Skocz do zawartości

Dom 360m2 z piwnicą budowany własnoręcznie


Recommended Posts

Napisano

Cześć, w czerwcu 2018 roku rozpoczęliśmy własnoręczną budowę swojego wymarzonego domu. Całkowita powierzchnia domu to około 360m2. Tzw. użytkowa to jakieś 160m2. Budujemy sami więc tempo nie powala, ale za to pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. W sezonie 2018 wykonaliśmy płytę fundamentową i wymurowaliśmy ściany piwnicy.

 

DSC_0760-HDR_Default.thumb.jpg.d1864ff91fb90d5dceb03de206d28c3b.jpg

 

W tym roku zaszalowaliśmy, wykonaliśmy zbrojenie i wylaliśmy beton na stropie. Następnie wykonaliśmy izolacje przeciw wodną i ocieplenie na ścianach piwnicy. A teraz niedawno rozpoczęliśmy murowanie ścian parteru.

1421725232_32-budowana5.thumb.jpg.f898b3a9abd26b6739a172522bd8e82e.jpg

 

Wszystkie nasze postępy i poczynania na budowie prezentujemy na naszym kanale na YT, gdzie dzielimy się także ile wydaliśmy na poszczególne etapy.

 

Szczegółowy opis i koszty sezonu 2018: https://youtu.be/OAJEZ5cOyMU

Koszt i oszczędności w przygotowaniu stropu żelbetowego: https://youtu.be/qgPmJvSA4t4

 

Napisano
1 godzinę temu, dawid86 napisał:

Jak ciąć i szlifować silikaty.

 

1546840768_41-budowana5.thumb.jpg.1280b807b44e8e67838e3bdb6f7a3500.jpg

 

https://youtu.be/2qFeyMPxZPE

:zalamka:

Tytuł powinien brzmieć jak nie powinno się coś silikaty.

Jakby murarze mieli tak ciąć to na chleb by nie zarobili.

Do tego są inne maszyny i już nie będę wymieniał tych profesjonalnych które kosztują krocie ale są inne tańsze które do tego celu się nadają choćby piła szablasta elektryczna zwana aligatorem lub krokodylem albo pilarka spalinowa  z łańcuchem z węglikami do betonu.

Napisano (edytowany)

 

Dnia 3.12.2019 o 21:24, mhtyl napisał:

 

Tytuł powinien brzmieć jak nie powinno się coś silikaty.

Jakby murarze mieli tak ciąć to na chleb by nie zarobili.

Do tego są inne maszyny i już nie będę wymieniał tych profesjonalnych które kosztują krocie ale są inne tańsze które do tego celu się nadają choćby piła szablasta elektryczna zwana aligatorem lub krokodylem albo pilarka spalinowa  z łańcuchem z węglikami do betonu.

Każdy używa takich narzędzi jakie ma pod ręką.

 

Zaczęły się schody...czyli, mury pną się do góry

 

423312242_42-budowana5.thumb.jpg.bc49c4560893c4c75a91d165068b983e.jpg

 

https://youtu.be/9Cb6K3h2XBA

Edytowano przez dawid86 (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, dawid86 napisał:

Każdy używa takich narzędzi jakie ma pod ręką.

Oczywiście tu nie ma co sie spierać o narzędzia, ale na wyrost było danie tytułu "Jak ciąć i szlifować silikaty" bo to brzmi jak tytuł poradnika na którym powinni się inni wzorować.

Jak widzę  jesteś na tyle ogarnięty i kumaty w budowlance, że wiesz dobrze jakie są odpowiednie narzędzia do cięcia.

Natomiast co do fotki coś poszło  nie tak bo wyświetlają  się same cyferki.

Napisano
1 godzinę temu, dawid86 napisał:

Gotowa zaprawa z worka - czy warto? Plusy i minusy.

