Skocz do zawartości

Przeciekający balkon


Recommended Posts

Witam Was i bardzo proszę o pomoc. :100_pray: Mam problem z przeciekającym balkonem. Podczas opadow/roztopów woda z balkonu dostaje się poprzez oscieznice drzwi wejściowych do korytarza piętro nizej( w załączeniu filmik). Dzwi są bezpośrednio pod balkonem. Prawdopodobnie została źle wykonana hydroizolacja i woda z balkonu nad drzwiami wejściowymi dostaje się pod ocieplenie i dalej na dol. Dotychczas deweloper wraz z wykonawca zastosowali silikon dekarski uszczelniając fugi przy ramach okien balkonowych oraz przy ścianach przy cokolach na balkonie, co nie zdało egzaminu. Wewnatrz przy drzwiach balkonowych oraz wejsciosych pojawiła się wilgoc. Dodatkowo woda znalazła ujscie pod struktura co spowodowało pęknięcia. Proszę poradźcie czy to może być zła hydroizolacja czy jakieś wady konstrukcyjne? Ewentualnie co nalezy zrobić? Deweloper z wykonawca upierają się przy silikonach ja uważam że należy skuć balkon i wykonać ponownie hydroizolacje i wszelkie obróbki. 

20220701_204503.jpg

20220713_090704.jpg

20220713_093505.jpg

20220701_202007.jpg

20220710_211400.jpg

Link do komentarza
 
Dobrze byłoby też sprawdzić, czy jest - i to w odpowiednim kierunku - spadek powierzchni na tym balkonie... wbrew pozorom jest to dość częsta przyczyna zaciekania ścian...
Otóż to, też mi pierwsze do głowy przyszło. Roztapiający się śnieg to się zgodzę, ale woda zanim gdziekolwiek wcieknie powinna raczej wcześniej ze spadkiem po prostu spłynąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

1. sprawdzić spadek i odprowadzene wody z balkonu na zewnątrz.

2. sprawdzić - to trochę trudniejsze, bo moze być zakryte - czy izolacja przeciwwilgociowa balkonu jest wyprowadzona na ścianę (izolacje termiczna ściany) i na stolarkę - bo inaczej tam może wnikać wilgoć czy woda w czasie zacinającego deszczu, topniejącego śniegu.

3. Dopiero jak te dwa wyżej punkty sa spełnione - uzyłbym dodatkowo sylikon.

 

Nie wiem, co rozumiesz przez "skuwać balkon"? mam nadzieję, że nie płytę balkonu, tylko jego nawierzchnię?

Skucie nawierzchni choćby w części przy ścianie prawdopodobnie będzie niezbędne, żeby wyprowadzić izolację przeciwwilgociową na izolację, żeby woda za nią nie przechodziła. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To prawdziwy potop - tu pewnie nie ma ani spadku ani hydroizolacji. Za to wyraźnie widać, że ściany przy drzwiach wejściowych i balkonowych są już zawilgocone. Jedyne wyjście to - jak pisali przedmówcy - rozebranie wszystkiego do płyty balkonowej i gołego muru pod/ obok drzwi balkonowych i zrobienie porządnej hydroizolacji. Silikon nic tu nie da, a im dłużej będzie odwlekana naprawa, tym bardziej zawilgocone będą mury.

Link do komentarza

Ten balkon na górze to jest Twój?

Jakie budownictwo ? to jest blok ? bliźniak?

Wolnostojący?

Pierwsze co mi się nasuwa to brak warstwy spadkowej pod izolacją poszdzki tego balkonu wyżej....Brak wywinięcia tej izolacji pod styropian na ścianie....

Tak więc balkon wyżej do kucia i do zrobienia jak książki piszą..

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Balkon do zerwania ...

do gołej płyty....

Potem warstwa spadkowa z jakiejkolwiek zaprawy wyrównawczej , potem obróbki blacharskie balkonu na zewnątrz i po bokach....potem lepik i papa z wywinięciem na ściany ...potem jak ptrzebna izolacja  termiczna to na papę folia posadzkowa dwa razy , potem styrodur , potem jeszcze raz dwa razy folia ...i na to posadzka ze spadkiem ....choć spadek powinien pozostać po warstwie podkładowej spadkowej...no i odpowiednia obróbka drzwi balkonowych na górze...

Kolejnoś czynności przezemnie wymieniona jest nieprzypadkowa:icon_biggrin:

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Witam wszystkich 

Do zerwania są płytki na tym balkonie wraz z cokolikami, wyszlifowanie starego kleju do gołej wylewki. Kolejny krok to siatka elewacyjna i porzadny klej z włuknem do plytek. Gdy wszystko wysknie szlifujemy powieszchnie tak zeby uzyskac efekt jak przed połozenien tynku na elewacji, gruntujemy to na to idzie mebrama podkładowa nowe okucie czoła I wcinane okucie cokolika. Do zatkania wcinane dziury cokolika i przy dzwiach balkonowych używamy sikaflex w odpowiednim kolorze. Przerobiłem już setki takich przypadków niektóre już mają ponad 12 lat i dalej w idealnej kondycji. Działam tylko na terenie Małopolski . 20210317_083048.thumb.jpg.444211c6e67cfb18dbf17af8bf9a13e5.jpg20210524_151833.thumb.jpg.4cfe6ddaf9878662562e07653bab50e3.jpg20210528_142004.thumb.jpg.f24e551fe2d84b56de038b372bac8a45.jpg20210713_160750.thumb.jpg.91d9db63308a94edac0352db242cbf6d.jpg20210913_165816.thumb.jpg.d7315f7f6cc6f937a90e4d4340e4beda.jpg20221122_142650.thumb.jpg.e749a214900cac6847f916b633c1bd25.jpg20210225_144620.thumb.jpg.5f1ae735939815f4d61e63ebb3dc1fd3.jpg20210225_142448.thumb.jpg.414396c4e6846d6012e44c8dbd413c2a.jpg20201030_155806.thumb.jpg.8c9039e618d248eda3918b83eed8b7fa.jpg20210304_151538.thumb.jpg.4ac523a4fc5c23cef12e587936836ee9.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...