Skocz do zawartości

Ściana działowa bez łączenia z sufitem


Recommended Posts

Witam wszystkich. 

Za niecałe dwa tygodnie planuje rozpocząć remont pokoju. Oprócz podstawowych czynności remontowych (malowanie, cyklinowanie) planuję postawić ściankę działową. 

Na początku kilka podstawowych informacji. Pokój jest w wymiarach 4m x 5m. Wysokość sufitu to 315 cm (stara kamienica). Zwracam się do Was z prośbą o udzielenie rady, wskazówek jak się do tego zabrać. 

Zadaniem ścianki, którą planuję postawić jest podział pokoju na część do spania (sypialnia) oraz salon. Chciałbym żeby ścianka miała wymiary - 240 cm szer i 260 cm wysokość. Dodatkowo chciałbym, aby ścianka nie łączyła się sufitem, a tylko z jedną ścianą. Kolejnym zdaniem ścianki jest przymocowanie z jednej strony oświetlenia na zdjęcia, a z drugiej telewizora (55 cali)  wraz z głośnikami i może jakąś niedużą półką. Poniżej przesyłam pytania: 

1. Czy ścianka o takiej wielkości może nie łączyć się z sufitem i będzie stabilna? (zależy mi na tym, żeby się nie łączyła z sufitem, aby światło dzienne przechodziło do strefy salonowej). 

2. Jeśli nie jest to możliwe, to czy można połączyć ściankę z sufitem za pomocą filarów odchodzących od ścianki do sufitu (zbudowanych z tego samego materiału co ścianka)? 

3. Jeśli jest to możliwe, to z jakich materiałów ją wykonać? Do tej pory zastanawiałem się nad trzema opcjami - płyty osb + k-g, bloczki z gazobetonu ytong albo solbet, bloczki porotherm.

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi. 

Link do komentarza

Nazywanie tej resztki salonem to chyba dowcip, ale zostawię te sprawy skupiając się na części technicznej.

1. Tak. Najwyżej można rozważyć filarek w środku długości.

2. Jak wyżej.

3. Zalecam opcję czwartą, czyli profile i płyty gipso kartonowe.

4. Filarek pośrodku sciany do sufitu będzie wystarczającym usztywnieniem.

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 07:14, piotr_doit napisał:

Płyta kartonowo gipsowa wytrzyma obciążenie telewizora?

Rozwiń  

Nie płyta, a profile konstrukcji ściany.  W miejsce mocowania telewizora czy czegoś innego, jesli nie jesteś w stanie teraz okreslić dokładnie miejsca, można (należy) wstawić w konstrukcję kawałek OSB albo nawet zwykłej deski. W pełne drewno lepiej wchodzą wkręty.

Oczywiście, przed nałozeniem płyt g/k konstrukcję należy obmierzyć, sfotografować, aby potem nie było niespodzianek trafienia wkrętem w pustkę.

Link do komentarza

Nie znam dokładnego miejsca montażu lampek, telewizora etc. Będę decydował, po postawieniu ścianki. Dlatego chciałbym w całości wybudować ściankę z płyt osb. 

Wolałbym potwierdzić, że ścianka może zostać zbudowana w całości z płyty osb + na nią  k-g. Chodzi mi o to, czy konstrukcja wytrzyma? Jeśli tego typu opcja wchodzi w grę, to już w 100% wiem jak to rozegrać. 

Z góry dzięki!. 

 

Link do komentarza

1. M oim zdaniem najważniejsze jest osadzenie w ścianie kontrukcji (profili) ścianki oraz tego słupka w podstawie i stropie.

I tu jest kwestia - jakie masz stropy?

2. Oświetlenie lepiej przewidzieć wcześniej, żeby ukryć przewody w ściance.

3.. Płyta osb + płytki gipsowe na stelażu z profili będą silną konstrukcją (na TV też) - ale jest kwestia konstrukcji stropu - czyli dodatkowego obciążenia i zamocowania. Ale bez nerwów - to zwykle nie jest jakieś katastrofalne zagrożenie.  

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 07:49, piotr_doit napisał:

Nie znam dokładnego miejsca montażu lampek, telewizora etc. Będę decydował, po postawieniu ścianki. Dlatego chciałbym w całości wybudować ściankę z płyt osb. 

Wolałbym potwierdzić, że ścianka może zostać zbudowana w całości z płyty osb + na nią  k-g. Chodzi mi o to, czy konstrukcja wytrzyma? Jeśli tego typu opcja wchodzi w grę, to już w 100% wiem jak to rozegrać.

