i nie jestem ani praktykiem ani teoretykiem, moja wiedza jest bardzo ograniczona i mogę się mylić. Ale izolacja pozioma (z tego co się orientuje) ma za zadanie nie pozwolić zawilgacać ścian poprzez kapilarne podciąganie (czy jak to tam zwą) wody. Styropian nie ma takich właściwości (podciągania kapilarnego).

Cytat

Przy izolacjach powyżej 10 cm ( styropian wełna) a takie stosuję i doradzam "od zawsze" daję paroizolację od ciepłej strony izolacji termicznej ( w domach od wewnątrz w chłodniach od zewnątrz) zarówno w dachu jak i ścianie.


czy w związku z zastosowaniem układu wnętrze/mur/paroizolacja/styropian/tynk/zewnętrze cała wilgoć której nie usunie wentylacja nie zostaje w murze?

Co pan stosuje jako izolację i w jaki sposób Pan ją nakłada aby styropian "się trzymał" ?
Napisano
Cytat

Ale izolacja pozioma (z tego co się orientuje) ma za zadanie nie pozwolić zawilgacać ścian poprzez kapilarne podciąganie (czy jak to tam zwą) wody.

To jest bardzo błędna definicja hydroizolacji. Hydroizolacja jest po to byś ściana była sucha! Samo odcięcie kapilar nie załatwia problemu.
Wytłumaczę na przykładzie:
Na ciepły dres ( izolacja termiczna ) założy Pan gumowy płaszcz (hydroizolacja) . jest zimno leje deszcz… Zmarzł Pan – dres nimi „doskonałej hydroizolacji był jednak mokry!
Izolacja pozioma wodna – załatwiałaby sprawę gdyby wilgoć w przegrodzie temicznej była tylko z podciągania kapilarnego. Ale zimą jest też wilgoć z dyfuzji. A tę – pozioma hydroizolacja zatrzyma!

Hydroizolację trzeba zrobić tak by przegroda była sucha ( do 1% zawilgocenia) Tak jak Pan chce zrobić już po pierwszym sezonie będzie w styropianie kilka %... Dlatego pytałem czy Pan mierzył. Gdy komuś się nie wierzy - warto zmierzyć. To naprawdę proste.


Cytat

czy w związku z zastosowaniem układu wnętrze/mur/paroizolacja/styropian/tynk/zewnętrze cała wilgoć której nie usunie wentylacja nie zostaje w murze?


Nie - gdyby zobaczył Pan rozkład temperatur i ciśnień u Szanownego JBZ - przekonałby się Pan, że kondensacja ( początek krzywej rosy) jest w styropianie - nie w murze! To raz dwa... gdyby nawet coś się w chłodnej okolicy fundamentu wykropliło w murze - to mur ma dodatnią temperaturę - nie ulegnie więc degradacji, a pogorszenie jego ( i tak kiepskich w stosunku do 20 cm styro) parametrów izolacyjnych nie ma wpływu na straty przez przegrodę.
Napisano
Cytat

Zrobię, zrobię i to zgodnie z przepisami – choćby dlatego, że dobrze znam przepisy. icon_biggrin.gif


Bardzo śmieszne. Może przepisy podają, że zna Pan fizykę... ale zrobienie wentylacji naturalnej by wyprowadzała w sposób ciągły przez cały rok 30m3/h z kuchni... Pan zna tylko przepisy!
Napisano
Cytat

Bardzo śmieszne. Może przepisy podają, że zna Pan fizykę... ale zrobienie wentylacji naturalnej by wyprowadzała w sposób ciągły przez cały rok 30m3/h z kuchni... Pan zna tylko przepisy!




Pisze Pan o czymś o czym nie ma zielonego pojęcia(o czym świadczy przytoczony wpis) – już kiedyś proponowałem zakupienie obowiązującej normy i zapoznanie się z nią, a zwłaszcza z pkt.5.1. w dyskutowanym tu zagadnieniu.

Niestety publikowanie zapisów (w tym zakresie) normy jest zabronione, wiec nie przytoczę ich, ale Pan zapewne normę ma, bo jak inaczej wytłumaczyć, że się Pan powołuje na jej zapisy – już nie wspominając, że powinien to być obowiązujący dokument dla wykonawcy.

Jeśli kogoś to interesuje, a nie jest związany zawodowo z wentylacją, prześle na prv. ten wspomniany punkt – choćby po to aby można było sobie „wyrobić” własne zdanie w tym zakresie (ze wentylację „grawitacyjną” można wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, oraz stopień znajomości zagadnienia przez Pana TB).
Napisano

Jeśli kogoś to interesuje, a nie jest związany zawodowo z wentylacją, prześle na prv. ten wspomniany punkt – choćby po to aby można było sobie „wyrobić” własne zdanie w tym zakresie (ze wentylację „grawitacyjną” można wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, oraz stopień znajomości zagadnienia przez Pana TB).
[/quote]

Witam,ja jestem zainteresowany,czy moglbym otrzymac wspomniane informacje na priva.Dzieki z gory

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...