Skocz do zawartości

Ocieplenie strychu, poddasza


Lucyfer

Recommended Posts

Napisano

Witam, mogę się podpiąć do pytania w temacie?
Otóż u mnie sprawa wygląda tak, że jest dachówka (w przeciętnym stanie) 20 letnia jak nie lepiej (nie znam się) i pod nią nie ma nic. Co dać pod dachówkę w celu dalszej pracy z ocieplaniem? Zadaję pytanie tutaj ponieważ chcę mieć jakieś pojęcie na temat ocieplenia, nie chciał bym brać firmy, zrobił bym sam, dach nie jest za duży, ale..co pod tą dachówkę pierw dać?

Napisano

 

Co to zaczy nic?

Nie ma folii?

 

Najpierw musiałbyś je zdjąć tj. dachowki, zerwać łaty, dac folie wstępnego krycia na to dopiero łaty i dachówka.

Musisz poczytac o wentylacji dachu.

 

Bo od środka sobie nie wyobrażam.

 

Natomiast od góry po zdjęciu dachówek przy dobrej pogodzie można by wkładać wełnę jeśli masz już wykończone sufity.

 

A może myślisz o pianowaniu?

 

Za dużo niewiadomych.

 

Napisz dokladniej co masz zrobione na dachu, na poddaszu.

Napisano

Ja bym się zapytał co za poddasze/strych? czy tam chcesz zrobić jakieś pomieszczenia użytkowe (pokoje) czy po prostu jest to strych/graciarnia i tylko chcesz go ocieplić.

Napisano

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

Napisano
  Dnia 9.10.2018 o 08:02, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

Rozwiń  

Mamy teraz na rynku ogromny wybór materiałów do izolacji termicznej. W tym przypadku skupiamy się na wełnie mineralnej. Producenci tego typu izolacji oferują ogromną gamę dedykowanych produktów.

Ta sama sytuacja dotyczy producentów folii dachowych (ogólnie nazwałem grupę produktów) oraz płyt G-K, G-W a nawet OSB.

Najważniejsza jest odpowiednia grubość izolacji termicznej zabezpieczonej przed wilgocią. Jak wiadomo  - zamoknięta izolacja termiczna to żadna izolacja termiczna.

Napisano

W pierwszej warstwie najlepiej sprawdzą się zrolowane maty TOPROCK SUPER    https://www.rockwool.pl/produkty/toprock-super/ z uwagi na róże rozstawy między krokwiami ... jeśli są powyżej 1000 mm wtedy rolka sprawdzi się najbardziej bowiem można docinać pod konkretny wymiar w świetle miedzy krokwiami.

Natomiast w drugiej warstwie polecam płyty SUPEEROCK https://www.rockwool.pl/produkty/superrock-7f3a59b3/ z uwagii na łatwość pracy wymiar 1000 x 610 mm.

Warto wziąć pod uwagę grubości około 30 cm, które z jednej strony spełnią już wymagania techniczne na 2021 względem współczynnika przenikania ciepła, i tym samym tworzą nam przegrodę wymaganą pod kątem ubiegania się o dotację z programu "czyste powietrze". https://www.mos.gov.pl/czyste-powietrze/o-programie/

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
  Dnia 9.10.2018 o 08:22, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Tu dla zobrazowania jeden z wariantów, ale z prawidłowymi warstwami na krokwiach: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/891-ocieplenie-dachu-skosnego-w-11-krokach

Rozwiń  

Tylko, że na zdjęcia jest już jakaś płyta położona, u mnie nie ma nic. Jest dachówka, która nawet nie ma dziur, i od razu krokwie.

Tak jak widać, krokwie (w odstępie 1metra) na krokwiach przybite łaty, a na łatach położona dachówka.

Czyli polecacie wariant:

1.folia paroprzepuszczalna

2.wełna

3.stelaż (jakbym darował sobie drugą warstwę

4.płyty regipsowe

IMG_20181027_175113.jpg

IMG_20181027_175120.jpg

 

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Edytowano przez Lucyfer (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 28.10.2018 o 17:16, Lucyfer napisał:

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Rozwiń  

Chcesz to zrobić stopniowo czy dobrze?

Stopniowo to będzie ciężko. 

Poza tym dach to dach, trudno tu mówić o oszczędzaniu.

Koszty są spore.

Nie wiadomo w jakim stanie jest dachówka.

 

Chcesz dać folię to trzeba zdjąć dachówkę, odbić łaty i zrobić to tak jak należy tj. folia, kontrłaty równolegle do krokwi i dopiero łaty w poprzek.

Oczywiście tych samych raczej nie wykorzystasz.

Jakoś trzeba ten dach wentylować inaczej zgniją krokwie.

Jest tych tematów w sieci tysiące.

Poczytaj

 

 

 

Napisano
  Dnia 9.10.2018 o 08:02, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

Rozwiń  

Dodałbym tylko, że tą folię pod dachówkami trzeba wypuścić na zewnątrz, tak, by w razie czego woda (awaryjnie tam spływająca) mogła spłynąć na zewnątrz budynku, a nie na poddasze czy ścianę. 

Napisano
  Dnia 28.10.2018 o 17:16, Lucyfer napisał:

Tylko, że na zdjęcia jest już jakaś płyta położona, u mnie nie ma nic. Jest dachówka, która nawet nie ma dziur, i od razu krokwie.

Tak jak widać, krokwie (w odstępie 1metra) na krokwiach przybite łaty, a na łatach położona dachówka.

Czyli polecacie wariant:

1.folia paroprzepuszczalna

2.wełna

3.stelaż (jakbym darował sobie drugą warstwę

4.płyty regipsowe

IMG_20181027_175113.jpg

IMG_20181027_175120.jpg

 

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Rozwiń  

Brakuje tu folii paroszczelnej, którą daje się na ocieplenie, pod płytami g-k.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...