Rozwiń  

To będzie za ciężkie! Daj płyty OSB jedynie w tym miejscach (pasach, okolicach) gdzie moze wypaść mocowanie. Inaczej pewnie będzie trzeba wzmacniać konstrukcję. Nie wiem jak to się bedzie chwiało, nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Link do komentarza
  Dnia 13.08.2017 o 21:25, piotr_doit napisał:

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki?

Rozwiń  

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Oczywiście dolna -  długości tylko ścianki - i nie mocowana do sciany, bo  i po co - tylko do podłogi.

Między tymi belkomi poziomymi słupki. Na tej konstrukcji (czyli podobnej do stalowej) mocujesz płyty, co tam chcesz. Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

  Dnia 14.08.2017 o 08:25, retrofood napisał:

To będzie za ciężkie!

Rozwiń  

Właśnie - słusznie - dlatego pytam o konstrukcję stropów (ściany odnośne też powinny być solidne do zamocowania konstrukcji). I daję taka powyższą alternatywę

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:33, zenek napisał:

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Oczywiście dolna -  długości tylko ścianki - i nie mocowana do sciany, bo  i po co - tylko do podłogi.

Między tymi belkomi poziomymi słupki. Na tej konstrukcji (czyli podobnej do stalowej) mocujesz płyty, co tam chcesz. Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

Właśnie - słusznie - dlatego pytam o konstrukcję stropów (ściany odnośne też powinny być solidne do zamocowania konstrukcji). I daję taka powyższą alternatywę

Rozwiń  

Ściany boczne są konstrukcyjne. 

Niestety opcja z przeprowadzeniem pomiędzy ścianami belki drewnianej nie jest możliwa, Ponieważ w tym miejscu jest szafa, z której niestety nie mogę zrezygnować. 

Co do stropów nie mam pojęcia jakie są. Wiem, że jest to przedwojenna kamienica. W mojej opinii ściany są solidne. 

Może w takim razie zamocować belkę od podłogi do sufitu w miejscu w którym ściana ma się kończyć?  

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:33, zenek napisał:

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Rozwiń  

Co za głupoty...

Żadnych drewnianych beleczek! Na dole dajesz zwyczajny profil, bedący zagiętym przedłużeniem profilu ściennego. Całość uzupełnić aby powstała prosta, stanowiąca podstawę ściany. A na górze również profil bedący zamknięciem konstrukcji. I zadnych drewienek.

  Cytat

Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

Rozwiń  

Większą bzdurę trudno wytłumić u @zenka. wytłumiać ścianę, kiedy pomieszczenia górą są połączone...

 

  Dnia 14.08.2017 o 08:44, piotr_doit napisał:

Ściany boczne są konstrukcyjne.

Rozwiń  

No i dobrze. Do nich mocujesz profil C.

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:16, piotr_doit napisał:

@zenek Jaka kwestia?:) 

Rozwiń  

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:44, piotr_doit napisał:

Może w takim razie zamocować belkę od podłogi do sufitu w miejscu w którym ściana ma się kończyć?  

Rozwiń  

to zależy od konstrukcji stropów właśnie - i będzie to słupek - belka jest pozioma. 

Spróbuj szafę przesunąć może.

W tej propozycji z drewnianymi beleczkami - na dolej belce opiera się scianka - górna belka zapewnia jej stateczność , żeby się nie wywróciła - takie typowe mocowanie. Z zamocowaniem np np na stropie drewnianym i stropie drewnianym może być kłopot z uginaniem się tych stropów i między nimi sztywnym słupkiem dodanym. Tak myślę...

Sprawdź może te stropy najpierw!

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:50, mhtyl napisał:

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

Rozwiń  

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:52, piotr_doit napisał:

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

Rozwiń  

retro dobrze pisze i doradza. Nie rozumiem po co masz wygłuszać ściankę wełna jeżeli ona nie jest pełna, znaczy sie pod sam strop. To tylko jedna z wielu, bałamutna porada udzielona przez rzeczonego.

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:50, mhtyl napisał:

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

Rozwiń  

Znowu trolujesz - nie odpowiadasz na pytania!

 

  Dnia 14.08.2017 o 05:02, retrofood napisał:

1. Tak. Najwyżej można rozważyć filarek w środku długości.

Rozwiń  

Propozycja słupka wyszła d tematodawcy i retofooda - jeśli jest słupek, to musi być połączony  u dołu i góry - inaczej będzie niestabilny! Filozofie trolujący.

