Skocz do zawartości

Kominy tradycyjne - z cegły


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Wiecie co, to już się zaczyna robić nudne. W każdym wątku to samo. Ja się kompletnie nie znam na wyczystkach i rewizjach, ale pojąć nie mogę jak dla jednego coś, co jest czarne, może być białe dla reszty.



Nie wiem Solange czy chciałaś powiedzieć to, co powiedziałaś... (bym się zdziwił)
ale ja dokładnie tak odbieram tę i kilka wcześniejszych dyskusji.
Można też zwalić wszystko na światło
Napisano
Po mojemu to proponuje zamknąć temat o drzwiczkach bo temat jest o kominach tradycyjnych z cegły, a w tym temacie o kominach z cegły jest niecałe pół strony zapisane a resztę to roztrząsanie o drzwiczkach i jakiś systemie kominowym którego nawet w Polsce nie kupisz. Więc po co to trzepanie piany, chyba tylko po to aby bezy były icon_biggrin.gif
I dla przypomnienia to kto tą dyskusje rozpalił, no kto?

Cytat

Popatrz choćby na te które pokazał Bajbaga i poczytaj co o ja nich piszę w porównaniu do duńskich, a później pomyśl czy mam rację.


To może zacznij pisać na duńskim forum budowlanym.
A co do cytatu o wyczystce to jeżeli nie załapałeś to pisałem w znaczeniu humorystycznym a nie na poważnie. Sorki zapomniałem dodać emotikonke na końcu wypowiedzi.
Napisano
Cytat

Po mojemu to proponuje zamknąć temat o drzwiczkach bo temat jest o kominach tradycyjnych z cegły, a w tym temacie o kominach z cegły jest niecałe pół strony zapisane a resztę to roztrząsanie o drzwiczkach i jakiś systemie kominowym którego nawet w Polsce nie kupisz.


+

Myślę podobnie. Jeśli ktoś zaintrygował się kominem z "pumeksobetonu", to proponuję założyć nowy temat.
Napisano
To prawie jak za darmo icon_biggrin.gif
Więc nie dziwię się, że ma ma go na rynku polskim, zapewne cena (ale gdyby był na pewno znalazł by nabywców)ale może to nie jedyny powód , drugim ważniejszym powodem dla którego tego komina nie ma u nas w sprzedaży to ,to że jest od groma innych kominów systemowych.
Napisano (edytowany)
Cytat

Więc nie dziwię się, że nie ma go na rynku polskim, zapewne cena (ale gdyby był na pewno znalazł by nabywców)ale może to nie jedyny powód , drugim ważniejszym powodem dla którego tego komina nie ma u nas w sprzedaży to ,to że jest od groma innych kominów systemowych.



Nie masz racji - jest oferowany, min. przez TiM Kominy też z pumeksu, ale dużo tańszy.

Bardzo podobne systemy są produkowane przez naszych producentów, np. taki produkt z keramzytu:


dopisałem: cena tego modułu (z "keramzytu") to mniej jak 20 zł (brutto). Może być wykonany jako "duo" (z kominem wentylacji).
Piszę o tym, bo to dobra alternatywa dla komina murowanego przeznaczonego np. tylko dla kominka. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie masz racji - jest oferowany, min. przez TiM Kominy też z pumeksu, ale dużo tańszy.


Sprecyzuję, nie miałem na myśli że tego typu nie ma tylko, że tego komina rodem z Danii nie ma u nas.
  • 2 lata temu...
Napisano
O pół długości cegły chyba szerokości jezeli dlugosci to komin 142 cm 2 kanały 14×14 2 kanały 14×27 wymuruj tak żeby spójną pionową była przesunięte o pół dlugosci
  • 2 lata temu...
Gość Bobbbbb
Napisano

Czy nadal obowiazuje przepis, ze komin musi byc odsuniety 30cm od drewnianych elementow dachu? Czy dotyczy to wszystkich kominow, czy tylko murowanych kominow dymowych z cegly? Czy dotyczy to rowniez kominow systemowych? A co, jesli komin jest dwuczesciowy, czyli czesc jest murowana (ta z przewodem dymowym), a do niej dostawiony jest komin systemowy z przewodem spalinowym? Czy wystarczy, ze odsune wiezbe tylko od tej czesci murowanej z przewodem dymowym?

 

Jeszcze uzupelnie. - A moze wystarczy odizolowac komin np. welna mineralna od wiezby? Gdzies czytalem taka wersje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...