Skocz do zawartości

Budowa domu - ile kasy potrzebuję?


Recommended Posts

Napisano
Dnia ‎01‎.‎03‎.‎2018 o 20:10, Takiowaki napisał:

Znaczy ja stolarką okienną się nie param. Głównie dachy i elewacje. Ale na budynkach mieszkalnych z materiałem to zawsze 8%...

Chodziło mi o to, że ludzie biorą okna wraz z montażem, bo chcą mieć gwarancję, a i cena z 8-procentowym vatem jest atrakcyjna.

Tak samo mogłoby być całym domem, ale to rzeczywiście jest trudne, bo jeszcze przed kopnięciem fundamentów trzeba wiedzieć, jakie chce się kafelki.

 

Wyznaję zasadę: nie oszukuj się wizjami taniej budowy. Wystąp o oferty budowy do stanu deweloperskiego. Będziesz wiedział na czym stoisz. Będziesz wiedział, czy zaczynać już, czy skupić się na zarabianiu pieniędzy w tym co potrafisz. a budowę zacząć, jak już będzie pieniądz. Ewentualnie będziesz wiedział, czy chcesz kredyt i czy stać Cię będzie go spłacić.

Napisano
34 minuty temu, Leszek4 napisał:

Tak samo mogłoby być całym domem, ale to rzeczywiście jest trudne, bo jeszcze przed kopnięciem fundamentów trzeba wiedzieć, jakie chce się kafelki.

Teraz to nie bardzo rozumiem. :|

Napisano
21 minut temu, Takiowaki napisał:

Teraz to nie bardzo rozumiem. :|

No trudno.

Jak zlecasz coś pod klucz, to musisz wiedzieć, gdzie chcesz glazurę. I wtedy glazurnik nie powie ci, że ściany nierówne. Nikt ci nie każe dokupować kleju, a w całej budowie nie musisz się głowić ile materiału masz zamówić i czy możesz coś zwrócić, i czy trzeba wystawić na OLX.

 

PS

Nie uznaję mojego myślenia za jedynie słuszny. Zacząłem tutaj pisać w proteście, że zlecanie budowy "pod klucz" jest be.

Napisano

Słabo mi....

 

Dom max 120 powierzchni całkowitej a skłonny byłbym dać nawet 80m2.

U Mnie można powiedzieć chałupa już stoi - i jest MEGA wielka - za wielka , za duża. A tu tylko parter użytkuję.

Brakuje przestrzeni rodzinnej - teraz zrobiłbym większy salon z kuchnią a malutkie pokoje - max na łóżko i szafkę.

Nie ma nic fajniejszego niż wspólne przesiadywanie a nie zamykanie się po pokojach.

 

Oczywiście przekroczyłem koszty budowy - ale po pewnym etapie przestałem to liczyć. Bo i po co ? Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć Z ( ja teraz jestem gdzieś przy R :) )

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

my przy budowie zakładaliśmy ze w 400 sie wyrobimy z wykończeniem. ale tylko zakładaliśmy bo wyszło co innego.  dodatkowe koszty niby pierdoły a zaczęły sie zbierać konkretne sumy. przykład same drzwi w domu- drzwi swoja droga a teraz doliczyć jeszcze klamki, zamki itp.  ;(

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Moim zdaniem wszystko zależy od technologii w jakiej się buduje, materiałów no i znajomości. Moja siostra dom już kończy, a wydała na niego około 400 tys. a tak naprawdę domek jest przeciętny. Brat nie lepszy zresztą. Za to mam znajomego, który nie dobił z całością do ich kwoty i nawet z tego co pamiętam robili mu zabezpieczenia skarpy bo grunt mu się osuwał. A i tak z większym domem nie dobił do tej kwoty. 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Tak sobie czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że sam koszt budowy to pikuś - ogólnie wychodzi o wiele drożej. Czyli zakładając, że koszt budowy pod klucz będę mieć ustalony na około 250 tys, to ostatecznie doliczając projekt, pozwolenia, przyłącza mediów i inne wydatki dodatkowe może mnie to wyjść nawet 300 tys albo i lepiej. Dobrze myślę?

Napisano
9 minut temu, smarcin81 napisał:

Tak sobie czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że sam koszt budowy to pikuś - ogólnie wychodzi o wiele drożej. Czyli zakładając, że koszt budowy pod klucz będę mieć ustalony na około 250 tys, to ostatecznie doliczając projekt, pozwolenia, przyłącza mediów i inne wydatki dodatkowe może mnie to wyjść nawet 300 tys albo i lepiej. Dobrze myślę?

Masz rację mnie dokładnie tyle kosztował dom ale 15 lat temu.

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Cześć wszystkim, wstępnie wybrałam sobie projekt domu https://www.extradom.pl/projekt-domu-murator-c381-ceniony-WAJ3851

Zmieszczę się z 250 tyś pod klucz? Ktoś buduje dom w okolicach Tarnowa?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Nie wiem, jakiej wielkości budujesz dom ale weź sobie zapas około 50tysięcy na plus, ponieważ wielu kwestii w wykończeniu nie bierze się pod uwagę. Nasz budżet został przekroczony o 20 tysięcy, a znajomi budujący dom niedaleko nas jeszcze bardziej poszaleli. 

Napisano

ja ja byłem na tym etapie, to zrobiłem kosztorys, a potem powiększyłem go o 20%. To było za mało ;)

Z doświadczeń aktualnych, to różnica ta jeszcze większa wychodzi - patrz na rosnące czasem z dnia na dzień ceny wykonawców...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Cena domu całorocznego 120-180m2, energooszczędnego bez działki i ogrodzenia, to średnio 2500zl m2 stan surowy zamknięty i 3500zl z wykończeniem pod klucz. Oczywiście bez fajerwerków. Masz mniej? Odpuść i dozbieraj. Inaczej popadniesz w obłęd. 

Edytowano przez Budująca dom (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...