Dalej dałem propozycję bez połączenia ze stropami!

  Dnia 14.08.2017 o 08:50, mhtyl napisał:

ten kto ma zakaz pisania postów

Rozwiń  

Dodatkowo łżesz - mhtylu.

 

  Dnia 14.08.2017 o 08:47, retrofood napisał:

Większą bzdurę trudno wytłumić u @zenka. wytłumiać ścianę, kiedy pomieszczenia górą są połączone...

Rozwiń  

Jak sobie powiesi TV na ściane i da koło głośniki - niewytłumiona ścianka będzie działać jak pudło rezonansowe, czyli dudnieć i zniekształcać dźwięk - ale to dla ciebie pewnie abrakadabra, a dla mhtyla niewytłumaczalne.

  Dnia 14.08.2017 o 08:52, piotr_doit napisał:

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

Rozwiń  

Najważniejsze to mądrze odsiewać ziarno od plew. P:12_slight_smile:owodzenia

Link do komentarza

Co to są "ściany konstrukcyjne"?O.o

Otóż to - daj jakiś szkic - gdzie okno, drzwi, grzejniki - to wszystko jest, albo może być WAŻNE!

Widzę, że na swój sposób już pokój wyjściowo urządziłeś, przemyślałeś - przecież zaraz bierzesz się za robotę :zalamka:

Zacznę od tego, że nie widzę sensu dzielenia takiego pokoju stałą przecież ścianką!

W tym samym czasie nie będziesz mógł korzystać z "salonu" jako salonu  (np. przyjmowanie gości, oglądanie TV - no chyba, że w słuchawkach) i "sypialni" do spania!

Wycyklinujesz podłogę, polakierujesz, a potem będziesz ją dziurawił, kaleczył... Władujesz się w koszty i robotę a efekt będzie... taki sobie.

Mam pokój 6x4 i tak próbuję sobie wyobrazić efekt podziału - średnio to widzę...

Salon wg mnie to ok.50 m kw, kominek, wielkie sofy, stół kawowy, no i przy kredensie i barku - kamerdyner...

To co uzyskasz, to będzie pokój, no, pokoik telewizyjny, ale i ten telewizor 55" powinien wylądować nie na działowej ściance, tylko na tej bocznej, kiedyś pięciometrowej ściance, na jej resztce, ok 3 metrowej.

Dlatego radziłbym Ci odgrodzić łóżko od reszty pokoju czymś na kształt ścianko-szafy ze zwykłej płyty meblowej. O strony "sypialnej" na  tej ścianie zrób rodzaj szafy/regaliku o szerokości 40 cm - taki "słupek" ustabilizuje ten narożnik ściany, na drugim końcu tej ścianki też jakiś "regalik" od strony "salonu" - będzie miejsce na sprzęt grający, książki i inne "durnostójki". Całość o wysokości ok 200cm, bo po co wyżej???

Pokaż szkic pokoju w poziomie!

Zachowaj jakieś proporcje, albo podaj wymiary!

Na tym szkicu NIC nie widzę!!! :bezradny:

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 08:52, piotr_doit napisał:

@mhtyl

 

Rozwiń  

Powiem Ci jeszcze, naprawdę nie sugeruj sie poradami rzeczonego, bo odbiegając od głównego wątka tematu (rzeczony tak ma zawsze, ze temat musi rozpier... na inne wątki) to telewizor ma jak skierowane głośniki? do tyłu czyli do ściany? czy raczej do przodu. Więc o jakim pudle rezonansowym mowa? Nie wspominając już o innym systemach nagłośnień, bo i po co?

Link do komentarza

 

  Dnia 14.08.2017 o 09:09, mhtyl napisał:

Co masz w avatarze?

Rozwiń  

Ty masz swoje foto - i co z tego wynika?

Dobra - kończę swoje wpisy tutaj  -  nie dopuszczę do lubej ci pyskówki.

  Dnia 14.08.2017 o 09:12, piotr_doit napisał:

Hej podrzucam proste szkice postawienia ścianek w dwóch opcjach. 

Rozwiń  

oddziel  ziarno od plew - powodzenia :12_slight_smile:

I jeszcze - bo widzę post o "rezonowaniu" mhtyla.

Otóż pudło rezonuje od fal - a fale biegną wokół. Wnioski sa proste.

