Skocz do zawartości

Piec gazowy


Recommended Posts

Napisano

Mam do ogrzania pomieszczenie ok. 20 m2 + łazienka. Chcę żeby był to piec gazowy. Za rok chcę go przenieść do domku 70 m2. Czy jest taka szansa, żeby dostać model pieca, który będzie sprawdzał się w tych dwóch miejscach? Jaką powinien mieć moc?

Napisano

Jeśli nowy domek będzie energooszczędny, to każdy piec gazowy będzie za duży.

Mam 160m2 pow. do ogrzewania i najmniejszy piec Junkersa - i jest za duży. Teraz wiem, że gaz był kompletnie nieopłacalny. Trzeba było wybrać prąd. 

Napisano

Mam dom o Eu 28 kWh/m2/rok 

Junkers Cerapur Smart i rachunki roczne za CW i CO 1500 zł.

Piec większą część sezonu grzewczego taktuje.

Nie ukrywam jednak, że mieszkam w Wielkopolsce a nie w Suwałkach. 

Na konkurencyjnym forum mam dziennik budowy gdzie podaję coroczne zużycie. 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 9/8/2017 o 16:02, Karyna napisał:

Mam do ogrzania pomieszczenie ok. 20 m2 + łazienka. Chcę żeby był to piec gazowy. Za rok chcę go przenieść do domku 70 m2. Czy jest taka szansa, żeby dostać model pieca, który będzie sprawdzał się w tych dwóch miejscach? Jaką powinien mieć moc?

Witam,

Zachęcam do zapoznania się z kotłem kondensacyjnym Cerapur Smart ZSB 14-5C, który posiada szeroką modulację mocy palinka od 2 do 14kW. Będzie to rozwiązanie odpowiednie zarówno do pomieszczenia ok. 25m2, jak i dla domku o powierzchni 70m2. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o kotle zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/cerapur-smart-5c.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Dnia 9/8/2017 o 21:13, Elfir napisał:

Jeśli nowy domek będzie energooszczędny, to każdy piec gazowy będzie za duży.

Mam 160m2 pow. do ogrzewania i najmniejszy piec Junkersa - i jest za duży. Teraz wiem, że gaz był kompletnie nieopłacalny. Trzeba było wybrać prąd. 

Witam,

W przypadku budynków energooszczędnych kotły gazowe będą również odpowiednim rozwiązaniem. Nowoczesne gazowe kotły kondensacyjne posiadają szeroką modulację mocy palnika wynoszącą nawet 1:8 w stosunku do mocy nominalnej. Pozwoli to na idealne dopasowanie mocy kotła do chwilowego zapotrzebowania na ciepło budynku.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Napisano

Junkers - Kupiłam chyba najmniejszy piec w waszej ofercie.  I jest za mocny dla domu prawdziwie energooszczędnego (w strefie Wielkopolski). 

Ale szczerze mówiąc waszego pieca już nigdy nie kupię. Eksploatacja jest bardzo kosztowna (wieczne awarie i coroczne przeglądy). 

Teraz wiem, że trzeba było od początku iść w prąd.  

Napisano
20 godzin temu, Elfir napisał:

Junkers - Kupiłam chyba najmniejszy piec w waszej ofercie.  I jest za mocny dla domu prawdziwie energooszczędnego (w strefie Wielkopolski). 

Ale szczerze mówiąc waszego pieca już nigdy nie kupię. Eksploatacja jest bardzo kosztowna (wieczne awarie i coroczne przeglądy). 

Teraz wiem, że trzeba było od początku iść w prąd.  

