Skocz do zawartości

Klejenie płyt betonowych na ścianę co dodać do kleju by był czarny


Recommended Posts

Napisano

Cześć. Remontuje salon i wymyśliłem sobie CZARNE płyty betonowe na ścianie. Co dodać do kleju by z białego zmienił kolor na czarny? Chodzi mi o to by te płyty położyć praktycznie na styk ale ściana na którą będę je kładł jest biała i klej jest biały. Chcę to położyć tak by nie robić fug ale żeby też w przerwach między płytami nie było widać białego kleju. 

 

Macie jakiś patent? 

Napisano

Sprzedawca w sklepie powiedział mi że na styk nie może być bo płyty będą pękały bo podobno będą pracować. Myślę że ma rację. Są jakieś pigmenty do kleju? Myślicie ze można dodać czarnej fugi do kleju albo pigmentu do farb? 

Napisano (edytowany)
Cytat

 Są jakieś pigmenty do kleju? Myślicie ze można dodać czarnej fugi do kleju albo pigmentu do farb? 

Tylko tak. Bo najlepsza byłaby sadza techniczna, jednak sadza jest tłusta i nie wiem jak by się mieszała. Będziesz jednak miał inny problem, brak połysku spoin.

 

Chyba, że to Ci nie przeszkadza.

22 minuty temu, Kubajvc napisał:

Sprzedawca w sklepie powiedział mi że na styk nie może być bo płyty będą pękały bo podobno będą pracować. Myślę że ma rację. Są jakieś pigmenty do kleju? Myślicie ze można dodać czarnej fugi do kleju albo pigmentu do farb? 

Tak w ogóle, skoro na styk nie można, to kolorem kleju bym się nie przejmował. Tylko kolorem samej fugi, skoro fugować trzeba.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, Kubajvc napisał:

Sprzedawca w sklepie powiedział mi że na styk nie może być bo płyty będą pękały bo podobno będą pracować.

Rzadko zdarza się sprzedawca znający się na technologiach, choć może to być efektem stałych szkoleń, prowadzonych przez producentów chemii budowlanej i innych materiałów budowlanych!

I dobrze powiedział - ten sprzedawca!

 

A co do koloru kleju - ile byś tego barwnika nie dodawał do BIAŁEGO ( a dlaczego białego akurat???) kleju, to nie uzyskasz czerni! Co najwyżej coś mniej lub bardziej szarego... Z kleju cementowego (nie na cemencie białym) uzyskasz jaśniejszy grafit.

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Kubajvc napisał:

Sprzedawca w sklepie powiedział mi że na styk nie może być bo płyty będą pękały bo podobno będą pracować. Myślę że ma rację. 

Każdy sprzedawca tak mówi, że absolutnie nie wolno żadnych płyt, kafelek z gresu i innych, kłaść na styk, bo popęka. Tak ich uczą, chyba, ale to nieprawda.

To też dla nich jest taki dupochron na wypadek gdyby coś się działo.

Tak jakby te fugi były z silikonu elastycznego i przejmowały na siebie tę rozszerzalność płytek. Od przyjmowania naprężeń wywołanych rozszerzalnością płytek nie są twarde fugi tylko szczeliny dylatacyjne.

W praktyce jednak nie kładzie się płytek na całkiem suchą fugę, bo te mikro szczeliny (w szczególności na podłodze) wypełnią się po czasie brudem. Więc dobrze jest posmarować styk kafli rozcieńczonym lekko rozwodnionym klejem. 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
21 minut temu, demo napisał:

Każdy sprzedawca tak mówi

 

Nie każdy sprzedawca... tylko ten, który coś wie!

A przede wszystkim tak mówi każdy producent płytek. Nie od parady dobry producent na opakowaniu oprócz wymiarów, kalibracji płytek, podaje sugerowane wymiary fug, zależne od rozmiaru płytek - im większe płytki, tym większa fuga.

A układacz zrobi jak uważa...

Jego ryzyko...

A wiadomo - jest ryzyko - jest zabawa...

Napisano
2 minuty temu, uroboros napisał:

 

Nie każdy sprzedawca... tylko ten, który coś wie!

 

No fakt, teraz to już trochę się mienia, ale jeszcze nie tak dawno uważano że bez fug to się nie da, bo wszystko diabli wezmą i szlag trafi, a kafle poodpadają, albo popękają na amen.:icon_smile:

9 minut temu, uroboros napisał:

 

A układacz zrobi jak uważa...

Ano zrobi. A mało który chce robić bez fug, bo to ciężkie zadanie i kafle muszą być idealnie równe. Dlatego wymyślają różne powody żeby tego uniknąć.

13 minut temu, uroboros napisał:

 

 Nie od parady dobry producent na opakowaniu oprócz wymiarów, kalibracji płytek, podaje sugerowane wymiary fug, zależne od rozmiaru płytek - im większe płytki, tym większa fuga.

Możesz to jakoś udowodnić ?

Tak tylko pytam, bo pierwsze słyszę.

Napisano

Chyba za szybko przeczytałeś mój post...

