Skocz do zawartości

Wylewka pod basen stelażowy


Recommended Posts

Napisano

Witam mam zagwozdke bo chciałbym zrobić wylewkę pod basen stelażowy około 16m3 pojemności ma basen i wylewka miała by być mniej więcej 5/5m i grubości 10cm i moje pytanie jest takie czy jest jakiś beton który wytrzyma to bez zbrojenia? Wiem że są włókna do wzmacniania betonu ale czy to pomoże? 

Napisano

Jak dasz zbrojenie to i 5cm wytrzyma, wystarczy siatka zbrojeniowa. Rozumiem że w razie rozkucia nie chcesz mieć problemu ze zbrojeniem?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jak już to wystarczy wyłożyć kostką, a nie zasrywać działkę betonem.

Po sezonie basen złożysz i będziesz patrzał na ten placek betonowy.

Napisano
19 godzin temu, Pawelban napisał:

Witam mam zagwozdke bo chciałbym zrobić wylewkę pod basen stelażowy około 16m3 pojemności ma basen i wylewka miała by być mniej więcej 5/5m i grubości 10cm i moje pytanie jest takie czy jest jakiś beton który wytrzyma to bez zbrojenia? Wiem że są włókna do wzmacniania betonu ale czy to pomoże? 

To zależy od obciążenia ale B20 i w górę to się an fundamenty budynku daje i jakoś stoją chałupy latami. 16 m3 to masz napór 16 ton na powierzchnię 25 m2. Tak zażartuję - tyle to by nawet styropian na parkingi wytrzymał :).

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Hmmm najbardziej chodzi mi o cenę co wyniesie taniej wylewka ze zbrojeniem czy kostka najtańsza kostka w tym momencie jest w cenie 35zl za M2 mam jeszcze opcje płyty chodnikowe 50x50x7 po 18zl za szt co byście doradzili?

Edytowano przez Pawelban (zobacz historię edycji)
Napisano

Oczywiście że wylewka. Kupujesz 2 tony piasku, 20 worków cementu i siatke zbrojeniową, łącznie około 600-700zł. Do tego bele jakie deski szalunkowe. Pod kostkę, żeby się nie zapadła powinieneś zagęścić 20cm kruszywem, najmniej 10cm. Samo kruszywo najmniej 1000zł + 800zł za najtańszą kostkę + zagęszczarka 100zł za dobę. Tyle że do wylewki musisz betoniarkę też wypożyczyć.

 

Zapomniałem jeszcze o krawężnikach do kostki, 15zł za metr najtańszego, inaczej kostka się rozjedzie, oczywiście krawężniki musisz ułożyć na suchym betonie, czyli dodatkowo z 5-7 worków cementu + tona piasku. Do wylewki i płytek krawężników nie potrzebujesz, do płytek tona piasku na wyrównanie gruntu.

Napisano
Dnia 15.08.2022 o 21:25, demo napisał:

Jak już to wystarczy wyłożyć kostką, a nie zasrywać działkę betonem.

Po sezonie basen złożysz i będziesz patrzał na ten placek betonowy.

 

Ja zrobiłem na paletach.
Palety a na górę styropian twardy (żeby wyeliminować szpary pomiędzy paletowymi deskami)
Po sezonie palety poszły na opał, trawa jak mi się basen znudził dała radę, nie ma śladu.
Nie betonuj i nie kostkuj, bo każdy basen kończy kiedyś swój żywot, a nie zawsze jest ochota ponownie stawiać nowy.
Ja tam chodzę od 2 lat do kumpla na kąpanko :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...