Skocz do zawartości

co najlepiej na taras


TOMI

Recommended Posts

Napisano
icon_lol.gif WITAM mam maly dylemat zastanawiam sie co polorzyc na taras dom parterowy z poddaszem wyjscie z salonu na taras. TARAS MA 30m. mam go fundament jest gotowy i calosc utwardzona.plytki odpadaja ze wzgledu ze ciagle je trzeba przecierac zawsze jakies slady. Myslalem o kostce albo jakis panelach

DZIEKI POZDTRAWIAM
Napisano
Cytat

icon_lol.gif WITAM mam maly dylemat zastanawiam sie co polorzyc na taras dom parterowy z poddaszem wyjscie z salonu na taras. TARAS MA 30m. mam go fundament jest gotowy i calosc utwardzona.plytki odpadaja ze wzgledu ze ciagle je trzeba przecierac zawsze jakies slady. Myslalem o kostce albo jakis panelach

DZIEKI POZDTRAWIAM


Wiesz, co ja mam też taras, a na nim płytki mrozoodporne. Moje koty i pies pozostawiają na nim permanentnie ślady, które codziennie myję. Jeszcze żadna nie odpadła ani nie pękła. Coś Ty tam położył, że mycie im szkodzi? icon_rolleyes.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

icon_lol.gif WITAM mam maly dylemat zastanawiam sie co polorzyc na taras dom parterowy z poddaszem wyjscie z salonu na taras. TARAS MA 30m. mam go fundament jest gotowy i calosc utwardzona.plytki odpadaja ze wzgledu ze ciagle je trzeba przecierac zawsze jakies slady. Myslalem o kostce albo jakis panelach

DZIEKI POZDTRAWIAM


icon_smile.gif Cze ,myślę że masz żle położone płytki.Obecnie robi się to tak-stabilne podłoże z odpowiednim spadkiem ,hydroizolacja w postaci szpachli np firmy mapei,klej mrozo i wodoodporny wypełniający 100%

pow płytki od spodu,oczywiście dobry glazurnik który zna tą technologię.Pozdro
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Nie wyobrazam sobie posiadanie na tarasie nic innego jak tylko dobrej klasy mrozoodporny odporny na ścieranie gres, teraz cen i rodzai jest tak wiele że na każdą kieszeń można wybrać coś odpowiedniego. Są dobre środki niemieckiej produkcji które odpowiednio zabezpeczają powierzchnie przed plamami oraz zabrudzeniami. Trzeba tez pamietać aby nie wybierać płytek które mają chropowatą powierzchnie ponieważ w ich zakamarkach zawsze będzie odkładał się brud który jest trudny do usunięcia, bo ile by nie szorowac i tak będzie trudny.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
TOMI napisał, że płytki odpadają - ale miał na mysli że nie chce płytek bo trzeba je ciągle

myć!! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Ja tak to zrozumiałam - poprostu źle postawił przecinki w zdaniu......


Ja mam na tarasie kostkę brukową - i schodki też z palisady i kostki - bardzo ładnie to wygląda ponieważ na taras

prowadzi kręty chodniczek również z kostki. Kolory : piaskowy i brązowy - takie jak elewacja i dach.
Napisano
Ale jednak każde płytki są śliskie i można nogę złamać . U znajomych przy wejściu są płytki i zawsze zimą kładą na nich chodniczki żeby mozna było przejść - bo inaczej trzeba by było chyba na kolanach - bo bardzo ślisko jest...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

icon_lol.gif WITAM mam maly dylemat zastanawiam sie co polorzyc na taras dom parterowy z poddaszem wyjscie z salonu na taras. TARAS MA 30m. mam go fundament jest gotowy i calosc utwardzona.plytki odpadaja ze wzgledu ze ciagle je trzeba przecierac zawsze jakies slady. Myslalem o kostce albo jakis panelach

DZIEKI POZDTRAWIAM


Moja sugestia na powyzszy temat moze byc przyslowiowa "musztarda po obiedzie"-- lekkie opoznienie w czasie--7 miesiecy!! i moze taras juz jest!!. Ale moze komus sie jednak przyda strona www.plastivan.pl na podstronie: deski tarasowe, gdzie opisany jest dosc nowy produkt: deski tarasowe z kompozytu.
Napisano
Cytat

Na taras nadają się takie większe płytki. Wtedy i mycie jest łatwiejsze.


wielkość płytek raczej nie ma nic wspólnego z łatwością mycia ich ... płytki są śliskie - nie spotkałem takich, które nie są śliskie.
Napisano
Cytat

co to za deski?


