Skocz do zawartości

Uszczelnienie cieknącego komina


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Komin mojego domu jest wykonany (obrobiony) z cegły dziurawki. Przy dużych opadach zawsze pojawia się woda na stopie betonowej komina, która potrafi przedostać się do pomieszczeń użytkowych. Najbardziej prawdowpodobną przyczyną tego jest przepuszczająca wodę fuga i/lub sama cegła. Może też być po części czapa komina, ale tą impregnowałem szkłem wodnym. Żadnych pęknięć i braków wypełniacza przy obróbkach blacharskich nie widać. Cegła i fuga były czymś impregnowane podczas budowy, ale nie wiem już czym i jak widać chyba nie działa. Czy ktoś mógłyby mi polecić jaką metodą zaimpregnować fugę i cegłę aby uniknąć przedostawania się wody do środka? Słyszałem, że są jakieś uszczelniacze silokonowe w spray'u, ale nie wiem czy się nadają i czy nie pozostawią jakieś poświaty spowodowanej właśnie warstwą silokonu.

Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 10:32, retrofood napisał:

A więc komin tak naprawdę należałoby rozebrać i postawić od nowa. Kto to widział stosować dziurawkę na komin?

Rozwiń  

Np. ja. I pewnie paru innych inwestorów w mojej okolicy... Ja nie pytałem o rozbiórkę tylko możliwość uszczelnienia. Pewnie najdroższa metoda będzie i tak dużo tańsza niż proponowana przez Ciebie rozbiórka.

Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 11:54, Darek_p napisał:

Np. ja. I pewnie paru innych inwestorów w mojej okolicy... Ja nie pytałem o rozbiórkę tylko możliwość uszczelnienia. Pewnie najdroższa metoda będzie i tak dużo tańsza niż proponowana przez Ciebie rozbiórka.

Rozwiń  

Może i tak będzie na razie, ale jak policzysz te wszystkie impregnacje i naprawy co jakiś czas... nie wiem, czy metoda radykalna nie okaże się jednak tańsza.

Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 12:00, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Co dokładnie znaczy "obrobiony"  w tym przypadku?

"Komin mojego domu jest wykonany (obrobiony) z cegły dziurawki."

Cegły dziurawki ani kratówki faktycznie nie należy stosować na kominy. A może tu chodzi o jakąś dodatkową obudowę?

Rozwiń  

Dokładnie o to chodzi. Sam komin jest systemowy, natomiast jego obudowa jest z cegły dziurawki. Obudowa ta stoi na betonowej stopie na poziomie strychu (tuż przed połacią dachu). Właśnie z tej podstawy wydostaje się woda.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 11:54, Darek_p napisał:

Np. ja. I pewnie paru innych inwestorów w mojej okolicy... Ja nie pytałem o rozbiórkę tylko możliwość uszczelnienia. Pewnie najdroższa metoda będzie i tak dużo tańsza niż proponowana przez Ciebie rozbiórka.

Rozwiń  

No cóż tak tu jest, ze pytasz gdzie kupić chleb a odpowiadają jak go się produkuje.

Ja też mam systemowy obrobiony inaczej obmurowany cegłą klinkierowa dziurawka tylko że ostatnie cztery warstwy mam z pełnej klinkierowej i po położeniu pokrycia (dachówka ceramiczna) komin też mi tak przeciekał jak u Ciebie i wcale nie przeciekała cegła tylko obróbka i nie ta na zewnątrz tylko między deskowaniem pokryciem oraz nie było rynienki odwadniającej umieszczonej powyżej komina która znajduje się pod pokryciem. Co do fug to powinny one licować z cegłą a nie być wpuszczone jak to się robi np przy ogrodzeniu.

Czym masz dach kryty?

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 13:04, mhtyl napisał:

Czym masz dach kryty?

Rozwiń  

Pytanie cofam, doczytałem że masz dachówkę :) 

Jak nie ma problemu to zrób fotkę tego komina oraz w zbliżeniu fugę od czoła i w narożniku komina.

Napisano

Ja mam komin z dziurawki i nie cieknie. Powinna być czapa na wierzchu wylana z betonu. ALE: pod czapą powinna być papa. jeśli nie ma papy, to czapa przecieka. Zerwij starą czapę, połóż papę i wylej nową czapę i będzie git.

 

gallery_23095_525_10366.jpggallery_23095_525_53208.jpggallery_23095_525_183755.jpggallery_23095_525_27210.jpg

 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 19.07.2019 o 18:12, PeZet napisał:

Ja mam komin z dziurawki i nie cieknie. Powinna być czapa na wierzchu wylana z betonu. ALE: pod czapą powinna być papa. jeśli nie ma papy, to czapa przecieka. Zerwij starą czapę, połóż papę i wylej nową czapę i będzie git.