 

Ja tak dalej uważam! Byłem w czterech fabrykach, szkolili mnie i tak to oni tłumaczyli!

 

Sprawę nieco ratują elastyczne kleje, ale dalej odradzam klejenie bez fug.

Napisano (edytowany)
38 minut temu, uroboros napisał:

Sprawę nieco ratują elastyczne kleje, ale dalej odradzam klejenie bez fug.

Chyba masz na myśli elastyczne fugi a nie klej. Ale też ta elastyczność jest mocno naciągana.

Nawet fugę epoksydową twardą jak diabli nazywa się elastyczną. Dodam że właśnie  te epoksydowe są zalecane do kafli dużych formatów i stosowania wąskich, nie większych niż 2 mm fug.:icon_razz:

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Sprzedawca polecił mi klej weber zp415 biały klej elastyczny. Zastanawiam się czy nie kleić na zwykłego Atlasa uelastycznionego. Co sądzicie? Atlas jest szary 

Napisano
27 minut temu, demo napisał:

Chyba masz na myśli elastyczne fugi a nie klej

Nie! Dokładnie myślę o kleju, który nieraz, przez swoją elastyczność ratuje sytuację...

 

12 minut temu, Kubajvc napisał:

Sprzedawca polecił mi klej weber zp415 biały klej elastyczny. Zastanawiam się czy nie kleić na zwykłego Atlasa uelastycznionego. Co sądzicie? Atlas jest szary 

Jaki wymiar mają płyty? Uważam że ten Atlas będzie dobry.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, uroboros napisał:

Chyba za szybko przeczytałeś mój post...

 ale dalej odradzam klejenie bez fug.

Raczej czytam wolno :icon_biggrin: i polecam klejenie bez fug, ale to trudna robota i kafle muszą być idealnie równe.

W swoim domu mam praktycznie wszystkie kafle bezfugowo klejone, jedynie w kuchni na podłodze kafle duże 120x60cm i fuga epoksydowa 2,5 mm.

IMG_20200212_163722.thumb.jpg.634ba7c43ae26022aaea273ccb9224c4.jpgIMG_20200212_163848.thumb.jpg.f668a35ead132b252a5bb27f91f63d39.jpgIMG_20200212_164158.thumb.jpg.3fb3dac038bab95913f41cc241e58a92.jpg

w kolejności - hol podłoga, łazienka ściana, druga łazienka ściana.

 

1 godzinę temu, Kubajvc napisał:

Sprzedawca polecił mi klej weber zp415 biały klej elastyczny. Zastanawiam się czy nie kleić na zwykłego Atlasa uelastycznionego. Co sądzicie? Atlas jest szary 

Teoretycznie do płyt z betonu architektonicznego powinno się stosować klej klasy 

C2TES1 lub C2TES2. Czyli podwyższone parametry, zmniejszony spływ, wydłużony czas otwarty i duża odkształcalność. Ale to teoria z dużym dupochronem.

Też myślę że ten Atlas będzie dobry, ale tylko pod warunkiem porządnego zagruntowania strony klejonej tych płyt. Bo nawet przy użyciu w/w klas kleju wymaga się takiego gruntowania.

Atlas ma też w swojej ofercie specjalny grunt do betonu architektonicznego. Czym to się różni od gruntu głęboko penetrującego sam nie wiem,:icon_biggrin: no ale jest coś takiego i tyle w temacie.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-impregnat-do-betonu-architektonicznego-505-2084/

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Zagruntowałem wyszpachlowaną ścianę gruntem od atlasa własnie takim do betonu architektonicznego. Ma on w sobie jakieś drobinki piachu bo ściana jak wyschła jest strasznie chropowata. Płyty kleje na  Zaprawa klejowa GLE-22,5 ATLAS Jest napisane na nim ze uelastyczniony . No nie wiem . na razie się trzyma ( przykleiłem godzinę temu ) Myślicie ze będzie ok ? 

Napisano (edytowany)

Nie. Płyt nie gruntowalem. Są strasznie chropowate. Klej nakładam na płytę grzebieniem i na ścianę. Układam od góry na profilu przykręconym do ściany. Narazie ułożyłem jedna warstwe. Jutro ułożę kolejne dwie. Myślicie by gruntować jeszcze płyty? 

IMG_20200212_182251.jpg

Edytowano przez Kubajvc (zobacz historię edycji)
Napisano

Przecież napisałem wyraźnie że trzeba gruntować.:zalamka:

Gruntować i odczekać  dobę żeby wyschło.

2 godziny temu, demo napisał:

 

Też myślę że ten Atlas będzie dobry, ale tylko pod warunkiem porządnego zagruntowania strony klejonej tych płyt. Bo nawet przy użyciu w/w klas kleju wymaga się takiego gruntowania.

 

 

Czytać nie potrafisz czy jak.:icon_lol:

Napisano
11 minut temu, demo napisał:

Przecież napisałem wyraźnie że trzeba gruntować.:zalamka:

Gruntować i odczekać  dobę żeby wyschło.

Czytać nie potrafisz czy jak.:icon_lol:

Nie zauważyłem . Wybacz . Ok kolejne bede gruntował . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...