 

1382582209_45-budowana5.thumb.jpg.46bc2b07a435868d4899dd7bea1d0bd9.jpg

 

https://youtu.be/mr2UnqJG_fs

Patrząc na postawione ściany martwi mnie te przemurowania pionowe które są wypełnione chyba zaprawa cementową, nie chce Cie martwic ale robisz sobie na życzenie pękanie ścian z takimi przemurowaniami. Raz ze są to szczeliny których nie powinno być a dwa w kilku miejscach są praktycznie w jednej linii, tam nie będzie miało co trzymać.

Do mieszania zaprawy kup sobie mieszadło bo ręcznie to się zarobisz jak będziesz tak rozrabiał.

Napisano (edytowany)
15 godzin temu, mhtyl napisał:

Patrząc na postawione ściany martwi mnie te przemurowania pionowe które są wypełnione chyba zaprawa cementową, nie chce Cie martwic ale robisz sobie na życzenie pękanie ścian z takimi przemurowaniami. Raz ze są to szczeliny których nie powinno być a dwa w kilku miejscach są praktycznie w jednej linii, tam nie będzie miało co trzymać.

Mnie się wydaje, że poza estetyką, nic nie powinno się stać. To wyglądatak, jakby ścianki były murowane z dwóch stron i w miejscu spotkania troszkę większa spoina wyszła. Powinno być może tą samą zaprawą wypełnione co inne spoiny, ale dla samego muru wg mnie to nie ma znaczenia. Ważne że spoiny są wypełnione :14_relaxed: a i wiązania też są.

Na górę przyjdzie wieniec i będzie OK, bo fundament wygląda solidnie.

 

Chociaż - w #22 ta częśc podziemna wyglądana wylewną, a w #1 na murowaną. Jakoś te fotki do siebie nie pasują.

Ta część podziemna jest dla mnie nie zrozumiała? Ale może wizualnie tylko mnie to myli? Wygląda jakość inaczej.

Nie jest to żaden zarzut - to jest wątpliwość 9_9 tak, jakby na fot 1 w #1 była inna budowa niż w # 22

 

I to obsypanie ziemią murów w miejscu drenów mi się nie podoba. Gdzie jest obsypka kamienna?

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

Chociaż - w #22 ta częśc podziemna wyglądana wylewną, a w #1 na murowaną. Jakoś te fotki do siebie nie pasują.

A nie dojrzałeś że to ocieplone :) 

Mnie ciekawi dlaczego jest tyle wyjść rur od kanalizacji, na fotce z postu #22 widać 4.

8 minut temu, zenek napisał:

o wyglądatak, jakby ścianki były murowane z dwóch stron i w miejscu spotkania troszkę większa spoina wyszła.

Tylko ta spoina wychodzi z powodu złego przycięcia bloczka, przecież można było dociąć go o te 2-3 cm dłuższego.

 

#43-budowana5.jpg

 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, mhtyl napisał:

 

Mnie ciekawi dlaczego jest tyle wyjść rur od kanalizacji, na fotce z postu #22 widać 4.

 

Pewnie jeden to jakiś kanał dolotowy do kominka.

Może jedna na wprowadzenie do budynku kabla a inny na wodę.

Sam jestem ciekaw dlaczego ich tyle wychodzi z bądź wchodzi do budynku.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

A nie dojrzałeś że to ocieplone :) 

Mnie ciekawi dlaczego jest tyle wyjść rur od kanalizacji, na fotce z postu #22 widać 4.

Ale nie wygląda to na tynk, tylko lity beton.

I Te fotki nie pasują do siebie, drzew, domy, okolica. Nawet zarys murów chyba nie jast identyczny, chyba że ujęcia mylą?

Ale może się mylę  :14_relaxed:

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Tylko ta spoina wychodzi z powodu złego przycięcia bloczka, przecież można było dociąć go o te 2-3 cm dłuższego.

Można było przzyciąć. Będzie mostek. Ale na siłę muru niie ma to wpływu. A jak będzie ocieplenie, to na mostek też mały.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, zenek napisał:

I Te fotki nie pasują do siebie, drzew, domy, okolica. Nawet zarys murów chyba nie jast identyczny, chyba że ujęcia mylą?

