Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


Recommended Posts

Założyłem nowy temat żeby nie zaśmiecać innych moim milionem pytań. Admin niech przeniesie temat tam gdzie powinien być...

 

Może pod wieczór wrzucę więcej fotek obiektu, który mam zamiar samemu powoli wykończyć.

 

Chcę zacząć od ocieplenia murłaty i zamknięcia okapu o czym dyskusję już zaczęliśmy w innym temacie. Ocieplenie zewnętrzego jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. W planach jest 20cm styropianu.

 

Mając w tej chwili coś takiego z zewnątrz żadnej wełny pionowo raczej tam nie ma jak dać. Murłata jest zaraz przy samym brzegu bo była zmiana cegieł z 30cm na 25cm... węższe niż w projekcie.

Zamykanie tego cienkim pasem styropianu (z zostawieniem 2 cm u góry na szczelinę) z tej strony nie wiem czy ma sens bo to się zaraz połamie.

image.thumb.png.ab5a0e73bc405ca1f867192493f6b8a0.png

e25dea3643d501b0.jpgd1c09a824a369a15.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rozumiem pytanie ale styropiany nigdzie nie ma. Na krokwiach jest deskowanie dachu, na deskowaniu coś paroprzepuszczalne i dachówka.. 

IMG_20191028_161927.thumb.jpg.80a7a3ab6ca00d19fd506043db571f7d.jpgIMG_20191028_161916.thumb.jpg.a8730ca72f504ca5fa6db26c55e6accb.jpgIMG_20191024_161033.thumb.jpg.84c8fac5e1b9a365d75f5fdf2fee40d1.jpgIMG_20191024_161021.thumb.jpg.d411d0498bb5f62e6c1989ecd9a40081.jpgIMG_20191024_161017.thumb.jpg.550f8ea05fd1108d9f3608a6b654839f.jpgIMG_20191024_160935.thumb.jpg.f67b82f5f3d5ef2bfa9c245044f41f2b.jpg  

IMG_20191024_160950.jpg

IMG_20191024_161003.jpg

A ocieplamy teraz tą niższą część domu...

IMG_20190725_163904.thumb.jpg.3d5381e76d9759ab63e86c41fd27002d.jpg

7 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Przede wszystkim trzeba utworzyć pustkę wentylacyjną pod deskowaniem ( FWK odsunięta o 3 cm) z wyprowadzeniem na zewnątrz domu. Murłata ociepli się sama po  ułożeniu wełny w dachu i styropianu na elewacji.

nie wiem co to FWK.... ale tą szczelinę mam zamiar uzyskać dając 15cm wełny w krokwie 18cm.... u góry będzie 2-3cm luzu.

 

A skoro nie bawić się teraz przy tej murłacie z ociepleniem to chciałbym jakoś zamknąć tą szparę co by tamtędy nie pizgało.... Położyć wełnę, profile i karton gips. Bo myślę, że aż tak nietechniczny nie jestem i dam radę. Poza tym wystrzelałem się z całej kasy i muszę samu po troszku walczyć dalej :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, usiek napisał:

nie wiem co to FWK

To folia wstępnego krycia

2 godziny temu, Eksperci Rockwool napisał:

Czy ty od góry na krokwiach masz ułożony Styropian ? Moge prosić więcej zdjęć ?

To folia wywinieta na deskę tak wygląda

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

image.png.8d515e44be8061819c23eb6a71de30b2.png

 

tutaj?

3 godziny temu, usiek napisał:

Położyć wełnę, profile i karton gips

Ale gdzie?

Mówisz o ścianie kolankowej czy o dachu?

Ocieplenie dachu będziesz robił do jętek czy do szczytu?

Wentylację budynku w jakąś przewidujesz? 

Pisałeś coś o kominie - czyli grawitacyjna - tak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś to jest jakiś kołnierz z jakiejś pianki okna dachowego.

Ten widoczny na fotce na dachu komin to jest wentylacja. Drugi komin z kotłowni jest pod drugiej stronie... A dokładnie przechodzi przez to pomieszczenie, o którym tu teraz piszemy.

