Skocz do zawartości

Mieszkanie nad halą garażową pytanie czy wystarczająca izolacja termiczna,akustyczna


Recommended Posts

Napisano

Witam,
Jestem zainteresowany zakupem mieszkania na parterze, które znajduje się nad halą garażową, mieszkanie jest jako drugie od bramy wjazdowej (wjazd ma postać dłuższego tunelu zakończonego bramą).
Informacja od dewelopera odnośnie przekroju stropu miedzy mieszkaniem a garażem:
- panele podłogowe, wykładzina pcv, terakota (w łazienkach elastyczna masa uszczelniająca np. WODER E f. Atlas) - posadzki pływające 2,0 cm
- Jastrych cementowy 5MPa, z dodatkiem włókien polipropylenowych w ilości 0,6kg/m3, zatarty na gładko, dylatowany obwodowo styropianem FS 20 o grubości 1 cm - podłoga pływająca 5,0 cm
- Folia polietylenowa
- Styropian EPS 5,0 cm
- Strop filigran 18,0 cm
- Fazowana wełna mineralna lamelowa klejona 15,0 cm
- farba gruntująca
- farba strukturalna

Proszę wymianę doświadczeń osób mieszkających w tego typu mieszkaniach.
Pytanie do osób znających się na budownictwie, czy taka konstrukcja stropu będzie wystarczająca w zimie? Czy to jest dostateczna bariera akustyczna aby wyciszyć odgłosy z garażu?

Pozdrawiam

Napisano
12 godzin temu, snezw napisał:

Proszę wymianę doświadczeń osób mieszkających w tego typu mieszkaniach.

To może tutaj być trudne... Ja osobiście, mimo że znam "trochę" ludzi tu i tam - nie mam znajomego, mieszkającego w takim miejscu...

 

Ale wydaje mi się, że nie musi być źle... Regulaminy zabraniają wykonywania remontów w takim miejscu, silniki pracują tylko tyle co potrzebna na wjazd i wyjazd, choćby ze względu na wydajność wentylacji...

Najbardziej uciążliwe może być mieszkanie bezpośrednio nad wyjazdem, bo tu dochodzi najwięcej odgłosów rozpędzających się silników wyjeżdżających pod górkę pojazdów...

 

To takie moje rozmyślania w temacie...

Napisano
16 godzin temu, snezw napisał:

czy taka konstrukcja stropu będzie wystarczająca w zimie? Czy to jest dostateczna bariera akustyczna aby wyciszyć odgłosy z garażu?

Wg mnie wygląda to dobrze i pod akustycznym i termicznym względem.

Diabeł leży w szczegółach. 

Bo

1. I zimno i dźwięk przechodzi łatwo po konstrukcji żelbetowej - więc nie wiadomo ile tam jest tzw. mostków zimna. Ale to nie musi być jakaś duża dolegliwość. Zależy od konkretnej konstrukcji, ścian podpierających, filarów. Im mniej, tym lepiej.

2. jeśli Izolacje z wełny i styropianu były założone szczelnie - to b. dobrze, wykonują swoje zadanie tłumiąc dźwięk i zatrzymując ciepło.

3. Jest jeszcze kwestia, jak duży to garaż, ile tych samochodów - ale zazwyczaj garaże lokatorskie generują większego ruchu.

 

Ale to dobrze, że nie nad wjazdem, bo ten jest bardziej uciążliwy. Pytanie czy nie przy drodze dojazdowej? 

Napisano
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Parametry i technologia  zgodne z obecnymi wymaganiami .

Dziękuję za opinię. 

8 godzin temu, uroboros napisał:

To może tutaj być trudne... Ja osobiście, mimo że znam "trochę" ludzi tu i tam - nie mam znajomego, mieszkającego w takim miejscu...

 

Ale wydaje mi się, że nie musi być źle... Regulaminy zabraniają wykonywania remontów w takim miejscu, silniki pracują tylko tyle co potrzebna na wjazd i wyjazd, choćby ze względu na wydajność wentylacji...

