Skocz do zawartości

Zbyt mały otwór na komin, problem


Recommended Posts

Napisano

Witam mam z bratem pewien problem, budujemy dom we dwójkę w systemie gospodarczym doswiadczenia mamy tyle co pracowaliśmy sporadycznie po budowach ale idzie nam nawet dobrze mamy już wymurowana piwnice, zalany pierwszy strop, wymurowana pakę i zalany drugi strop, łącznie ze schodami ale pojawił się pierwszy problem którego przyczyną jest nasze niedopoatrzenie, ma mieć 2 kominy w domu, myśmy zostawiali w stropie otwory na komin a kominy tylko zaczęliśmy murowac jeszcze przed pierwszym stropem i są wymurowane na około 1.5 metra od fundamentu, gdy zalewalismy drugi strop to też zostawiliśmy otwór w drugim stropie i teraz przy jednym kominie pojawia się problem ponieważ zostawiliśmy otwór taki jak przy pierwszym stropie a w tym kominie od parteru ma iść dodatkowy ciąg wentylacyjny i teraz ten otwór w drugim stropie jest za krótki o jakieś 20cm, co można z tym zrobić ? Można wyciąć tą dziure? Dodam że strop jest monolityczny B20 i komin ten jest w samym rogu przy ścianach, chyba nie powinno to osłabić stropu ? Jak myślicie ?

Napisano (edytowany)
  Dnia 24.04.2020 o 09:14, 21tehace21 napisał:

Dzięki , a powiedz mi czy macie jakieś sprawdzone sposoby na to, czy ciąć boszem i wykuwać młotowiertarka czy nawiercać ? A może jeszcze inaczej ?

Rozwiń  

Najlepiej nawiercić po obwodzie (minimalnie szerzej niż zamierzony otwor) jak najgęściej (bo rozumiem że masz swobodny dostęp z góry co ułatwia robotę), żeby mieć potem proste ścianki i wykuwać i nawiercać młotowiertarką. Jak sie trafi pręt, to po odsłonięciu i zrobieniu miejsca wyciąć albo małą tarczą albo piłką do metalu.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 24.04.2020 o 09:30, 21tehace21 napisał:

wiertło 8mm będzie ok ?

Rozwiń  

Będzie OK! Będzie może więcej "dziurek" do wywiercenia, ale będzie lepiej szło... Miej przygotowane parę wierteł w zapasie...

Napisano
  Dnia 24.04.2020 o 10:59, uroboros napisał:

Będzie OK! Będzie może więcej "dziurek" do wywiercenia, ale będzie lepiej szło... Miej przygotowane parę wierteł w zapasie...

Rozwiń  

 

  Dnia 24.04.2020 o 11:42, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Pewnie po drodze będzxie zbrojenie, więc wiercenie nic nie da. Istniejący otwór jest na tyle duży, że powinna zmieścić się tam mała szlifierka kątowa - dwa równoległe nacięcia co ok. 5 cm, młotek  kawał odpada i następny fragment.

Rozwiń  

Chyba obie technologie znajdą zastosowanie.

Napisano (edytowany)

Ten otwór muszę przedłużyć o 20cm, jutro się za to wezmę i zobaczymy jak pójdzie a przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, brat sobie wybrał schody zabiegowe, wybierając plan chyba nie przewidział że tak ciężko będzie je zaszalowac a że było mało czasu bo musiał jechać za granicę to zrobiliśmy je na dwóch osobnych biegach na osobnym zbrojeniu żeby było latwiej teraz sytuacja jest taka jak na zdjęciu że muszę podmurowac ten kawałek i dolać wieniec i tu pojawia się pytanie czy tutaj trzeba dawać izolacje pozioma z papy czy od razu murować, dodam że ten kawałek podmuruje na zaprawie, jak wy to widzicie ?

IMG_20200424_161232.jpg

IMG_20200424_161125.jpg

Edytowano przez 21tehace21
Dodanie zdjec (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 24.04.2020 o 14:22, 21tehace21 napisał:

sytuacja jest taka jak na zdjęciu że muszę podmurowac ten kawałek i dolać wieniec

Rozwiń  

Ja szczerze mówiąc niewiele widzę z tej fotki. 

