Skocz do zawartości

Pęknięcia - Podłoga betonowa


Recommended Posts

Dzień dobry, 

 

Zacząłem remont poddasza, chciałbym powoli działać z konstrukcją, lecz zauważyłem, że w niektórych miejscach podłoga pod wpływem pracy budynku jest popękana.

W tych miejscach podczas poruszania słychać jak by beton tarł o beton, chcę to delikatnie naciąć szlifierką.

Czym po takim "zabiegu" wypełnić szczeliny ? 
Obawiam się, że po ponownym wypełnieniu betonem znów powstaną pęknięcia a chciałbym tego uniknąć po położeniu podłogi. 

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie :-) 

 

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Dokładnie, wylewka popękała i chodzi tylko o to irytujące tarcie beton o beton. 

Normalnie bym to naciął i wypełnił ponownie tylko obawiam się, że za chwile stanie się to samo i tarcie będzie pod podłogą a wtedy już nic nie zrobię. 

 

Słyszałem, że są jakieś wylewki którymi da się łatać takie pęknięcia po nacięciu ich szlifierką i pozostawiają jakąś elastyczność. 

 

Dodam jeszcze, że wylewka ma kilka ładnych latek 🙂

 

31944769_1991279817598941_78045044736524288_n.jpg

31936730_1991279844265605_4735151274327015424_n.jpg

Edytowano przez booro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

w #4 chyba dobrze radzi ekspert.

Inny sposób, to radykalny - usunąć to, co odpada (rusza się) i uzupełnić nową zaprawą. Pewnie na stykach później popęka -ale to bez znaczenia - bo się nie będzie ruszać. a na to i tak przyjdzie jakaś wierzchnia warstwa.

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Dnia 7.05.2018 o 11:59, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Naprawa pęknięć spowodowana została zbyt słabą wylewką na uginającym się podłożu (z czego?) i w przypadku pokrycie posadzką o małej sztywności problem może się powtórzyć. Radykalna poprawa to wzmocnienie wylewki - np. nowa zbrojona warstwa.

Dzień dobry, 

Przez ostatnie miesiące wylewka w garażu, pod którą jest ogrzewanie podłogowe, zaczęła pękać.

Co Państwo radzą z tym zrobić?

Z góry dziękujemy za odpowiedź.

20210220_184221.jpg

20210220_184225.jpg

20210220_184229.jpg

20210220_184238.jpg

20210220_184242.jpg

Link do komentarza
18 godzin temu, Magda _ napisał:

Przez ostatnie miesiące wylewka w garażu, pod którą jest ogrzewanie podłogowe, zaczęła pękać.

Co Państwo radzą z tym zrobić?

1. Ja bym zaczekał do wiosny - jakie będą tego postępy.

2. Można tez przyłożyć łatę do posadzki, żeby zobaczyć czy sa to pęknięcia kuczącego się betonu (bedzie równo - o ile było rowno wcześniej) - czy też sa to pęknięcia nierówno osiadającej wylewki (będzie nierówno zależnie do pęknięć).

 

Napisz jak to wygląda -  tymi poziomami. W zależności od tego można sie zastanowić, co dalej.

Link do komentarza
2 godziny temu, zenek napisał:

1. Ja bym zaczekał do wiosny - jakie będą tego postępy.

2. Można tez przyłożyć łatę do posadzki, żeby zobaczyć czy sa to pęknięcia kuczącego się betonu (bedzie równo - o ile było rowno wcześniej) - czy też sa to pęknięcia nierówno osiadającej wylewki (będzie nierówno zależnie do pęknięć).

 

Napisz jak to wygląda -  tymi poziomami. W zależności od tego można sie zastanowić, co dalej.

Dziękuję za odpowiedź. 

W tym tygodniu ma przyjechać osoba, która wykonywała tę wylewkę.

Wobec tego mam pytanie, po czyjej stronie jest wina?

Wylewka ma 7 cm, wykonawca twierdzi, że to moja wina, że popękała, ponieważ brama garażowa nie dochodzi idealnie do podłogi-jest ok. 1,5 cm luki (zostawionej na położenie kafli) i że nie została zagruntowana...dodatkowo doszedł mróz i trochę roztopionego śniegu w garażu.

Pytałem paru wykonawców i twierdzą, że to ewidentne zrzucanie winy na inwestora, a wylewka jest ewidentnie za cienka, a wcześniej już musiały być pęknięcia, które w niesprzyjających warunkach powiekszyły się.

Jeśli mogę, bardzo proszę o opinię.

 

Link do komentarza
9 godzin temu, Magda _ napisał:

Wylewka ma 7 cm,

A co jest pod spodem, pod wylewką? Jakie warstwy - aż do ziemi?

 

8 godzin temu, Magda _ napisał:

Pęknięcia mają po 1m od ścian.

Być może siadła, jeżeli podłoże nie było zagęszczone, a wylewka cienka i niezbrojona?

Dlatego pytam o warstwy pod wylewką (grubości). 

 

Link do komentarza
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dozbroić/wzmocnić, zalać jakąś silną zaprawą odporna na skurcze. Rysy wypełnić (pewno wcześniej powycinać bruzdy). Generalnie - system naprawczy.

Alle co to da, jeśli grunt siada.

Poza tym jak dozbroić gotową wylewkę 7 cm? 

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

co będzie wykończeniem finalnym? Czy wylewka została odpowiednio wygrzana, zgodnie z zaleceniami dot. wygrzewania jastrychów na ogrzewaniu podłogowym, czy to się stało przed włączeniem systemu grzewczego?

 

Czy wokół ścian i słupów były wykonywane dylatacje? Nie widać ich na zdjęciach. Czy były robione też dylatacje na samym jastrychu (służą do tego specjalne profile dylatacyjne).

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...