Skocz do zawartości

Formalności


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich, jestem nową osobą na forum, dopiero mam zamiar rozpocząć budowę domu, więc myślę, że będę często pisać i pytać, oraz dzielić się doświadczeniami.
W związku z ogromem formalności przed budową poszukuję wsazówek, doświadczonych osób, jak rozpocząć? Co i gdzie załatwiać? Czytałam artykuły na ten temat ale niewiele rozumiem z tego co jest tam napisane, poza tym w komentarzach często napisane jest że trochę różni się to od rzeczywistości, tak więc bardzo proszę o pomoc. jeśli na tym forum był już podobny temat poproszę o link. Na dzień dzisiajszy czekam na wydanie wypisu i wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego, i jeśli wybrany przeze mnie projekt będzie spełniał warunki, to co dalej? Poszukam architekta... zakupię projekt...?? Wcześniej chyba muszę załatwić mapkę do celów projektowych w geodezji, czy długo się na nią czeka? Ile kosztuje?? Ile mniej więcej płacimy architektowi dokonującemu adaptacji projektu? Czy oddzielnie za zmiany w projekcie?? Zanim pójdę do architekta muszę mieć coś załatwione w energetyce?? Bardzo proszę o podpowiedz, w jakiej kolejności najlepiej to załatwiać, nie chcę być odsyłana z powodu braku dokumentów, będę wdzięczna za każdą podpowiedz.
Napisano
Witam,
ja również dopiero zarejestrowałam się na forum i od razu rzucił mi się w oczy Twój post... Jetsem na tym zbliżonym etapie co Ty i też czuje się jak dziecko we mgle...Dowiadywałam się gdzie to tylko mozliwe i wychodzi mi na to że zanim kupię projekt muszę: 1. uzyskać warunki zabudowy (Urząd Miasta, koszt razem z szambo i garażem 107 zł )2. uzyskać warunki techniczne przyłączenia wody, kanalizacji oraz gazu (mapki informacyjne) 3. stan szkód górniczych (Śląsk icon_smile.gif ). Z tym wszystkim muszę lecieć do biura architektonicznego (tam gdzie kupuje projekt) i architekt na podstawie w/w danych powie mi czy projekt który wybrałam się nadaje bez zmian, czy musimy w nim coś zmieniać. Podobno architekt musi też sprawdzić jakość gruntów: czy bardzo podmokłe itp.
Kupuję mapkę do celów projektowych (nie wiem ile kosztuje) i na niej architekt nanosi projekt. W moim upatrzonym biurze archikektonicznym za te wszystkie działania mam zapłacić 1000 zł, a ile bedzie faktycznie to czas pokaże...
Z gotową mapką do celów projektowych muszę gnać do energetyki złożyć wniosek o wydanie warunków technicznych.
A potem zostaje już tylko pozwolenia na budowę.... Tyle wiem... Pozdrawiam
Napisano
Ja to rozumiem tak:
1. Uzyskanie WARUNKÓW ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU w Wydziale Architektury i Nadzoru Budowlanego Gminy.
2. Wykonanie przez uprawnionego geodetę aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1 : 500 przeznaczonej do celów projektowych.
3. Zakup projektu powtarzalnego
4. Następnie należy zlecić wykonanie adaptacji tj. dostosowaniu projektu do istniejących w danym terenie warunków przez uprawnionego projektanta, który dokona ewentualnych zmian.
5. Uzyskanie WARUNKÓW TECHNICZNYCH dostawy mediów:
- energii elektrycznej - Zakład Energetyczny (w moim przypadku tylko energia, gdyż nie mam wodociągu ani gazociągu, i w związku z tym nie wiem czy mam robić projekt studni??kto go zrobi?)
- wody i odbioru ścieków - Zakład Wodociągów i Kanalizacji
- gazu - Zakład Gazowniczy

Czy to właśnie w takiej kolejności robimy?? Czy w energetyce płacimy za projekt przyłącza? Czy tylko za przydział mocy? Z jakimi dokumentami należy się tam zgłosić?
No i co do tej studni? Musi być projekt? Kto go wykona? Architekt dokonujący adaptacji?
Czy muszę jeszcze zrobić coś takiego:
Wykonanie opinii geologicznej?
Uzyskanie uzgodnień - ZAKŁAD UZGODNIENIA DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ (ZUDP)??
Napisano
Ja poszedłem do architekta, ktróremu płacę 1500 zł za zmiany w moim projekcie, który składa mi też wnioski do energetyki i bierze wypis i wyrsy z rejestru gruntu.

Poza tym wcześniej załatwiłem mapkę do celów projektowych co kosztowało 700 zł i jakieś dwa tygodnie czekania. Bez tej mapki ania rusz.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
czy gmina musi, na moją prośbę, wydać wypis z warunków zabudowy. Otóż kupiłem działkę której nie ma w planie zagospodarowania przestrzennego więc otrzymała warunki zabudowy. Przy zakupie dostałem tylko ksero decyzji bez załączniak graficznego, więc chcę iść do gminy aby ta wydała mi wypis z tej decyzji ale cały, tzn. część pisemną i załącznik graficzny, czy mają oni prawo mi to wydać ???? Czy wiąże się to z jakimiś kosztami ?????

pozdrawiam
piotr
Napisano
Cytat

czy gmina musi, na moją prośbę, wydać wypis z warunków zabudowy. Otóż kupiłem działkę której nie ma w planie zagospodarowania przestrzennego więc otrzymała warunki zabudowy. Przy zakupie dostałem tylko ksero decyzji bez załączniak graficznego, więc chcę iść do gminy aby ta wydała mi wypis z tej decyzji ale cały, tzn. część pisemną i załącznik graficzny, czy mają oni prawo mi to wydać ???? Czy wiąże się to z jakimiś kosztami ?????

pozdrawiam
piotr


Warunki zabudowy wydawane są w formie decyzji osobie składającej wniosek o ich wydanie. Zatem osoba ubiegająca się o taki dokument otrzymuje oryginał decyzji z ewentualnymi załącznikami. W przypadku sprzedaży nieruchomości z warunkami zabudowy, jej ważność przechodzi na nowego właściciela, jeśli planuje on taką sama inwestycję. Jeśli brak jest oryginału tej decyzji, należy wystąpić do gminy o wydanie nowej powołując się na tą poprzednią.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Ile jest potrzebnych map do celow projektowych i do czego? Od geodety dostalem 5 sztuk. Ostatnio dzwonili z energetyki i pytali sie czy mam mape do celow projektowych. bo by bylo szybciej. Czy musze im dac, bo wydaje mi sie, ze sami sie zajmuja cala dokumentacja?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ja wiem, że mój architekt potrzebuje 4 sztuki tej mapki- robię projekt indywidualny, ale chyba 4 komplety są potrzebne przy składaniu wniosku o pozwolenie na budowę. Tylko nie wiem czy wszystkie 4 muszą być oryginałami.

Kolejne 2 zażyczyli sobie w wodociągach przy wydawaniu warunków przyłączenia (koniecznie oryginały)

Jeszcze 1 poszła do energetyki, też na wrunki przyłączenia. Tam mogłam dać ksero.

Od geodety dostalismy 12 szt. oryginałów za 450zł.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...