Najbardziej uciążliwe może być mieszkanie bezpośrednio nad wyjazdem, bo tu dochodzi najwięcej odgłosów rozpędzających się silników wyjeżdżających pod górkę pojazdów...

 

To takie moje rozmyślania w temacie...

Również mam takie obawy dlatego zwróciłem się po pomoc forumowiczów (:

4 godziny temu, zenek napisał:

Wg mnie wygląda to dobrze i pod akustycznym i termicznym względem.

Diabeł leży w szczegółach. 

Bo

1. I zimno i dźwięk przechodzi łatwo po konstrukcji żelbetowej - więc nie wiadomo ile tam jest tzw. mostków zimna. Ale to nie musi być jakaś duża dolegliwość. Zależy od konkretnej konstrukcji, ścian podpierających, filarów. Im mniej, tym lepiej.

2. jeśli Izolacje z wełny i styropianu były założone szczelnie - to b. dobrze, wykonują swoje zadanie tłumiąc dźwięk i zatrzymując ciepło.

3. Jest jeszcze kwestia, jak duży to garaż, ile tych samochodów - ale zazwyczaj garaże lokatorskie generują większego ruchu.

 

Ale to dobrze, że nie nad wjazdem, bo ten jest bardziej uciążliwy. Pytanie czy nie przy drodze dojazdowej? 

Dziękuję za wypowiedź. Mam nadzieję, że deweloper będzie trzymał się założeń projektanta i wykona wszystko zgodnie ze sztuką. Inwestor zezwolił na doglądanie budowy, także zastanawiam się nad zatrudnieniem kogoś znającego się na rzecz,y aby przyjrzał się momentowi w którym będzie budowany strop nad garażem. 

Garaż jest spory, bo pomieści 30 samochodów, wjazd będzie miał postać dłuższego tunelu zakończonego bramą automatyczną. 

Droga dojazdowa będzie przebiegała obok mieszkań na parterze, ale mieszkania te będą z ogródkami (o szerokości 3 metrów) oddzielonymi od drogi murkiem oporowym w wysokości 30 mm + pergola. 

Napisano
1 godzinę temu, snezw napisał:

Droga dojazdowa będzie przebiegała obok mieszkań na parterze, ale mieszkania te będą z ogródkami (o szerokości 3 metrów) oddzielonymi od drogi murkiem oporowym w wysokości 30 mm + pergola. 

To uwaga - pergola nie chroni przed hałasem - tylko murek, ekran.

Napisano

Jakiśtam hałas będzie - jest to cena cywilizacyjna za mieszkanie w takim, a nie innym środowisku...

Napisano
22 godziny temu, uroboros napisał:

To może tutaj być trudne... Ja osobiście, mimo że znam "trochę" ludzi tu i tam - nie mam znajomego, mieszkającego w takim miejscu...

Regulaminy zabraniają wykonywania remontów w takim miejscu, silniki pracują tylko tyle co potrzebna na wjazd i wyjazd, choćby ze względu na wydajność wentylacji...

Najbardziej uciążliwe może być mieszkanie bezpośrednio nad wyjazdem, bo tu dochodzi najwięcej odgłosów rozpędzających się silników wyjeżdżających pod górkę pojazdów...

Też mam swoje do doświadczenia.

Niestety nie najlepsze.

Pamiętam że hałas pistoletów pneumatycznych wykręcających śruby w kołach, podobny był do hałasu który wydaje startujący samolot.

W okresie intensywnej wymiany opon (zima, lato) było naprawdę baaaaaardzo uciążliwie. Okropny jazgot od rana do wieczora.

Było jeszcze kilka innych uciążliwości związanych z taką właśnie działalnością.

Zamieszkanie nad warsztatem jest jednak trochę ryzykowne.

Napisano
23 godziny temu, zenek napisał:

To uwaga - pergola nie chroni przed hałasem - tylko murek, ekran.

