Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano

Nie da się łatwiej? W domu to prześledzę...

Kiedyś gdzies widziałem jak gościu na płytkach odrysowywał jakies kształty...

Jeszcze zadzwonie do mojego majstra bo jego zapomniałem zapytać jak on to robi :)

Napisano (edytowany)
Dnia 5.01.2022 o 19:35, animus napisał:

Przecież to najłatwiej i najdokładniej.

A tak.... trzeba się przyjrzeć żeby dojrzeć kreski.

Wystarczyło, że to tak ustawiłem i już było widać jak to odrysować :P

 

89034ce25a4a61fa.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Przypomniało mi się, że na tym etapie chyba warto się pod anteny przygotować....?

Antena kierunkowa do DVB-T musi być i na tą chwilę jeszcze antena do internetu radiowego.

Gdzie to najlepiej zamontować? Fajnie jakby później dostęp do nich jakiś sensowny był.

Ta czerwona elipsa odpada bo tam już jest styropian. Tam gdzie zielone to do muru wolałbym nie jeśli jest inne wyjście. 

Tam gdzie żółte... do tej płatwi można? Musi być dosyć wysoko żeby ponad drzewa się wychylić.. ale z dostępem do tych anten będzie tak średnio później....

 

3f1c5fc2138a8948.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
15 minut temu, retrofood napisał:

Masz pewnie na myśli DVB-T2.

Tak.... antena będzie podobna. Ja muszę mieć antenę 1m długą... do nadajnika 100km.

 

16 minut temu, retrofood napisał:

PS. Drzewa mało przeszkadzają.

Internetowi radiowemu przeszkadzają.... jak tylko latem drzewa liście wypuszczą to internet świruje.

 

18 minut temu, retrofood napisał:

A przeczytam bo jakąś godzinę temu wpisywałem w google "jak zamontować gniazdko w elewacji styropianie".

Te długie tuleje mało nie kosztują a ja wokół domu, w miejscach gdzie mają być gniazda mam już styropian.

Te plastikowe kołki z szerokim gwintem pokazywał mi mój "opiekun" od ocieplenia...

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

Do płatwi albo do dwóch krokwi.

Do dwóch? Jedna chyba wystarczy. Kiedyś mocowaliśmy ze szwagrem antenę satelitarną do beleczki konstrukcyjnej dachu, takiej jak pól krokwi. Łączyła deski zatyłka. I działała bez zarzutu. Wiatr nią nie chwiał.

Napisano
14 minut temu, animus napisał:

Może od zawietrznej zamontowaliście  

 

To prawda, ale mimo wszystko. Dało się i działało długo. A teraz nie ma telewizora bo nie ma kto oglądać, chociaż talerz pozostał.

Montowaliśmy od wschodu, przy przeważających wiatrach zachodnich.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Od pstryczka na ścianie pod sufit idzie mi kabel 3 żyłowy.

Da się tym jednym kablem obsłużyć 2 sekcje świateł? Wyłącznik podwójny i coś chyba na halogenach na 230V coś mi świta, że pójdzie....?

Napisano

Gdybyś zapisał się do Aktywu Forum, to mógłbyś sobie zamówić przełącznik do żyrandola, obsługujący dwie sekcje oświetlenia za pomocą dwóch przewodów. Wtedy miałbyś w obwodzie ochronny jak Bozia przykazuje. 

 https://sklep.avt.pl/avt2948.html

 

Cytat

W przypadku, gdy chcemy zainstalować nowy żyrandol, może okazać się, że instalacja elektryczna jest niewystarczająca. Standardowo stosowane w wielu domach dwa przewody zasilające uniemożliwiają proste podłączenie żyrandola z dwoma sekcjami. Oczywistym jest, że w takiej sytuacji mało który lokator zdecyduje się na rozkucie sufitu i położenie dodatkowego przewodu. Rozwiązanie jest proste - wystarczy zastosować prezentowany moduł. Umożliwia on pełne sterowanie dwu-sekcyjnym żyrandolem poprzez standardową dwuprzewodową instalację. Odpowiednie stany świecenia wywoływane są tradycyjnym, jedno-sekcyjnym włącznikiem naściennym.

