Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
W napędach wkurza mnie jedno - to, że trzeba je czasem naprawiać, bo jedna sztuka to spory koszt chyba dla każdego, kto buduje dom. 2500 piechotą nie chodzi, więc awaryjność to jedno z ważniejszych kryteriów jakim ja się przynajmniej kierowałem przy swoim wyborze. Ważna jest również dostępność serwisu, jak kolega wyżej pisał.
  • 1 miesiąc temu...
Gość arturo72
Napisano
Od 4 lat praktycznie bezobslugowy napęd Somfy.
Co pół roku pryskam jedynie na cxesci ruchome wd40 i jest gites.
Napisano
Cytat

Uczciwie przyznaję się że chyba po 15 latach, wymieniłem kondensator silnika.

To jest element eksploatacyjny. Jak żarówka w lampie. Ma niemal prawo się uwalić w dowolnym momencie.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

U mnie Virgo przy bramie. Działa jak należy. Od dnia montażu nie było potrzeby wzywać serwisanta.

 


Napęd do bramy przesuwnej np. pracuje w tydnych warunkach ponieważ jest blisko ziemi. Grozi mu zachlapanie błotem, zasypanie piaskiem, zasypanie śniegiem, oblodzenie itp.

Najważniejsze wg mnie jest utrzymanie w czystości tej części skrzydła bramy, po które porusza się część ruchoma napędu. W sumie sytuacja jest odwrotna, napęd stoi w miejscu a brama się przesuwa ale na jedno wychodzi. Sam silnik elektryczny - skoro jest dobrany do obciążenia, nie powinien tak łatwo się zepsuć. Mam wrażenie, że gdyby do skrzydła przyspawać nieco wyżej specjalną szynę a sam napęd podnieść na słupku na wysokość kolana, napędy te stałyby się prawie bezawaryjne a usługa serwisowa ograniczone do koniecznego minimum -czyli zdjąć obudowę, oczyścić, nasmarować, zamknąć, zapomnieć na kolejne 2-5 lat.

Virgo to akurat napęd do bramy skrzydłowej i tu raczej trzeba mu pomóc by skrzydła bramy pracowały bez nadmiernego oporu.

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Wydaje mi się, że taki napęd jak Virgo ma ogólnie dość trudne zadanie. Jest przeznaczony do pracy w specyficznych okolicznościach, gdzie zwykłym siłownikom skrzydłowym brakowałoby miejsca. To prawda, że ważne jest utrzymanie napędów w czystości, ale też sama jakość się liczy. Napęd poznaje się dopiero po latach. ;)

Estetom polecam napędy podziemne.

  • 2 tygodnie temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano

Kupiłem ostatnio napęd do bramy przesuwnej i centralke sterującą Somfy. Dodatkowo mam juz zainstalowany napęd garażowy też Somfy. Dzięki cntralce mogę przy pomocy jednego przycisku w telefonie sterować obydwiema bramami.

 

Tutaj jest fajny rysunek opisujący te funkcje

 

connexxon_napedy_mala.jpg

Napisano

Też zauważyłem, że napędy współczesne stają się częścią inteligentnego domu. W najnowszym katalogu BFT też da się zauważyć ten trend. Mnie się na tę chwilę podoba obsługiwanie napędu przez smartfona, ale może będą jeszcze jakieś ciekawe pomysły, które sprawią, że będzie jeszcze wygodniej. :)

Napisano

Polecam napęd DEA System, dobrze obudowane siłowniki, żadne zimy i marznące deszcze nie sprawiały mu kłopotów , działa niezawodnie od 8 lat .

W innym miejscu jest FAAC -  nie osłonięte prowadnice nie dają rady w naszym klimacie - co zima problemy - nie polecam

Pozdr

Wojciech

Napisano

Niezawodność zdecydowanie na pierwszym miejscu. Nie zwracam uwagi na atrakcyjne dodatki jeśli produkt nie spełnia absolutnie podstawowych założeń. A przygotowanie do zimy - kluczowe. Przydatne są również ograniczniki magnetyczne w takim przypadku. Bardzo mocno polecam.

Napisano

Nie warto kupować tanich siłowników. Są kiepskie podzespoły. Testem dla siłownika (złaszcza przy bramie wjazdowej) momentem testu jest 0 stopni. Wtedy może dojść do ewentualnych uszkodzeń.

  • 5 tygodnie temu...
Napisano

No właśnie. Ja przy wyborze trochę zasugerowałem się sąsiedzkim podglądactwem. Raz miałem okazję porozmawiać w osobą, która była świeżo po montażu bramy i pogadałem na ten temat. Stąd też sam skorzystałem właśnie z oferty BFT. Był taki okres, że to zimy były ciepłe, ale zdarzały się mroźne dni i jak słowo daje automatyka pracowała tak jak zawsze, prawidłowo.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Mogą być też siłowniki Beninca. Mąż montował u nas w domu do bramy wjazdowej dwuskrzydłowej. Jaki to dokładnie siłownik jest to nie wiem, ale wiem że tej firmy. Sporo śniegu i u nas jest, błota też często bo jeszcze podjazd niezbyt ogarnięty i z siłownikiem przez tyle lat nie było kłopotu, więc wnioskuję, że się nadaje.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ważne, by przy wyborze nie kierować się jedynie mocą wypisaną na papierze, ale wziąć pod uwagę też jakość serwisu (nawet jeśli możemy być pewni napędu przez wiele lat), zawsze lepiej jest naprawić niż musieć w przyszłości kupować nowe. Polecam też przychylnie spojrzeć na nowoczesne technologie jak podłączenie do sieci domowej, możliwość włączenia napędu do systemu nowoczesnego domu itd.

Napisano

Ja po prostu nie mam przy tym siłowniku nic do roboty i to mnie cieszy najbardziej. Uważam, że dla automatyki największy tekst to pierwsze lato (działanie słońca, wysokiej temperatury) i zima (mróz, śniego). Tanie siłowniki z tego co czytałem mają problem z przejściem przez temperaturę 0 stopni

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...