Skocz do zawartości

Ocieplenie murłaty


kamien13

Recommended Posts

3 godziny temu, kamien13 napisał:

Dzień dobry,

 

muszę ocieplić murłatę od zewnątrz. Styropian elewacyjny dochodzi do jej wysokości, ale murłaty nie obejmuje. Czy można ocieplić ją styropianem i ewentualnie jak to zrobić?

Masz zrobioną podbitkę czy nadbitkę na dachu?

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Czy to musi być styropian? Nie można tego zrobić za pomocą płyt z wełny mineralnej? Takich, którymi ociepla się sufity.

Płyty lamelowe STROPROCK G, grubość 10-20 cm. Pozycja nr 7 na schemacie w linku poniżej.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/podlogi-i-stropy/ocieplenie-stropu-garazy-i-podlogi-na-podkladzie-cementowym/

Alternatywą mogą być płyty dedykowane do ocieplenia kanałów wentylacyjnych. Płyty ROCKTERM, grubość 90 mm.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/hvac-izolacja-instalacji-grzewczych-wentylacyjnych-klimatyzacyjnych/Izolacja-termiczna-kanalow-wentylacyjnych-zewnetrznych/

To oczywiście mój pomysł, z którym Ekspert Rockwool wcale nie musi się zgodzić :)

 

Link do komentarza

Witam :) 
Płyty lamelowe jak najbardziej :) tym lepiej że nie trzeba będzie ich kołkowac gdyż mają najlepsze parametry na rozrywanie i spokojnie utrzymują się tylko za pomoca kleju. 
z płyt lamelowych poleciłbym jednak wełnę FRONTROCK L. Wełnę łątwiej będzie otrzymac u dystrybutora w miejszej ilości gdyż Stroprock G wystepuję wyłącznie na palecie. 

https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-l
W zasadzie skupiłbym się na tym produkcie jeżeli myślisz o metodzie klejonej. Potem oczywiście klej+siatka i warstwa tynku :) 

 

Edytowano przez Eksperci Rockwool (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Od dłuższego czasu zastanawiałem się czy by czegoś nie zrobić co by mi na poddaszu nie pizgało jak nie ma jeszcze ani ocieplenia dachu ani ocieplenia zewnętrznego. I oglądając YouTube się dowiedziałem, że "ocieplenie murłaty" to cały odrębny temat. Więc będę ją ocieplał samemu.
To fotki jak to mniej więcej wygląda:
https://images90.fotosik.pl/275/e25dea3643d501b0.jpg
https://images91.fotosik.pl/275/bcdabd8fe7cd4e18.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/d1c09a824a369a15.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/a6f74c4e9c9fd79b.jpg

A tutaj fotka mojego projektu/pomysłu na ocieplenie:
https://images92.fotosik.pl/276/124376ff035fbe89.jpg

Czy dobrze to wykombinowałem? Najpierw wkleje takie trójkąty styropianu w zielonym obszarze. Później prostokąt w obszarze żółtym. I na koniec znowu podkleje trójkątem w czerwonym obszarze.
A na samym początku trzeba by czymś wypełnić 3cm przestrzeń między murłata a przedłużeniem z cegieł ścianki kolanowej... tylko czym, jakaś pianką?

No i czy cały mój pomysł ma sens czy może inaczej to rozwiązać?

Link do komentarza

Uciąć styropian na wymiar - do lica ze styropianem na ścianie. Potem wkleić na piance ze wszystkich boków.  Obciąć wystającą piankę. Od zewnątrz dać klej i siatkę -ale od str. drewna dać folię.

W środku kontynuować wełną . Tak bym zrobił

Jeszcze jest kwestia szczeliny wentylacyjnej dachu - trzeba ją uwzględnić (otwory).

Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

Po wyschnięciu drewna między deskami się porobiły wystarczające szczeliny i na całej powierzchni jest wentylacja

To znaczy gdzie?

Gdzie powietrze u Ciebie wchodzi a gdzie wychodzi?

 

W szczycie dachu masz otwór wentylacyjny lub może wywietrzniki w dachu?

 

1 godzinę temu, usiek napisał:

Między wełna a deskowaniem będzie 2cm szczeliny.

I co z tego?

Jak zamierzasz to osiągnąć?

 

W okapie musisz zostawić szczelinę, którą powietrze będzie napływać a górą wypływać.

 

Ja wklejałem styropian 10cm na kleju do styropianu w piance, styropian ścinałem pod kątem tak, żeby została przerwa 2cm.

