Skocz do zawartości

Krzywe tynki a gładź?


Recommended Posts

Napisano
6 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

No fakt nie chciałbym. A co bys dał na całą ścianę z odchylem 3 cm wiedząc że tynk jest dobry nie odparzony?
 

Tynk. Musisz szukać materiału, który można kłaść również grubymi warstwami. Dlatego ja stosowałem gipsowy tynk maszynowy bo ma dość długi czas utwardzania. Nie trzeba pracować w gorączce.

7 minut temu, elpapiotr napisał:

 Ściany (i sufity) to jedna wielka tragedia. Bez kucia i położenia tynków od nowa nie było sensu cokolwiek dalej robić.

Ja się pytam - jak można ?   

Można, bo kiedyś inne były normy i inne wymagania. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych gładź na tynku była ewenementem. A centymetr różnicy to wg standardu w budowlance był wymiar idealny.

Dopiero później się zmieniło.

Gość elpapiotr
Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Przecież podano wcześniej. Dwie, a może więcej opcji ... do wyboru.

Napisano
39 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata. 

Ja Ci podpowiadam to, co zrobiłem u siebie. Na lata, bo ponownie remontować tego nie myślę. Z pomocą zawodowego budowlańca, mającego staż głównie za granicami kraju. 

Przy czym nie jestem tynkarzem.

Napisano
Dnia 23.11.2018 o 06:03, mateusz_oleksy napisał:

 

Mam 30 letnie tynki w domu i chciałem je wyrównać maxsymalny odchył to max 4 cm. Czym wyrównać żeby położyć gładź? Siatka i klej wystarczy? Jak tak to jaki klej? Czym gruntować żeby nie odpadlo? Zaznaczam że w niektórych miejscach są pęknięcia.

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. Do szpachlowania płyt można zastosować elastyczną masę ACRYL-PUTZ® MS 30.

Gość elpapiotr
Napisano

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

Napisano
Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"
Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
20 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Chyba nie zrozumiałeś przedmówcy....

 

 

22 minuty temu, elpapiotr napisał:

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

 

30 minut temu, Eksperci Śnieżka napisał:

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. 

Przecież to nic nowego nie wnosi.

Wystarczyło przeczytać co było napisane wcześniej

Napisano

Oszalales nie będę nowych ścian stawalial. Bo to się tym bardziej nie kalkuluje 

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Napisano
12 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

 

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 23.11.2018 o 10:46, joks napisał:

Skuć i otynkować na nowo , np. MP75 Knaufa

 

 

Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...

Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...

Napisano
Przed chwilą, mateusz_oleksy napisał:

Czmu knaufa?

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Materiał sprawdzony , i chyba najtańszy . Poza tym najłatwiejszy w obróbce .

Napisano

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Napisano
Przed chwilą, uroboros napisał:

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Zgadza się

Napisano
Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...
Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...
Wiesz co tj dom a nie blok. Dom który był budowany 30 lat do tyłu. Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety więc ściany no na poziomnicy max 4 cm, zdarza się 1 cm a nawet i pół a czasem też jest oko idealne

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety

W lato podwieszałem sufit w pokoiku 4 m / 3,2m z różnicą poziomu 18cm .Kiedyś to potrafili ......:zalamka:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie,

Zawsze na początek w takich sytuacjach należy określić stan tynków, które pozostały. Jeżeli są sypkie, kruche, to należy je usunąć i otynkować ściany na nowo. Jeżeli są stabilne i stanowią odpowiednie podłoże pod nowy tynk, to należy uzupełnić ubytki jeżeli są, a następnie położyć nowy tynk. W przypadku tynków Knauf dopuszczamy maksymalną grubość tynku do 50 mm, więc nowym tynkiem można wyrównać płaszczyzny ścian.

Należy jednak pamiętać, że przy takiej grubości tynku będzie bardzo długi czas wysychania, nawet ok. 2 miesiące (zależny jeszcze od wielu innych czynników).

Alternatywą dla tradycyjnych tynków, którą warto rozważać w takim przypadku, jest technologia tzw. „suchych tynków”, czyli płyty gipsowo-kartonowe mocowane do ściany klejem Perlfix T. Trudno doradzać optymalne rozwiązanie jedynie na podstawie krótkiego opisu problemu na forum. W takich sytuacjach zachęcamy do kontaktu z naszymi Doradcami Technicznymi, którzy chętnie udzielą więcej informacji.

Listę kontaktów znajdzie Pan pod tym linkiem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...