Skocz do zawartości

Problem z elewacją


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

Piszę w sprawie porady odnośnie elewacji. 

Odebrałem dom jednorodzinny w zabudowie bliźniaczej od Dewelopera. 

W między czasie ujawniły się na elewacji problemy. Zaobserwowałem pionowe pasy co ok. 100 cm, które widać na szczytowej ścianie budynku (fotka w załączniku). 

Pasy nie są widocznie zawsze, ujawniają się gdy świeci na nie słońce ale nie tylko w momencie gdy świeci centralnie na ścianę budynku, na ścianie frontowej budynku takowe pasy się nie pojawiają. 

Wobec powyższego wysłałem zgłoszenie wady do dewelopera. Deweloper po oględzinach odniósł się, że wada nie jest zasadna ponieważ wada ma znamiona waloru estetycznego. 

Proszę o poradę co mogę z tym zrobić. Czy prawdą jest, że elewacja musi być jednolita ? Dodatkowo zaobserwowałem po czasie również, że nie zamontowano tzw. taśm startowych wokół okien od strony zewnętrznej gdzie naklejony jest styropian. Czy montaż taśma startowych jest zawsze wymogiem ? 

67416043_947253608957390_963215062590291968_n.jpg

 

Informacja od dewelopera odnośnie użytych materiałów do elewacji: "Styropian, siatka zatopiona w kleju, klej, podkład i tynk. Klej Kreisel i tynk Termoorganika"

Edytowano przez bartolomeo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Dziękuje. Sęk w tym, że poście przesłanym przez Pana mamy przytoczone pionowe pasy na elewacji podczas oświetlenie lampą zewnętrzną w nocy. Fotografia powyżej ukazuję natomiast stan elewacji w dzień. Czy przypuszczenie, że w miejscach gdzie widoczne są pasy jest za mało kleju jest dobrą myślą ? Zastanawiam się na opinią  rzeczoznawcy ale pytanie czy jest sens i czy uda mi się wygrać z deweloper ? Dodatkowo zastanawia mnie brak tzw. taśm startowych wokół okien od strony zewnętrznej gdzie naklejony jest styropian ? 

 

Edytowano przez bartolomeo (zobacz historię edycji)
Napisano

Widoczne na zdjęciu pionowe pasy w odstępie ok. 100 cm to tzw. zakładki siatki zbrojącej z włókna szklanego, które wykonuje się zakładając na siebie (ok. 10 cm)  kolejne warstwy zatapianej w kleju siatki. Ten efekt może być widoczny w pewnych momentach dnia, szczególnie wtedy gdy promienie słoneczne padają bardziej równolegle do powierzchni elewacji. Należy jednak zaznaczyć, że światło (naturalne lub sztuczne) nie jest kryterium odbioru robót elewacyjnych. 

W kwestii "taśm startowych" czy chodzi o uszczelnienia przyokienne  na połączeniu okna z elewacją? 

Napisano

W takim razie rozumiem, że pionowe pasy co 100 cm są czymś naturalny tak ? Mimo, że estetycznie nie wygląda to na poprawnie zrobioną elewacje.

Tak dokładnie chodzi o uszczelnienia przyokienne na połączeniu okna z elewacją, zaobserwowałem że zwyczajowo coś takiego się montuje typu taśma startowa czy listwa kampinos u mnie tego nie ma. Czy są jakieś warunki techniczne mówiące o tym, że musi to zostać wykonane ? Czym skutkuje brak takiego rozwiązania?

Napisano
21 minut temu, bartolomeo napisał:

W takim razie rozumiem, że pionowe pasy co 100 cm są czymś naturalny tak

To jest ewidentnie spieprzona robota ..

 

22 minuty temu, bartolomeo napisał:

coś takiego się montuje typu taśma startowa czy listwa kampinos u mnie tego nie ma. Czy są jakieś warunki techniczne mówiące o tym, że musi to zostać wykonane ?

Nie musi być , te listwy są montowane dla wygody ekipy od elewacji , szybciej i wygodniej jest obrabiać okna , ale jak ktoś tnie koszta to okna są oklejane zwykłą taśmą malarską i też jest to poprawne ..

Napisano
1 godzinę temu, joks napisał:

To jest ewidentnie spieprzona robota ..

Fakt,chyba pierwszy raz widzę coś takiego.
Cienko kleju do zatapiania siatki pod tynkiem,tynk o małym ziarnie (?)
Ale przede wszystkim warstwa pod tynkiem.

Napisano
4 minuty temu, Buster napisał:

Cienko kleju do zatapiania siatki pod tynkiem

Takie kwiatki wychodzą gdy klej nakłada się gładką pacą stalową zamiast pacą zębatą .....sporo czasu kiedyś mi zajęło i nerwów żeby swoich chłopaków z brygady zmusić do używania grzebienia ..

Mniej wprawni radzą sobie z takim czymś dwukrotnym szpachlowaniem klejem .

Napisano

Tak tynk cienkowarstwowy silikonowy. Czy możecie doradzić w jaki sposób walczyć z deweloperem? Robić odkrywkę, opinię rzeczoznawcy? PS. Sprawdziłem także poziomy/piony elewacji poziomica i tutaj też jest dramat. 

  • 4 miesiące temu...
Napisano
20 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jest sprawdzony sposób na odnowienie i zabezpieczenie elewacji.

jak się spojrzy na tę elewację na filmie w ok. 5min 30 sek. - to widać, że ten kolor położony jest niezbyt starannie,ze smugami,cieniami. Jak na reklamę - trochę słabo.

Napisano
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Bez przesady, nawet artysta musi na kilka kroków od obrazu odejść do tyłu, żeby mieć inna perspektywę.

No ale chyba artysta nie robi tego przy gruntowaniu obrazu - a elewacja to jak grunt (chyba że grafitti - ale to ie ten wypadek) - musi być idealnie równie pokryta.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...