Skocz do zawartości

Czy opłaca się ogrzewać stary dom pompą ciepła?


Recommended Posts

Gość Markus
Napisano
"[...] wysokotemperaturowe pompy podgrzewają wodę do ok. 70°C, a stare instalacje wymagają nawet 90°C." 90 stopni na grzejniku??? - Autora delikatnie mówiąc poniosło!!! Kolejny przykład pracy czysto teoretycznej z kolosalnym przeszacowaniem. Mój dom przedwojenny 170m2, nieocieplony, dwie kondygnacje z nieocieplonym strychem, przy stałopalności, kocioł CO 18kw na tradycyjny opał spokojnie wystarcza mu temperatura pracy 55 stopni. A w pokojach mam 23 stopnie.
Napisano

Stare instalacje grawitacyjne projektowano typowo dla temperatury 90/70°C (zasilanie powrót). Oczywiście, jak zawsze przy projektowaniu, maksymalna temperatura ma być z założenia potrzebna tylko w warunkach skrajnych, przy tzw. temperaturze obliczeniowej wynoszącej dla większości kraju -20°C. Zwykle wystarcza znacznie niższa temp. wody, bo i temperaturze zewnętrznej daleko do tak siarczystych mrozów. Jeżeli jednak pompa miałaby być jedynym źródłem ciepła, jej możliwości mogą nie wystarczyć w starym budynku.

Proszę ponadto zauważyć, że większość starych domów była przez lata jakoś modernizowana, choćby przez wymianę okien, co istotnie zmniejszyło ich zapotrzebowanie na ciepło względem pierwotnych założeń. Często też  same grzejnik od początku dobierano z pewnym nadmiarem. Dlatego napisałem, że zanim zdecydujemy się na ogrzewanie pompa ciepła powinniśmy określić jakie są rzeczywiste straty ciepła w budynku i jakich parametrów pracy c.o. faktycznie wymaga.

  • 1 rok temu...
Napisano
Proste pytanie spalam 5 ton węgla na grzejniki wystarcz mi 50 C czy pompa mi się opłaca ????
Napisano
4 godziny temu, Gość Largo napisał:

Proste pytanie spalam 5 ton węgla na grzejniki wystarcz mi 50 C czy pompa mi się opłaca ????

zależy czy bardziej ci się opłaca stan portfela czy stan zdrowia i czas :)

Napisano

Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd 

Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam. Mam dom wybudowany 5 lat temu o powierzchni użytkowej ok. 160mk dobrze ocieplony. Na parterze całość ogrzewanie podłogowe, piętro 4 kaloryfery. Obecnie spałam ok 3.5 tony mialu. Temperatura na ogrzewaniu ok 40C. Wentylacja grawitacyjna. Jaki typ pompy byłby odpowiedni do mojego domu, oraz z jakimi kosztami muszę się liczyć. Dodam że posiadam instalacje fotowoltaiczna o mocy 4,5KW, z możliwością rozbudowy do ok 7KW.
  • 11 miesiące temu...
Gość krystyna
Napisano
witam mam dom z roku1938 ocieplony strych nowe okna drzwi o pow 175 m powierzchni grzewczej mam ogrzewanie na eko groszek ale przymierzam się do wymiany na pompę ciepła . Mam pytanie czy przy takim budynku warto zakładać pompę ciepła
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Na takie pytanie najlepiej odpowie projektant, patrząc na parametry budynku i dobierając źródło ciepła bezpośrednio do niego. Dlatego warto złożyć bezpłatne i niezobowiązujące zapytanie ofertowe. U nas możesz złożyć je tutaj: https://www.viessmann.pl/pl/uslugi/zapytanie-ofertowe.html

Przy wymianie kotła na węgiel na bardziej ekologiczne źródło ciepła na pewno pomoże program Czyste Powietrze i sprawi, że inwestycja będzie bardziej opłacalna.  

  • 1 rok temu...
Napisano
Dzien dobry, stary dom z lat 40, okna plastikowe, dom 95 m kw, zalozone ogrzewanie podlogowe na calej powierzchni, o jakiej mocy piwinna byc pompa ciepla?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...