Skocz do zawartości

ile kosztuje życie w domu jednorodzinnym?


Recommended Posts

Napisano
Podaj, Gawle, powierzchnie, jakie mam wpisać, to poprawię. Ilość mieszkańców nie jest istotna. To zestawienie rachunków względem m2. Dokooptuj czterech Azjatów, będziesz miał taniej.
Napisano
Cytat

Podaj, Gawle, powierzchnie, jakie mam wpisać, to poprawię. Ilość mieszkańców nie jest istotna. To zestawienie rachunków względem m2. Dokooptuj czterech Azjatów, będziesz miał taniej.


Nie u mnie jest ok w miarę uczciwie icon_biggrin.gif , a co do Azjatów nie skorzystam bo zeżarli by mi kocice pewnie icon_confused.gif a jaki to miało by wpływ na obniżkę kosztów mediów icon_eek.gif
Napisano
Cytat

Jakby nie liczyć, to ja w bl;oku płacę prawie 2 razy więcej za 1m2. icon_evil.gif


To fuc , ale pocieszę, Cię że w Stolycy i okolycy to jeszcze drożej bloki wychodzą icon_confused.gif
Napisano
Cytat

(...) co do Azjatów nie skorzystam bo zeżarli by mi kocice pewnie icon_confused.gif a jaki to miało by wpływ na obniżkę kosztów mediów (....)



Właśnie taki:

Cytat

(...) u mnie z cuw korzysta powiedzmy 1,5 osoby a u Adiqa 4,5, tak że w tym kontekście on ma niższe koszty ode mnie. (...)



Czyli żaden. icon_smile.gif
To proste zestawienie. Nie liczę ile osób w domu zarabia na opłacenie rachunków.
Nie dzielę włosa na czworo, to nie apteka.
Masz dom. Masz rachunki.

Gdybym wnikał w powierzchnie grzane i niegrzane, to powinienem u siebie podać 125m2 i koszt miesięczny 271zł, co by dało 2,17zł.

Jak kto czuje się pokrzywdzony rankingiem, lub uważa że inaczej być powinno liczone, niech sam przedstawi swoje wyliczenie siebie w swoim domu uwzględniające co tylko chce i poda ku publicznej wiedzy i radości. icon_smile.gif

Ergo:
Miesięcznie:

pezet:
271zł 65m2 4,17 zł za m2
kdd:
605zł 175m2 3,46 zł za m2
gaweł:
479zł 155m2 3,09 zł za m2
adiqq:
566zł 183m2 3,09 zł za m2
bobu62:
921zł 285m2 3,23 zł za m2 (z garażem, a bez garażu: 3,84zł/m2/mies)
acia:
643zł 250m2 2,57 zł za m2
Napisano
Cytat

Napisałem ot tak, na wszelki wypadek, iżby jasnym było, że to nie wyścig. Ba! Zachęcam do kreatywnej księgowości. Komu wyjdzie mniej? icon_biggrin.gif


NIe kuś icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Powierzchni tzw ogrzewanej w domu mam ok 250 m bo przedpokoje też są ogrzewane i klatka schodowa i przedsionek, a do pow użytkowej się nie liczą, w garażu jest największy grzejnik ustawiony na 2 (a straty są tam duże jak zauważono wcześniej więc większe zapotrzebowanie) tak jak w pokojach na górze, piwnica jest w podłogówce - nie mam sterowników pokojowych więc temp. wszędzie taka sama. Dodam że, nie jesteśmy ciepłolubni więc parter to 23, sypialnie ok 19 - 20. U mnie najwięcej zżera prąd bo mam naprawdę dużo urządzeń elektrycznych.



no właśnie
to ja zachęcony - będę kreatywny icon_lol.gif
użytkowej w projekcie to ja mam 130m2 - bez klatek schodowych,przedsionków itd (a wszystkie są ogrzewane)
na poddaszu(sypialnie) utrzymujemy 22,5C, Parter 22,75-23C, Piwnica 19C - czyli do 130m2+75m2(piwnica) musiałbym doliczyć te klatki schodowe,przedsionki itd - niech będzie te 25m2(?!?) - czyli w sumie wyjdzie 230m2
więc wyjdzie

adiqq:
566zł 230m2 2,46 zł za m2

od razu jednocześnie muszę zaprotestować przeciwko takiemu sposobowi liczenia, bo daje fory posiadaczom piwnic - ogólnie powierzchni ogrzewanych, ale piwnic w szczególności, bo tam zapotrzebowanie na ciepło jest sporo mniejsze a i utrzymywana temperatura niższa. Może sensowniej byłoby liczyć te powierzchnie z tego względu ze współczynnikiem korygującym=0,5 ? icon_biggrin.gif
Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
A strychy nieogrzewane doliczamy? icon_smile.gif