Ale może się mylę  :14_relaxed:

A jednak sie myliłem, sorry - przy bliższym patrzeniu to pewnie jest ocieplenie z tynkiem (klejem?) . Miałeś rację, mhtyl.

Te rury to nie wiem - może na jakieś media?

Ale ciekawi mnie, co z tymi drenami - dlaczego nie obsypane do góry - może taki swiadomy wybór?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Trochę mnie nie było a widzę, że pojawiło się sporo pytań - już tłumaczę. Oczywiście ściany piwnicy są ocieplone i zaciągnięte klejem. Wyjścia rur które widać to kanały dolotowe do wentylacji piwnicy, powietrze do kominka i wlot do rekuperacji z planowanego gwc. Co do zastosowania zaprawy cementowej przy wypełnianiu spoin - spoiny powstały nie z powodu złego docięcia lecz tak kończyły się pełne bloczki a powstała przerwa była za mała aby był sens wstawiać jakąś docinkę. Ja uważam, że te miejsca z zaprawą są nawet mocniejsze ponieważ są sklejone a pozostałe łączenia pionowe są przecież tylko na pióro-wpust. Ponadto bloczki silikatowe muruje się również na grube spoiny więc uważam, że wszystko jest ok. Jeśli chodzi o dreny to po całym obwodzie budynek został obsypany pospółką a nie zwykłą ziemią. Myślę, że wyjaśniłem wątpliwości :) Pozdrawiam

 

 

Nadproża żelbetowe prefabrykowane

 

672477342_46-budowana5.thumb.jpg.d09bca8491d1e402174c9db7ab9e47ef.jpg

 

https://youtu.be/vclFNiHmEWY

Edytowano przez dawid86 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, dawid86 napisał:

- spoiny powstały nie z powodu złego docięcia lecz tak kończyły się pełne bloczki a powstała przerwa była za mała aby był sens wstawiać

Ale powstały prawie w jednej linii pionowej i tu może być problem, powinny występować w różnych miejscach w każdej warstwie tak aby sie "nie spotkały".

1 godzinę temu, dawid86 napisał:

Wyjścia rur które widać to kanały dolotowe do wentylacji piwnicy,

Bez sensu jest ta rura do wentylacji piwnicy, masz przecież WM.

Napisano
4 godziny temu, mhtyl napisał:

Bez sensu jest ta rura do wentylacji piwnicy, masz przecież WM.

W piwnicy nie ma WM a jest tylko jedno okno - jakoś trzeba dostarczyć tam świeże powietrze.

4 godziny temu, mhtyl napisał:

Ale powstały prawie w jednej linii pionowej i tu może być problem, powinny występować w różnych miejscach w każdej warstwie tak aby sie "nie spotkały".

Dlaczego uważasz, że te miejsca są osłabieniem ściany? Ja sądzę, że jest odwrotnie.

Napisano
4 minuty temu, dawid86 napisał:

W piwnicy nie ma WM a jest tylko jedno okno - jakoś trzeba dostarczyć tam świeże powietrze.

Dlaczego uważasz, że te miejsca są osłabieniem ściany? Ja sądzę, że jest odwrotnie.

A co stoi na przeszkodzie aby WM zamontować do piwnicy? znaczy się nawiew i wywiew. Po to montuje się reku aby mieć zyski a nie straty.

 

Co do bloczków to jest analogicznie jak do przemurowywania jedne warstwy względem drugiej. spróbuj murować okładając pustaki pionowo  jeden na drugim bez przemurowania, czy będzie taka ściana "mocna"?

 

Napisano
34 minuty temu, mhtyl napisał:

A co stoi na przeszkodzie aby WM zamontować do piwnicy? znaczy się nawiew i wywiew. Po to montuje się reku aby mieć zyski a nie straty.

