Skocz do zawartości

usuwanie struktury ze ścian


robk

Recommended Posts

Napisano

Cześć

Proszę o podpowiedź jak najlepiej usunąć strukturę z ściany

Jest to gips, gładź szpachlowa nałożona na płyty gipsowe .... zastanawiam sie czy szpachelka+młotek da radę

 

_MG_5559.jpg

Napisano

 

7 minut temu, robk napisał:

gładź szpachlowa nałożona na płyty gipsowe

Młotek i szpachelka da radę również płycie g/k... ta "struktura" odejdzie razem z kartonem z płyty... Jeśli nie w całości, to na pewno w dużej ilości wielu miejsc... Proponowałbym raczej dołożyć gładzi i wyrównać bez zrywania starej warstwy - będzie trochę grubiej, ale bezpieczniej.

Po zrywaniu tej "struktury" na 200% powstaną dziury i tak będziesz musiał gipsować i wyrównywać ścianę. A jeśli płyty są na stelażu - dziury na wylot masz gwarantowane!

Napisano

Może znajdziesz kogoś umiejącego szlifować i mającego "żyrafę" - grubym papierem Ci to zeszlifuje...

Możesz spróbować gdzieś w kącie tym młotkiem i szpachelką usuwać, ale czarno to widzę!

Napisano

W tym przypadku dobrym rozwiązaniem byłoby użycie tzw. skrobaka. Przykładowo w ofercie firmy Bosch znajduje się narzędzie wielofunkcyjne GOP, które z odpowiednio dobranym do materiału skrobakiem (noże/skrobaki Starlock), poradzi sobie z usunięciem tej struktury.

Napisano
2 godziny temu, Eksperci Bosch - narzędzia napisał:

W tym przypadku dobrym rozwiązaniem byłoby użycie tzw. skrobaka. Przykładowo w ofercie firmy Bosch znajduje się narzędzie wielofunkcyjne GOP, które z odpowiednio dobranym do materiału skrobakiem (noże/skrobaki Starlock), poradzi sobie z usunięciem tej struktury.

Przypominam, że ta struktura przyklejona jest do papieru/kartonu płyty gipsowo-kartonowej... Taki skrobak będzie rwał wszystko, nawet jak ktoś będzie miał rączkę jak piórko... Podejrzewam, że nawet gdyby ta struktura leżała na tynku, nawet cementowo-wapiennym, to po akcji skrobakiem - tak samo jak i młotkiem i szpachelką - byłoby co łatać, aby uzyskać gładką powierzchnię ściany :bezradny:

Subtelne użycie narzędzia szlifującego (żyrafa jest o tyle lepsza od innych narzędzi, że odsysa zdecydowaną większość pyłu) może dać najlepszy wynik.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,
 

jeżeli struktura nałożona jest na płyty gipsowo-kartonowe, to jej skuwanie lub usuwanie może skutkować uszkodzeniem płyt, a w konsekwencji większym remontem. Jeżeli struktura dobrze się trzyma, to rekomendowałbym jej zeszlifowanie przy pomocy wspomnianej „żyrafy”, odpylenie całej powierzchni, jej zagruntowanie gruntem ACRYL-PUTZ® GU 40 oraz nałożenie gładzi. Proponuję gładź ACRYL-PUTZ® ST10 START - dzięki niej ściana będzie idealnie gładka.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Napisano

No, E-rzeczniku, tempo odpowiedzi masz imponujące :zalamka:... miesiąc z hakiem, no, no...

A swoją drogą, ciekawe, jak robk sprawę rozwiązał...

Pytanie zadał 5 listopada, przeczytał 5 postów i tyleśmy go widzieli od 7 listopada :bezradny:

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dobry pomysł w sumie z tą żyrafą i powtórnym zagruntowaniem. Ja w sumie bym chyba zaczął skuwać bez elektronarzędzi. A e-rzecznikowa uwaga najpewniej przyda się potomnym z podobnym problemem, w końcu nie każdy lubi mieszkać między ścianami ze strukturą, nie za ładnie zresztą wygląda.

Napisano
5 minut temu, rower napisał:

Ja w sumie bym chyba zaczął skuwać bez elektronarzędzi

Chyba szybko byś skończył... albo wymieniłbyś płyty g/k...

Napisano
7 godzin temu, uroboros napisał:

... albo wymieniłbyś płyty g/k...

szczerze mówiąc to ja chyba położyłbym nowe płyty jeśli jest taka możliwość....

  • 2 tygodnie temu...
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 19.12.2017 o 20:12, joks napisał:

Grunt , długa paca stalowa , MP75 , gładż , szlifowanie , grunt , farba.

wybrałbym odkurzacz + żyrafa + papier 40 na pierwsze podejście

może po 10 minutach zwinąłbym zestaw jako niewłaściwy i zaczął nakładać - zależne od twardości szpachli 

ale bardziej skłaniałbym się ku opcji szlifowania

  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...