Nic dziwnego że ci piec taktuje...jak masz 14-3C, to modulacja jest 3,3kw - to dużo za dużo dla twojego domu, który pewnie ma projektowe obciążenie cieplne w okolicy 3,5kw (dla -20 na zewnątrz!)
14-5C już pewnie mniej by taktował, bo ma niższą moc startową(2-2,3kw)
 

Sama jesteś sobie winna, za dobrze ten dom wybudowałaś :P
Trzeba było budować durszlak jak większość, wtedy może i kocioł by się tak nie psuł :P

Napisano (edytowany)

dokładnie tak - domów energooszczędnych nie da się inaczej ogrzewać jak prądem. Dlatego staram się o tym wszędzie pisać i ostrzegać. Żeby nie ładować się głupio w gaz. 

 

Lobby producentów pieców straszy ceną prądu. A to ma bardzo małe znaczenie przy domach  energooszczędnych (czyli NF poniżej 40). 

I Junkers nie ma tak małego pieca w ofercie, by nadawał się do domów energooszczędnych. Chyba, że pojawiły się nowe modele?

 

Mnie wszyscy straszyli ceną prądu, na dodatek ja nie bardzo mogę mieć dwie taryfy, bo pracuję w domu. A PC, w momencie decydowania o systemie grzewczym, były głównie gruntowe i bardzo, bardzo drogie. Dlatego wybrałam gaz. 

 

Jak mi piec siądzie na amen, wywalam gaz i kupuję małą PC powietrzną. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

Jakoś nie rozumiem tej kategoryczności stwierdzenia "NIE dla gazu".

Nie żebym się mądrował, ale jako zwykły użytkownik kociołka gazowego o modulacji 1,9-12 kW Immergas, w domu parterowym o powierzchni ogrzewanej coś koło 186 m2, nieoszczędzający na kosztach (mający system "sterowania pogodowego" i ustawioną temperaturę w domu na 23 st. C), z bojlerem cwu 160 l, 4-osobową rodziną, w której każdy zażywa codziennej kąpieli - nie narzekam na jakieś szarpanie kociołkiem, czy na wysokie koszty.

 

Wprawdzie mieszkam od 1,5 roku i rozpocząłem dopiero drugi sezon grzewczy, ale - jak na razie - kociołek pracuje bez zarzutów, ma 60 m-cy gwarancji, całość z przyłączem wewnętrznym kosztowała mnie nieco ponad 15 tys. zł. Ogrzewanie wodne, niskotemperaturowe. Obsługa wygodna na tyle, że jedyne co pamiętam, to wiosną przełączyć obrazek na "parasol", a zimą na "bałwana".

Kociołek pracuje niemal cały czas na minimum, a ze snu wyrywany jest jedynie rozbiorem ciepłej wody, kiedy to zaczyna rozpalać kolejne palniki (że tak to nazwę).

Za cały rok CO i CWU zapłaciłem 2860 zł, a podliczenia dokonałem nie z powodu przeliczania złotówek w portfelu, a z ciekawości, jak to się będzie miało do OZC. Z wyliczeń tego drugiego, przy ustawionej temperaturze 21 st. C, miałem się mieścić w 2500 zł/rok. Wyszło więc lepiej niż planowałem i to w pierwszym roku grzania.

 

W czasie budowy i zakupu kociołka gazowego założyłem sobie, że jeśli kociołek będzie już starym łupem, to pewnie pompy ciepła będą już tanie, jak stare fiaty, więc dopiero wtedy zastanowię się nad ich wyższością nad o. gazowym.

 

Nie wiem więc o co chodzi z tym "NIE dla gazu". O to, że być może płaciłbym rocznie kilka stów mniej?

Napisano (edytowany)

te 15 tyś to ile lat dopłaty do nieco droższego ogrzewania prądem? 

15 lat - zakładając, że ogrzewanie prądem będzie droższe o 1 tyś zł rocznie?

 

Chodzi o to, że gaz niepotrzebnie podraża koszty inwestycyjne. 

 

Oczywiście duża rodzina, duży dom to inaczej trzeba liczyć - bo rośnie zużycie ciepłej wody.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

Czyli gdybym nie wyłożył na etapie inwestycji 15 tys. zł w gaz, to ogrzewanie elektryczne dostałbym za darmo? PS. Elektryczne pośrednie (grzanie ciepłą wodą), czy bezpośrednie (grzanie drutem)?

