Skocz do zawartości

Po jakim czasie druga warstwa kleju na styropianie


Recommended Posts

Napisano

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

Napisano

Pierwsza warstwa musi związać , stwardnieć i wyschnąć . Optymalnie by było gdyby udało się zrobić za pierwszym razem ale większość klejów ma spory skurcz i taka sztuczka rzadko się udaje .

Napisano
4 godziny temu, joks napisał:

taka sztuczka rzadko się udaje .

Dzie tam. Zaciagasz klej pacą zębatą 10-12 na uprzednio przetarty i odpylony styropian. Zatapiasz siatkę i wygładzasz. Optymalnie powinno być 3-4mm kleju. Siatka po zatopieniu nie może być widoczna. Przy sprawnej ekipie i dobrej pogodzie idzie to na raz.

A skurcz chyba tylko przy źle przygotowanej mieszance lub zbyt gorącej atmosferze bez siatek ochronnych... 

 

A jeżeli idzie o dokładanie warstwy.

Ten sam produkt.

Najpierw sprawdzić równość.

Ewentualnie szpachelką zeskrobać delikatnie. 

Zaciągnąć szeroką.

 

Napisano

i potem

"Wierzchnią wyprawę tynkarską należy nakładać po dokładnym wyschnięciu warstwy zbrojonej i po wyschnięciu uprzednio wykonanego na niej podkładu tynkarskiego (o ile występuje w systemie), nie wcześniej jednak niż po 48 godzinach."

Cytowałem z http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web.pdf

12 godzin temu, odaro napisał:

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

To wszystko zależy od instrukcji systemodawcy ale na 99% nie ma takiej potrzeby - o ile "taka sztuczka" jak wspomniał joks, czyli prawidłowe zatopienie siatki, uda się za pierwszym razem.

Napisano

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

 

Czyli teraz lepiej poczekać kilka dni i dopiero naciągnąć drugą warstwę kleju

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

Napisano
23 minuty temu, odaro napisał:

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

A jaki produkt? W KT jest opisane. Czasami 24h, czasami 36h, czasami 48...

Napisano

Intencją pytania było czy nakładanie drugiej warstwy w kilka dni po całkowitym wyschnięciu pierwszej ma wogóle sens. 

 

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

Napisano
Dnia 18.04.2019 o 12:34, odaro napisał:

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

i:

21 godzin temu, odaro napisał:

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

W czasie nakładania kleju na styropian elewacja powinna byc zacieniowana - jeśli tak nie jest, to stąd może być słabszy podkład.

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

i:

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, 

Jak tylko wg Ciebie to się włączę i dopowiem że na bank nie osłabia, choć z tymi bankami to różnie ostatnio bywa. No ale na 100% to chyba już może być.

Ale cóż to znaczy osłabia i dlaczego niby ma osłabiać coś co ma za zadanie wzmocnić ?

Pewnie autor tego pytania ma na myśli nie żadne wzmocnienie warstwy tylko czy się ta druga sklei z pierwszą.

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Napisano
44 minuty temu, demo napisał:

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Pierwsze doświadczenie z ocieplaniem miałem jakieś 18- 19 lat temu ......i jak widzę te bloki to oprócz tego że przydałoby się malowanie to nic się nie łuszczy .

Napisano
Dnia 20.04.2019 o 19:59, zenek napisał:

i:

 

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

Napisano
14 godzin temu, odaro napisał:

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

 

14 godzin temu, Takiowaki napisał:

Jeżeli klej się trzyma styropianu, to i będzie się trzymał wcześniejszej warstwy kleju. 

Ja tylko jakby "cytuję" zalecenia producentów odnośnie cięższych wykładzin na klej - np. płytek, itp.

I myślę że chodzi o rozłozenie równomierne obciążenia na większą powierzchnię (albo inaczej odrywania na większa powierzchnię) i wiekszą sztywność powłoki kleju i siatki..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...