Skocz do zawartości

odpadanie styropianu grafitowego od ściany??


Recommended Posts

Napisano
11 minut temu, artekj napisał:

Czy to prawda, że styropian grafitowy może odpadać ze ściany ?

Ale widziałem też biały - był źle klejony i też odpadł...

Napisano

Styropian grafitowy to takie samo tworzywo co styropian biały z wyjątkiem dodatku grafitu, który poprawia właściwości izolacyjne, bez wpływu na parametry mechaniczne czy też przyczepność kleju do powierzchni styropianu. Każde zdarzenie ma swoją przyczynę w tym również nietypowe jakim jest np.  „odpadający styropian”, a wątek  jest bardziej złożony niż można przypuszczać po wstępnej analizie.  Ewentualne zjawisko odpadania styropianu to inaczej „nie trzymanie” się kleju, które  może wynikać ze słabej jakości kleju do przyklejania płyt styropianowych i błędów wykonawczych wśród których nagminnie popełnianym jest nieprawidłowy sposób nakładania kleju. Opracowane i stosowane od wielu lat są dwie poprawne metody nakładania kleju cementowego:

  1. pasmowo-punktowa polegająca na rozłożeniu „ramki” kleju przy zewnętrznych krawędziach płyty i kilka „placków” kleju (3-6) wewnątrz,
  2.  oraz metoda cało powierzchniowa, gdzie klej nakładany jest przy pomocy pacy zębatej na całą powierzchnię płyty styropianowej.

Więcej informacji w poradniku na stronie

Klejeni tylko na same placki jest absolutnie zakazane. Kolejna pomijana czynność to  sprawdzenie stabilności podłoża do którego będzie mocowana izolacja oraz temperatura powietrza w jakiej będą prowadzone prace. Chłonne podłoża jak (np. beton komórkowy) do których będzie klejona izolacja  powinny zostać zaimpregnowane gruntem uniwersalnym by wyeliminować ryzyko szybkiego odciągnięcia wody technologicznej z kleju potrzebnej do prawidłowego jego wiązania. Zbyt szybkie wyschnięcie kleju spowodowane szybkim "odessaniem" wody przez chłonne podłoże skutkuje znaczącym osłabieniem wiązania co może powodować odspojenie płyty styropianowej od kleju. W każdym przypadku wykonywanych prac ociepleniowych elewacji, szczególnie w  przypadku mocowania styropianu grafitowego należy przestrzegać zaleceń wykonawczych i zabezpieczyć elewację siatka ochronną przed bezpośrednim działaniem słońca. Więcej informacji na stronie: zasady dla grafitowego styropianu   

Napisano

Idąc za obszerną wypowiedzią Eksperta - małe podsumowanie  - sposób mocowania ma znaczenie i warunki wykonywania robót.

Wracając do pytania.

Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że przechodzień na ulicy widząc odpadający styropian grafitowy zada pytanie o ten styropian, który widział na elewacji - czyli grafitowy.

Z czasem jednak z rynku znikną styropiany o gorszych parametrach a pozostaną tylko szare lub/i niebieskie bądź różowe (to już moja nadinterpretacja rozwoju technologii) i będziemy zadawać pytanie wyłącznie o sam styropian.

Pozdrawiam

Napisano
2 godziny temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Styropian grafitowy to takie samo tworzywo co styropian biały z wyjątkiem dodatku grafitu, który poprawia właściwości izolacyjne, bez wpływu na parametry mechaniczne czy też przyczepność kleju do powierzchni styropianu.

Czyżby???

Przecież było wiele przypadków odpadania grafitowego styropianu - dlatego jakoś go tam modernizowano. Wg informacji w wielu doniesieniach chodziło o większą rozszerzalność pod wpływem zmian temperatury, Wprowadzono frezy, coś tam jeszcze.

W związku z tym nie ryzykowałbym twierdzenia, że grafitowy i biały styropian są takie same i tak samo reagują z klejem.