Napisano
Dnia 5.10.2017 o 17:39, Elfir napisał:

Mnie wszyscy straszyli ceną prądu, na dodatek ja nie bardzo mogę mieć dwie taryfy, bo pracuję w domu.

 co to ma do rzeczy - praca w domu?

Napisano

Gdybyś wiedział na czym polega mieć dwie taryfy to byś nie pytał.

Druga taryfa, tańszy prąd jest od 22 gdz do 6  gdz i od 12 gdz do 15 gdz , poza tymi godzinami prąd jest droższy więc jeżeli ktoś pracuje i używa dużo prądu w godzinach poza obejmującą II taryfą jest to nieopłacalne.

Napisano
8 godzin temu, Elfir napisał:

 

Mam duże zużycie prądu w droższych  godzinach

Ale to wcale nie oznacza, że w twoim przypadku taryfa G12w byłaby nieopłacalna...

zacytuję sam siebie

Dnia 5.10.2017 o 06:45, aaaa napisał:

np. Tauron(dystrybucja)+Tauron(energia)
G12w
1T=0,6
2T=0,2683

G11=0,532

przepraszam za pomyłkę - nie jest 2 razy tańsza, jest 1,9828 razy tańsza, mój błąd :zalamka:

U mnie ta różnica jest jeszcze większa Tauron(dystrybucja)+Fortum(energia, umowa podpisana w 2015, aktualnie niedostępna)
G12w
1T=0,7226
2T=0,1913

Tutaj tania taryfa z G12w jest 2,78 razy tańsza niż cena w G11 z Tauronu


 

 

Po dokładnym przeliczeniu, mogłoby się okazać, że jednak jest opłacalne. Ja przy korzystaniu z taryfy G12w bez żadnego spinania mam około 70% zużycia w taniej taryfie dla prądu BYTOWEGO. Co prawda pracujemy z żoną, dzieci do południa są w szkole, ale od jakiegoś czasu mieszka z nami teściowa i nie zauważam różnicy w % wykorzystania taniej taryfy. Za jakiś czas sprawdzę to znowu. Tania taryfa to nie tylko weekendy i dni robocze od 22-6 i 13-15, ale też wszystkie święta...Oczywiście, diabeł tkwi w szczegółach, jak zawsze...

Jak ostatni raz sprawdzałem od jakiego % zużycia opłaca się korzystać z 2 taryf, zamiast G11, to wystarczyło około 30% (wg cen od mojego ówczesnego dostawcy)  zużywać w taniej taryfie, żeby cena 1kwh była taka sama jak dla G11. Nie chce mi się wierzyć Elfir, że tyle byś nie zużyła w taniej taryfie...

 

Napisano (edytowany)

Teściowa grywa codziennie na kompie po 15-tej? Bo mąż to nałogowy gracz.

U nas dwa komputery zużywają większość prądu w ciągu dnia. 

Poza tym ja nie budowałam się w tym roku. Decyzję o systemie grzewczym podejmowałam ponad 5 lat temu. 

I niestety doradztwo było w tym stylu "gaz? łomatko ale to będzie drogo. Trzeba było zrobić piwnicę i piec na miał". 

A wątek grzania prądem dopiero się na forum rozkręcał.

Teraz wybrałabym pewnie tanią PC powietrzną. 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

hehe

ja grywam codziennie na kompie po 15 ;)
zdarza się też że i syn (powoli jest już w tym wieku)

co do tych obiegowych opinii, to pełna zgoda,

Ale tak jak napisałem, jak to się rzetelnie przeliczy (ale sprawdzi % po zmianie taryfy) - to jest wielkie zdziwko :P

Napisano

Zgadzam się z tobą.

Dlatego nikt ode mnie złego słowa na ogrzewanie prądem nie usłyszy. 