Ten produkt, system desek tarasowych, dosc juz zreszta znany od paru lat w USA, to polaczenie drewna z polimerem. Kompozyt jest wykonany z maczki drzewnej i tworzywa. Na rynku w Polsce znajduje sie produkt o nazwie Duofuse, o ile sie nie myle, firmy belgijskiej. Jeszcze nie jestem pewna czy "polubie" ten material na tyle aby go zastosowac do budowy tarasu. Zobaczymy!!!! Pozdrawiam, Ela.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ten produkt, system desek tarasowych, dosc juz zreszta znany od paru lat w USA, to polaczenie drewna z polimerem. Kompozyt jest wykonany z maczki drzewnej i tworzywa. Na rynku w Polsce znajduje sie produkt o nazwie Duofuse, o ile sie nie myle, firmy belgijskiej. Jeszcze nie jestem pewna czy "polubie" ten material na tyle aby go zastosowac do budowy tarasu. Zobaczymy!!!! Pozdrawiam, Ela.



Witam wszystkich.

Osobiście spotkałem się z tym produktem, jednak do sprzedaży wprowadziłem konkurencyjny produkt firmy Moller. System Terrafina sprawdza się rewelacyjnie. Nie mam żadnych reklamacji. Jeśli ktoś z Państwa ma problemy z wyborem materiału na taras chętnie pomogę.

Michał Okręglicki

new_profil@o2.pl
Napisano
moim zdaniem płytki są najlepsze. Mam u siebie na tarasie kremowe płytki, duzych rozmiarów i nie ma problemów z ich myciem. powiedziałabym, że nawet łatwiej je myć niż cokolweik innego.
Napisano
Cytat

moim zdaniem płytki są najlepsze. Mam u siebie na tarasie kremowe płytki, duzych rozmiarów i nie ma problemów z ich myciem. powiedziałabym, że nawet łatwiej je myć niż cokolweik innego.


Też jestem zdania ze płytki ale gresowe, są wytrzymalsze na wpływy atmosferyczne.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam, proponuje Pressbeton

więcej na www.arset.eu


Bardzo ciekawa technologia .Prasowany beton zapewnia trwałą i estetyczną nawierzchnię. icon_biggrin.gif Pozostaje pytanie czy opłacalnym jest dla wykonawcy wykonanie tylko tarasu np 10m2? icon_confused.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Według mnie coraz to bardziej modne są tarasy dreniane egzotyczne czy polskie. Ceny są coraz to niższe, że każdy może sobie na ten produkt pozolić. Firam Podłogi Świata ma duża oferte na ten temat a takzę fachowców którzy układają je.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A tak ogólnie rada na przyszłość - nie robić wylewanych z betonu tarasów. Taras ziemny można wykończyć wieloma materiałami, łatwo go rozbudować, zmienić kształt - dostosowując do aktualnych potrzeb rodziny.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Każdy taras jest dobry jeśli pasuje wyglądem do wystroju domu. Najważniejsze, że można posiedzieć na świeżym powietrzu...


Myśl piękna niezwykle, ale niewiele posuwa do przodu rozmowę o różnych tarasach.
Napisano
Cytat

Każdy taras jest dobry jeśli pasuje wyglądem do wystroju domu. Najważniejsze, że można posiedzieć na świeżym powietrzu...



Dywan kamienny to jest to z firmy KAZTOR mi robili 3 lata temu i jestem zadowolony i po zimie nic się z tym nie dzieje
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

A co sądzicie o tarasie z takiego tworzywa?

http://www.dombal.com.pl/tarasy-kompozytow...a-tarasowa.html



Oglądaliśmy te deski. Pół na pół drewno zmieszane z plastikiem. W dotyku jak plastik, takie bardzo sztuczne. Wyobrażałam sobie, że jak w połowie są z drewna to takie bardziej naturalne będą. Lubię chodzić boso po drewnie.
I są drogie jak samolot. Nie wiem czy warto. Wolę normalne drewno,mimo, że trzeba je będzie pielęgnować
Napisano
Cytat

Oglądaliśmy te deski. Pół na pół drewno zmieszane z plastikiem. W dotyku jak plastik, takie bardzo sztuczne. Wyobrażałam sobie, że jak w połowie są z drewna to takie bardziej naturalne będą. Lubię chodzić boso po drewnie.
I są drogie jak samolot. Nie wiem czy warto. Wolę normalne drewno,mimo, że trzeba je będzie pielęgnować


Druzgocząca recenzja! Dzięki icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Według mnie coraz to bardziej modne są tarasy dreniane egzotyczne czy polskie. Ceny są coraz to niższe, że każdy może sobie na ten produkt pozolić. Firam Podłogi Świata ma duża oferte na ten temat a takzę fachowców którzy układają je.



modne sa ,to fakt ... ale niestety taki taras drewniany ladnie wyglada - jak jest nowy .


...a co z kamieniem naturalnym typu trawertyn ,granit ,itd.itp. ?
Nie nadaje sie !??? icon_sad.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

...a co z kamieniem naturalnym typu trawertyn ,granit ,itd.itp. ?
Nie nadaje sie !???