Poza tym u mnie do zużycia wody proszę doliczyć 2 koty które co 3 miesiące się kąpią, a jako że dużo kłaków to to ma więc wody idzie w ....
Poza tym w naszym domu sprzęt elektroniczny działa ok 18h na dobę bo pracuję w domu.

Gdyby brać pod uwagę wszystkie okoliczności nietypowe typu ogrzewane i nieogrzewane pomieszczenia, przebywanie domowników w domu przez x godzin, pranie kotów, płukanie filtra do wody itp należałoby zastosować multum wskaźników korygujących i zwykłe liczenie kosztów użytkowania domu przerodziłoby się w osobną naukę ścisłą.
Napisano
Też się zastanawiam. I przyszło mi do głowy, by w powierzchnię wliczyć to co ma wpływ na wysokość rachunków.
Np. nieogrzewana powierzchnia jest liczona w podatku gruntowym.
Koszt szamba lub kanalizacji mają związek z liczbą osób. Śmieci podobnie. Woda także.
Myślę, że niskie stryszki nie wchodzą w zestawienia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Prąd latem ok. 150 zł, zimą ok 300 zł
woda ze studni, ścieki ok 60 zł/ 2 m-ce
gazu brak - butla 1 sztuka na ok 3 - 4 m-ce
śmieci - 5 zł/ osoba/ miesiąc


To ile to wychodzi rocznie lub miesięcznie ? i za ilem2, Bo taka informacja to mało komunikatywna icon_confused.gif
Napisano
Prąd mam rozliczany co 2 m-ce

Tak szczerze .... to nigdy nie przeliczalam tego.
Może kiedy siądę, zsumuję wydatki i zobaczę.

Mam jeszcze nieukończone i niezamieszkałe poddasze, więc dane będą niepełne
Napisano
NO rozumiem ale to bez podatku i innych rzeczy wychodzi do 300 ma miesiąc tak szacunkowo to bardzo dobry wynik.Masz ogrzewanie na prąd?
Napisano
Cytat

Prąd latem ok. 150 zł, zimą ok 300 zł
woda ze studni, ścieki ok 60 zł/ 2 m-ce
gazu brak - butla 1 sztuka na ok 3 - 4 m-ce
śmieci - 5 zł/ osoba/ miesiąc



w galerii masz kocioł
https://forum.budujemydom.pl/index.php?auto...i&img=10028
tutaj porównywane są wszystkie koszty, CO więc musisz podać roczny koszt opału który w nim spalasz (podatek też)
możesz się zdziwić, jak wszystko zsumujesz...
Napisano
Zgadzam się z Tobą. w tym wątku podaje się albo kompletnie wszystkie koszty albo wcale inaczej to nie ma absolutnie żadnego sensu i nic nie wnosi do tematu.

A swoją drogą tyle za prąd co ja a ja mam ogrzewanie i cuw na prąd icon_eek.gif stąd moje wnioski
Napisano
No to i ja coś skrobnę icon_cool.gif
Opał na zimę - 700zł +100zl w zeszłym roku - 2 lata temu (pierwszy sezon i dłuuga zima 1150 +100zł drewna) - średnio 1025zł
Prąd 220zł/ mies.
Podatek - 180zł/rok
Śmieci 300/rok
Internet 50zł/mies.
Gaz z butli - 160zł/rok

Rok = 4905zł

W tym roku będzie trochę taniej bo od dwóch miesięcy przestałem grzać CWU prądem (włożyłem wężownicę do bufora) i jestem w trakcie podłączania GWC do reku.