Rozwiń  

Zgadza się o ile nie ma ostatnich kilku warstw z cegły pełnej.

Napisano

Zamieszczam kilka zdjęć ukazujących problem oraz wykonanie komina.

Widać na nich pęknięty uszczelniacz dekarski, lekkie ubytki w fudze. Tyle, że nie wiem czy to może być źródłem problemu. Mogę podesłać dodatkowe zdjęcia, ale musiałbym wiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę.

Co jeszcze:  dwie lub trzy najwyższe warstwy komina wykonane są z pełnej cegły. Czapa nie wiem co ma pod sobą, ale na coś ten beton musiał zostać wylany. Pewnie deski bo jakoś nie kojarzę, żeby była mowa o jakieś blasze. Sposób w jaki woda wycieka wskazywałby raczej na to, że woda przedostaje się dziurami cegły od strony, która jest pokazana na zdjęciach.

Czapa.jpg

Drobne ubytki w fudze.jpg

Fuga ubytki 2.jpg

Pęknięcie uszczelnienia.jpg

Przeciek.jpg

Wieniec komina.jpg

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 22.07.2019 o 07:25, Darek_p napisał:

Widać na nich pęknięty uszczelniacz dekarski, lekkie ubytki w fudze.

Pęknięcie uszczelnienia.jpg

Rozwiń  

Fugi są prawidłowe a te male nierówności bym sie nie martwił bo do "dziur" cegły jest jeszcze sporo.

Natomiast co do obróbki to po pierwsze silikonu dali bardzo oszczędnie, po drugie jaki to rodzaj silikonu? czy to dekarski? bo taki powinien być i on jest na tyle elastyczny że nie ma prawa pękać, po trzecie tą obróbkę która widać na fotce powinna być przymocowana wkrętami hakowymi na krawędzi górnej opierzenia i końcem zakrzywionym hakiem dociskać obróbkę do komina po to aby jak wiadomo blacha pracuje a przytwierdzenie jest jak tu widać jest punktowe przechodzące przez prawie środek opierzenia co  powoduje że  blacha się odkształca się powodując szpary przez które woda może przeciekać.

Naprawić to można poprzez odkręcenie opierzenia i nałożenie silikonu na wewnętrzna stronę  opierzenia i na powierzchnię komina po czym przyłożyć i przycisnąć tak aby silikon wyszedł a potem za pomocą wspomnianych wkrętów hakowych przytwierdzić opierzenie do komina.

200906024604.jpg

Druga sprawa przyczyny przecieku może być brak rynienki odwadniającej o której już wcześniej pisałem, znajduje się a raczej powinna znajdować sie ona pod przykryciem dachowym  powyżej komina. Jest to analogicznie taka sama rynienka jaka stosuje sie przy oknach dachowych. jest mocowana do pełnego deskowania na szerokości ponad szerokość okna czy komina.

__b_okna-dachowe11.jpg

montaz-okien-do-poddaszy-velux8.jpg

I trzecia sprawa jak wygląda obróbka komina od kalenicy? bo tego nie widać. Robi się tzw kozubek po to aby woda swobodnie omijała komin.

z17744333V,Przejscie-komina-przez-dach.j

 

Ta woda skąd dokładnie wycieka? między cegłą a betonowa stopą czy spod deskowania?

 

Przeciek.jpg

Napisano

Kozubka na pewno nie ma.

Woda wycieka głównie z betonowej stopy jak i najniższych warstw fug. Woda na płycie OSB to efekt kapania wody z góry. Z resztą widać na zdjęciu, że lewa strona stopy jest wilgotna. Ta środkowa (od strony kalenicy) nie. Zakładam, że nie ma problemu ze złym odprowadzaniem wody z tyłu komina tylko raczej z nieszczelną obróbką blacharską.

Gość mhtyl
Napisano

Nie wiesz przypadkiem jak robili opierzenie komina to robili je na wcinkę, znaczy się wcinali się w cegłę aby wpuścić opierzenie.

  Dnia 23.07.2019 o 08:09, Darek_p napisał:

 Woda na płycie OSB to efekt kapania wody z góry.

Rozwiń  

A ta woda skąd wycieka? czy aby nie  ze styku płyty z kominem?