 

Przy okazji, ściany szczytowe masz ocieplone?

Link do komentarza

A to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił, że nie potrzeba. Wilgoć sobie wyjdzie przez deski, folie i dachówki...

 

Jest komin wentylacyjny (3 komory). Tak jak w projekcie. A na samej górze dachu są 3 grzybki ale to do łazienki, pralni i kanalizacji...

 

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka. To jest poddasze użytkowe i ani w projekcie nie ma żadnego ocieplenia ani żaden z fachowców o tym mi nigdy nic nie wspominał...

 

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

 

Ps. Poddasze jest w sumie podzielone na 2 części. Jedna wieksza, a druga mniejsza nad sypialnia nad garażem... obniżona w stosunku do głównej części budynku...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
42 minuty temu, usiek napisał:

to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił..

To niech się gosciu douczy.

Tak tam ma hulać wiatr

 

W szczycie dachu pod gąsiorami powinieneś mieć otwor w dachu po 2cm na każdą stronę albo wywietrzniki w szczycie, ale nie te małe kominki o ktory ch piszesz

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka

Ja swoje ścinalem i docieplałem

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

Ok

 

 

Przejrzyj sobie ten temat

Tam przerabiałem to przy pomocy kolegów z FB 

:icon_biggrin:

ocieplenie_scian_szczytowych

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 minut temu, PeZet napisał:

ja też szczytowe ściany przycinałem, żeby ocieplić od góry - tam gdzie dotykały dachu.

głownie chodzi o to, by warstwa ocieplenia ścian i dachu była nieprzerwana.

 

1 minutę temu, usiek napisał:

A szczyt wygląda tak i tak będzie wepchana wełna:

Niby gdzie będzie wepchana?

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka.

ściany ociepla się od zewnątrz

Link do komentarza
10 godzin temu, zenek napisał:

Niby gdzie będzie wepchana?

 

Między cegły a deski... będzie ułożona

 

A wracając do murłaty to powinienem zostawić szczelinę między styropianem a deskami? Ptaszki nie będą miały łatwiej łatwiej żeby wydziobać sobie tam większy otwór? Bo już w jednym miejscu mam gniazdo w styropianie :)

 

No i dochodzą osy i szerszenie. Już jedna gaśnicę na osy zużyłem, a w starym domu obok co 2-3 lata mam gniazdo szerszeni na poddaszu nieużytkowym.

 

W tej części domu po położeniu wełny nie będzie już wejścia na górę... nad jętkami jest zbyt mało miejsca bo myśleć o zagospodarowaniu tego i z dwóch stron jest wymurowane z cegieł.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Aaaaa... no widzisz, znowu się czegoś dowiedziałem.

Takie coś mi chyba dawali na krawędziach dolnych jak układali dachówki

 

Czytam własnie Twój temat do podlinkowałeś i jest tam ciekawy rysunek z włożona wełną tam gdzie ja chce wstawiać docinany styropian....

Tylko nie wiadomo kiedy ja będę miał ocieplenie elewacji

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

 

ps. chyba założę nowy wątek o moim poddaszu bo widzę, że na każdym kroku i przy każdej pierdółce... trzeba być czujnym bo niektórych błędów później już nie poprawię. A i ludzie jacyś inni tutaj... pomocni i nie wymądrzający się... jak na razie :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Niezależnie od tego czy na deskowaniu będzie ułożona papa czy membrana oraz od tego czy między dekami będa szczeliny czy nie koniecznie nalezy stosować szczelinę wentylowaną. Zimą deski będa zimne i przenikająca para wodna jak natrafi na zimne deskowanie to po prostu się wykropli. Co do detalu ocieplenia murłaty to sugeruje się posiłkowac detalem który załączam. 

12.2.7.1.pdf

Link do komentarza
23 minuty temu, usiek napisał:

Tak na oko to tam z 5-10cm miejsca jest.

 

14 minut temu, usiek napisał:

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

Tam się liczy grubość warstwy, nie szerokość.

Na nierówność pianka

5 - 10 cm grubości mało - mozna by próbować w takim razie pianką niskoprężną, lub XPS z pianką, żeby było przynajmniej szczelnie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
    • Od pandemii kupuje prawie wszystko na Allegro, także wiem jakie potrafią być różnice w cenach. Zwykła taśma klejąca u mnie na wsi 9zł, na Allegro 3zł, więc kupiłem 18 rolek na zapas i przesyłka gratis. Kosiarka u mnie na wsi 3550zł, na Allegro 2950. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...