 

Ściany kolanowej nie będę bo ponoć nie trzeba ocieplać. Ocieplenie dachu chce zrobić... nie wiem czy tylko do jętek. Tam jest tak mało miejsca, że może warto je pociągnąć do samej góry.... Nie wiem

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, usiek napisał:

Ściany kolanowej nie będę bo ponoć nie trzeba ocieplać

Jasne, tylko nie wiedziałem co masz na myśli

Polecam Ci - poszukaj na kanale yt gość gipkarton itd

Fajnie gość pokazuje i tłumaczy po kolei co i jak ogarnąć.

 

tu masz przykładowy link

gipskarton

Ja zanim się zabrałem za robotę wyoglądałem kilka filmików.

Potem pilnowałem ekipę czy robią jak trzeba.

 

Zastosowałem też tą folię paroizolacyjną aluminiowaną.

Do przemyślenia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego gościa oglądam już od 2-3 tygodni i po jego filmach stwierdziłem, że sam dam radę to zrobić :)

Folia paroizolacyjna czyli ta między wełną a płytami kartongips? Jak sobie robiłem kosztorys to ją uwzglednialem tylko nie wiem czy ten Isover z 5 razy droższy od jakiejś zwykłej...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Ale mówisz o wewnątrz?

Po murach zewnętrznych od zewnątrz, po dachu albo z dołu albo z góry :14_relaxed:. Kolankową mozna jednocześnie od zewnatrz (do równa z ociepleniem niżej) i od wewnątrz - do połączenia z ociepleniem dachu. Tylko jest kwestia odprowadzenia ewentualnej wilgoci.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy szczytach jednak odpuszczę wklejanie tego XPS bo o ile na jednej ścianie szczytowej by wszedł to na drugiej już nie bo krokiew jest zbyt blisko. Wełnę tam dam. Jest w miarę prosto ale miejsca tylko 6-7cm.

Przy murlacie też odpuszczę sobie xps bo taka płyta 4cm kosztuje 13zl a wogole nie wiem czy zda egzamin. Rzeźbiłem wczoraj chwilę nożem w zwykłym styropianie ale za dużo syfu... nóż termiczny muszę kupić

 

 

IMG_20191109_132452.jpg

IMG_20191109_132517.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to murlata ułozona jest na równo z ścianą zewnętrzną.  Szczeline musisz wykonać między deskami a wełną. Rzeczywiście mnie też zmyliła ta izolacja pianką bo nie było widać na zdjęciu że to okno :) 
Izolację między krokwiami wyciągnij odpowiednio dalej poza obrys ściany zewnetrznej tak by potem połączyć izolację ściany z izolacją dachu. 
Niektórzy wykonawcy przyklejają też izolacje od zewnątrz tylko na wysokości murłaty aby połączyć izolacje dachu z izolacją ściany a resztę wykonują w momencie izolacji ścian.(czyli przykleić np. na 30-50cm izolację do ściany i zrobić detal połączenia izolacji ściany z dachem . Mostka termicznego nie będzie wtedy. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 13.11.2019 o 10:55, Eksperci Rockwool napisał:

Izolację między krokwiami wyciągnij odpowiednio dalej poza obrys ściany zewnetrznej tak by potem połączyć izolację ściany z izolacją dachu. 

Z drugiej strony tej ściany szczytowej, na zewnątrz, zaraz przy cegłach idzie krokwia. 

Poza obrys ściany niczym nie wyjdę. Albo nie rozumiem o czym do mnie piszesz....

 

 

 

W temacie ocieplenia przestój bo brak czasu i zimno :) Widzialem dzisiaj fajne nagrzewnice gazowe... no ale 500zl nie moje.

 

Na razie działa prototyp noża termicznego. Trzeba go teraz poskładać w całość :)

 

IMG_20191126_183236.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy tą szczelinę 2-3cm między murłata a cegłami ścianki kolanowej trzeba/powinno się czymś wypełnić czy można to olać?

Mam pomysł na wklejanie tam styropianów na piankę niskoprężną ale zobaczymy jak to pójdzie w praktyce :)

Tylko najpierw ta szczelina by musiała być załatwiona... może też tam piankę wpsiknąć?

 

 

IMG_20191103_100945.jpg

Ps. Nóż wersja 1.0 beta. Jeszcze 2-3 ulepszenia i do roboty :)

 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, usiek napisał:

Nóż wersja 1.0 beta. Jeszcze 2-3 ulepszenia i do roboty

No, popatrz... Nóż - samoróbka...