No, to pa....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 09:12, piotr_doit napisał:

Myślę, że trzeba zrobić jakieś minimalne łączenie z sufitem. 

Rozwiń  

Po co kombinować ?

Budujesz kratownicę z profili do g/k (bez mocowania do sufitu).
Wyznaczasz co gdzie ma być (kable, TV, itp.)
Wzmacniasz od wewnątrz (dodatkowymi profilami i płytami OSB) "strefę zwisu" tego 55 cali).
Obijasz płytą g/k.

Finito.

Ps. Pamiętaj, że do podłogi musi być pewne mocowanie - nie można mocować do np. paneli.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Pytam o umiejscowienie grzejników, są pewnie pod oknem, więc jak na stałe rozdzielisz pokój możesz mieć, a właściwie na pewno będziesz miał problem z grzaniem bezokiennej części i z wentylacją w ogóle... stara kamienica Ci to zagwarantuje!

Link do komentarza

Cześć podrzucam kolejny szkic całości pokoju. Postarałem się zachować proporcje. 

 

@uroboros Nie chcę oddzielać całościowo części sypialnianej. Dodatkowo jak będę miało gości, to wolę żeby wchodzili do części telewizyjnej, a nie do części sypialnianej. Dlatego też nie chce łączyć w całości ściany do sufitu, bo zależy mi aby światło dzienne tam wpadało. 

@bajbaga Podłoga jest drewniana. 

IMG_2386.jpg

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 09:45, piotr_doit napisał:

Nie chcę oddzielać całościowo części sypialnianej.

Rozwiń  

Tyle to ja wiem! Tylko, że ja postawisz ściankę i "zwiążesz" ją ze ścianą, to całkowicie zmienisz warunki cyrkulacji powietrza w całości pomieszczenia - zostanie "przesmyk" pomiędzy szafą a ścianką o szerokości ok 1 m...

 

Poniekąd dobrze jest, że za kanapą są pomieszczenia grzane, a nie zewnętrzna ściana, ale czuję kłopoty :bezradny:

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 10:02, uroboros napisał:

Tyle to ja wiem! Tylko, że ja postawisz ściankę i "zwiążesz" ją ze ścianą, to całkowicie zmienisz warunki cyrkulacji powietrza w całości pomieszczenia - zostanie "przesmyk" pomiędzy szafą a ścianką o szerokości ok 1 m...

 

Rozwiń  

Zdaję sobie z tego sprawę, ale żeby połączyć opcję spania na łóżku sypialnianym + opcję oglądania tv na kanapie jak na prawdziwego faceta przystało :D Co do cyrkulacji powietrza, właśnie dlatego chcę aby ścianka nie łączyła się w całości z sufitem. 

Link do komentarza

Jak się nie ma co się lubi, to się przerabia co się ma.

  Dnia 14.08.2017 o 10:04, piotr_doit napisał:

Zdaję sobie z tego sprawę, ale żeby połączyć opcję spania na łóżku sypialnianym + opcję oglądania tv na kanapie jak na prawdziwego faceta przystało

Rozwiń  

Nie jest to aż tak złe rozwiązanie.

  Dnia 14.08.2017 o 10:08, uroboros napisał:

o droga dla ogrzanego powietrza - a to ochłodzone, to co... przesmykiem się przemknie

Rozwiń  

Da radę - ciepłe pójdzie górą, a zimne wleci przez okno - kwestia naumienia się  odpowiedniego "rozszczelniania" obu okien, oraz wydajności kanału wywiewnego.

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 10:23, bajbaga napisał:

czekaj na odpowiedź uroboros

Rozwiń  

On już radził wyżej - żadnej stałej ścianki - tylko meblowe oddzielenie obu stref! Z dala od obu ścian pokoju. Od ściany bez szafy ze 30 cm, metr od szafy.  Wezgłowie łóżka od strony ścianki meblowej, nad łózkiem zdjęcia i obrazki, ze względu na szafę - TV na drugiej stronie ścianki meblowej. Ścianka z "szafko-regalikami" na końcach, które ją ustabilizują.

Link do komentarza
  Dnia 13.08.2017 o 21:25, piotr_doit napisał:

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki? 

