Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grunt Ci tego nie zepsuje, dlatego jeśli się wahasz, to gruntuj.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Nic nie pisze o gruntowaniu na odwrocie i na stronie producenta... jak mi robili w domu to gruntowali wszystko

Musisz zagruntować aby wyrównać chłonność podłoża. Natomiast jeżeli to masa gotowa to żadnego szprycu nie musisz robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większość gotowych zapraw tynkarskich nakłada się jako jednowarstwowe (pomijając ewentualna gładź/wykończenie) Zagruntowanie podłoża jest wystarczającym sposobem na poprawienie przyczepności a nieumiejętnie nałożony i przygotowany podkład może jedynie popsuć przyleganie (gęstość, skład). Tynk należy narzucać a nie naciągać.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

możemy przedstawić wykonanie na podstawie tynku weber IP INTER. Więcej na stronie produktu: https://www.pl.weber/tynki-cementowo-wapienne/zaprawy-tynkarskie/weber-ip-inter

Na podłożach silnie nasiąkliwych (np. gazobeton lub elementy ceramiczne) należy wykonać obrzutkę (szpryc) z weber TP541 i pozostawić do wyschnięcia. Na podłoża gładkie lub nienasiąkliwe (np. beton) zalecamy nałożenie warstwy sczepnej z zaprawy klejowo-szpachlowej weber KS122 pacą zębatą i pozostawienie do wyschnięcia. Szczególnie dotyczy to przypadków ryzyka pozostałości płynów antyadhezyjnych na podłożu.

 

Polecamy artykuł: https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Pozdrawiamy!

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

 

7 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Szpryc poprawia przyczepność. lepiej więc go zrobić, tym bardziej, że tynkowanie będzie amatorskie.

Jeżeli jest to masa gotowa czy tynk maszynowy to nie ma potrzeby robić obrzutki inaczej szprycu. jedynie na co należy zwrócić uwagę to na gęstość rozrobionej masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z

Przed samym tynkowaniem odkurzyć i obficie zwilżyć wodą ,. zrobić obrzutkę , tzw szpryc , zbryzg , różnie to w różnych rejonach kraju to nazywają  , na drugi dzień kielnia i heja do przodu ...

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, joks napisał:

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

 

20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie na ceramikę nakładali gotową zaprawę tynkarską takim urządzeniem.

Mam je do dzisiaj i czasami korzystam przy poprawianiu (słupek ogrodzeniowy robiłem nowy niedawno)

 

262961-178556-image1---1431334951-178556

 

Wyszło nieźle, trzyma od 15 lat mocno i bez problemów na całym budynku.

Taka faktura "baranka"

Jest pytanie czy akurat taka porowata faktura będzie Ci odpowiadała.

Jeśli tak, poradzisz sobie z taką skrzyneczką sam.

Tynk kupowałem gotowy w workach.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, wisienka_707 napisał:

Ten drugi tj. Zaprawa tynkarska 

I jedno i drugie jest zaprawą tynkarską . Jedna gipsowa druga cementowo wapienna .:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobiczek - jak się to fachowo nazywa? Czeka mnie tynkowanie garażu...:icon_rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, aaaa napisał:

bobiczek - jak się to fachowo nazywa? Czeka mnie tynkowanie garażu...:icon_rolleyes:

Rzutnica, Narzucarka do tynku, Maszynka do baranka, Maszynka do tynku. Tyle znalazłem na razie :)

55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Narzutnica do tynku sa jeszcze pneumatyczne a nie manualne

Pneumatyczna to koszt w granicach 600zł. Ta ręczna do kupienia za 50zł. Myślę że skoro u mnie dala radę ręczna na cały dom, to Aaaa poradzi sobie nią również z garażem.

Ps:

w razie czego nie kupuj, moja leży w garażu i czeka na użycie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, aaaa napisał:

no właśnie, taką opcję tez brałem pod uwagę ;)

Moja zdecydowanie lepsza od tych tańszych nowych, bo ma w bębnie takie sprężyste paski a nie jakieś po taniemu drutki sztywne. Lepiej i ostrzej ochlapie (tak myślę)

W razie czego - priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja radzę się zastanowić bo cena takiego pokrycia jest naprawdę wysoka i wynosi jak w przypadku tej firmy 320 zł za m2. https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/17195-posadzki-zywiczne-cena-wykonanie   A do tego za taką kasę otrzymamy powierzchnię podatną na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne i powierzchnię która w trakcie użytkowania niestety pokrywa się dość łatwo rysami.   Tak się zastanawiając to myślę że warstwa tego kleju jest chyba dość cienka, bo nie wyobrażam sobie żeby wykonać to klejem do kafli równo w grubszej warstwie. Pewnie to jest dosłownie na grubość ziarna czyli 1 mm, więc może jednak pokusić się o zdarcie tego świństwa i zostawić tylko tę wylewkę samopoziomującą odpowiednio zaimpregnowaną. Wylewki samopoziomujące bywają też bardzo twarde, ale niekoniecznie, bo niektóre mają twardość porównywalną do gipsu. Nie wiemy jaka jest u Ciebie, więc trudno cokolwiek definitywnie przesądzać.   Jak zdjąć tak cienką warstwę kleju nie uszkadzając wylewki ? sam nie wiem. Ale pewnie koledzy coś podpowiedzą.  
    • Dobry przykład! A jak się rozliczasz? to instalacja na firmę, czy prywatna?  
    • Ja akurat musiałem wykuwać w ścianach gniazda na wylot i na porządnym betonie osadzać marki.Potem wsuwać z jednej strony belkę i analogicznie z drugiej.Nie powiem,stresujące to było bo kilka metrów niżej były już zainstalowane dwa kotły ogrzewające cały szpital.
    • Gość Gość Budowlaniec nie boi sie niczego
      30zł od butelki zużylismy ok 8-12 opakowań heliosa po udanych testach tej piany! Kupowaliśmy heliosa 750ml wężykowe,obcinałem końcówke na węzyk przełozyłem gwint z żużytych innych pianek z gwintem na pistolet od innych budowlańców,i gdy była juz wysokosć 5 m.nad ziemią (steropian 15 cm biały,i tylko biały) wtedy nasz odwazny gosć przeszedł sie nogami po naklejonym steropianie,powiedział troche sie ugina pod nogą daliśmy 2 m deske o szer 15cm,można było chodzić
    • Witam. Zacząłem ostatnio remont w 40 letnim domu. Skulem trochę tynku z komina bo były na nim plamy. Oto co zobaczyłem - zdjęcie 1.  Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian. Nie ma w nim zadnego wkładu. Podobno pojawiło się to po tym jak otynkowal komin w środku. Nie wiem jak to zrobili ale tak usłyszałem. Co pomoże? Czy jeśli zrzuce stary tynk, dam nowy i umieszczę wkłady w kominie to problem zniknie? Plamy były tam gdzie cegły maja inny kolor.    Kolejny problem to grzyb? Pod sufitem nad oknami. Ojciec lubi mieć ciepło i czasami temperatura przekracza tam 24,25 stopni w zimie. Dom jest ocieplony, na dachu chasi. Nie wiem czy ściany nie przemarzaja i czy nie kupić specjalnego tynku. Zaznaczam że w pokoju obok balkonu, taki dodatkowy gdzie jest zazwyczaj zimno jest ok, nic się nie pojawiło.    Przy okazji kolejny problem. Na 40m były poukładane stare deski, parkiet.  Jak można wyrównać podłoże jest jest praktycznie 15cm różnicy na poziomach.? A powierzchnia jest strasz nie nierówna.    Dziekuje bardzo wszystkim z góry za odpowiedź 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...