Skocz do zawartości

Stary balkon, stary klej.. wszystko stare. Pomocy!


Recommended Posts

Hej, witajcie! 

Otóż zabrałem się za balkon, który ma około 25 lat, i w tym czasie nie było nic ruszane.
Takie to remonty starych chałup.. 
Na pierwszy front poszły płytki, które odeszły gładko, ponieważ kleju miejscami w ogóle się nie trzymały.
W innych miejscach, klej trzymał się dość dobrze. 
Sam balkon od spodu w miejscami jest lekko spękany, jednak tragedii nie ma. 

Do rzeczy, płytki pozdejmowałem, klej w większości ręcznie skułem (miejscami również i folię która była położona na beton pod płytki), ponieważ odchodziło to po prostu różnie. 
Dodatkowo większość zeszlifowałem szlifierką do betonu, aby stworzyć w miarę równą powierzchnię której nie dobija waga (lata robią swoje..)
Jak wygląda to mniej więcej teraz ?
Tutaj wrzucam filmik : FILM YOUTUBE

 



Generalnie rzecz biorąc, wciąż na balkonie są nierówności względem posadzki a kleju, chociaż większość została wyrównana i się dobrze kupy trzyma.
Miejscami folii nie ma. Chciałbym to teraz zabezpieczyć oraz niskim kosztem wykończyć.

Myślałem wyrównać całość balkonu klejem do płytek, zaś na wierzch położyć żywicę. Jednak obawiam się że żywica nie zda egzaminu, ponieważ nigdy jej nie kładłem. Płytek po raz kolejny na balkonie nie chcę. 
Myślałem żeby położyć jakąś warstwę chemikaliów nieprzepuszczającej wody i ewentualnie sztuczna trawa na wierzch. 

Jak najlepiej teraz takie podłoże przygotować? 
Co polecacie?

Dziękuję za pomoc 

Link do komentarza

25 lat więc i obróbki blacharskie pewnie do wymiany . Obawiam się że będziesz musiał zerwać wszystko do płyty balkonowej . Wtedy wylewasz warstwę spadkową , na to nowe obróbki , potem papa na lepiku i szlichta na wierzch . Rozwiązanie radykalne ale skuteczne i na lata .

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

proponowane rozwiązanie:

- żywica poliuretanowa z piaskiem kwarcowym lub płatkami dekoracyjnymi - system weber.dry balkon. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon

 

Wyrównanie:

Krok 1: mostek sczepny z polimerowo-cementowej warstwy sczepnej weber.rep 751https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-751

Krok 2: wyrównanie zaprawą PCC weber.rep 755https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-755

Krok 3: aplikacja płynnej membrany zgodnie z systemem weber.dry balkon. :)

 

Alternatywnie, może Pan po wyrównaniu również ułożyć płytki.

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza
Dnia 25.06.2019 o 10:59, m4ayhem napisał:

No tak, wszystko sprowadza się do tego wyrównania. W dużej części mam wszystko wyrównane do płyty balkonowej, co na to położyć najlepiej?

Nikt tu nie wspomniał o rzeczy ważnej, chodzi o odizolowanie płyty balkonowej ze ścianą domu i z drzwiami balkonowymi.

Link do komentarza
9 godzin temu, m4ayhem napisał:

Czym najlepiej? Nie ukrywam, budowlaniec ze mnie żaden. Stawiam pierwsze kroki. 

Dzień dobry,

 

to zależy od wykończenia. Można to zrobić za pomocą taśm uszczelniających zatopionych w hydroizolacji mineralnej webertec Superflex D3 lub D2 (w załączeniu przekrój).

 

Jeśli zdecyduje się Pan na system płynnych membran weber.dry balkon (żywica poliuretanowa), wówczas pełni ona rolę hydroizolacji, jak i warstwy wierzchniej.

https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon

 

Można to zobaczyć na filmie: 

 

 

uszczelnienie-balkonu-strefa-progu.png

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
18 godzin temu, m4ayhem napisał:

Czym najlepiej? Nie ukrywam, budowlaniec ze mnie żaden. Stawiam pierwsze kroki. 

