Skocz do zawartości

Podłoga OSB na piętrze - nietypowy przypadek


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

Na piętrze (parter zamieszkały i ogrzewany) planuję wykonać podłogę z płyt OSB na posadzce betonowej.

Oczywiście konstrukcja z legarów plus taśmy wygłuszające, a pomiędzy wełna mineralna z rolki.

1) Czy muszę dawać jakieś membrany lub folie paroprzepuszczalne albo paroizolacyjne jeśli na dole są ogrzewane pomieszczenia? Jeśli tak to dlaczego i czy mam je wywijać aż na ściany?

2) Czy przed rozpoczęciem prac mogę spryskać gruntem do betonu posadzkę aby się nie kurzyło?

3) Czy mogę położyć legary na wcześniej wypoziomowanych i przymocowanych do ścian/murów "metalowych wieszakach belkowych" - przykład pokazany na zdjęciu jak miałoby to wyglądać. Wiem, że nie powinno się przytwierdzać legarów do ścian, ale legary tylko by się luźno opierały na wieszakach umiejscowionych po przeciwnych stronach, a pod legary dałbym jakieś podkłady, następnie drugie belki ułożyłbym już w poprzek na tych wypoziomowanych legarach. Wtedy belki opierały by się na tregrach - czyli na tych górkach zalanych betonem ;) W posadzce nie mogę nic wiercić bo jest tylko spodnia warstwa to znaczy zalane są tregry i coś pomiędzy nimi więc podłoga jest pofalowana jak pokazane na zdjęciu. Co jest pomiędzy tregrami nie mam zielonego pojęcia ale normalnie chodzi się po tym. A nie chcę wiercić nic w tej posadzce bo pewnie sufit na dole by popękał.

Proszę o opinie, pomysły i błyskotliwe porady ;)

podłoga góra.png

Edytowano przez BohaterDomu (zobacz historię edycji)
Napisano

Boisz się że ten strop nie wytrzyma bez legarów? Pytam, bo miałem podobny dylemat, ale stwierdziliśmy że nic poza łatami nie będziemy dawać, u nas jest płasko, a łaty tylko do podniesienia i wyrównania.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

W jakiej proporcji mieszać keramzyt z cementem? I to ma być wymieszane jak zwykła zaprawa cementowa z wodą? I później na to np grubszą OSB i na to już można kłaść np panele?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Vlad u mnie są te nieszczęsne wgłębienia i tam chcę dać legary które w dużym stopniu opierałyby się na "wieszakach belkowych" przytwierdzonych do ścian i w taki sposób chciałbym wyrównać "dołki z górkami", żeby była w miarę równa powierzchnia do położenia łat, które z kolei bardziej opierałyby się na tregrach niż na tych legarach pod spodem (zdjęcie poniżej). Łat dałbym gęsto np co 20-30cm.

Co do keramzytu czy cementu to nie chciałbym dodatkowo obciążać stropu między tregrami bo boję że sufit mi popęka albo że nie wytrzyma.

Gdybym miał sytuację taką jak u Ciebie że jest na płasko to normalnie bym w poprzek połozył legary, które przecież bez problemu będą się opierały na tregrach, między legary wełnę dla wygłuszenia i na to osb.

podłoga góra 1.png

Napisano

Mnie też wujek, który mieszkał w tym domu straszył, że ten strop jest za słaby, ale według mnie nie będzie tam dużego obciążenia i ja się zdecyduje właśnie raczej na keramzyt, bo i tak wełnę między łaty bym musiał wsadzić, nie mierzyłem, ale u mnie różnicy będzie spokojnie 5cm, jak nie więcej. U Ciebie z kolej pasowałoby żeby ktoś fachowym okiem rzucił, bo to że dasz legary to coś tam da, w kratkę już przynajmniej o 50% więcej, ale wydaje mi się że przykręcanie do ścian już jest trochę zbędne, bo jakby miało pęknąć, to pęknie na środku, ale zawsze przymocowanie do ścian coś więcej da.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ponawiam pytanie 1 i 2

Witam.

Na piętrze (parter zamieszkały i ogrzewany) planuję wykonać podłogę z płyt OSB na posadzce betonowej.

Oczywiście konstrukcja z legarów plus taśmy wygłuszające, a pomiędzy wełna mineralna z rolki.

1) Czy muszę dawać jakieś membrany lub folie paroprzepuszczalne albo paroizolacyjne jeśli na dole są ogrzewane pomieszczenia?

