Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Plytki na drewnianej podlodze


Recommended Posts

Witam, chciałem położyć plytki na drewnianej podlodze, 4m w przedpokoju i ok.9 kuchni. Mój pomysł na to jest taki, zeszlifowqc stary lakier, podokrecac gęsto deski, Grunt, Folia w plynie, Siatka na kleju elastycznym, Grunt i klejenie płytek, czy dobrze się do tego zabieram, jakieś rady?

Link to postu
33 minuty temu, vlad1431 napisał:

Nie wierzę w to że to nie popęka. 

No właśni też mam wątpliwości, chociaż już widziałem takie numery. W Rosji. W budynkach (bloki) wykończonych drewnem, w latach 50-tych ub. wieku. tylko tam dechy miały grubość 5 cm, a legary były co 40 cm. I dzięki wentylacji podpodłogowej drewno było zdrowe jak rydz.

Link to postu

Tu są te dwa zasadnicze problemy - stabilność podłoża i wentylacja. Generalnie nie polecam płytek na drewnianej podłodze. Jeżeli już to na 2 warstwach dość grubych płyt drewnopochodnych albo cementowo-włóknowych (suchy jastrych). I tylko pod warunkiem zachowania wentylacji przestrzeni pod podłogą. Bez wymiany powietrza drewno nie wytrzyma długo.

Link to postu
Dnia 16.07.2022 o 07:49, Mikołaj Brzozowski napisał:

Witam, chciałem położyć plytki na drewnianej podlodze

 

A dlaczego nie chcesz tej drewnianej podłogi rozebrać?
Są jakieś przeszkody?

  • Lubię to 1
Link to postu
Dnia 16.07.2022 o 07:49, Mikołaj Brzozowski napisał:

Witam, chciałem położyć plytki na drewnianej podlodze, 4m w przedpokoju i ok.9 kuchni. Mój pomysł na to jest taki, zeszlifowqc stary lakier, podokrecac gęsto deski, Grunt, Folia w plynie, Siatka na kleju elastycznym, Grunt i klejenie płytek, czy dobrze się do tego zabieram, jakieś rady?

Są takie kleje - np. marki Weber. Chyba tu na forum budowlanym sa jego eksperci  - więc znajdź ich.

Poza tym jest strona webera - trzeba przyznać - dobra i szczególowa. Dużo konkretnych opisów i kontakt na informacje.

 

Ale - trzeba sprawdzic podłogę na ugięcie - bo nawet klej zbrojony włóknami poże popękać, jak deski są rzadko podparte, lub stare i mało sztywne.

 

Druga rzecz - to co tam jest pod podłogą,czy ma izolacjję przeciwwilgociową - bo jesli nie - to wilgoć od spodu zatrzyma sie na kleju z płytkami - i deski mogą gnić.

 

Aha - piszesz, że to kuchnia, czyli pod spodem pewnie też. No to duże prawdopodobieństwo, że wilgoc od spodu będzie,a jak podłoga stara - to pewnie dość naruszona z racji wigoci kuchennej - jeśli to starsza podłoga.  

 

I bardzo dobra uwaga wyżej - czy nie lepiej wywalić tą podłogę, skoro maja byc płytki - i zrobic jak należy - odpadnie też problem np. róznicy poziomu do pozostałych pomieszczeń.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam taki rozstaw płatwi dla dachu kopertowego 35 st. Odległość ok 265-270 cm od ścian kolankowych (na czerwono). Ale wydaje się to dość nieporęczne dla przyszłego poddasza użytkowego gdyż słupy wspierające dach wypadały by na stropie zamiast nad ścianami nośnymi. W tych miejscach nad ścianami nośnymi mogły by być stawiane ścianki działowe przyszłych pomieszczeń a co za tym idzie można by słupy dachu ukryć w tych ściankach działowych (aczkolwiek grubość słupów jest nieco grubsza od ścianek działowych bo aż 14x14 cm). Ponadto występują tu też belki stropu, nadciągi (na fioletowo) na których też będą stawiane ścianki działowe. Czy orientuje się ktoś czy bez zmiany kąta można by przestawić nieco rozstaw płatwi do środka na ok 306cm, a niektóre słupy przesunąć nieco w bok jak pokazują oznaczone na żółto "a"? Czy to jest istotna zmiana wpływająca na nośność dachu?        
    • Mam taki wykusz gdzie nie ma narożników betonowych tylko będą łączniki 90st. Majstry zostawili murek z gazobetonu na 23 cm ale wydaje mi się że to za dużo gdyż ocieplenia będzie 20 cm a dodając piankę/klej 1.5cm to murek będzie wystawał spod styropianu. Więc trzeba wyciąć gazobetonu trochę. Ale jeden przedstawiciel po pomiarze okien powiedział żeby nie robić sobie problemu tylko dokleić jakiś pasek styropianu (np. 5x5cm) na ten kawałek muru jak na rys 1.        Ja widzę tutaj kilka problemów: * Mostki - mały doklejony kawałek ok 5x5 cm  to jednak za mało * Wygląd - po narysowaniu to sobie w 3D widzę że nie będzie to ładnie - rys. 4 * Obróbka tego doklejonego kawałka będzie raczej też kłopotliwa     Ja chciałbym to wyciąć by zamiast 23 cm zostawić ok 19 cm (lub doradźcie ile) tak żeby styropian 20 cm polegał na tyle by móc dojść estetycznie do prowadnicy rolet jak na rys 2.      I tu właśnie pytanie. Chciałbym zastosować prowadnice rolet wąskie typu slim, one mają chyba ok 3m zgadza się?. Czy można je zamontować na ościeżnicy tak jak pokazane na niebiesko na rys. 3 czyli ok 2.5 cm od ościeżnicy by styropian zaszedł na ościeżnicę na te 2,5cm? Jeden przedstawiciel uważa że każde prowadnice muszą dolegać prawie do lica ościeżnicy od strony muru więc bez znaczenia czy będą wąskie czy zwykłe, to na ościeżnicę może zajść zawsze taka sama grubość styropianu (jak na rys 5 poniżej)        
    • też mam takie dwa okna 150x150 ale nie wydaje mi się żeby były praktyczne jako jednoskrzydłowe i chyba podzielę je na dwa skrzydła. Co do wagi to czy zawiasy ukryte nie mają większej nośności?
    • Ta część  tematu została wyczerpana przez kolegę Retrofooda.
    • Nie ja w tym jestem stroną kupującą. A idzie dojść jaki strop powinien być? W coś wątpię że projekty z 1978 roku są gdzieś dostępne dla danej nieruchomości.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...