Skocz do zawartości

Leci z rury od pieca!


Recommended Posts

Napisano

Witam Wszystkich.Pytanie moje do Was Panowie ,ponieważ leci mi nie wiadomo skąd z rury głównej od pieca tej przy sterowniku.Uszczelnilem jakimś silikonem oraz okleilem taśmo i dalej kroplami leci woda ze trzeba przykładać szmaty.Dokrecenie noc nie da bo jest ta duża gruba śruba.Nie było by problemu tylko na wiosnę dopiero będę miał nową instalację .Jest jakiś inny preparat na to ? .

Napisano
3 godziny temu, PiotruniA napisał:

Witam Wszystkich.Pytanie moje do Was Panowie ,ponieważ leci mi nie wiadomo skąd z rury głównej od pieca tej przy sterowniku.Uszczelnilem jakimś silikonem oraz okleilem taśmo i dalej kroplami leci woda ze trzeba przykładać szmaty.Dokrecenie noc nie da bo jest ta duża gruba śruba.Nie było by problemu tylko na wiosnę dopiero będę miał nową instalację .Jest jakiś inny preparat na to ? .

A jakieś zdjęcie?

Napisano
6 minut temu, PiotruniA napisał:

Dodaje zdjęcie nie da rady czymś tego zakleić ?

Tego się nie zakleja. Natomiast jeśli jest miejsce, na rurę można założyć opaskę z blachy, pod nią oczywiście dać jakąś gumę i opaskę skręcić śrubami. Tak robiliśmy na utrzymaniu ruchu w firmie i na jakiś czas wystarczało.

Napisano

Czemu tego się nie da dokręcić? Pewnie na śrubunku albo nyplu cieknie, także pasowałoby to rozkręcić i na pakułach skręcić na nowo.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, PiotruniA napisał:

Dodaje zdjęcie nie da rady czymś tego zakleić ?

IMG_20230107_094942313.jpg

Zdjęcie nie pokazuje, co tam jest w środku można się tylko domyśleć. że śrubunek.

8ef9d386cabff4b2750d927814d71215.jpg

Takie coś?

Albo

aw-srubunek-mosiezny-21-2-quot-prosty.pn

Takie coś.

 

Jak śrubunek ten dolny  to wystarczy dokręcić złącze, jak ten górny to tam jest uszczelka w środku i jak dokręcanie nie pomoże to trzeba ją wymienić.   

Napisano

To jest taka śruba duża jak ta srebrna dokręcanie nic nie pomogło dalej leci że trzeba szmaty przykładać ,nie wiem już próbowałem silikonem oraz taśma nie powinno maga nic

Napisano

Ten piec stoi stabilnie? Nie rusza się przypadkiem na boki? Tak czy tak, jedyne rozwiązanie to wymienić ten śrubunek. Największy problem, to że trzeba wypuścić cały zład wody. Hydraulikowi taka wymiana zajme pół godziny. Tani weźmie 50-100zł. Przy napełnianianiu nie zapomnij odkręcić wszystkich odpowietrzników na grzejnikach i czeka Cię kilkakrotne odpowietrzanie każdego z nich.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano (edytowany)
35 minut temu, PiotruniA napisał:

To jest taka śruba duża jak ta srebrna dokręcanie nic nie pomogło dalej leci że trzeba szmaty przykładać ,nie wiem już próbowałem silikonem oraz taśma nie powinno maga nic

Na obudowie tego śrubunka jest napisane jakiej średnicy jest, po odczytaniu trzeba udać się do sklepu i kupić uszczelkę do holendra.

Wodę spuścić, rozkręcić, wymienić uszczelkę.   

To może być  średnica

1,1/4   

1,1/2 

Srubunek-dwuzlaczka-ocynk-6-4-Dn40-uszcz

Uszczelka-do-srubunku-zeliwnego-5-4-Kod-

montaz-uszczelki.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Jednak chcąc coś poradzić przy uszczelnianiu czegoś, dobrze jest wiedzieć co jest do uszczelnienia, zamiast udzielać porad w rodzaju założenia opaski uciskowej na śrubunek, albo lakonicznego "nie ma" na pytanie czy jest jakiś inny preparat oprócz silikonu lub taśmy. :icon_mrgreen:

No i moje uznanie dla @animus który wykazał się chyba jasnowidzeniem, zgadując co tam jest pod tą folią.

 

2 minuty temu, joks napisał:

Na moje oko puszcza na pakułach.

Na oko to chłop w szpitalu umarł.:krzeslo: xD

Napisano
22 minuty temu, joks napisał:

Na moje oko puszcza na pakułach.

Dla mnie za mocno zawinięte, co tam jest.

Holendry często puszczają, czasami trzeba dwie uszczelki dać jak się płaszczyzny nie chcą zagrać.

23 minuty temu, demo napisał:

No i moje uznanie dla @animus który wykazał się chyba jasnowidzeniem, zgadując co tam jest pod tą folią.

:takaemotka:

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Największy problem, to że trzeba wypuścić cały zład wody. 

Cały nie, tylko powyżej śrubunka, z kotła się nie wyleje.

Napisano

Panowie, nie ma co zgadywać tylko autor wątku musi kupić pakuły, uszczelki ze 4 oraz śrubunek. Bo jak jest z kształtkami każdy z Was wie. Potrafią pęknąć i to wcale nie po 20 latach.

Napisano (edytowany)
36 minut temu, vlad1431 napisał:

Czyli zostanie tylko to co w piecu.emoji6.png

A w piecu jest często teraz połowę wody centralnego o.:bezradny:

1 godzinę temu, Buster napisał:

oraz śrubunek. Bo jak jest z kształtkami każdy z z Was wie. Potrafią pęknąć... 

Oczywiście,  że mogło coś tam trzasnąć, nawet któraś część  śrubunka.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...