Skocz do zawartości

Wlacznik swiatla


deepack16

Recommended Posts

Napisano

Witam w otworze po uszkodzonym wlaczniku swiatla mam 3 kable ( aluminiowe)

2 kablach jest faza ( sprawdzane na probowce )

I jeden normalny 

Jesli do wlacznika podlacze ktoras z fazy + normalny to do oprawki idzie prad w dwoch kabelkach a zarowka i tak sie nie zapala 

Co zrobic aby dzialalo 

Czy moze podlaczyc 2 fazy do wlacznika ? 

Nie mam pojecia jak bylo wczesniej 

Napisano (edytowany)

Do oprawki musi być podłączony przewód fazowy i zero aby żarówka świeciła, przerwę robisz na fazowym czyli fazowy do wyłącznika. Ten drugi fazowy masz chyba po to gdy żyrandol byłby na kilka żarówek i wyłącznik wtedy musiałby być podwójny aby żyrandol był zapalany na dwa razy, znaczy na raz np jedna żarówka a na dwa reszta żarówek w żyrandolu.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano

Jesli sprawdzasz probowka, to moze docierac ale tylko faza.

 

Masz jakis miernik napiecia?

 

Mozesz miec przerwe w przewodzie zerowym, mozesz miec uszkodzony zyrandol, moze jeszcze cos innego.

 

Polecam wezwac elektryka, bo mozesz sobie napytac biedy.

Napisano
8 minut temu, deepack16 napisał:

Jak tak robie to zarowka sie nie swieci ( zarowka dziala ) prad do oprawki dochodzi 

Spróbuj podgiąć środkowy styk w oprawce (tylko przed tym zabiegiem odłącz zasilanie żebyś zwarcia nie zrobił), nieraz tak bywa że po wkręceniu żarówki w oprawkę żarówka nie dotyka styku.

Napisano
17 godzin temu, deepack16 napisał:

 Co zrobic aby dzialalo 

Czy moze podlaczyc 2 fazy do wlacznika ? 

Nie mam pojecia jak bylo wczesniej 

1. Zlecić elektrykowi rozwiązanie tej niezwykle skomplikowanej zagadki.

2. Nie. Z taką wiedzą lepiej nie udawaj bohatera i nie dotykaj niczego. Prąd nie zna się na żartach i nie wybacza błędów.

3. To widać z daleka.

49 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Do czego ten wyłącznik?  Może to był tzw. wyłącznik schodowy (zapalanie z dwóch miejsc)?

Możliwe chociaż szczerze wątpię.

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...