Napisano
Cytat

No to i ja coś skrobnę icon_cool.gif
Opał na zimę - 700zł +100zl w zeszłym roku - 2 lata temu (pierwszy sezon i dłuuga zima 1150 +100zł drewna) - średnio 1025zł
Prąd 220zł/ mies.
Podatek - 180zł/rok
Śmieci 300/rok
Internet 50zł/mies.
Gaz z butli - 160zł/rok

Rok = 4905zł

W tym roku będzie trochę taniej bo od dwóch miesięcy przestałem grzać CWU prądem (włożyłem wężownicę do bufora) i jestem w trakcie podłączania GWC do reku.


Wychodzi nieźle ok 358 na miesiąc bez internetu, to tv itp to liczę jako rozrywki natomiast mycie się już nie ,stosunkowo dużo wychodzi za prąd za ile osób i metrów 2 te dane? A co z wodą i ściekami czy korzystasz ?
Napisano
Woda jest z własnej studni, a ścieki załatwia oczyszczalnia. Reku i pompa od oczyszczalni pracują p[rzez cały czas, Mam taryfę weekendową więc staramy się aby wszystkie bardziej prądożercze urządzenia (pralka, piekarnik, zmywarka itp.,) włączały się przy tańszym prądzie. Myślę że głównym sprawcą tak wysokich rachunków była 140L terma grzana na 75* w taniej taryfie. Niestety często cwu brakowało i trzeba było dogrzewać. Nie mam jeszcze nowych rachunków (od kiedy ciepła woda jest z wężownicy) , ale myślę że będzie sporo tanij.
Do to 108m2 i 4 osoby
Napisano
A to już daje jakiś obraz sytuacji. masz tani w utrzymaniu dom na prawdę. Gratuluję icon_biggrin.gif

220 na miesiąc przy 4 osobach korzystających z CUW na prąd to też bardzo dobry wynik.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
podam od siebie icon_smile.gif

w skali miesiąca:

prąd ok 300zł (co+cwu+wszystkie media)
śmieci 18 zł
internet 50 zł
tv sat. 70 zł
woda+ ścieki ok 110 zł
razem:548zł

w skali roku:
podatek 173 zł
ubezpieczanie 400zł
razem: 573zł


roczny koszt utrzymania domu: 548złx12= 6576+573zł=7149
w najbliższej przyszłości wywalam sat bo i tak nie ma co oglądać icon_confused.gif - przechodzę na naziemną wiec koszt spadnie o 840zł/rok
Napisano
Cytat

podam od siebie icon_smile.gif

w skali miesiąca:

prąd ok 300zł (co+cwu+wszystkie media)
śmieci 18 zł
internet 50 zł
tv sat. 70 zł
woda+ ścieki ok 110 zł
razem:548zł

w skali roku:
podatek 173 zł
ubezpieczanie 400zł
razem: 573zł


roczny koszt utrzymania domu: 548złx12= 6576+573zł=7149
w najbliższej przyszłości wywalam sat bo i tak nie ma co oglądać icon_confused.gif - przechodzę na naziemną wiec koszt spadnie o 840zł/rok


Gratuluję niskich kosztów utrzymania domu. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

podam od siebie
[...]
w najbliższej przyszłości wywalam sat bo i tak nie ma co oglądać - przechodzę na naziemną wiec koszt spadnie o 840zł/rok



Coś nie widzę w Twoim podliczeniu opłaty abonamentowej TV i PR - a to około 250 zł...



Napisano
Cytat

Panie Stachu! Pan mnie nie zdradź! Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_lol.gif" border="0">



Sam się zdradziłeś ...

Cytat

to chyba to ?



To to jest tv satelitarna, z jakiejś miski, a ten pan z ogłoszeń o opłatach abonamentowych wyraźnie stwierdza, że to nie o to chodzi .
Napisano
Zsumowane podatki, opłaty za H2O, el, gaz, śmieci i inne rachunki. Bez tv, net, sat, tel, benzyna)


Koszty miesięczne:


bajbaga: 63m2 (bytowe) === ponad 6 zł/m2 (w bloku)

pezet: 1,5os. === 271zł (65m2 ogrzewane) === 4,17 zł/m2

kdd: 3os. === 605zł (175m2 ogrzewane) === 3,46 zł/m2

gaweł: 1,5os. === 479zł (155m2 ogrzewane) === 3,09 zł/m2

adiqq: 5os. === 566zł (230m2 ogrzewane) === 2,09 zł/m2

bobu62: 4os. === 921zł (285m2 ogrzewane) === 3,23 zł/m2 z garażem (bez gar.: 3,84zł/m2/mies)

acia: ?os. === 643zł (250m2 ogrzewane) === 2,57 zł/m2

stokrotka.35: ?os === 300zł (?m2 ogrzewane)