Może pokaż kawałek rzutu projektu i przekroju i na nim pokaż, co chcesz wiedzieć?

Napisano
  Dnia 24.04.2020 o 15:20, 21tehace21 napisał:

No chodzi mi o to że muszę zamurować tą przestrzeń żeby dolać wieniec i mieć możliwość murowania góry 

Rozwiń  

I gdzie chciałeś dawać tą izolację? Jeżeli na te schody tylko na zabiegu pod ściankę zewnętrzną - to nie.

 

Gość mhtyl
Napisano

Jaki to dokładnie rodzaj  komina?

Napisano
  Dnia 25.04.2020 o 16:55, 21tehace21 napisał:

czy w projekcie jest opisane na jakiej wysokości mam wstawić trójnik od kominka w salonie ? 

Rozwiń  

Jeżeli projekt obejmuje projekt kominka, to powinno być.

  Dnia 2.05.2020 o 07:36, 21tehace21 napisał:

Witam mam problem czy jeżeli wkłady ceramiczne są włożone odwrotnie to czy taki komin jest do rozbiórki

Rozwiń  

Może być to prawidłowe ustawienie - jeśli to komin do kominka. Chodzi o skropliny.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 2.05.2020 o 08:56, zenek napisał:

Jeżeli projekt obejmuje projekt kominka, to powinno być.

Rozwiń  

Może ale nie musi i przeważnie takie wymiary są tylko poglądowe o ile są.

  Dnia 2.05.2020 o 08:56, zenek napisał:

Może być to prawidłowe ustawienie - jeśli to komin do kominka. Chodzi o skropliny.

Rozwiń  

Jak może być prawidłowe jak autor napisał  że dal odwrotnie. A już na pewno do kominka jak dał odwrotnie to nie wiem jakim cudem miało by to być prawidłowo? Widziałeś trójnik do podliczenia kominka w kominie systemowym ceramicznym? Jego nie można podłączyć odwrotnie.

Napisano

Brat daje do kominka trójnik 90stopni dlatego pasuje, ale ciul najwyżej da rurę stalowa jeżeli będzie przeciekać, a do główny komin to rozebrałem początek czyli 4 pustaki i będę dawał już prawidłowo razem z odskraplaczem, od kominka dawałem sporo kitu, i moczylem wkłady to może będzie dobrze 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 2.05.2020 o 11:10, 21tehace21 napisał:

Brat daje do kominka trójnik 90stopni dlatego pasuje, ale ciul najwyżej da rurę stalowa jeżeli będzie przeciekać, a do główny komin to rozebrałem początek czyli 4 pustaki i będę dawał już prawidłowo razem z odskraplaczem, od kominka dawałem sporo kitu, i moczylem wkłady to może będzie dobrze 

Rozwiń  

Nie rozumiem, po co i gdzie daliście stalowa rurę??

Z opisu gdzie wspominasz odskraplacz rozumiem że to początek murowania komina jest a nie koniec, tak?

Jakiego rodzaju masz te kominy bo rozumiem że masz dwa, podaj firmę i nazwę komina.

Kit którym klei się poszczególne wkłady ceramiczne powinien być na każdej spoinie od środka przed zastygnięciem wygładzony mokrą gąbką aby była jednakowa, gładka powierzchnia.

 

Napisano

Tak są dwa kominy jeden od kominka a drugi główny ten od kominka jest już ponad drugim stropem i są dane odwrotnie wkłady ceramiczne i trójnik 90 stopni a główny komin był tyle co zaczęty bez odskraplacza i skulem go i teraz muruje już prawidłowo, rury stalowej nie dawaliśmy żadnej to jest taka ewentualność jakby się okazalo że te wkłady co są zamontowane odwrotnie do kominka przepuszczały skroplony to wtedy tam wstawimy rurę żeby nie rozbierac Komina 

Napisano (edytowany)
  Dnia 2.05.2020 o 09:45, mhtyl napisał:

Jak może być prawidłowe jak autor napisał  że dal odwrotnie. A już na pewno do kominka jak dał odwrotnie to nie wiem jakim cudem miało by to być prawidłowo?

Rozwiń  

Najlepiej, jak by dał jakąś fotkę - bo trudno powiedzieć, co to znaczy odwrotnie? Ktoś, kto to montował, chyba miał jakieś pojęcie o tym?

