Skocz do zawartości

Kąt nachylenia dachu, usytuowanie budynku, układ pomieszczeń co można zmienić?


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry chcę wybudować dom znalazłem projekt w miarę przypadający do gustu ponieważ szukałem projektu bez słupów z betonu komórkowego z wiązarami o wymiarach 12 x 9,5 i było ciężko.

Na etapie adaptacji projektu.

1. Czy mogę dowolnie obracać projektem na działce uwzględniając nieprzekraczalną linię zabudowy czyli jeżeli na projekcie wejście jest od drogi czyli zachodu czy mogę zmienić je od północy obracając projektem.

2.Projekt posiada dach o kącie 25st miejscowy plan zagospodarowania posiada chyba 40 nie znam się czy mogę zmienić ten kąt:

3. czy mogę całkowicie zmienić ścianki i układ pomieszczeń okien i drzwi jeżeli projekt jest parterowy ściany nośne tylko zewnętrzne plus dach z wiązarów ze stropem drewnianym gdzie ścianki działowe nie mogą dotykać stropu.

15. Teren o symbolu 12c MJ,U z przeznaczeniem na cele zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczalną funkcją usługową
2) Ustalenia funkcjonalne
a) Funkcja podstawowa – teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.
b) Funkcja dopuszczalna – zabudowa usługowa nieuciążliwa.
3) Ustalenia kompozycji i form zabudowy
a) Tereny zabudowy jednorodzinnej wolnostojącej.
b) Istniejąca zabudowa do zachowania, modernizacji i przekształceń.
c) Maksymalna wysokość nowej zabudowy - 2 kondygnacje, w tym jedna kondygnacja jako poddasze użytkowe, do 10,0 m od poziomu terenu do kalenicy.
d) Dachy dwuspadowe o kącie nachylenia głównych połaci dachu 40°.
e) Maksymalna powierzchnia zabudowy działki 35%.
f) Powierzchnia terenu usług do 30% powierzchni zabudowy.
g) Obowiązująca linia zabudowy wg rysunku zmiany planu.
4) Zasady podziału terenu
a) Dopuszcza się podział na działki o powierzchni minimum 1000m² z frontem działki minimum 30 m.
b) Każda nowo wydzielona działka musi mieć dostęp do drogi 06KD lub 08KD.
5) Ustalenia z zakresu ochrony środowiska
a) Powierzchnia biologicznie czynna minimum 50% powierzchni działki.
b) Od dróg dojazdowych i wzdłuż granic działek należy wprowadzić zieleń izolacyjną lub ozdobną.
6) Ustalenia wynikające z ochrony dóbr kultury
Część terenu wg rysunku zmiany planu objęta jest strefą W-III ograniczonej ochrony archeologicznej stanowisk nr 3, 4, 5, 6, 8, 10. Obowiązują ustalenia wg § 6 ust. 1niniejszej uchwały.

Napisano

Trzeba otworzyć najnowsza ustawę "Prawo budowlane" (łatwo znaleźć w necie) i tam jest taki punkt.

Art.  36a.  [Istotne i nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków decyzji o pozwoleniu na budowę; decyzja o zmianie pozwolenia na budowę].

Jest też część dotycząca zmian nieistotnych. Trzeba sięgnąć i poczytać. Ewentualnie dopytać potem- to już na bieżąco.

Napisano

Eh nie mam projektanta na razie tylko spekuluje bo każdy projektant z którym rozmawiałem mówi mi że muszę zrobić projekt od nowa własny bo nie mogę tyle zmieniać i czytałem prawo budowlane lecz nie rozumiem wielu kwestii.

Napisano
1 godzinę temu, EnkiWeda napisał:

 na razie tylko spekuluje  

 

To podaj chociażby jakieś przybliżone dane lokalizacyjne. Z doświadczenia wiem, że wiele kwestii zależy od ludzi w urzędach. Myśmy działali na styku dwóch powiatów i wiele paragrafów z ustaw było w nich interpretowane odmiennie. Zresztą, prosty przykład z życia. Całe prawo budowlane w Zakopanem i okolicach w ogóle się nie przyjęło. Nawet hotel "Gołębiowski" został wybudowany bez zezwolenia. I co? Stoi spokojnie jak stał. Nawet ministrowie w nim sypiają. I żadna samowola budowlana w Tatrach nie została jak na razie rozebrana.  

 

Napisano

1. Zmiana nachylenia dachu wymaga praktycznie jego całkowitego przeprojektowania. Na dodatek dach 40stopni na domu projektowanym pod dach 25 stopni będzie zazwyczaj wyglądał wizualnie źle.  Chyba, ze budujesz prostą stodołę. Ale wówczas aż szkoda kubatury pod dachem 40 stopni.

 

2. Obracanie domu na działce może być dowolne

 

3. Układ okien, o ile nie narusza przepisów o odległościach od granic to mała zmiana dla architekta. Ale musi uwzględnić nowe czy większe podciągi, sprawdzić zbrojenia. To nie jest praca, którą wykona za darmo.

4. Ścianki działowe możesz sobie stawiać dowolnie. Ściany konstrukcyjne wymagają przeprojektowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...