BIGL: 4os. === 358zł (?m2 ogrzewane)

nietruje: ?os. === 573zł (115m2 ogrzewane) === 4,98 zł/m2
Napisano
Piotrze u mnie tylko 130 ogrzewane. Fajny ranking gratuluję
Napisano
Cytat

Zsumowane podatki, opłaty za H2O, el, gaz, śmieci i inne rachunki. Bez tv, net, sat, tel, benzyna)


Koszty miesięczne:


bajbaga: 63m2 (bytowe) === ponad 6 zł/m2 (w bloku)

pezet: 1,5os. === 271zł (65m2 ogrzewane) === 4,17 zł/m2

kdd: 3os. === 605zł (175m2 ogrzewane) === 3,46 zł/m2

gaweł: 1,5os. === 479zł (155m2 ogrzewane) === 3,09 zł/m2

adiqq: 5os. === 566zł (230m2 ogrzewane) === 2,09 zł/m2

bobu62: 4os. === 921zł (285m2 ogrzewane) === 3,23 zł/m2 z garażem (bez gar.: 3,84zł/m2/mies)

acia: ?os. === 643zł (250m2 ogrzewane) === 2,57 zł/m2

stokrotka.35: ?os === 300zł (?m2 ogrzewane)

BIGL: 4os. === 358zł (?m2 ogrzewane)

nietruje: ?os. === 573zł (115m2 ogrzewane) === 4,98 zł/m2



jesteś nie precyzyjny bo po pierwsze. u mnie 548 zł,a po drugie ja podałem z netem i tv bez tych opłat u mnie 428 zł co nam daje 3.72zł/m icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Sam się zdradziłeś ...



To to jest tv satelitarna, z jakiejś miski, a ten pan z ogłoszeń o opłatach abonamentowych wyraźnie stwierdza, że to nie o to chodzi .



No - ważne z kim ma się podpisaną umowę nie to co pan z ogłoszeń mówi.
Napisano
Cytat

Zwracam się z pytaniem do tych którzy wyprowadzili się z mieszkania w mieście do domku za miastem. Czy i o ile wzrasta miesięczny koszt życia w domu jednorodzinnym?

Na pewno dużym minusem są stałe dojazdy (do lekarzy, do kina, szkoła, praca, sklep itp.) to duże miesięczne koszty...



Pierwszą i zasadniczą sprawą jest pytanie czy ten dom jest energooszczędny. Jeśli tak, koszty utrzymania nie powinny drastycznie wzrosnąć. Ja mam kocioł gazowy i energooszczędne ogrzewanie, więc w tym zakresie nie odczułem różnicy w rachunkach.

Inną sprawą jest, czy dom jest daleko od miasta czy zaledwie kilka km. Ja mieszkam 5 km pod Wrocławiem, więc też nie zauważyłem większych wydatków dotyczących np. paliwa.

Jedynym problemem jest fakt, że kiedy jadę do miasta i chcę wypić drinka lub dwa muszę skorzystać z usług TAXI, a to już niestety trochę kosztuje ;)
Napisano
Cytat

Zsumowane podatki, opłaty za H2O, el, gaz, śmieci i inne rachunki. Bez tv, net, sat, tel, benzyna)


Koszty miesięczne:




stokrotka.35: ?os === 300zł (?m2 ogrzewane)



3 osoby, ok 150m2 /góra w trakcie wykańczania/
Napisano
Cytat

No - ważne z kim ma się podpisaną umowę nie to co pan z ogłoszeń mówi.



Pan z ogłoszeń (emitowanych i w radiu i w telewizji) mówi, że opłaty abonamentowe są ustawowo obowiązujące wszystkich użytkowników telewizorów i korzystających z telewizorów oglądaczy i nie zależą od tego, czy oglądasz "z ziemi", czy "z miski" i z kim masz podpisaną umowę

A widzę, że nikt nie przyznaje się do wnoszenia takich opłat abonamentowych icon_eek.gif ...
Napisano (edytowany)
Cytat

Pan z ogłoszeń (emitowanych i w radiu i w telewizji) mówi, że opłaty abonamentowe są ustawowo obowiązujące wszystkich użytkowników telewizorów i korzystających z telewizorów oglądaczy i nie zależą od tego, czy oglądasz "z ziemi", czy "z miski" i z kim masz podpisaną umowę

A widzę, że nikt nie przyznaje się do wnoszenia takich opłat abonamentowych icon_eek.gif ...


