Skocz do zawartości

Wyrównujemy ściany płytami gipsowo-kartonowymi - krok po kroku


Recommended Posts

Napisano
Witam czy na takiej ścianie tj przyklejona płyta bezpośrednio na ścianę bez tych pasów wyrównujacych można zawiesic jakieś meble? Kołki dobrać tak aby przebić płytę i wwiercic się aż w beton za płytą?
Napisano
1 godzinę temu, Gość Janek napisał:

Witam czy na takiej ścianie tj przyklejona płyta bezpośrednio na ścianę bez tych pasów wyrównujacych można zawiesic jakieś meble? Kołki dobrać tak aby przebić płytę i wwiercic się aż w beton za płytą?

Pyta G-K pełni role tynku i można ją traktować jak zwykłą wyprawę tynkarską, zatem nie będzie problemu z zamocowaniem odpowiednich do obciążenia kołków czy haków.

Napisano
6 godzin temu, Gość Janek napisał:

Kołki dobrać tak aby przebić płytę i wwiercic się aż w beton za płytą?

Zdecydowanie.

Co nie oznacza że nie będzie problemu, bo za płytą może być spora "dziura" ,tj duży odstęp od ściany.

Idealnie byłoby gdyby montaż koła nastąpił w miejscu placka kleju.

Wszystko zależy od tego jakie różnice będziesz niwelować

 

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Pyta G-K pełni role tynku i można ją traktować jak zwykłą wyprawę tynkarską, zatem nie będzie problemu z zamocowaniem odpowiednich do obciążenia kołków czy haków.

 

Nie polecam wieszać niż cięższego od obrazka bezpośrednio w samej GK :icon_biggrin:

Napisano
Dnia 12.10.2018 o 17:35, MrTomo napisał:

Zdecydowanie.

Co nie oznacza że nie będzie problemu, bo za płytą może być spora "dziura" ,tj duży odstęp od ściany.

Idealnie byłoby gdyby montaż koła nastąpił w miejscu placka kleju.

Wszystko zależy od tego jakie różnice będziesz niwelować

 

Z tego co pamiętam to "systemodawcy" zalecają aby do niwelacji nie było więcej niż 2-2,5cm.

W innym przypadku trzeba kleić najpierw paski G-K lub stawiać stelaż.

Można też pobawić się z profilami kapeluszowymi i klejem łącznie.
Co do kołków, to najlepiej zwiększyć ich długość o 20mm w stosunku do zakładanych przy montażu na tynku.

  • 7 miesiące temu...
Gość Miras
Napisano
Witam jak wyprostować płyty g.k już wklejone czy mogę podprostować je goldbandem czy w jakiś inny sposób
Napisano

No nie... głowa mała... :zalamka:O.o

A kto to kleił??? Po to kładzie się płyty, żeby było PROSTO I RÓWNO!!!

Należałoby wziąć wykonawcę za... majty, zerwać i ułożyć od nowa! na JEGO koszt! Zerwać płyty, nie majty...

 

Trzeba było od razu tynkować i równać goldbandem...

 

A dużo jest tego równania i podprostowywania? Na jak duże/grube placki przyklejone są te płyty?

Należałoby te miejsca przeznaczone do ewentualnego dołożenia czegoś (goldbanda, czy innego gipsu) dodatkowo wzmocnić kołkami.

 

Klejenie czegokolwiek na płyty jest dość ryzykowne, bo jak namoknie wierzchnia warstwa papieru i odpowiednio szybko nie doschnie - potrafi się odspoić razrm z tym czymś doklejonym... ryzyko jest niewielkie przy płytach zielonych...

  • 8 miesiące temu...
Gość Oguchłem
Napisano
U mnie sąsiad nowy kupił mieszkanie 60 metrow za ścianą mojego mieszkania. Całe mieszkanie robi w plytach kg i montuje je na kołki blok jest z wielkiej płyty a używa do tego jakiegoś młota który robi taki hałas że się nie da wytrzymać u mnie w domu. Remont trwa juz czwarty miesiąc 3 letni syn lęka się panicznie tego dźwięku do tego stopnia że jak jemy obiad i usłyszy młot przestaje jeść. Macie jakieś pomysły co zrobić żeby lepiej to znieść albo namówić sąsiada żeby wziol więcej ludzi i to zrobił raz dwa. U mnie w mieszkaniu pokazuje 85db i wibracje czuć wszędzie wszystko wibruje. Pozdrawiam
Napisano
2 godziny temu, Gość Oguchłem napisał:

  Remont trwa juz czwarty 

To już raczej bliżej końca niż początku. Może już nie warto kombinować, skoro tyle wytrzymaliście?

Napisano
3 godziny temu, Gość Oguchłem napisał:

Remont trwa juz czwarty miesiąc

To co - sąsiad zakłada jedną płytę dziennie?

Napisano
7 godzin temu, uroboros napisał:

To co - sąsiad zakłada jedną płytę dziennie?

Może tylko popołudniami, po pracy? Miałem tak w starym mieszkaniu. Boazerię se montował. Codziennie około 19-tej było dziesięć minut wiercenia. Blok z wielkiej płyty. Tylko w niedziele odpoczywał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...