Skocz do zawartości

folia parozolacyjna aluminowana a dylatacja od GK


Recommended Posts

Napisano

Kupiłem folię paroizlacyjną alumiowaną ML 90 AL

Już to gdzieś pisałem...

 

378ML_AL.jpg.6ec9279539e3fd552c0a1a0be49dddd3.jpg

 

Pytanie mam następujące.

 

Czy warto zostawiać przerwę pomiędzy folią (tą folią) a płytami GK.

Chodzi o płyty na suficie.

Czy przykręcać bezpośrednio na folię?

 

Przeczytałem kiedyś, że nie zostawianie tej przerwy to częsty błąd.

Chętnie dowiem się co o tym sądzicie, bo za parę dni zabieram się za sufity...

 

Napisano

W funkcji tylko folii paroizolacyjnej - nie.

Ale jeśli chcesz uzyskać dodatkowy ekran odbijający promieniowanie cieplne (niech ta folia pracuje lepiej za te pieniądze :icon_wink:) to jak najbardziej - tak.

Tym bardziej że dystans/pustka powietrzna potrzebna żeby izolacja refleksyjna zadziałała to 20mm +.

Ruszt krzyżowy/dwupoziomowy to 27-30mm, więc do dzieła.
@bajbaga eksploatował osobiście izolację refleksyjną jako jedyną izolacje termiczną, i z tego co pamiętam sprawdziła się.

U Ciebie będzie to wspomaganie "tradycyjnej' izolacji termicznej, więc praktycznie niczym nie ryzykujesz... no może poza ekranowaniem sygnału GSM.

Ale też podsłuch tego co wyrabiasz na w sypialni przez satelity szpiegowskie także będzie utrudniony :icon_mrgreen:

Napisano

Efekt odbicia promieniowania cieplnego zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości miedzy ciałami - w tym przypadku spód płyty - folia refleksyjna. Z drugiej strony grubsza szczelina powietrzna to lepsza w pewnym zakresie izolacja przez przewodnictwo. W praktyce optymalny odstęp od folii do płyty to 1,5 - 3 cm. Najczęściej do rusztu mocuje się dystansowe paski płyty g-k.

Napisano
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Najczęściej do rusztu mocuje się dystansowe paski płyty g-k.

Tak właśnie myślałem zrobić

Napisano
6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zakładam, że pod G-K jest izolacja z wełny mineralnej.

Tak - jest.

Pod folią.

Zakończone jest folią, teraz GK

 

Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Efekt odbicia promieniowania cieplnego zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości miedzy ciałami - w tym przypadku spód płyty - folia refleksyjna. Z drugiej strony grubsza szczelina powietrzna to lepsza w pewnym zakresie izolacja przez przewodnictwo. W praktyce optymalny odstęp od folii do płyty to 1,5 - 3 cm. Najczęściej do rusztu mocuje się dystansowe paski płyty g-k.

No nie wiem. TB by od razu zrobiłby wykład powołując się na wyniki własnych badań,

ale ja skromnie się powołam na opracowanie naukowe Instytutu Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej które stwierdza:

 

"Otrzymane wyniki wykazują, że optymalna szerokość szczeliny gazowej szyby zespolonej wypełnionej powietrzem wyniosła 21 mm,

argonem 19 mm, kryptonem 12 mm, a ksenonem 9 mm."

 

Sprawa dotyczy całosezonowych strat ciepła na wskutek przenikania, i chyba dlatego producenci izolacji refleksyjnych zalecają dystans do przegrody ciepłej 20mm +.

 

@MrTomo, fakt że szyba to nie gruba warstwa wełny, która sama jest skutecznym izolatorem, ale zmniejszenie szczeliny prawie dwukrotnie do 12mm to...

 

 

to jak nie można inaczej musi być dobrze :D

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Na całej długości profilu będzie wygodniej przy mocowaniu płyt.

Tak byś musiał wszystko dokładnie rozmierzać.

Drewienku raczej nic być nie powinno - przecież zabudowa GK zakłada także ruszt drewniany.

Ewentualnie, ponieważ znajdować się będzie po "drugiej" stronie folii, obleć je impregnatem.

Ale ja bym pozostał przy GK. Taniej będzie i na pewno nie będzie się wypaczać, co w przypadku drewna jest w jakimś stopniu możliwe.
Bo przecież klejonki nie będziesz dawał.
 

Ale poczekaj jeszcze na zdanie innych - będzie odpowiedzialność zbiorowa :D

Napisano
30 minut temu, Jani_63 napisał:

Ale poczekaj jeszcze na zdanie innych - będzie odpowiedzialność zbiorowa :D

Nie ma czasu.

Jutro kupuję GK.

 

Będzie na Ciebie :D

 

ps

na dystanse kupuję zwykłe, białe. Chyba nie muszę zielonych, co?

Daje 12mm, bo ani cieńszych ani grubszych w okolicy nie mają a 24mm dawać nie będę...

Majster jak mu powiedziałem o technologii t a k ie coś :icon_eek:O.o:icon_confused: zrobił .. :icon_mrgreen:

 

Napisano

Co do zielonych, przy tak wąskich paskach niema to znaczenia. Pilnuj tylko osi dla wkrętów. Biała jest bardziej krucha niż zielona i kręcenie blisko krawędzi może ją rozłupać.

A estetyka wykonania świadczy (dla potomnych) o fachowcu :icon_biggrin:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...