W naszym zestawieniu liczymy koszty same podstawowe bezpośrednio związane z domem, co umożliwia porównywalność i niesie ze sobą jakaś treść. Dlatego w zestawieniach nie uwzględniamy :abonamentów telefonicznych , internetu, abonamentu tv i sat , i kosztów dojazdów do pracy oraz niani , przedszkola i żłobka oraz czyszczenia basenu i kosztów jego utrzymania, a także pani Buby od pielenia ogrodu, Stevena od koszenia trawnika to tak po krótce. icon_wink.gif

Nie szokuj się też tym że nikt nie chwali się płaceniem abonamentu tv bo nie powód do dumy jeżeli jest sie ładowanym w co ne powiem i ma się owszem takie oczy icon_eek.gif . Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie szokuj się też tym [...]



Przecież żartowałem ...
Napisano
Cytat

Przecież żartowałem ...


Zabrzmiało jakoś tak po ....PISowsku
Napisano
Nie wiem, czy zrozumiałem icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif

szczególnie tej emotki...
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie wiem, czy zrozumiałem icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif

szczególnie tej emotki...


No to podejście do płacenia abonamentu zabrzmiało jak kawałek przemówienia Gomółki lub Kaczyńskiego co na jedno wychodzi że to takie Pisowskie :???:czyli do urzygu Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Pan z ogłoszeń (emitowanych i w radiu i w telewizji) mówi, że opłaty abonamentowe są ustawowo obowiązujące wszystkich użytkowników telewizorów i korzystających z telewizorów oglądaczy i nie zależą od tego, czy oglądasz "z ziemi", czy "z miski" i z kim masz podpisaną umowę

A widzę, że nikt nie przyznaje się do wnoszenia takich opłat abonamentowych icon_eek.gif ...



B. Smoleń dawno temu powiedział: "Nie oglądaj telewizji, bo będziesz miała glizdy!"
I ja od tego czasu nie oglądam.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Mieszkam w domu o powierzchni 150 m2. Miesięczne koszty to woda wg zużycia 12 zł za m3. Jest nas ośmioro zużywamy 18 m3. Prąd miesięcznie wynosi 250 zł. Wodę ciepłą mam z ogrzewania, a ogrzewam dom flotem. Koszt roczny 2000 zł. Ponadto podatek od gruntów roczny 450 zł. Nie opłacam czynszu, mam własną powierzchnię w postaci działki, nie muszę się martwić remontem sąsiada, dzięki któremu po raz kolejny nie obejrzę filmu. Koszty dojazdu bez zmian bo i stąd i z miasta miałam 6 km do pracy.
Napisano
Mieszkanie 75m2
Czynsz - 450zł
Energia elektryczna - 200zł
Woda - 100zł
gaz w sezonie letnim - 100zł
gaz w sezonie zimowym 600-700zł

Dom 120m2
Energia elektryczna - 250zł
Woda - 100zł
gaz w sezonie letnim - 100zł
gaz w sezonie zimowym - 2000zł
Napisano
my dopiero będziemy się wprowadzać do segmentu z ogrzewaniem miejskim, niestety sporo poprawek robię związanych z dociepleniem domku, bardzo mnie ciekawi jakie będą koszty, przesiadam się z 42m2 w blokach do 155 m2 w segmencie
Gość gawel
Napisano (edytowany)
No generalnie to koszt byłby niższy lub porównywalny. Wszystko zależy od kosztów przesyłu w cenie ciepła sieciowego. Znajomy ma to w Wałczu i to są potężne koszty tzn 400 zł latem i 900 zł zimą /miesiąc. Możliwe (choć życzę ci, żeby tak nie było) że w Twoim przypadku może to być zamienił stryjek siekierkę na kijek Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
no na pewno koszty utrzymania w domu są nieco wyższe niż w mieszkaniach ale o ile większy komfort życia, spokój i na dłuższą metę na pewno wychodzi to na lepsze icon_smile.gif także jako mieszkaniec domu jednorodzinnego jestem zupełnie zaaa :p

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...