Skocz do zawartości

odpadanie styropianu grafitowego od ściany??


Recommended Posts

Napisano
11 minut temu, artekj napisał:

Czy to prawda, że styropian grafitowy może odpadać ze ściany ?

Ale widziałem też biały - był źle klejony i też odpadł...

Napisano

Styropian grafitowy to takie samo tworzywo co styropian biały z wyjątkiem dodatku grafitu, który poprawia właściwości izolacyjne, bez wpływu na parametry mechaniczne czy też przyczepność kleju do powierzchni styropianu. Każde zdarzenie ma swoją przyczynę w tym również nietypowe jakim jest np.  „odpadający styropian”, a wątek  jest bardziej złożony niż można przypuszczać po wstępnej analizie.  Ewentualne zjawisko odpadania styropianu to inaczej „nie trzymanie” się kleju, które  może wynikać ze słabej jakości kleju do przyklejania płyt styropianowych i błędów wykonawczych wśród których nagminnie popełnianym jest nieprawidłowy sposób nakładania kleju. Opracowane i stosowane od wielu lat są dwie poprawne metody nakładania kleju cementowego:

  1. pasmowo-punktowa polegająca na rozłożeniu „ramki” kleju przy zewnętrznych krawędziach płyty i kilka „placków” kleju (3-6) wewnątrz,
  2.  oraz metoda cało powierzchniowa, gdzie klej nakładany jest przy pomocy pacy zębatej na całą powierzchnię płyty styropianowej.

Więcej informacji w poradniku na stronie

Klejeni tylko na same placki jest absolutnie zakazane. Kolejna pomijana czynność to  sprawdzenie stabilności podłoża do którego będzie mocowana izolacja oraz temperatura powietrza w jakiej będą prowadzone prace. Chłonne podłoża jak (np. beton komórkowy) do których będzie klejona izolacja  powinny zostać zaimpregnowane gruntem uniwersalnym by wyeliminować ryzyko szybkiego odciągnięcia wody technologicznej z kleju potrzebnej do prawidłowego jego wiązania. Zbyt szybkie wyschnięcie kleju spowodowane szybkim "odessaniem" wody przez chłonne podłoże skutkuje znaczącym osłabieniem wiązania co może powodować odspojenie płyty styropianowej od kleju. W każdym przypadku wykonywanych prac ociepleniowych elewacji, szczególnie w  przypadku mocowania styropianu grafitowego należy przestrzegać zaleceń wykonawczych i zabezpieczyć elewację siatka ochronną przed bezpośrednim działaniem słońca. Więcej informacji na stronie: zasady dla grafitowego styropianu   

Napisano

Idąc za obszerną wypowiedzią Eksperta - małe podsumowanie  - sposób mocowania ma znaczenie i warunki wykonywania robót.

Wracając do pytania.

Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że przechodzień na ulicy widząc odpadający styropian grafitowy zada pytanie o ten styropian, który widział na elewacji - czyli grafitowy.

Z czasem jednak z rynku znikną styropiany o gorszych parametrach a pozostaną tylko szare lub/i niebieskie bądź różowe (to już moja nadinterpretacja rozwoju technologii) i będziemy zadawać pytanie wyłącznie o sam styropian.

Pozdrawiam

Napisano
2 godziny temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Styropian grafitowy to takie samo tworzywo co styropian biały z wyjątkiem dodatku grafitu, który poprawia właściwości izolacyjne, bez wpływu na parametry mechaniczne czy też przyczepność kleju do powierzchni styropianu.

Czyżby???

Przecież było wiele przypadków odpadania grafitowego styropianu - dlatego jakoś go tam modernizowano. Wg informacji w wielu doniesieniach chodziło o większą rozszerzalność pod wpływem zmian temperatury, Wprowadzono frezy, coś tam jeszcze.

W związku z tym nie ryzykowałbym twierdzenia, że grafitowy i biały styropian są takie same i tak samo reagują z klejem.

 

A kwestia odpowiedniego klejenia i nieodpowiedniego, czyli fuszerki - to jeszcze inna kwestia. 