 

A jak kiedyś wspomniałem, że kiedyś ciąłem styropian samoróbką, wykonaną z piły ramowej, z drutem zasilanym przez transformator, to administrator uznał, że to wpis niemerytoryczny i użył swojej mietły...

 

Żeby ciąć do końca grubości płyty styropianowej  - zrób po obu stronach drutu podkładki z OSB o grubości takiej, żeby drut wchodził w szczelinę płyty roboczej noża w wersji 1.0 beta :icon_mrgreen:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, usiek napisał:

Drugą płytę muszę trochę przyciąć bo to samo wymyśliłem :) To jest jedną z tych poprawek, które będą :)

Drut na jednym końcu powinien być mocowany na sprężynie (ale nie zasilany! Zasilanie trzeba zrobić przewodem giętkim).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem tylko kabel z drutem ale się zastanawiałem czy z miękkim nie było by wygodniej.... nie wiem.

 

Sprężynki są po obu stronach ale do wymiany bo za słabe. Ale z tym zasilaniem to nie rozumiem... oba końce muszę mieć podłączone do zasilania...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, usiek napisał:

 Ale z tym zasilaniem to nie rozumiem... oba końce muszę mieć podłączone do zasilania...

:icon_lol: Oczywiście, że obydwa, ale sugeruję aby tego nie robić przez sprężynki. Bo właśnie szybko się osłabiają.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprężynki to wyciągnąłem najmocniejsze jakie znalazłem w długopisach :)

zasilanie jest za sprężynka.... o mniej więcej tak:

 

IMG_20191122_190636.jpg

28 minut temu, uroboros napisał:

Czyli masz już wersję 1.1 beta :icon_mrgreen:

Tak, w planie.

Ale będzie sporo cięższa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, usiek napisał:

Sprężynki to wyciągnąłem najmocniejsze jakie znalazłem w długopisach :)

zasilanie jest za sprężynka.... o mniej więcej tak:

 

Bardzo dobrze, o takie coś mi chodziło. Byłem kiedyś w firmie produkującej styropian i oni tną bloki na płyty na pochylni. Blok zsuwa się pod wpływem własnego ciężaru a cały szereg drutów przecina go na wafle.

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, usiek napisał:

Drut to z e-papierosa wykorzystałem. 0.37mm stał nierdzewna. Jeszcze mam gdzieś z kanthalu i tytanu, ale tytan jest strasznie twardy. 

Kiedyś można było kupić spirale grzejne do kuchenek elektrycznych, to się taką rozciągało, drut prostowało i był jak ta lala. 

 

 

A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.11.2019 o 12:39, usiek napisał:

Założyłem nowy temat żeby nie zaśmiecać innych moim milionem pytań. Admin niech przeniesie temat tam gdzie powinien być...

 

Może pod wieczór wrzucę więcej fotek obiektu, który mam zamiar samemu powoli wykończyć.

 

Chcę zacząć od ocieplenia murłaty i zamknięcia okapu o czym dyskusję już zaczęliśmy w innym temacie. Ocieplenie zewnętrzego jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. W planach jest 20cm styropianu.

 

Mając w tej chwili coś takiego z zewnątrz żadnej wełny pionowo raczej tam nie ma jak dać. Murłata jest zaraz przy samym brzegu bo była zmiana cegieł z 30cm na 25cm... węższe niż w projekcie.

Zamykanie tego cienkim pasem styropianu (z zostawieniem 2 cm u góry na szczelinę) z tej strony nie wiem czy ma sens bo to się zaraz połamie.

image.thumb.png.ab5a0e73bc405ca1f867192493f6b8a0.png

e25dea3643d501b0.jpgd1c09a824a369a15.jpg

A odnośnie izolacji natryskowej pianą poliuretanową poddasza uważacie, że warto zrobić to na początku czy można z tym zaczekać? Jestem właśnie w trakcie zakupu mieszkania z poddaszem użytkowym, jednak póki co nie chcielibyśmy wkładać funduszy w izolacje i z tym zaczekać, jednak idzie zima i jak wiadomo wiąże się to z chłodem, który będzie napływał od góry. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, retrofood napisał:

A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga?