 

  Dnia 23.07.2019 o 08:09, Darek_p napisał:

Zakładam, że nie ma problemu ze złym odprowadzaniem wody

Rozwiń  

Jak nie sprawdzisz opierzenia komina na deskowaniu to nie będziesz pewien. Masz zamontowaną tą rynienkę odwadniającą? o której pisałem wcześniej.

Czy u siebie też miałeś zrobione takie opierzenie po wykonaniu pełnego deskowania?

gf-961A-Lekm-B9BS_ukladanie-papy-664x442

Napisano

Wygląda na to, że wcinka jest bo widać, że w miejscu ubytku uszczelniacza blach wchodzi pod cegłę. Nastomiat jest to wcinka w fugę, nie w cegłę (jeżeli ma to jakiś znaczenie).

  Dnia 23.07.2019 o 15:38, mhtyl napisał:

A ta woda skąd wycieka? czy aby nie  ze styku płyty z kominem?

  Dnia 23.07.2019 o 08:09, Darek_p napisał:

 

Woda wycieka głównie z betonowej stopy jak i najniższych warstw fug.

Rozwiń  
Rozwiń  

 

 

  Dnia 23.07.2019 o 15:38, mhtyl napisał:

Jak nie sprawdzisz opierzenia komina na deskowaniu to nie będziesz pewien. Masz zamontowaną tą rynienkę odwadniającą? o której pisałem wcześniej.

Czy u siebie też miałeś zrobione takie opierzenie po wykonaniu pełnego deskowania?

 

Rozwiń  

 

Rynienki raczej nie mam. Ale pełnego deskowania też nie mam i takiego opierzenia też nie. Mam blachę ołowianą.

 

Wcinka.jpg

Brak kozubka.jpg

Brak rynienki.jpg

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 24.07.2019 o 10:19, Darek_p napisał:

Wygląda na to, że wcinka jest bo widać, że w miejscu ubytku uszczelniacza blach wchodzi pod cegłę. Nastomiat jest to wcinka w fugę, nie w cegłę (jeżeli ma to jakiś znaczenie).

Rozwiń  

Od czoła komina to może być w fudze ale po bokach czyli po skosie tor raczej jest nie wykonalne.

ja bym proponował wcisnąć silikon we wcinkę i  na blachę/opierzenie wewnątrz i jak wyżej pisałem docisnąć aby silikon wyszedł na zewnątrz a potem po dokręceniu opierzenia wygładzić ten wystający silikon najlepiej wilgotnym palcem.

  Dnia 24.07.2019 o 10:19, Darek_p napisał:

Rynienki raczej nie mam. Ale pełnego deskowania też nie mam i takiego opierzenia też nie. Mam blachę ołowianą.

Rozwiń  

Myślałem, że masz pełne deskowanie, ale to nie oznacza że przy membranie nie musi być szczelne połączenie membrany z kominem oraz powinna być rynienka odwadniająca. Jeszcze istniej możliwość że taśma ołowiana jest gdzieś na zgięciu uszkodzona.

 

Napisano

Ex

  Dnia 24.07.2019 o 14:46, mhtyl napisał:

...ja bym proponował wcisnąć silikon we wcinkę i  na blachę/opierzenie wewnątrz i jak wyżej pisałem docisnąć aby silikon wyszedł na zewnątrz a potem po dokręceniu opierzenia wygładzić ten wystający silikon najlepiej wilgotnym palcem.

Rozwiń  

Jak wrócę z urlopu to tak spróbuje zrobić. Jak sie nie uda to wezmę jakiegoś dekarza. Tyle, że  z tymi ciężko obecnie bo wszyscy na budowach. Drobnicy nie chcą brać ze względu na przeładowanie...

Gość mhtyl
Napisano

Zostaw to na jesień gdzie będą chłodniejsze dni bo teraz siedzieć na dachu to najgorsza kara :) 

Jak będziesz miał dekarza to ja bym sie pokusił o wykonanie tej rynienki odwadniającej tylko że wtedy trzeba by było zdemontować cześć dachówek aby dostać się do spodu. Lepiej odżałować i poświecić więcej czasu ale zrobić porządnie.

  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Remontując dom lub mieszkanie, często rezygnujemy z komfortowego ogrzewania podłogowego ze względu na ograniczoną wysokość posadzki czy konieczność kucia podłoża. Na szczęście technologia poszła do przodu – suchy system podłogowy Comap DRY otwiera nowe możliwości dla inwestorów, którzy chcą połączyć wygodę, efektywność i szybki montaż. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/56802-ogrzewanie-podlogowe-bez-wylewki-poznaj-comap-dry-idealny-do-remontow
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...