 

A kwestia odpowiedniego klejenia i nieodpowiedniego, czyli fuszerki - to jeszcze inna kwestia. 

Napisano
Dnia 29.01.2019 o 14:07, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

zenek, jak zrobisz kołkowanie białego i szarego to który ci odpadnie?

Może jeszcze kołki też muszą być szare albo białe?

Dziad o gruszce, baba o pietruszce.

Co mają kołki do kleju i odpadania styropianu. Klej klei styropian do ściany, a kołki są tylko dodatkiem. Myślalem, że to nie podlega dyskusji.

I chodzi o ostyropian grafitowy a nie szary. To też chyba nie jest dyskusyjne...

 

 

Napisano

grafitowy - to też szary, tylko ciut ciemniejszy, niż ten szary szary... :icon_mrgreen:

ab.jpg.2838c6a9cbe4756f72cb93729d2d5b49.jpgab1.jpg.397e9204dceac231f985974f77fcc8ad.jpg

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

z technologią i poprawnie wykonanym montażem mało kto odważy się polemizować. :)

Zgadza się .

Dodałbym jeszcze wiedzę i praktykę  wykonawcy .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

mało kto odważy się polemizować.

Dobrze to ująłeś :icon_mrgreen:, bo przecież nie można napisać, że nikt nie odważy się polemizować... przecież są tu tacy, którzy mimo wszystko - polemizują...

Napisano (edytowany)

Powiem tak. Mam budynek, na którym na betonie komórkowym przykleiłem dwa lata temu kilkanaście płyt styropianu grafitowego. Narożnik budynku, strona południowa i zachodnia. Nie kołkowany, nie zaciągany klejem. Wszystko wisi i ma się dobrze. 15cm grubości 0,031. Z góry zalatuje woda i śnieg. Klejono płyty obwiedniowo plus dwa placki. Nogą staniesz, nie odrywa się. Żadnych nacięć fabrycznych przeciw naprężeniom, brak warstwy białego styropianu od zewnątrz, żadnych siatek zabezpieczających. 

 

Za to poprawiałem balkony, gdzie woda omijała obróbkę blacharską i po trzech latach odpadła siatka z tynkiem. Styropian się trzymał na kołkach. 

 

Swego czasu też myłem fragmenty starej elewacji przed klejeniem styropianu grafitowego. Próbne dwa arkusze odkleiły się po trzech dniach. W tych miejscach leżał stary baranek zarzucany maszynką ręczną. Czerwony kolor struktury uzyskiwano przez dosypanie czerwonego pyłu. Nie wiem, co to było, ale po trzydziestu latach przeciągając ręką po elewacji pył pozostawał na dłoni. Klej na mokro się trzymał, po wyschnięciu łatwo odstawał. 

 

Co by nie było, przeważają błędy wykonawcze. Ewentualnie na hurtowni wcisnąć próbują mocno przeterminowane kleje. 

 

A i jeszcze jedno. Jest taka grupka "FACACHOWCÓW", co to w ramach wydłużenia sezonu pracy dodaje plastyfikatory do klejów. Jak wiemy praca poniżej 5*C jest niewskazana. A jak to wszyscy wiedzą plastyfikator do klejów się średnio nadaje, rzekł bym wcale. Skraca czas wiązania, zmniejsza ilość potrzebnej wody w mieszance, itd... W mieszance betonowej.

W klejach takiej czynności wykonywać się nie powinno. 

 

Ot moich kilka spostrzeżeń z listy... 

Edytowano przez Takiowaki (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

W razie wątpliwości i rozterek na temat koloru, który w pewnej mierze wiąże się również z poziomem izolacji termicznej, proponuję do poduszki poczytać opinię Eksperta Termo Organika.

Wtedy ucichną wszelkie spory bo z prawami fizyki, z technologią i poprawnie wykonanym montażem mało kto odważy się polemizować. :)

Mozna sobie jeszcze uzupełnić lekturę tym tekstem:

https://lambda.swisspor.pl/pl/article/10/fakty-i-mity-na-temat-szarego-styropianu

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...