  Dnia 2.05.2020 o 12:15, 21tehace21 napisał:

Tak są dwa kominy jeden od kominka

Rozwiń  

Czy możesz dać jakieś jakieś fotki odnośne tematu?  Tych wkładów ceramicznych, jak to wygląda? No i reszty?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 2.05.2020 o 12:29, zenek napisał:

Najlepiej, jak by dał jakąś fotkę - bo trudno powiedzieć, co to znaczy odwrotnie? Ktoś, kto to montował, chyba miał jakieś pojęcie o tym?

Rozwiń  

Odwrotnie czyli zamiast kielichem do góry to dał go z góry.

  Dnia 2.05.2020 o 12:15, 21tehace21 napisał:

Tak są dwa kominy jeden od kominka a drugi główny ten od kominka jest już ponad drugim stropem i są dane odwrotnie wkłady ceramiczne i trójnik 90 stopni a główny komin był tyle co zaczęty bez odskraplacza i skulem go i teraz muruje już prawidłowo, rury stalowej nie dawaliśmy żadnej to jest taka ewentualność jakby się okazalo że te wkłady co są zamontowane odwrotnie do kominka przepuszczały skroplony to wtedy tam wstawimy rurę żeby nie rozbierac Komina 

Rozwiń  

No cóż, teraz nie będziesz rozbierał. Rury stalowej nie dawaj bo zafundujesz sobie dopiero roboty bo metal ma inna rozszerzalność aniżeli ceramika i może spowodować że ceramika popęka.

Napisano
  Dnia 2.05.2020 o 07:36, 21tehace21 napisał:

Witam mam problem czy jeżeli wkłady ceramiczne są włożone odwrotnie to czy taki komin jest do rozbiórki ? Do kleje ja wkładów był specjalny kit

Rozwiń  

Jeżeli nie będziesz wytwarzał w nim kondensatu to nie.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 2.05.2020 o 22:32, animus napisał:

Jeżeli nie będziesz wytwarzał w nim kondensatu to nie.

Rozwiń  

Ma dwa kominy, w jednym na pewno nie będzie kondensatu bo to do kominka, ale w drugim to już raczej nieuniknione. Zresztą autor napisał że ten drugi  rozbiera i stawia od nowa, ten z odskraplaczem.

Napisano
  Dnia 3.05.2020 o 10:05, mhtyl napisał:

w jednym na pewno nie będzie kondensatu bo to do kominka

Rozwiń  

taki jak z gazu - nie - ale z drzewa też jest, a przynajmniej bywa - tylko o innym składzie.

Może sie inaczej nazywa, w o wiele mniejszej ilości - ale bywa. Mam kominek i miewam to dziadostwo.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 3.05.2020 o 11:17, zenek napisał:

Mam kominek i miewam to dziadostwo.

Rozwiń  

Boi masz nie wysezonowane drewno które ma w sobie jeszcze wilgoć którym palisz i być może za niską temperaturę.

Napisano (edytowany)
  Dnia 3.05.2020 o 11:54, mhtyl napisał:

Boi masz nie wysezonowane drewno które ma w sobie jeszcze wilgoć którym palisz i być może za niską temperaturę.

Rozwiń  

Może - niemniej pamiętam Że @Pit-4 zwracał na to uwagę, na kondensat (jesli dobrze pamiętam:12_slight_smile:) - drzewo mam sezonowane, czasem coś się zdarzy, komin się spoci :)

Ale głowy nie dam, więc sie nie sprzeczam

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Zastanawiam się jak stwierdzić czy komin przepuszcza wodę opadową? Gdy w wełnie zrobi się błoto i maź (sadza zmieszana z wodą) zacznie wysączać się przez pustaki?! To może chociaż jakiś daszek na ta systemówkę dajcie! Podczas silnych opadów woda czasem daje o sobie znać.

Napisano

Czyli w tym kominie od kominka gdzie wkłady są zamontowane odwrotnie i były klejone kitem to jest szansa że nie będzie dużo tego kondensatu ? Główny komin do pieca na węgiel muruje już dobrze dalem odskraplacz i nie ma możliwości się wtedy pomylić a do gazu idzie sam pustak bo pięć będzie z zamknietą komora spalania i będzie rura 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...