Oczywiście pod warunkiem, że buduje z głową (czyli dom prawdziwie energooszczędny) i nie ma wielopokoleniowej, wielodzietnej rodziny (bo go koszty ogrzania wody do mycia mogą szarpnąć po kieszeni bez kolektorów).

Nie polecę prądu do wielkiej rezydencji czy starej chatki :)

Napisano
2 godziny temu, Elfir napisał:

W Niemczech wynajmuje się dachy pod PV i instalacje zakłada firma zajmująca się produkcją prądu a nie indywidualni inwestorzy.

Jesteś w błędzie, niestety.

10 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

 

I takich budynków widziałem tam kilkanaście. We wsi nie ma natomiast gazu.

Nie wiem jak teraz ale kilkanaście lat temu, jak jeździłem często do Niemiec to mając auto na gaz trza było ze świeczka szukać stacji cpnu gdzie można było zatankować gaz. Tak samo jak kuchenki gazowej, ze świeczka szukać trza było, natomiast na prąd było skolgo,godno.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Teraz na stacjach paliw są dystrybutory z LPG. Przybyło wiatraków i PV na dachach i na polach. Ja tez ostatni raz byłem tam 11 lat temu i teraz po ostatniej wizycie byłem miło zaskoczony. Nie wiem jak jest z tym wynajmem ale wiem, że wyprodukowany prąd Gopsodarz dostał pieniądze. Czyli prawdopodobnie mógł spokojnie przewymiarować poletko paneli PV i jeszcze zarobić a mozliwe, że spłacać z tego kredyt - pewno też uzyskany na korzystnych warunkach z dużym dofnansowaniem . Sa też tam 2 instytucje, które wspierają prywatnych inwestorów i rolników

Napisano
Dnia 10/5/2017 o 17:39, Elfir napisał:

dokładnie tak - domów energooszczędnych nie da się inaczej ogrzewać jak prądem. Dlatego staram się o tym wszędzie pisać i ostrzegać. Żeby nie ładować się głupio w gaz. 

 

Lobby producentów pieców straszy ceną prądu. A to ma bardzo małe znaczenie przy domach  energooszczędnych (czyli NF poniżej 40). 

I Junkers nie ma tak małego pieca w ofercie, by nadawał się do domów energooszczędnych. Chyba, że pojawiły się nowe modele?

 

Mnie wszyscy straszyli ceną prądu, na dodatek ja nie bardzo mogę mieć dwie taryfy, bo pracuję w domu. A PC, w momencie decydowania o systemie grzewczym, były głównie gruntowe i bardzo, bardzo drogie. Dlatego wybrałam gaz. 

 

Jak mi piec siądzie na amen, wywalam gaz i kupuję małą PC powietrzną. 

 

Witam,

Kotłem gazowym o najniższej mocy w naszej ofercie jest Cerapur Smart ZSB 14-5C, który posiada szeroką modulację mocy palinka od 2 do 14kW dla parametrów pracy 80/60°C oraz 2,3-15,2 kW dla parametrów pracy 40/30°C. Będzie to rozwiązanie odpowiednie zarówno do małych budynków jak i budynków energooszczędnych o niskim zapotrzebowaniu na moc cieplną. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o kotle zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/cerapur-smart-5c.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Dnia ‎26‎.‎10‎.‎2017 o 13:18, Ekspert marki Junkers napisał:

 

Witam,

Kotłem gazowym o najniższej mocy w naszej ofercie jest Cerapur Smart ZSB 14-5C, który posiada szeroką modulację mocy palinka od 2 do 14kW dla parametrów pracy 80/60°C oraz 2,3-15,2 kW dla parametrów pracy 40/30°C. Będzie to rozwiązanie odpowiednie zarówno do małych budynków jak i budynków energooszczędnych o niskim zapotrzebowaniu na moc cieplną. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o kotle zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/cerapur-smart-5c.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Witam,prosze o pomoc przy wyborze kotła nowy dom parterowy poddasze nieużytkowe 155m2 izolacja podłogi 3x6cm=18 okna 3 szybowe 7 komorowe elewacja 20cm styropian grafitowy jedna łazienka prysznic 2 osoby w domu ogrzewanie podłogowe 1 grzejnik łazienka,1x grzejnik kotłownia,1x grzejnik garaż jestem zainteresowany Cerapur Smart tylko nie wiem czy 14kw czy 22kw

Gość gawel
Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

W sumie ważne jest zapotrzebowanie na ciepło budynku.