Zgadza się, ale liczę że murek oporowy niski bo niski będzie wygłuszał dźwięki przejeżdżających obok samochodów, dodatkowo dochodzi odległość od drogi (ponad 3 metry) + jakaś roślinność na pergoli oraz donicach wewnątrz tarasu, także myślę, że nie będzie tragedii z hałasem. 

 

 

11 godzin temu, bobiczek napisał:

Też mam swoje do doświadczenia.

Niestety nie najlepsze.

Pamiętam że hałas pistoletów pneumatycznych wykręcających śruby w kołach, podobny był do hałasu który wydaje startujący samolot.

W okresie intensywnej wymiany opon (zima, lato) było naprawdę baaaaaardzo uciążliwie. Okropny jazgot od rana do wieczora.

Było jeszcze kilka innych uciążliwości związanych z taką właśnie działalnością.

Zamieszkanie nad warsztatem jest jednak trochę ryzykowne.

Czytając tą wypowiedź zastanawiałem się czy aby na pewno wszedłem na swój wątek :D

 

Wydaje mi się, że w moim wypadku najgorszym scenariuszem byłyby auta z głośnymi tłumikami albo motocykle, ponieważ czytając wypowiedzi osób mieszkających w tego typu mieszkaniach jedynym mankamentem pod względem akustycznym była brama automatyczna, która słychać jedynie w nocy i jest to stosunkowo cichy dźwięk. 

 

Napisano
45 minut temu, snezw napisał:

Czytając tą wypowiedź zastanawiałem się czy aby na pewno wszedłem na swój wątek :D

 

Sorry Gregory :D

Wbiłem sobie w głowę że to będą nie garaże a pomieszczenia warsztatowe.

Nie było odpowiedzi, jakby co :)

Napisano (edytowany)
54 minuty temu, snezw napisał:

Zgadza się, ale liczę że murek oporowy niski bo niski będzie wygłuszał dźwięki przejeżdżających obok samochodów, dodatkowo dochodzi odległość od drogi (ponad 3 metry) + jakaś roślinność na pergoli oraz donicach wewnątrz tarasu, także myślę, że nie będzie tragedii z hałasem. 

Im wyższy murek tym lepiej.

Taras też najlepiej by miał balustradę ze szkła, itp, jak najmniej  ażurową, Donice z z ziemą super. Jest jeszcze kwestia odbicia od balkonu nad tobą.

Ale szczerze mówiąc naprzeciwko mam taki garaż,  co prawda 2 x mniejszy  - i nawet drogę dojazdową w odl. 10 m - ale uciążliwości żadnej nie ma, tyle że wokół dużo zieleni, więc tłumią.

Myślę że bedzie dobrze :14_relaxed:  a w razie czego postaw temat na forum, to może coś się wymyśli 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
22 godziny temu, zenek napisał:

Im wyższy murek tym lepiej.

Taras też najlepiej by miał balustradę ze szkła, itp, jak najmniej  ażurową, Donice z z ziemą super. Jest jeszcze kwestia odbicia od balkonu nad tobą.

Ale szczerze mówiąc naprzeciwko mam taki garaż,  co prawda 2 x mniejszy  - i nawet drogę dojazdową w odl. 10 m - ale uciążliwości żadnej nie ma, tyle że wokół dużo zieleni, więc tłumią.

Myślę że bedzie dobrze :14_relaxed:  a w razie czego postaw temat na forum, to może coś się wymyśli 

W razie czego balustrada jak najbardziej jest dobrym pomysłem. 

Dzięki bardzo wszystkim za wypowiedzenie się. Zainwestuję w tę nieruchomość i za kilkanaście miesięcy dam znać jak się mieszka. 

Pozdrawiam. 

  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 23.01.2020 o 19:22, snezw napisał:

W razie czego balustrada jak najbardziej jest dobrym pomysłem. 

Dzięki bardzo wszystkim za wypowiedzenie się. Zainwestuję w tę nieruchomość i za kilkanaście miesięcy dam znać jak się mieszka. 

Pozdrawiam. 

No i jak się mieszka? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...