Skocz do zawartości

Porada z hydroizolacją i wyrównaniem tarasu/balkonu


Recommended Posts

Napisano

Panowie, potrzebuję porady technicznej. 

Mam duży taras który widać na zdjęciu. Jest to płyta nad garażem. Niestety po pewnym czasie na środku zrobił się dołek w którym stoi woda, woda przemaka do garażu i jest wilgoć. 

Potrzebuję fachowej porady, czym wyrównać beton i jaką zrobić w późniejszym czasie hydroizolację żeby to miało ręce i nogi. 
Myślałem żeby zabezpieczyć to żywicą, choć to koszta są dosyć spore. 
Może doradzicie jakąś inną fajną alternatywę ? 

Myślę robotę zlecić jakiemuś fachowcowi, ale najpierw wolałbym zasięgnąć wiedzy od Was żeby wiedzieć co będzie najlepiej zrobić. 
Zależy mi na tym aby zrobić to solidnie i zapomnieć o sprawie.  Płytek raczej chciałbym uniknąć. 

 

sdsds.jpg

Napisano

Nie widać żeby było to głębokie, po prostu z czasem strop się obniżył. Ja na balkonie po zerwaniu lastrika użyłem czegoś takiego https://www.abud.pl/product-pol-7050-Zaprawa-Kerakoll-Geolite-40-naprawa-betonu-25-kg.html, myślę że nawet jeden worek by Ci wystarczył, jakby się okazało, że nie musisz na całość kłaść, mnie wystarczyło 2/3 worka na 3m2 balkonu, ale dawałem max 5mm, a w niektórych miejscach nawet 1mm i trzyma się na razie 2 lata elegancko. Nie zaleca się gruntownia, tylko trzeba zwilżyć wcześniej powierzchnię. Teraz kwestia co dalej na to. Ja bym położył deski kompozytowe jak bym miał użytkować, a pod deski coś w tym stylu, drogie, ale tu żadna taniocha nie przejdzie, bo natura raz dwa zweryfikuje. https://www.leroymerlin.pl/produkty/budowa/dachy-i-rynny/farby-i-uszczelniacze-dachowe/masy-uszczelniajace-do-dachow/folia-uszczelniajaca-w-plynie-15-kg-primacol-44547090.html

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
21 godzin temu, kamirr.oo napisał:

 Zależy mi na tym aby zrobić to solidnie i zapomnieć o sprawie.  Płytek raczej chciałbym uniknąć. 

To samopoziomującym, takim od 1 mm wyrównaj dołki, na to obróbki blacharskie oraz papa wierzchnia termozgrzewalna, na papę folia kubełkowa, na folię styropian 10. - 15 cm, na styropian folia budowlana , na to szlichta ze spadkiem w kierunku rynien.  

Napisano

Nie przejdzie mi taki temat bo zapasu na drzwiach balkonowych mam może 4/5 cm do wyrównania z progiem. 

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm. Myślałem żeby wyrównać taras zaprawą i później przykleić tą mebrane zgodnie ze szutką. 
Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Dodam, że efekt wizualny nie jest dla mnie ważny. 

Napisano
3 minuty temu, kamirr.oo napisał:

Nie przejdzie mi taki temat bo zapasu na drzwiach balkonowych mam może 4/5 cm do wyrównania z progiem. 

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm. Myślałem żeby wyrównać taras zaprawą i później przykleić tą mebrane zgodnie ze szutką. 
Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Dodam, że efekt wizualny nie jest dla mnie ważny. 

A co z ociepleniem?

Napisano

Dwie zasadnicze sprawy do wyjaśnienia.

Czy jest tam ocieplenie? 

Czy ukształtowano tam spadek od budynku na zewnątrz?

Być może garaż jest z założenia w ogóle pozbawiony izolacji cieplnej i ogrzewania. Ale trzeba ustalić z jakich warstw się to wszystko składa. 

Przy braku spadku zastoiny wody zawsze będą problemem. 