Czemu nie... pewnie, że tak. W naszych warunkach granit jak najbardziej - jeśli tylko nie ma przeciwskazań finansowych. Najlepiej w dużych płytach, śrutowany. Łączony z kostką granitową czy bazaltową...
Powoli odchodzi się od tarsów wylewanych i okładanych płytkami. Coraz więcej jest tarasów na gruncie, które można wykończyć wg upodobań: kamień, podkłady kolejowe, pressbeton, drewno icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Czemu nie... pewnie, że tak. W naszych warunkach granit jak najbardziej - jeśli tylko nie ma przeciwskazań finansowych. Najlepiej w dużych płytach, śrutowany. Łączony z kostką granitową czy bazaltową...


no to swietnie ,bo od zawsze chcialam miec taras w kamieniu ... icon_biggrin.gif icon_wink.gif
Napisano
ja kiedyś planowałam taras z granitu. Płytki granitowe takie kwadratowe grube na 1 cm można było kupić po 120 zł/m2 (ale śliskie..) natomiast to co mi się podobało czyli płomieniowany yellow pink już sporo droższy... sad.gif U mnie taras jest półokrągły. Schodki są pólokrągłe. I wyceniliśmy nawet te nasze półkrągłe cuda w granicie.. nie uwierzycie. To był mój największy szok budowlany. Ze schodami i obróbką i schodkami po łuku z przodu domu.. 30 tysięcy....
No więc taras będe miała tak jak schodki z płytki klinkierowej z Paradyża cloud rosa. Klinkier jest stosunkowo mało śliski. Wadą takiego ciemnego wykończenia tarasu jest to że wszystko na nim widać. Póki co mam jeszcze taras betonowy niestety ale zrobimy powoli..Jesli pasuje do elewacji niezłym pomysłem jest jasny klinkier, widziałam w takim miodowym kolorze.
Napisano
Ładne, trwałe i praktyczne rzeczy zawsze są w cenie icon_smile.gif
Te 30tys to za jaką powierzchnię? Grubość granitu 1cm to niedużo, musiały to być małe płytki...
Supersaxo a może pressbeton? Cena naprawdę ładnego to 120-130zł/m2. Mnie zauroczył ten produkt icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Supersaxo a może pressbeton? Cena naprawdę ładnego to 120-130zł/m2. Mnie zauroczył ten produkt icon_smile.gif


owszem -to zaraz druga opcja... po kamieniu icon_wink.gif

pressbeton emitujacy drewno tez sie niezle prezentuje:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Pressbeton z pierwszego zdjęcia bardzo mi się podoba i właśnie taki planuję. W połączeniu z kostką granitową, żwirem i drewnianymi podkładami kolejowymi. Te ostatnie w części ogrodowej i może przy podjeździe do domu. Jak mi się uda dotrzeć do w miarę taniego źródła to będę chciała jeszcze płyty granitowe śrutowane w kolorze kostki... pressbeton imitujący drewno świetnie się komponuje z naturalnymi materiałami - tylko ten lepszej jakości a nie w wersji z praktikera icon_wink.gif
Napisano

Płyty tarasowe wibroprasowane można dopasować do każdego innego materiału i architektury domu. Możliwości mnóstwo – pod każdy styl. W katalogu Libetu można podpatrzyć takie łączone rozwiązania.
Napisano
Libet ma ciekawe rzeczy, ogladałam.
A co do naszego tarasu to ciekawe kogo stac żeby taras wykończyć za 30 tysów:) Mój jest spory, nie wiem dokładnie ile ma metrów ale najdroższe było to że miał być cięty w łuk. Taras był wyceniany z bloku granitu chyba na 2 cm a Schodki były wyceniane z litego bloku yellow pinku - takie gotowe łuki. To była wycena razem ze schodkami z przodu domu. My nie zajmujemy się na codzień obrabianiem banków ani nie jestem prezesem tegoż więc oczywiście schodków w takiej cenie nie ma i nie będzie rolleyes.gif Ale wtedy nas to zszokowało że to az tyle.
Napisano
ciekawe, ładne. Wszystko zalezy czy taras jest na ziemi czy betonowy do obłożenia czymś (tak jest u nas) . A na ofertę libet popatrzcie, fajne są te płyty robione jakby na antyk:) tylko nie wiem jak się myją. Bierzcie to pod uwagę bo przy ciągłych grillkach kapie keczup no i wszystko inne...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Rozwijając temat Eco "Drewna" można zwrócić uwagę na podobne rozwiązania. Mam na myśli deski tarasowe Twinson-O Terrace firmy Deceuninck oraz produkt TerraDeck firmy Parapety. Rozwiązania oparte są na podobnej technologii - na co wskazuje nazwa systemu w linku nr 2 - kompozytowe systemy tarasowe.

Bez wględu na przekonanie do popularnych rozwiązań takich jak: okładziny ceramiczne, betonowe oraz z kamienia naturalnego, jest to ciekawa alternatywa.
  • 1 rok temu...
Napisano
Przymierzam się do wykonania tarasu z bruku klinkierowego CRH - kolor ochra miodowa
Strona producenta
Taras o wymiarach 5,5x3m i byłby wyniesiony 0,6m powyżej poziomu gruntu i zastanawiam się w jaki sposób wykonać skarpę i schody. Ma ktoś jakieś pomysły, albo linki?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny. Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...