Skocz do zawartości

Przygotowanie podłoża pod izolację poziomą ściany


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich

 

Planuję wykonać izolację poziomą ścian budynku z papy.Fundament stoi już jakiś czas i chudziak zaczął się wykruszać w miejscach przy ścianach fundamentowych tworząc dołki i nie równą powierzchnię.(zdjęcia w załączniku)

Wobec tego mam pytanie czy powinienem przed położeniem papy uciąć wystającą folię i wyrównać powierzchnię np zaprawą naprawczą cementową aby papa ładnie leżała?

Czy nie robić z tym nic i kłaść tak jak jest?

Oraz czy papę którą generalnie zaleca się grzać np szybki profil sbs mogę kłaść nie grzejąc jej po całości, zgrzewając tylko łączenia?

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Przemek

29063361_1851833164875291_3793622201693896704_n.jpg

29103586_1851833104875297_2292594272056115200_n.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano

Podłącze się pod pytanie odnośnie izolacji poziomej. Mam wylane ławy garażu, głębokość dna 110cm, boki wyłożone folia, w miejscu ław jest jeszcze jedna gruba folia fundamentowa. Teren gliniasty. Czy izolację poziomą daje się w takim wypadku dwukrotnie czyli teraz na ławe, później na bloczki na wysokości chudziaka? 

 

f65a15e53d5c7997gen.jpg

Napisano

Generalnie jest taka zasada, żeby izolacja przeciwwilgociowa stanowiła nieprzerwaną osłonę przed wilgocią. A więc trzeba ją projektować równocześnie z fundamentami - żeby wszystko razem było zgodne, co ważniejsze - żeby się to dało zrobić.

Napisano

Dzień dobry,

 

optymalne rozwiązanie rekomendowane przez nas, to zastosowanie szlamu mineralnego (hydroizolacji mineralnej) np. weber.tec 824 jako izolacji poziomej pod bloczki fundamentowe a następnie, po wymurowaniu ścian, z tego samego produktu (weber.tec 824) wykonać izolację pionową.

Więcej informacji o hydroizolacji mineralnej znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-824


Dla pewności, przed ułożeniem pierwszej warstwy murów na górnej warstwie ścian fundamentowych, rekomendujemy wykonać drugą hydroizolację poziomą też z weber.tec 824.

 

Zachęcamy do kontaktu!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...