2) Czy przed rozpoczęciem prac mogę spryskać gruntem do betonu posadzkę aby się nie kurzyło?

Napisano

Użycie gruntu jest wskazane, niezależnie od tego jak ostatecznie będzie wykończona podłoga. 

Jak mają być użytkowane te pomieszczenia?

Czy będą ogrzewane?

Na ile będzie obciążony strop? 

Jakie ma być docelowe wykończenie podłogi?

Od sposobu użytkowania i tego czy będzie tam ogrzewanie zależy  ruch ciepła i wilgoci. Oraz to czy jest potrzebna izolacja cieplna i akustyczna. 

Czasem w starych domach stropy są bardzo słabe. Tak robiono, jeżeli na górze miał być tylko strych. 

Ja też bym się skłaniał raczej ku warstwie wyrównującej na bazie keramzytu lub innego lekkiego kruszywa.

Jeżeli już robimy podłogę drewnianą, to czemu ma służyć ta kratownica? Nie lepiej ułożyć legary poprzecznie do belek stropowych i wypoziomować je podkładkami (klinami)?

Napisano (edytowany)

Dziękuję Wam za zainteresowanie.

 

Prawdopodobnie będzie tam sypialnia więc będzie stało łóżko i kilka mebli.

Jest to piętro, nie strych.

Będzie ogrzewane.

Podłoga z płyt OSB, podkład pod panele i panele.

Tak też właśnie będą położone legary poprzecznie do belek stropowych i będą wypoziomowane klinami.

A legary które mają być pod spodem w tych zagłębieniach są po to aby ciężar rozkładał się po całości bo odległości między belkami stropowymi mają w jednym miejscu 60cm a w innym nawet 70cm

Ale podkreślam że te legary w zagłębieniach nie będą aż tak bardzo obciążone bo dopiero cała podłoga ma się opierać na łatach (legarach) gęsto położonych co około 20cm poprzecznie ułożonych na belkach stropowych, a legary dolne będą tylko takim dodatkowym unieruchomieniem konstrukcji.

Czy to nadal zły pomysł?

Edytowano przez BohaterDomu (zobacz historię edycji)
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Witam, podpinam się pod temat

.. mam podobny problem, chce zrobić podłogę na legarach i ocieplić strop styro 15cm i 10cm na zakładkę doradzicie coś jak zrobić najłatwiej? Na podłogę chce dać OSB 22 pomieszczenie nie ogrzewane i w najbliższej 10letniej przyszłości nie planuje tam nic robić, docelowo kiedyś salon mała kuchnia i łazienka bez ciężkich gratów.

Myślałem żeby oprzeć deski na zbrojeniu takie 15cm wysokie i 5cm szerokie co metr później wyrównać granulatem styropianowym albo celuloza, tu piszecie o jakimś kermazycie czy to będzie lepsze ? Na wyrównane podłoże styropian 15 i potem legary w drugą stronę co 50cm a pomiędzy styropian 10cm Same legary wypoziomować to będzie sztuką samą w sobie.

Nigdy tego nie robiłem ale nikt nie chce się tego podjąć a jak już to za kosmiczna kasę.

Dawać folie na strop? A może druga warstwa legarow wystarczy co metr? będę dawał styro na podłogi eps 300.

No nie wiem... Doradzicie coś ? Nie wiem jak się za to zabrać .

Z góry dziękuję

 

IMG-20230831-175315.jpg

Napisano

A ten dach jest po remoncie?

Krokwie nie wyglądają na stare.

 

Murłata w powietrzu podparta punktowo i kotwy nie zalane brak dybli.

ocieplanie-murlaty-pianka-poliuretanowa.

Jętki już trochę widać.

W jaki sposób jest realizowane, stężenie wiatrowe? 

Napisano

Remont dachu był jakieś 15lat temu nie mieszkałem tam wtedy i nawet jak jest z nim coś nie tak to nic już na to nie poradzę.

Pytanie czy to ma jakiś wpływ na mój strop który chce ocieplić ? Z góry dzięki 

Napisano
4 godziny temu, kashiko napisał:

Remont dachu był jakieś 15lat temu nie mieszkałem tam wtedy i nawet jak jest z nim coś nie tak to nic już na to nie poradzę.

Ale teraz mieszkasz tam.

Nasuwa się pytanie, czy chcesz ryzykować i zostawić to co jest, czy usztywnić ten dach, konstrukcję przed izolacją tego stropu. 