Co prawda expert mnie uprzedził ale i tak dodam swoje 5 groszy :) 

Otóż izolacja to nie tylko hydroizolacja ale także izolacja termiczna aby zapobiec mostkom termicznym a to z kolei prowadzi do rozwoju grzyba i pleśni szczególnie zimą.

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Mam bardzo podobną sytuację i również zastanawiam się nad tanim rozwiązaniem. Niestey wszelkie "systemy" z żywicami są dość drogie. Rozważam opcję: skucie płytek, wyrównanie (tylko nie klejem) a jakąś dedykowaną szpachlą wyrównującą etc., masa bitumiczma albo papa i na wierzch sztuczna trawa. Balkon mało używany, estetytka nie najważniejsza.
Napisz co wybrałeś i jakie koszty.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Ardaturan napisał:

Mam bardzo podobną sytuację i również zastanawiam się nad tanim rozwiązaniem.  

Zastanów się raz jeszcze. Balkon to nie hala sportowa, powierzchnię przeważnie ma niezbyt wielką, a więc sprawa kosztów jest tu rzeczą względną. Zrób to dobrze, będzie niewiele drożej niż tanio. 

Link do komentarza

Wychodzę z założenia żeby nie przeinwestowywać tam gdzie nie warto i korzystać z miarę tanich sprawdzonych rozwiązań. Jak pojawił się temat remontu balkonu to zacząłem sprawdzać różne opcje naprawy i jakkolwiek opcja z żywicami jest bardzo atrakcyjna to jednak jej koszt (jak doliczyć wszystkie element, grunty, kolejne warstwy) wychodzi zdecydowanie drożej niż popularna papa termozgrzewalna; wczoraj zresztą rozmawiałem z gościem który ma już papę 20 lat i nic mu nie przecieka.
Na pewno gdybym użytkował balkon to zdecydowałbym się na żywice czy inne nowoczesne "chemie" a tak skóra nie warta wyprawki.
Jedyne nad czym się zastanawiam to czy jeśli warstwa wylewki na starej papie (do której były przyklejone płytki) jest mocno związana to skuwać do starej papy czy kłaść od razu na tą wylewkę...

Link do komentarza
7 minut temu, Ardaturan napisał:

Wychodzę z założenia żeby nie przeinwestowywać tam gdzie nie warto i korzystać z miarę tanich sprawdzonych rozwiązań. Jak pojawił się temat remontu balkonu to zacząłem sprawdzać różne opcje naprawy i jakkolwiek opcja z żywicami jest bardzo atrakcyjna to jednak jej koszt (jak doliczyć wszystkie element, grunty, kolejne warstwy) wychodzi zdecydowanie drożej niż popularna papa termozgrzewalna; wczoraj zresztą rozmawiałem z gościem który ma już papę 20 lat i nic mu nie przecieka.
Na pewno gdybym użytkował balkon to zdecydowałbym się na żywice czy inne nowoczesne "chemie" a tak skóra nie warta wyprawki.
Jedyne nad czym się zastanawiam to czy jeśli warstwa wylewki na starej papie (do której były przyklejone płytki) jest mocno związana to skuwać do starej papy czy kłaść od razu na tą wylewkę...

Z balkonami jest tak, że tanie rozwiązania potem zmuszają do droższych rozwiązań. Ma być skutecznie. Zaoszczędzisz najwyżej na robociźnie - jeśli sam to zrobisz.

Link do komentarza
Dnia 12.07.2019 o 15:27, Ardaturan napisał:

Mam bardzo podobną sytuację i również zastanawiam się nad tanim rozwiązaniem. Niestey wszelkie "systemy" z żywicami są dość drogie. Rozważam opcję: skucie płytek, wyrównanie (tylko nie klejem) a jakąś dedykowaną szpachlą wyrównującą etc., masa bitumiczma albo papa i na wierzch sztuczna trawa. Balkon mało używany, estetytka nie najważniejsza.
Napisz co wybrałeś i jakie koszty.

Dzień dobry,

 

rekomendujemy hydroizolację mineralną np. webertec Superflex D3, D2 lub 824:

https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3

Należałoby aplikować warstwę min. 2 mm.