Murłata leży na wieńcu. Kawałek zwykłej papy jest między nimi. Czyli szczelina jest tylko na wysokość murłaty

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, retrofood napisał:

A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga?

Murłata leży na wieńcu. Kawałek zwykłej papy jest między nimi. Czyli szczelina jest tylko na wysokość murłaty

 

Znalazłem swój rysunek więc jeszcze raz co by było wszystko jasne :) Chodzi mi czy coś dawać, a jeśli tak to co, w tą żółtą szczelinę - wskazaną czerwoną strzałką..

 

IMG_20191103_142446_1575232928999.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, usiek napisał:

Znalazłem swój rysunek więc jeszcze raz co by było wszystko jasne :) Chodzi mi czy coś dawać, a jeśli tak to co, w tą żółtą szczelinę - wskazaną czerwoną strzałką..

Tam za dużo nic nie wciśniesz bo jak widać na fotce jest około 2-3 cm szczelina. Możesz pokusić sie o ocieplenie wełną gr 5 cm ale ciężko będzie Ci ją tam wcisnąć aby była ułożona od dołu murłaty aż po sama górę. jeżeli dasz ocieplenie z zewnątrz to wtedy ułożysz wełnę z góry aby zlicowało się z ociepleniem zewnętrznym i będzie git. Nie zapomnij o szczelinie wentylacyjnej od zewnątrz i między ociepleniem poddasza a pełnym deskowaniem no i jeszcze aby wentylacja była w kalenicy wtedy będziesz miał prawidłowe wietrzenie połaci dachowej, dechy ani wełna  Ci nie zgniją.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą szczeliną wentylacyjną z zewnątrz to cały czas mam wątpliwości.... W realu z kim bym nie rozmawiał to nie wie o jaką szczelinę chodzi a jak już wytłumaczę to mówią po co? Że nie trzeba. Inni, że nie mają żadnych szczelin tylko fajnie do równego do samej góry, itd...

 

Zrobię szczelinę to na bank będę miał szerszenie i tu żadne "grodzie" nie pomogą...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, usiek napisał:

Zrobię szczelinę to na bank będę miał szerszenie i tu żadne "grodzie" nie pomogą...

Bo robiąc szczelinę musisz dać jakąś kratkę, siatkę aby owady sie nie dostały. Poczytaj sobie o skutkach przy braku wentylacji połaci dachowej wtedy będziesz wiedział o co chodzi i czy warto robić ową szczelinę czy nie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mhtyl napisał:

Bo robiąc szczelinę musisz dać jakąś kratkę, siatkę aby owady sie nie dostały. Poczytaj sobie o skutkach przy braku wentylacji połaci dachowej wtedy będziesz wiedział o co chodzi i czy warto robić ową szczelinę czy nie.

Żeby nie było os czy szerszeni to ta siatka musiała by mieć oczka 1x1mm.

Ja już oglądałem gnijące poddasza, nawet wczoraj jeszcze raz sobie przeglądałem.

 

Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, usiek napisał:

Żeby nie było os czy szerszeni to ta siatka musiała by mieć oczka 1x1mm.

No bez przesady że 1 mm, ale nawet taką zastosował to wystarczy aby była wentylacja.

 

3 minuty temu, usiek napisał:

Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował..

Nie robili bo to jest trochę pracochłonne i każdy olewa aby się w to bawić w szczególności gdy nie robi sie tego dla siebie, a wilgoć wychodzi nie po roku czy dwóch tylko nieraz po kilku latach użytkowania domu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, usiek napisał:

 Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował..

Bo to nie ma znaczenia, kiedy poddasze nie jest eksploatowane. Jeśli strop jest ocieplony a po strychu dmucha wiaterek. To ten wiaterek wilgoć przynosi, ale częściej ją wywiewa i nic się nie dzieje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, retrofood napisał:

Bo to nie ma znaczenia, kiedy poddasze nie jest eksploatowane. Jeśli strop jest ocieplony a po strychu dmucha wiaterek. To ten wiaterek wilgoć przynosi, ale częściej ją wywiewa i nic się nie dzieje.