Napisano

Dzięki za radę, zawołam fachowca żeby spojrzał ale chciałbym wrócić do tematu stropu bo to jest coś co muszę zrobić sam na cito w tym roku. Może ktoś coś podpowie ? 

Napisano
Dnia 15.01.2023 o 21:02, BohaterDomu napisał:

1) Czy muszę dawać jakieś membrany lub folie paroprzepuszczalne albo paroizolacyjne jeśli na dole są ogrzewane pomieszczenia? czy mam je wywijać aż na ściany?

Folię budowlaną, lub papę a na to wełna. 

Dnia 15.01.2023 o 21:02, BohaterDomu napisał:

3) Czy mogę położyć legary na wcześniej wypoziomowanych i przymocowanych do ścian/murów "metalowych wieszakach belkowych" - przykład pokazany na zdjęciu

Tak, legary, pierwsze rownolegle do wystających tregli, bo przeszkadzają, a drugie  prostopadle, oparte na pierwszych.  

Żadnych keramzytów tylko wełna lub styropian.

Przed budową podłogi, trzeba dokończyć, zalać betonem te odsłonięte kotwy, które nie wiadomo na co czekają.  :hahaha2:

Napisano (edytowany)

No nie bardzo sam styropian na krzywym stropie, najpierw trzeba go wyrównać.

Ja specjalista nie jestem szukałem tu pomocy od mądrzejszych spędziłem parę godzin na szukaniu czy na strop daje się papę i nie znalazłem nikogo, zero info kto dawałby papę na strop. 

Tak samo nie rozumiem jaka funkcje miałoby spełnić zalanie kotw bo to na wzmocnienie konstrukcji w żaden sposób nie wpłynie jakby mial odlecieć to i tak odleci. 

A jakbym miał dać legary równolegle do tregli to całość ciężaru będzie się opierała na betonie czy co tam mam i moim zdaniem może sie to skończyć katastrofą.

Każda część mojego zmysłu logicznego mówi mi, że ta podłoga powinna się opierać na treglach wtedy ciężar będzie rozłożony na cały strop. Tak jak mówię, fachowcem nie jestem ale coś mi się też wydaje, że i Ty nie do końca masz wiedzę. Trzeba być z tym ostrożnym bo można komuś naprawdę krzywdę zrobić. 

Widzę, że raczej nikt mi nie podpowie co robić liczę jeszcze, że autor się odezwie i podzieli się swoimi doświadczeniami bo sytuacja bardzo podobna.

 

 

216809-922d-1200x0-sc1x77778_porada-strop-kleina-budujemydompl.png

Edytowano przez kashiko (zobacz historię edycji)
Napisano
44 minuty temu, kashiko napisał:

No nie bardzo sam styropian na krzywym stropie, najpierw trzeba go wyrównać.

Możesz wsypać styropian.

 

Możesz sam zrobić z odpadów.

 

Możesz kupić odpady wełny, wyrównać, kupić granulat z wełny.

06c8a66aab938c1539ab01ce09db2ea5.jpg

Na to płyty z wełny.  

W wełnę nie wejdą gryzonie.

56 minut temu, kashiko napisał:

Ja specjalista nie jestem

To prawda.

57 minut temu, kashiko napisał:

Tak samo nie rozumiem jaka funkcje miałoby spełnić zalanie kotw bo to na wzmocnienie konstrukcji w żaden sposób nie wpłynie jakby mial odlecieć to i tak odleci. 

To jakiś wykład trzeba najpierw?

Ja mam przekonywać? 

A te kotwy to są zakotwione w stropie?

1 godzinę temu, kashiko napisał:

A jakbym miał dać legary równolegle do tregli to całość ciężaru będzie się opierała na betonie czy co tam mam i moim zdaniem może sie to skończyć katastrofą.

To może dać samą wełnę jak ma się zawalić, coś Pan ukrywa?:scratching: 

1 godzinę temu, kashiko napisał:

A jakbym miał dać legary równolegle do tregli to całość ciężaru będzie się opierała na betonie czy co tam mam i moim zdaniem może sie to skończyć katastrofą.

To może lepiej dać sobie spokój z podłogą. 

Napisano
1 godzinę temu, kashiko napisał:

Ty nie do końca masz wiedzę. Trzeba być z tym ostrożnym bo można komuś naprawdę krzywdę zrobić. 

No tak wiedza  jest niezależna od zmysłów.

:takaemotka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...