Ale szanse na to, że kiedykolwiek użyjesz pełnej mocy 22kW są nikłe. 

Może podczas Sylwestra jak balkon ktoś zostawi otwarty do rana.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 28.05.2018 o 18:08, Greg41 napisał:

Witam,prosze o pomoc przy wyborze kotła nowy dom parterowy poddasze nieużytkowe 155m2 izolacja podłogi 3x6cm=18 okna 3 szybowe 7 komorowe elewacja 20cm styropian grafitowy jedna łazienka prysznic 2 osoby w domu ogrzewanie podłogowe 1 grzejnik łazienka,1x grzejnik kotłownia,1x grzejnik garaż jestem zainteresowany Cerapur Smart tylko nie wiem czy 14kw czy 22kw

 

Witam, 

W celu doboru odpowiedniego kotła Cerapur Smart, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie bezpośredni kontakt z naszymi instalatorami. Instalator pomoże w szczegółowym doborze kotła wraz z jego wyceną, montażem i pierwszym uruchomieniem. 
Na stronie internetowej http://www.junkers.pl/ znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od ich lokalizacji. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 900 810. 
W razie pytań chętnie pomogę. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers-Bosch
 

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam. 

Mam Junkers Cerapur ZSB 14-5c . Ostatnio bawiłem się mocą palnika. Moc ogrzewania zmieniłem z 14kW na 10.1kW. Teraz nie mogę zwiększyć mocy. Dlaczego tak się dzieje. Ktoś pomoże? Byłbym wdzięczny . 

Napisano (edytowany)
Dnia 1.11.2019 o 10:40, dawidrekin napisał:

Witam. 

Mam Junkers Cerapur ZSB 14-5c . Ostatnio bawiłem się mocą palnika. Moc ogrzewania zmieniłem z 14kW na 10.1kW. Teraz nie mogę zwiększyć mocy. Dlaczego tak się dzieje. Ktoś pomoże? Byłbym wdzięczny . 

Regulacja mocy kotła wymaga znajomości procedury zamieszczanej w instrukcji serwisowej  - dla nowszych kotłów dostępna tylko dla autoryzowanych instalatorów. W załączeniu opis regulacji dla starszego modelu z podobnym  modułem sterowania Heatronic  - może będzie przydatny.

junkers 1.gifJunkers 2.gif

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 8.09.2017 o 21:13, Elfir napisał:

Jeśli nowy domek będzie energooszczędny, to każdy piec gazowy będzie za duży.

Mam 160m2 pow. do ogrzewania i najmniejszy piec Junkersa - i jest za duży. Teraz wiem, że gaz był kompletnie nieopłacalny. Trzeba było wybrać prąd. 

Nie wierzę :icon_eek:, przecież Ty masz bardzo korzystne koszty ogrzewania , które nawet ja prądogrzeja zagorzały akceptuję.

Napisano

niepotrzebnie poszłam  w koszty montażu, przyłącza. Dlatego współczesny dom, spełniający uczciwie aktualne normy cieplne, nie potrzebuje pieców i kotłów. 

Napisano

Mnie za przyłącze w 2003 roku zaśpiewano około 6 tys. To był kosmos, PC kosztowała około 70 tys to jest już nie kosmos ale inny wymiar, i dlatego mam konwektorki i dzięki Bogu teraz bym się już nie zamienił na gaz.

  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...