Napisano
Dnia 29.01.2019 o 14:07, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

zenek, jak zrobisz kołkowanie białego i szarego to który ci odpadnie?

Może jeszcze kołki też muszą być szare albo białe?

Dziad o gruszce, baba o pietruszce.

Co mają kołki do kleju i odpadania styropianu. Klej klei styropian do ściany, a kołki są tylko dodatkiem. Myślalem, że to nie podlega dyskusji.

I chodzi o ostyropian grafitowy a nie szary. To też chyba nie jest dyskusyjne...

 

 

Napisano

grafitowy - to też szary, tylko ciut ciemniejszy, niż ten szary szary... :icon_mrgreen:

ab.jpg.2838c6a9cbe4756f72cb93729d2d5b49.jpgab1.jpg.397e9204dceac231f985974f77fcc8ad.jpg

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

z technologią i poprawnie wykonanym montażem mało kto odważy się polemizować. :)

Zgadza się .

Dodałbym jeszcze wiedzę i praktykę  wykonawcy .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

mało kto odważy się polemizować.

Dobrze to ująłeś :icon_mrgreen:, bo przecież nie można napisać, że nikt nie odważy się polemizować... przecież są tu tacy, którzy mimo wszystko - polemizują...

Napisano (edytowany)

Powiem tak. Mam budynek, na którym na betonie komórkowym przykleiłem dwa lata temu kilkanaście płyt styropianu grafitowego. Narożnik budynku, strona południowa i zachodnia. Nie kołkowany, nie zaciągany klejem. Wszystko wisi i ma się dobrze. 15cm grubości 0,031. Z góry zalatuje woda i śnieg. Klejono płyty obwiedniowo plus dwa placki. Nogą staniesz, nie odrywa się. Żadnych nacięć fabrycznych przeciw naprężeniom, brak warstwy białego styropianu od zewnątrz, żadnych siatek zabezpieczających. 

 

Za to poprawiałem balkony, gdzie woda omijała obróbkę blacharską i po trzech latach odpadła siatka z tynkiem. Styropian się trzymał na kołkach. 

 

Swego czasu też myłem fragmenty starej elewacji przed klejeniem styropianu grafitowego. Próbne dwa arkusze odkleiły się po trzech dniach. W tych miejscach leżał stary baranek zarzucany maszynką ręczną. Czerwony kolor struktury uzyskiwano przez dosypanie czerwonego pyłu. Nie wiem, co to było, ale po trzydziestu latach przeciągając ręką po elewacji pył pozostawał na dłoni. Klej na mokro się trzymał, po wyschnięciu łatwo odstawał. 

 

Co by nie było, przeważają błędy wykonawcze. Ewentualnie na hurtowni wcisnąć próbują mocno przeterminowane kleje. 

 

A i jeszcze jedno. Jest taka grupka "FACACHOWCÓW", co to w ramach wydłużenia sezonu pracy dodaje plastyfikatory do klejów. Jak wiemy praca poniżej 5*C jest niewskazana. A jak to wszyscy wiedzą plastyfikator do klejów się średnio nadaje, rzekł bym wcale. Skraca czas wiązania, zmniejsza ilość potrzebnej wody w mieszance, itd... W mieszance betonowej.

W klejach takiej czynności wykonywać się nie powinno. 

 

Ot moich kilka spostrzeżeń z listy... 

Edytowano przez Takiowaki (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

W razie wątpliwości i rozterek na temat koloru, który w pewnej mierze wiąże się również z poziomem izolacji termicznej, proponuję do poduszki poczytać opinię Eksperta Termo Organika.

Wtedy ucichną wszelkie spory bo z prawami fizyki, z technologią i poprawnie wykonanym montażem mało kto odważy się polemizować. :)

Mozna sobie jeszcze uzupełnić lekturę tym tekstem:

https://lambda.swisspor.pl/pl/article/10/fakty-i-mity-na-temat-szarego-styropianu

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, zachowanie przy zwarciach pozostaje identyczne pod względem czasu wyzwalania, ale w praktyce  zareaguje "szybszy".
    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...