Dokładnie, w piwnicy z reguły jest dużo chłodniej niż w części mieszkalnej. "Łącząc" powietrze z tych dwóch stref raczej nie uzyskamy tyle odzyskanego ciepła co z samej strefy mieszkalnej.

 

41 minut temu, mhtyl napisał:

Co do bloczków to jest analogicznie jak do przemurowywania jedne warstwy względem drugiej. spróbuj murować okładając pustaki pionowo  jeden na drugim bez przemurowania, czy będzie taka ściana "mocna"?

 

Wszystkie miejsca z fugami cementowymi są zrobione z zachowaniem przewiązania łączeń na pióro-wpust. Spoina cementowa jest mocniejsza niż P-W więc tak połączone bloczki traktuję jako całość.

Pozdrawiam

Napisano
10 godzin temu, dawid86 napisał:

Jeśli chodzi o dreny to po całym obwodzie budynek został obsypany pospółką a nie zwykłą ziemią.

 to rude koło murów, to pospółka?

image.png.978bdd7720210bf00aa57ed956a00728.png

Wg źródeł, obsypka powinna być z kamienia, nie pospółki.

Chyba że zastosowałeś jakąś inną technologię?

Napisano
26 minut temu, zenek napisał:

 to rude koło murów, to pospółka?

image.png.978bdd7720210bf00aa57ed956a00728.png

Wg źródeł, obsypka powinna być z kamienia, nie pospółki.

Chyba że zastosowałeś jakąś inną technologię?

Bezpośrednio dookoła rur drenarskich jest kamień i geowłóknina a wszystko dookoła przy ścianach zasypane pospółką. Ciągnie wodę aż miło.

Napisano
4 godziny temu, dawid86 napisał:

Bezpośrednio dookoła rur drenarskich jest kamień i geowłóknina a wszystko dookoła przy ścianach zasypane pospółką. Ciągnie wodę aż miło.

Czyli troszkę inna technologia. Ale jak działa - to OK.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Jeden minus wkrętów jest taki że ......................jak się tnie potem materiał z budowy na opał to z widiowej tarczy w krajzedze po kilku wkrętach z węglika zostaje jak na lekarstwo ..:icon_biggrin:

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano

Tylko że wkręta łatwiej wykręcić niż wyciągnąć wbitego gwoździa. Ja u siebie po budowie wszystkie wkręty wykręciłem bez żadnego problemu.

Napisano
7 minut temu, mhtyl napisał:

Tylko że wkręta łatwiej wykręcić niż wyciągnąć wbitego gwoździa. Ja u siebie po budowie wszystkie wkręty wykręciłem bez żadnego problemu.

Nie wszystkie się da , w trakcie zrywania szalunków nie wszystkie wykręcisz bo skutecznie bywają zamaskowane betonem czy inną zaprawą , i kruche są , szybko się ułamują i część zostaje w drewnie ..i to co zostaje pustoszy tarczę w pile .A ja taki szczęściarz jestem że na pile , w trakcie piłowania te obłamki znajduję ..:icon_biggrin:

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

Nie wszystkie się da , w trakcie zrywania szalunków nie wszystkie wykręcisz bo skutecznie bywają zamaskowane betonem czy inną zaprawą , i kruche są , szybko się ułamują i część zostaje w drewnie ..i to co zostaje pustoszy tarczę w pile .A ja taki szczęściarz jestem że na pile , w trakcie piłowania te obłamki znajduję ..:icon_biggrin:

Wiesz, jak to się robi samemu to nie ma problemu, najgorzej jak fachowcy to robią to wtedy co im i tak tego nie będą rozkręcać więc lecą  aby szybciej, widziałem jak tacy fachowcy wkręty wbijali młotkiem i zakrzywiali :) . Ja sam skręcałem i potem sam rozbierałem szalunek i rozkręcałem i nie miałem problemu. Wkręty czarne fakt są kruche ale w drewno sosnowe wkręcają się jak w masło, gorzej gdy trza wkręcać w twarde drewno to wtedy ukręcają się przy łbach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...