Skocz do zawartości

Jak chłodzić dom latem?


Recommended Posts

Napisano

Już na etapie projektowania budynku i wyboru lokalizacji działki  mamy wpływ na temperatury, jakie latem będą panowały wewnątrz domu. Jeśli budynek będzie się znajdował od strony południowo-zachodniej, to pomieszczenia będą na pewno przegrzewane. Istnieją różne rozwiązania techniczne obniżające temperaturę powietrza  m.in. gruntowy wymiennik ciepła, klimatyzatory lub ogrzewanie powietrzne z  chłodnicą.

Pełna treść pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/86-jak-chlodzic-dom-latem-rodzaje-klimatyzatorow-dostepnych-na-rynku

Napisano
A czy klimatyzacja może nadawać się do ogrzania pomieszczenia?
Napisano
Średni pomysł ale jak już grzać to chyba bardziej nadaje się do tego inwerter (temp - 15) dobre pod tym względem są klimatyzatory LG inwerter radzą sobie.
Napisano
zdarza mi sie grzac klima w domu (wlasnie inverter) i nie powiedzialabym ze to sredni pomysl u nas sie to sprawdaza i to bardzo dobrze
  • 6 miesiące temu...
Gość Barbara
Napisano
A gdzie cos o zwyklych - budowlanych sposobach na komfort temperatury wewnetrznej? gdzie rolety, zaluzje, wskazowki jak je montowac i stosowac, jak projektowac elewacje, aby ograniczyc przegrzewanie i przeswietlanie pomieszczen... artykul do poprawki, tylko kto go wowczas bedzie sponsorowal....
Napisano
  Cytat

<strong>Już na etapie projektowania budynku i wyboru lokalizacji działki  mamy wpływ na temperatury, jakie latem będą panowały wewnątrz domu. Jeśli budynek będzie się znajdował od strony południowo-zachodniej, to pomieszczenia będą na pewno przegrzewane. Istnieją różne rozwiązania techniczne obniżające temperaturę powietrza  m.in. gruntowy wymiennik ciepła, klimatyzatory lub ogrzewanie powietrzne z  chłodnicą.</strong>

<strong>Pełna treść pod adresem:</strong>
https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/86-jak-chlodzic-dom-latem-rodzaje-klimatyzatorow-dostepnych-na-rynku

Rozwiń  


A co to znaczy że budynek jest od strony południowo-zachodniej???.... chyba kurczę w górach!!!
  • 9 miesiące temu...
  • 5 lata temu...
Gość Wigaro
Napisano
Ja bym bardziej zapytała jak nie dopuścić do przegrzania mieszkania... Jeśli ma być energooszczędnie to uważam, że lepiej zapobieegać niż leczyćl( My zastosowaliśmy u nas rozwiązanie w postaci pionowych markiz zewnętrznych z gęstej siatki ograniczającej dostawanie się ciepła i promieni uv do wnętrza. Rozwiązanie sprawdza się nawet powyżej temperatury +30.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
A to jakieś nowoczesne rozwiązanie z tymi markizami zewnętrznymi? Czy to chodzi o takie rolety zewnętrzne, czy jakieś inne rozwiązanie?
  • 1 rok temu...
Napisano

chciałem kupić klimatyzator, ale przeraziły mnie te sprawy montażowe. I co zrobiłem? Zamontowałem markizy zewnętrzne na oknach od południa i mam chłód bez bolącego gardła.

Napisano

A ja  mam  orzecha - dużego - w zimie nie zacienia, bo bez liści - a w lecie kapitalny cień , i  wiewiórki biegające,  i świeże powietrze - i orzechy - smaczne

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Czy ktoś z was miał styczność z markizami od firmy Fakro? Chętnie poznałbym opinie użytkowników. Sam się zastanawiam nad tym produktem
  • 10 miesiące temu...
Gość Kiksen
Napisano

Można też sobie na okna zamontować markizy do okien pionowych. Koszt mniejszy, efekt fajny, bo markiza chroni wnętrze przed wpadaniem światła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...