Skocz do zawartości

Kominy tradycyjne - z cegły


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Wiecie co, to już się zaczyna robić nudne. W każdym wątku to samo. Ja się kompletnie nie znam na wyczystkach i rewizjach, ale pojąć nie mogę jak dla jednego coś, co jest czarne, może być białe dla reszty.



Nie wiem Solange czy chciałaś powiedzieć to, co powiedziałaś... (bym się zdziwił)
ale ja dokładnie tak odbieram tę i kilka wcześniejszych dyskusji.
Można też zwalić wszystko na światło
Napisano
Po mojemu to proponuje zamknąć temat o drzwiczkach bo temat jest o kominach tradycyjnych z cegły, a w tym temacie o kominach z cegły jest niecałe pół strony zapisane a resztę to roztrząsanie o drzwiczkach i jakiś systemie kominowym którego nawet w Polsce nie kupisz. Więc po co to trzepanie piany, chyba tylko po to aby bezy były icon_biggrin.gif
I dla przypomnienia to kto tą dyskusje rozpalił, no kto?

Cytat

Popatrz choćby na te które pokazał Bajbaga i poczytaj co o ja nich piszę w porównaniu do duńskich, a później pomyśl czy mam rację.


To może zacznij pisać na duńskim forum budowlanym.
A co do cytatu o wyczystce to jeżeli nie załapałeś to pisałem w znaczeniu humorystycznym a nie na poważnie. Sorki zapomniałem dodać emotikonke na końcu wypowiedzi.
Napisano
Cytat

Po mojemu to proponuje zamknąć temat o drzwiczkach bo temat jest o kominach tradycyjnych z cegły, a w tym temacie o kominach z cegły jest niecałe pół strony zapisane a resztę to roztrząsanie o drzwiczkach i jakiś systemie kominowym którego nawet w Polsce nie kupisz.


+

Myślę podobnie. Jeśli ktoś zaintrygował się kominem z "pumeksobetonu", to proponuję założyć nowy temat.
Napisano
To prawie jak za darmo icon_biggrin.gif
Więc nie dziwię się, że ma ma go na rynku polskim, zapewne cena (ale gdyby był na pewno znalazł by nabywców)ale może to nie jedyny powód , drugim ważniejszym powodem dla którego tego komina nie ma u nas w sprzedaży to ,to że jest od groma innych kominów systemowych.
Napisano (edytowany)
Cytat

Więc nie dziwię się, że nie ma go na rynku polskim, zapewne cena (ale gdyby był na pewno znalazł by nabywców)ale może to nie jedyny powód , drugim ważniejszym powodem dla którego tego komina nie ma u nas w sprzedaży to ,to że jest od groma innych kominów systemowych.



Nie masz racji - jest oferowany, min. przez TiM Kominy też z pumeksu, ale dużo tańszy.

Bardzo podobne systemy są produkowane przez naszych producentów, np. taki produkt z keramzytu:


dopisałem: cena tego modułu (z "keramzytu") to mniej jak 20 zł (brutto). Może być wykonany jako "duo" (z kominem wentylacji).
Piszę o tym, bo to dobra alternatywa dla komina murowanego przeznaczonego np. tylko dla kominka. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie masz racji - jest oferowany, min. przez TiM Kominy też z pumeksu, ale dużo tańszy.


Sprecyzuję, nie miałem na myśli że tego typu nie ma tylko, że tego komina rodem z Danii nie ma u nas.
  • 2 lata temu...
Napisano
O pół długości cegły chyba szerokości jezeli dlugosci to komin 142 cm 2 kanały 14×14 2 kanały 14×27 wymuruj tak żeby spójną pionową była przesunięte o pół dlugosci
  • 2 lata temu...
Gość Bobbbbb
Napisano

Czy nadal obowiazuje przepis, ze komin musi byc odsuniety 30cm od drewnianych elementow dachu? Czy dotyczy to wszystkich kominow, czy tylko murowanych kominow dymowych z cegly? Czy dotyczy to rowniez kominow systemowych? A co, jesli komin jest dwuczesciowy, czyli czesc jest murowana (ta z przewodem dymowym), a do niej dostawiony jest komin systemowy z przewodem spalinowym? Czy wystarczy, ze odsune wiezbe tylko od tej czesci murowanej z przewodem dymowym?

 

Jeszcze uzupelnie. - A moze wystarczy odizolowac komin np. welna mineralna od wiezby? Gdzies czytalem taka wersje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...