Skocz do zawartości

Nożyce do żywopłotu


mbent

Recommended Posts

Napisano

Planuje zakup nożyc spalinowych do żywopłotu, jakie polecacie? Chodzi mi o coś mocnego, wydajnego, czym się dobrze pracuje. Szukam czegoś solidnego co będzie mocno eksploatowane. Proszę wasze rady. Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Też rozglądam się za jakimiś nożycami do żywopłotu. Zastanawiam się która opcja będzie lepsza: spalinówka czy elektryczna. Przy czym elektryczna - miałbym zasięg z napięciem, tyle tylko, że spalinówka byłaby chyba silniejsza? Miałaby więcej koni mechanicznych?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Jeżeli chodzi o zakup nożyc ogrodowych to zdecydowanie polecam wybrać te spalinowe, które są praktyczniejsze i ułatwiają prace podczas podcinania krzewów i drzewek. jaki budżet posiadasz na ich zakup?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Kilka dni temu, w innym temacie napisałem:

Cytat

Powinienem kupić (nie lubię określenia muszę) nożyce do żywopłotu.

W grę wchodzą tylko akumulatorowe + co najmniej 2 akumulatory + ładowarka.

Z półki średnio zaawansowanej cenowo.

Grubość cięcia (gałązek) 15 -  20 mm.

Najlepiej z wysięgnikiem.

 

Coś, ktoś, gdzieś, albo ma ?

Miał tylko @aru - dziękuję za naprowadzenie.

 

Przekopałem internet z każdej strony.

Z nadmiaru informacji łeb mi pękał.

 

Podjąłem decyzję i kupiłem - czerwone, bo pasują mi do paznokci u stóp.

Takie:

YT-85100.jpg

 I jako bonus:

yt-85110_a.jpg

 

 

cdn. 

Napisano
3 godziny temu, Egbert napisał:

Ja mam elektryczne z Lidla, nieco ciszej pracują i sąsiedzi mniej narzekają.

Egbert, możesz rozwinąć o co chodzi z tym narzekaniem twoich sąsiadów? Narzekają mniej? Mniej niż co? Jakie nożyce?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

cd.

 

Nożyce do żywopłotu akumulatorowe YT-85100 - dane techniczne:

Napięcie akumulatora: 18V

Pojemność akumulatora: 3,0Ah

Długość ostrza: 45cm

Maksymalna średnica cięcia: 15mm

Czas ładowania: 120min

Czas pracy ciągłej: 60min

Masa (z akumulatorem😞 3,6kg

 

Wyposażenie podstawowe:

Akumulator Li-Ion 18V 3,0Ah

Ładowarka

Osłona ostrza

 

Wizualnie:

solidne, plastyk dość gruby "półmiękki", dobrze leżą w dłoniach, łatwo się nimi operuje.

 

W praktyce:

Strzygłem dość zaniedbany żywopłot (odrosty 20 - 40 cm) o całkowitej powierzchni "strzyżenia" około 300 m2. 

Przy zielonych odrostach szedł jak burza, przy zdrewniałych trzeba było zwolnić szybkość "przesuwu", ale dawał radę.

Wyrobił na jednym ładowaniu !!!!!!

 

Cena tego cudeńka (nożyce + akumulator + ładowarka)  343 zł  !!!!!!!!!

 

Ps. Kupiłem też podkaszarkę, bo potrzebowałem drugi akumulator.

Podkaszarka tej samej firmy, z takim samym akumulatorem. 

Też daje radę.

Ile żre akumulatora nie wiem, bo wykosiłem około 50m2 średnio wyrośniętego trawnika, a akumulator dalej daje prąd. 

Demonem szybkości nie jest, bo tylko 25 cm "zaboru", ale tnie bez problemów.

 

Kupiłem podkaszarkę bo potrzebowałem drugi akumulator. Cena akumulatora i ładowarki to około 240 zł a za podkaszarkę (z akumulatorem i ładowarką) zapłaciłem 334 zł.:D

Napisano
12 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Widzę, że gustujemy w YATO.

W zasadzie nie gust tylko ich plastyk. Jest niezły.

Wykonanie solidne i ergonomiczne.

I raczej patriotyzm lokalny. 

Napisano
5 godzin temu, bajbaga napisał:

I raczej patriotyzm lokalny.

Rysiu co prawda firma z Wrocławia ale sprzęt robiony małymi rączkami i z stamtąd też pochodzi :)

Napisano

Oczywiście - mają fabrykę w Szanghaju.

Produkują tam także dla znanych marek (nie tylko swoich).

Czy markowe czy mniej - wszędzie takie same a często te same silniki i inne podzespoły.

 

Ps. Jakby nie patrzeć, to i tak lepiej niż produkcja w Indiach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...