O czym ty znowu piszesz?

usiek ma poddasze użytkowe i ocieplone oraz pełne deskowanie, nie ma domu parterowego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

No bez przesady że 1 mm, ale nawet taką zastosował to wystarczy aby była wentylacja.

Załóżmy, że dał bym tą siatkę.... ale jaką i gdzie ją kupię. Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien :)

 

Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę :)

 

ps. Jest ktoś z forumowiczów co nie ma szczeliny wentylacyjnej? :P

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, usiek napisał:

  Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien :) 

Możesz dać siatkę z jakiegoś systemu dociepleń.

17 minut temu, usiek napisał:

 Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę :) 

Nie oskarżaj ptaszków o takie bezeceństwa. One plastiku się nie czepią. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, usiek napisał:

Załóżmy, że dał bym tą siatkę.... ale jaką i gdzie ją kupię. Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien :)

 

Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę :)

 

ps. Jest ktoś z forumowiczów co nie ma szczeliny wentylacyjnej? :P

Nie Ty pierwszy i nie ostatni co ma dylemat jak to zrobić i jakiej siatki użyć. Kiedyś był tu co najmniej jeden temat  opisujący problem wykonania wentylacji wraz właśnie  z użyciem siatki. 

Wcale nie musi być to siatka plastykową, są metalowe, są kratki ramkowe podłużne prostokątne z wypełnieniem siatką które nadają sie w sam do tego celu. Poszperaj  po forum może znajdziesz ten temat.

Przykład z ptaszkami jest na wyrost przerysowany :) 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gallery_23095_525_32950.jpg

Taką styrmaszyną obrobiłem styropian na elewację. Kanthal 0,5mm i sprężynka kupiona w sklepie motoryzacyjnym. podłączana do prostownika akumulatorowego.

