Skocz do zawartości

Koszt bramy segmentowej - porównanie 4 producentów


Recommended Posts

Gość Rudnicki
Napisano

Czy lepiej iść w napędy producentów (i wtedy mieć dwa piloty: do bramy i garażu) czy iść w jedno rozwiązanie ze wspólnym pilotem?

Gość sprzedawca
Napisano
Szkoda że nie napisali że firma Hormann daje 10 lat gwarancji na korozje a nie na całą bramę. Widać że artukul sponsorowany przez Hormanna. Jak ktoś chce kupić brame hormanna to radze się zapytac ile kosztuje 1 panel wrazie uszkodzenia .
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Gość Sprzedawca
Napisano
Oczywiście że artykuł sponsorowany. Bramy jakie wyceniono są tak różne że głowa mała. Np. Porównując hormanna bramę drozszą np. do wycenionej novofermu to jak porównać audi a6 w Sline do skody oktawi standard. Co do ceny panela kolego to trzeba było nie uszkodzić ;) A na poważnie to u kazdego producenta cana panela to kosmos nie tylko w hormannie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zamiast w BFT poszedłbym w Benince. Bardziej markowy i niezawodny napęd. Do tego wybierając serię Turbo można mieć naprawdę szybki napęd.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Thomas
Napisano
do Gość Sprzedawca - ehh, mam Hormana już sporo lat (ponad 10). działa. Niby wszystko ok ale ma niedociągnięcia typu: szpary w uszczelnieniu pomiędzy segmentami, dziury po bokach pomiędzy uszczelką a segmentem. Przez co gwiżdże i dmucha aż miło, a w zimę wdmuchuje śnieg. Przyrównanie Audi do skody jest dobre. Skoda biedniejsza ale trwalsza. Audi ma tyle fabrycznych wad że szkoda gadać. Pomimo że niby to ten sam wyrób a jednak jest różnica.
  • 3 miesiące temu...
Gość Krzysztof
Napisano
Ja mam Wiśniowskiego i problem z napędem. Generalnie jest słaby, a sprzedawca reklamował jako porównywalny z Horman-em
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Interesuje mnie która z bram segmentowych sterowana z pilota zajmuje najmniej miejsca od nadproża do sufitu? Myślałem na początku o BIG TOR ale ponoć potrzeba aż 35cm na napęd. 

Chciałbym mieć światłość otworu 240 cm pod jakieś większe samochody. 

  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja kupiłam 10 lat temu w Brico i sobno zakupiłam napęd do bramy .zamątowałam w swoim zakresie .koszt 1400 zł. Działa do dziś .szpar brak .CzĘsto stosuje na rolki WD (.odrdzewiacz ).uważam że bardzo drogo sobie liczą za bramy z napędem .
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Od 2004 użytkuję dwie Novoferm ISO 45 z napędami łańcuchowymi Nice i nigdy nie było z tym żadnego problemu. Powtarzam żadnego.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Zawsze można sterować z jednego pilota dwoma bramami innych producentów. Wystarczy zakupić radio jedngo z producentów automatyki. 

  • 4 tygodnie temu...
Gość Żałosne
Napisano

No oczywiście! Najważniejsza jest prędkość otwierania , bo zawsze to szybciej od sąsiada , którego skręci z zazdrości , no i oczywiście nie będę musiał wstawać dzień wcześniej żeby zdążyć do pracy. 

  • 11 miesiące temu...
Napisano
Od 23 lat mam bramy Hormann owierane ręcznie. Bez śladu rdzy. Żadnych wad czy usterek. ŻADNYCH. Teraz czas na elektryczne i ... ból głowy! Jakie, żeby służyły następne lata bezawaryjnie?
Napisano
6 godzin temu, Gość GB napisał:

Od 23 lat mam bramy Hormann owierane ręcznie. Bez śladu rdzy. Żadnych wad czy usterek. ŻADNYCH. Teraz czas na elektryczne i ... ból głowy! Jakie, żeby służyły następne lata bezawaryjnie?

Zamontuj napęd i nie wymieniaj bez sensu po co psuć co jest dobre i jesteś zadowolony

  • 10 miesiące temu...
Napisano
Jak można porównywać różne bramy? Redaktorek nawet takiej bramy nie widział na oczy. Różne segmenty... masakra
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Komentarz dodany przez iwestor:
Jaka jest wartość takiego artykułu? Wysłane zapytanie to 3 producentów, przeklejone odpowiedzi i specyfikacje. Zero porównania. Sorry, ale poziom dno. Do tego produkty różnych klas i mało porównywalne. Ale nazywa się artykuł 'Porównanie...' Żenada.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...