 

Pod sztuczną trawę odradzalibyśmy masę bitumiczną (może się dość mocno uplastyczniać pod wpływem temperatury i nawet „przebijać” przez trawę). Papa będzie przez dość długi czas psuć przyjemność korzystania z balkonu dość specyficznym zapachem (szczególnie w okresie letnim).  ;)

 

Dedykowane wyrównanie balkonu to:

- warstwa sczepna z weber.rep 751https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-751 i następnie metodą "mokre na mokre" aplikujemy:

- zaprawę naprawczą weber.rep 754https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-754 - w odróżnieniu od betonu ma mniejsze uziarnienie i ma wysoką odporność na ściskanie (pow. 45 MPa). Można z niej wykonywać spadki (grub. warstwy do 5 cm).

 

Więcej informacji o produktach i rozwiązaniach na balkon znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/balkon-i-loggia

 

Pozdrawiamy! :)

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie,

 

nie wiem kto mi to doradził.. ale obawiam się że z perspektywy czasu to był zły wybór.

Otóż jak już mówiłem, balkon miałem w sumie w większości przygotowany.. zagruntowałem podłoże, i chciałem wylać warstwę spadkową z zaprawy wyrównującej i na to położyć folię w płynie jako warstwę końcową.

Niestety nie wygładziłem tego i warstwa wyszła dość chropowata (i miejscami nierówna bo łączyłem to ze względu na pogodę) powierzchnia.

Idzie to zrobić tak jak mówiłem, czy już kaplica...?

balkon1.jpg balkon2.jpg

 

Szczerze o walory wizualne kompletnie nie dbam.. miało to po prostu nie przeciekać i wytrzymać 3-4 lata do remontu generalnego gdzie wezmę ekipę aby mi to profesjonalnie zrobiła.. 

 

Edytowano przez m4ayhem (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No to teraz należałoby zaprawą wyrównującą wyrównać tę warstwę, wykonaną z zaprawy wyrównującej  :bezradny:

 

:icon_mrgreen:

Chociaż to jest mało śmieszne...

 

Należało wzdłuż ściany ulożyć  listwy prowadzące ("żyletki") - jedną przy ścianie, drugą przy barierce i kładąc tę zaprawę - równać ją jakąś łatą, listwą, deseczką, tak, aby wyrównując, jednocześnie wyprofilować spadek OD ŚCIANY.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

No więc idąc za ciosem (niektórym kompletnym laikom jak ja, może się przydać) postanowiłem co poniższe : 

- Wyrównałem wszystko dość ładnie zaprawą wyrównującą 

- Spoiny na łączeniu opierzenia i w miejscach gdzie wchodzi pod płytę uszczelniłem masą asfaltowo-kauczukową (masa dekarska)

- Położyłem taśmę uszczelniającą na łączeniu opierzenia z wylewką oraz na łączeniach wylewki z sidingiem

- Wszystko posmarowałem dwukrotnie folią w płynie 

 

Domyślnie ma iść na to gęsta sztuczna trawa, która mam nadzieję uchroni folię w płynie przed działaniami promieni UV na które nie jest ona zbyt odporna. Jesli jednak będzie się rozwarstwiać, pękać itp położę na to jeszcze szlam uszczelniający który powinien już dać radę.

 

Jutro pierwsze ulewy przed nami, więc zobaczymy na ile zda egzamin z moim kombinowaniem. 

 

Po raz kolejny dziękuję Wszystkim za podpowiedzi i wymianę doświadczeń. 

Edytowano przez m4ayhem (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
10 godzin temu, m4ayhem napisał:

na łączeniach wylewki z sidingiem

A nie należało "deski" sidingu, tej najniższej, usunąć i zabezpieczać połączenie ze ścianą? Myślisz, że siding tworzy szczelną powierzchnię i woda ze niego nie zacieka?

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 7.09.2019 o 08:47, uroboros napisał:

A nie należało "deski" sidingu, tej najniższej, usunąć i zabezpieczać połączenie ze ścianą? Myślisz, że siding tworzy szczelną powierzchnię i woda ze niego nie zacieka?

Przepraszam że odkopuję. 

Aczkolwiek nie ruszałem sidingu, ponieważ pod nim wszystko się trzymało i przy płycie budynku nic nie zaciekało.

To w sumie na tyle jeśli chodzi o mój "remont amatora". 

 

Balkon nie przecieka po dziś dzień, może będzie dobrze.. :yahoo:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...