Docelowo całość można pokryć dwoma warstwami papy lub grubej folii fundamentowej. Na to ułożyć płyty betonowe. Takie 30×30 cm mają 4 cm grubości. Wzorów płyt jest teraz mnóstwo. Zamiast płyt może być też drewno. Najpierw kilka desek jako legary ułożone zgodnie ze spadkiem tego tarasu. Potem poprzeczne deski układane z zachowaniem szpar po 1,5 cm. Deski obustronnie zaimpregnowane przed ułożeniem. 

Płyty betonowe są, oczywiście, trwalsze. Łatwo je też zdemontować i sprawdzić stan izolacji. 

Napisano
Dnia 19.02.2024 o 10:32, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dwie zasadnicze sprawy do wyjaśnienia.

Czy jest tam ocieplenie? 

Czy ukształtowano tam spadek od budynku na zewnątrz?

Być może garaż jest z założenia w ogóle pozbawiony izolacji cieplnej i ogrzewania. Ale trzeba ustalić z jakich warstw się to wszystko składa. 

Przy braku spadku zastoiny wody zawsze będą problemem. 

Docelowo całość można pokryć dwoma warstwami papy lub grubej folii fundamentowej. Na to ułożyć płyty betonowe. Takie 30×30 cm mają 4 cm grubości. Wzorów płyt jest teraz mnóstwo. Zamiast płyt może być też drewno. Najpierw kilka desek jako legary ułożone zgodnie ze spadkiem tego tarasu. Potem poprzeczne deski układane z zachowaniem szpar po 1,5 cm. Deski obustronnie zaimpregnowane przed ułożeniem. 

Płyty betonowe są, oczywiście, trwalsze. Łatwo je też zdemontować i sprawdzić stan izolacji. 

Ocieplenia balkonu nie ma, i niestety nie mam zamiaru robić bo wysokości mi na to nie pozwolą. 

Pierwotnie była zrobiona płyta żelbet i po jakimś czasie wylewka. Aczkolwiek delikatnie wszystko siadło po latach i na środku jest zagłębienie. 
Po za tym, rzutując na całość, spadek jest. Wyrównanie posadzki wystarczy przed warstwą końcową. 

 

Napisano

zrób te zadaszenie poprawnie i tyle, albo drąż jak w/w, wylewaj różne różności, kosztowne szuwaksy, mixy mixów, spady spadów i co tam wie jeszcze :/

a jak deszcz zacina to powieś na ten czas plandekę, są takie fajne, transparentne, beton pomaluj farbą chlorokauczukową

Napisano (edytowany)
Dnia 17.02.2024 o 10:13, kamirr.oo napisał:

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm.

To nie jest EPDM to jest "jak epdm".

EPDM to guma jest bez żadnego zbrojenia i można ją kleić specjalnymi klejami.

Ale to musisz potem czymś przykryć.

Najlepsza by była prawdziwa EPDM Firestone.

Dnia 17.02.2024 o 10:13, kamirr.oo napisał:

Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Do chodzenia to trzeba czymś przykryć.

Ja mam EPDM Firestone i na nim sztyczną trawę.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 20.02.2024 o 18:16, kamirr.oo napisał:

Ocieplenia balkonu nie ma, i niestety nie mam zamiaru robić bo wysokości mi na to nie pozwolą. 

Strop jest połączony z murem, ze ścianą mieszkania, bez ocieplenia tego stropu będzie wilgoć i pleśń  w tych pomieszczeniach, po lewej stronie.

Napisano

Jest tak od 20 lat i nigdy pleśni nie było w pokoju. Za to była w garażu przez przemakanie stropu. 

Panowie, zdecydowałem się na wyrównanie + izolacja + deska tarasowa. 

Jaką zaprawę polecilibyście to wyrównać. Potrzeba położyć coś od 1 mm do 10 mm + - 

Napisano
57 minut temu, kamirr.oo napisał:

Jaką zaprawę polecilibyście to wyrównać. Potrzeba położyć coś od 1 mm do 10 mm + - 

Nie ma żadnego znaczenia jaką.

Każdą wyrównującą przeznaczoną do stosowania na zewnątrz.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...