No i gwóźdź, żeby zawiesić sprężynkę na aluminiowej ramce i móc przesuwać.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usiek, widać że ogarniasz elektrykę. Ogarnij też tę szczelinę, bo sobie zrobisz krzywdę. Wlot powietrza szczeliną pod okapem i wylot w kalenicy. Siatka pod okapem to może być 1mm oczko stalowa nierdzewna z marketu i klejona na gluegun albo jakoś ładnie obrobiona na przykłąd tak jak Tinek w dzienniku pokazał.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie mam zamiaru.  Ale są ciekawsze zajęcia.
    • Znowu powtórzę "Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody." Grafitowy styropian fasadowy o jak najniższym parametrze lambda  - czyli obecnie na rynku 0,031 W/mK. I znowu dodam - 15 cm będzie OK. Może zerknąć na wyliczenia U przegrody na stronie producenta betonu komórkowego. Tu masz tabelkę, w której lambda styropianu kończy się na 0,033 i warstwa nośna to bloczek forte 24 cm o lambda 0,105 W/mK. Przy izolacji gr 15 cm na dole tabelki, U dla tak izolowanej ściany wynosi 0,145 W/m2k czyli wkraczamy już w zagadnienie domów pasywnych o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię.
    • Owszem, z tym, że na zewnątrz nie ma takiego ograniczenia powierzchni do dyspozycji. Więc można rozwinąć skrzydła.   Wcale nie musisz odpowiadać, nie ma problemu. Ja chciałem sie dowiedzieć co na piętrze, znaczy w sensie jak często schody będą używane.  Ale skoro uznajesz, że zbytnio wtrącam się w prywatność, to spoko. Już uciekam.
    • Pompy ciepła to jedne z najpopularniejszych urządzeń grzewczych korzystających z odnawialnych źródeł energii. Pozwalają zwiększać efektywność energetyczną budynków, obniżać emisję gazów cieplarnianych, a przy tym znacznie zredukować koszty ogrzewania domu. Aby rozwiać wątpliwości związane z ich działaniem i wyborem, odpowiadamy na wciąż często pojawiające się pytania dotyczące tych urządzeń grzewczych. 1. Jak działa pompa ciepła? Najprościej ujmując, zasadę działania pompy ciepła można porównać do odwróconej zasady działania lodówki. W przypadku lodówki ciepło jest odprowadzane ze środka na zewnątrz. Dzięki pompie ciepło z powietrza lub gruntu jest doprowadzane przez system grzewczy do pomieszczeń domu. W celu osiągnięcia oczekiwanego komfortu cieplnego następuje sprężenie pary czynnika chłodniczego, tak by temperatura była wystarczająco wysoka do ogrzewania i podgrzewu wody użytkowej. Pompy ciepła zdecydowaną większość energii niezbędnej do ogrzewania czerpią ze środowiska naturalnego (powietrza, gruntu). Jedynie niewielka część energii doprowadzana jest z sieci elektrycznej. Na każdą pobraną 1 kWh energii elektrycznej pompa ciepła o współczynniku efektywności COP=5 wytwarza 5 kW ciepła. Urządzenia te pracują bardzo więc efektywnie i energooszczędnie. Pompy ciepła bardzo dobrze współpracują również z instalacją fotowoltaiczną. Zasilane darmowych prądem solarnym pracują wówczas w 100% ekologicznie. Takie rozwiązanie pozwala też maksymalnie obniżyć koszty ogrzewania i chłodzenia budynku, realizowanego przez pompy ciepła. Aby sprawdzić, jak pompa ciepła Viessmann pracuje w realnych warunkach i jakie koszty generuje zapraszamy do obejrzenia wizualizacji on-line, przedstawiającej rzeczywistą pracę pompy ciepła Vitocal 300, która od 2006 r. ogrzewa dom pod Opolem: https://www.viessmann.pl/pl/budynki-mieszkalne/pompy-ciepla/gratis/wizualizacja.html 2. Czy pompa ciepła może ogrzewać wodę użytkową? Pompy ciepła mogą ogrzewać dom oraz wodę użytkową, w podłączonym do systemu grzewczego zasobniku. W sprzedaży znaleźć można również urządzenia przeznaczone wyłącznie do przygotowywania c.w.u.. Są one poleca m.in. w przypadku ogrzewania domu kotłem, ponieważ takie rozwiązania pozwala obniżyć koszty ogrzewania wody nawet o 40%. Pompy ciepła do wody użytkowej to urządzenia pobierające energię z powietrza w pomieszczaniu, w którym są zainstalowane lub z powietrza zewnętrznego. Energia ta zmieniania jest w ciepło o temperaturze umożliwiającej podgrzew wody użytkowej do zadanej temperatury. W ten sposób pompa ciepła do wody użytkowej może samodzielnie przygotować ciepłą, zastępując elektryczny bojler, podgrzewacz czy kocioł grzewczy. Ogrzewanie wody użytkowej w okresie zimowym do wymaganej, wysokiej temperatury, może być wspomagane np. kotłem, który stanowi główne źródło ciepła w domu lub grzałką elektryczną. W połączeniu z instalacją fotowoltaiczną, pompa ciepła do podgrzewania wody użytkowej może również wykorzystywać darmowy prąd solarny, co dodatkowo obniża koszty związane z jej podgrzewem. 3. Czy pompa ciepła może współpracować z grzejnikami? Pompy ciepła pracują najefektywniej w połączeniu z niskotemperaturowym ogrzewaniem płaszczyznowym, np. z tzw. podłogówką. Jeśli jednak z różnych powodów zastosowanie grzejników jest konieczne, możemy wybrać modele przystosowane do współpracy z pompą ciepła. Takie grzejniki charakteryzują się małą pojemnością wodną i niedużą masą własną, co przekłada się na ich niewielką bezwładność cieplną. Do współpracy z pompą ciepła przeznaczone są grzejniki dla parametrów 55/45/20, czyli takie jakie stosuje się w instalacjach z kotłem kondensacyjnym. Aby zwiększyć wydajność i moc grzejnika można zastosować modele z wentylatorem. Rozwiązaniem w przypadku pomp ciepła są również klimakonwektory, które mogą także chłodzić pomieszczenia w okresie letnim w wyniku odwrócenia obiegu oraz grzejniki kanałowe. 4. Ile kosztuje pompa ciepła? 5. Czy pompa ciepła jest głośna? 6. Czym jest inwerterowa pompa ciepła? 7. Czy pompa ciepła może pracować jak klimatyzacja? 8. Czym się różni pompa ciepła split od urządzenia typu monoblok? Na resztę pytań znajdziesz odpowiedź na naszym Blogu Firmowym TUTAJ Zapraszam również do dyskusji!!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...