 

Napisano
27 minut temu, retrofood napisał:

Gdybyś zapisał się do Aktywu Forum, to mógłbyś sobie zamówić przełącznik do żyrandola, obsługujący dwie sekcje oświetlenia za pomocą dwóch przewodów. Wtedy miałbyś w obwodzie ochronny jak Bozia przykazuje. 

 https://sklep.avt.pl/avt2948.html

 

 

A toś mnie zaskoczył tym małym .ujstewkiem :P

Czyli kable pociagne na 2 sekcje a później będe się martwił co dalej...

Napisano
51 minut temu, usiek napisał:

 Czyli kable pociagne na 2 sekcje a później będe się martwił co dalej...

 

Czyli na 2 sekcje potrzebujesz 4 (cztery!!!) przewody. N - neutralny, PE - ochronny , oraz dwa zasilające sekcje. L1 i L2. 

Napisano (edytowany)

  

23 minuty temu, retrofood napisał:

 

Czyli na 2 sekcje potrzebujesz 4 (cztery!!!) przewody. N - neutralny, PE - ochronny , oraz dwa zasilające sekcje. L1 i L2. 

 

 

 

Ale to ja bym jednak musiał mieć rozplanowane, którędy jakie kable pójdą. Bo zaraz od dołu płyty GK poprzykręcam. A lampy będą zwykłe "oczka" halogenowe... bo ja się nie będę zastanawiał co i żeby ładne było.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
13 minut temu, usiek napisał:

 Ale to ja bym jednak musiał mieć rozplanowane, którędy jakie kable pójdą.  

 

No cóż... Jak potraktujesz instalację, taką będziesz miał. To niestety dość popularne myślenie, że najważniejsze na budowie jest to, co zobaczą sąsiedzi. Dlatego nie żal ludziom pieniędzy na kafelki, ale na przewody już tak, bo przecież są schowane.

Napisano
3 minuty temu, retrofood napisał:

 

No cóż... Jak potraktujesz instalację, taką będziesz miał. To niestety dość popularne myślenie, że najważniejsze na budowie jest to, co zobaczą sąsiedzi. Dlatego nie żal ludziom pieniędzy na kafelki, ale na przewody już tak, bo przecież są schowane.

Ale u mnie kable są ważniejsze od płytek :)

Teraz nie bardzo mam wizję jak te kable tam powinny iść i pewnie cała robota stanie do czasu aż mnie oświeci :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Próbował ktoś gładź z worka, do nakładania pacą nakładać wałkiem? Da się? Czy musi być gładź dedykowana do nakładania wałkiem?

 

Bo mi została w workach a chciałbym wałkiem ;)

 

Druga sprawa... kiedyś mnie poniosło i kupiłem system BlueDolphin seria 330 razem z kijem teleskopowym. No fajnie i przyjemnie się tym maluje. Ale czy jest wałek do gładzi pod ten system? Bo szukam i jakoś nie znajduje....

Napisano

Czyli chyba da się. Ale czas otwarty takich z worka będzie krótszy. Mam 3 worki jakiejś Nidy i przydało by się je wyrobić, o ile się jeszcze nadawają bo leżą rok czasu.

 

A w ogóle to się przymierzam do Śmig A11. Podoba mi się to bo jak potrzeba otwieram wiadro i mam. W każdej chwili wiadro zamykam i mam na jutro...

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, usiek napisał:

Czyli chyba da się. Ale czas otwarty takich z worka będzie krótszy

Może trochę rzadsze, albo gruntować, to nie będzie tak woda uciekać.

 

Choć i to może niewiele pomóc, bo do gipsu dodają jakieś składniki które opóźniają wiązanie, a z doświadczenia wiem że im starsze tym bardziej tracą swoje właściwości spowalniające wiązanie.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Czym pomalować/zagruntować styropian?

Siatka już zatopiona, teraz ostatni etap gruntowania ocieplenia.

Tynku na razie nie będziemy kłaść. A styropian i siatka klejony na Kreisell 210 i 220.

 

Napisano
57 minut temu, usiek napisał:

Czym pomalować/zagruntować styropian?Siatka już zatopiona, teraz ostatni etap gruntowania ocieplenia.

 

Byle nie czymś na bazie węglowodorów. Bo styropian znika pod ich wpływem, gaśnie. Dlatego np. do klejenia nie wolno używać butaprenu i pochodnych.

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Czym pomalować/zagruntować styropian?

Siatka już zatopiona, teraz ostatni etap gruntowania ocieplenia.

Tynku na razie nie będziemy kłaść. A styropian i siatka klejony na Kreisell 210 i 220.

 

Cerplast.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Ten pionowy kawałek GK myślałem przykręcić po obwodzie do tego profilu UD30. Ale stwierdziłem, że lepiej będzie wstawić takie pionowe poprzeczki (jak ta po lewej stronie) i przykręcić do nich. Pytanie czy przykręcać teraz też do tych profili po obwodzie?

 

2e58974b85cb1471.jpg

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

 . Pytanie czy przykręcać teraz też do tych profili po obwodzie?

 

No pewnie! Płyty g/k (kawałki g/k też) przede wszystkim należy zamocować po obwodzie. Inaczej z czasem powstaną pęknięcia. 

Napisano
17 minut temu, retrofood napisał:

 

No pewnie! Płyty g/k (kawałki g/k też) przede wszystkim należy zamocować po obwodzie. Inaczej z czasem powstaną pęknięcia. 

No ja to rozumiałem, że po tych po obwodzie (które są przytwierdzone do ścian czy tak jak tutaj) się nie przykręca... taki "pływający sufit".

Bo np płyty na sufit po obwodzie się nie przykręca...

Napisano
6 minut temu, joks napisał:

Kto Ci takich bzdur nagadał?

Wszystkie youtubery. Połączenie ślizgowe powinno być i po obwodzie do UD30 na 200% się nie przykręca...

Napisano
5 minut temu, usiek napisał:

Wszystkie youtubery. Połączenie ślizgowe powinno być i po obwodzie do UD30 na 200% się nie przykręca...

JA przykręcam zawsze.

Napisano
51 minut temu, usiek napisał:

Wszystkie youtubery. Połączenie ślizgowe powinno być i po obwodzie do UD30 na 200% się nie przykręca...

 

Żadnych youtuberów nie oglądam, bo jak spojrzałem kiedyś na "nauki" elektryczne, to nie mogłem wstać ze śmiechu. Oglądałem natomiast kilkaset budów własnymi oczami i zapewniam, że na żadnej nie widziałem płyt g/k nie mocowanych po obwodzie.

 

To czego nie zamocujesz będzie drgało. I pęknięcia gotowe.

Dlatego

1. pod wszystkimi liniami styku płyt winny znajdować się profile,

2. Krawędzie płyt mają być umocowane do profilu, aby obydwie płyty drgały wspólnie. 

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

To czego nie zamocujesz będzie drgało. I pęknięcia gotowe.

Podobno właśnie dlatego się nie przykręca i robi tzw połączenie ślizgowe, że jest już ma pękać to w tamtym miejscu, które się i tak zakrywa akrylem.... Tak youtuba zrozumiałem i te "zeszyty" Knauffa i Regipsa

Napisano

Ja swoje powiedziałem i zdania nie zmienię. Ślizgać się lubiłem na łyżwach, na lodzie. Ale teraz jestem na to za stary. A na suficie nic nie ma pękać, ani nawet dawać możliwość pękania.

Napisano (edytowany)
10 minut temu, retrofood napisał:

Ja swoje powiedziałem i zdania nie zmienię. Ślizgać się lubiłem na łyżwach, na lodzie. Ale teraz jestem na to za stary. A na suficie nic nie ma pękać, ani nawet dawać możliwość pękania.

A ja tylko mówię co na youtubach jest... Dosyć wnikliwie to "studiowałem" 2 lata temu ;)

 

Ps. I broń boże nie neguje Waszych sposobów... bo ja się na tym nie znam

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

A ja tylko mówię co na youtubach jest... Dosyć wnikliwie to "studiowałem" 2 lata temu ;)

 

Ps. I broń boże nie neguje Waszych sposobów... bo ja się na tym nie znam

 

Dlatego decyzja należy do Ciebie. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...