 

Rozwiń  

Kolego odpowiedź jest prosta

możesz postawić ściankę bez zaparcia , ale będzie   LATAĆ

na końcu ścianki jednak zaparłbym o sufit

(spotkałem się już z konstrukcją szerokości 40 cm wys ok 2,2-2,4 m i długości ok 4 m - latała jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie)

czy też może zrobiłbym zabudowę  w celu schowania profila na suficie i obudował ala słupek na końcu ściany

można tu pochować jakieś światełka ledowe by wyglądało ciekawie

przestrzeń niżej i wyżej ściany możesz mieć wolną  i może ona robić za "Świetlik" ale spodziewaj się że w części zagrodzonej mimo wszystko będzie mrok

Możesz również wykonać ramę i na całej ścianie wykonać Barisol  z matowego plastiku - doświetli

prezentuje się - wady nie powiesisz telewizora

ale można kupić inny wieszak i powiesić go z sufitu

do plusów dodałbym jeszcze grubość z barisolem wystarczy profil 30mm + 2  płyty czyli 7 cm zamiast nastu czy dziestu

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 11:58, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

- 240 cm szer., 

- 260 cm. wysokość

Zrzut ekranu 2017-08-14 o 13.58.06.png

Rozwiń  

popatrz na wklejone zdjęcie tu salon jest od okien

a w sypialni jest szarawo

U ciebie ma być odwrotnie czyli salon ala ponura buda ( popatrz na rozkład natężenia światła na ściance i określ gdzie powinno być doświetle aby wpuszczało najwięcej światła)

robiąc niby ściankę przepuszczającą światło zyskujesz jasne pomieszczenie

a ściankę kończąc niby drzwiami do szafy zyskujesz kompletnie osobne pomieszczenie którego istnienia nikt się nie spodziewa

otwory góra dół  dla krążącego powietrza

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 11:58, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

- 240 cm szer., 

- 260 cm. wysokość

Rozwiń  

Toż mnie też dokładnie o to chodzi!!!

Taka ścianka zrobiona z plyty meblowej!!!

Dlaczego z takiej płyty? Ano bo mocna, bez bawienia się w murarkę i gipsowanie... Ścianka - sama w sobie ma być z jednej warstwy takiej płyty - utrzyma TV i jeszcze słonia - tylko po co Ci słoń na ścianie! A płyta meblowa, to nie tylko dąb, machoń, wenge, czy buk - takie kolory faktycznie "zagraciłyby" pokój - Kronospan produkuje setki różnych wzorów i dekorów płyt, od różnych odcieni bieli, przez wszystkie kolory tęczy i ostatnio nawet płyty oklejane folią aluminiową, czy miedzianą! Malowanie też masz z głowy!!!

Słupki - regaliki, które, tak jak pisałem - ustabilizują Ci ściankę miałyby być po końcach ścianki, jedna z jednej strony, druga z przeciwnej, o wymiarach +- 30x40 cm - będzie lekkie, i funkcjonalne, jeśli znowu będziesz chciał coś zmienić, to rozbierasz ściankę i nie ma śladu po zabudowie:icon_biggrin:

Jak uważasz, że 200cm tu za mało na Twój wzrost - zrób 240, czy 260 cm - jaki problem:bezradny:

  Dnia 14.08.2017 o 12:43, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

zrobi jak zechce

Rozwiń  

To fakt - tylko jak pyta jakie mamy rady i wskazówki - to my mu radzimy i podpowiadamy:icon_biggrin:

  Dnia 14.08.2017 o 11:26, bajbaga napisał:

taki regał dodatkowo zmniejszy i fizycznie i optycznie te resztki pomieszczenia

Rozwiń  

Powtarzam - to nie ma być sensu stricto regał, tylko jednowarstwowa ścianka ze "słupkami" na końcach. Konstrukcja do przemyślenia. Płyty wykańczane są po obu stronach - z reguły - taką samą okleiną.

Jeśli mimo zastrzeżeń zdecyduje się umocować ściankę do ściany pokoju, to pominie jeden ze "słupków", chociaż może on być użyteczny, jako półki na książki, czy sprzęt grający, czy płyty CD, DVD itp...

Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 12:56, uroboros napisał:

Toż mnie też dokładnie o to chodzi!!!

Taka ścianka zrobiona z plyty meblowej!!!

Dlaczego z takiej płyty? Ano bo mocna, bez bawienia się w murarkę i gipsowanie... Ścianka - sama w sobie ma być z jednej warstwy takiej płyty - utrzyma TV i jeszcze słonia - tylko po co Ci słoń na ścianie! A płyta meblowa, to nie tylko dąb, machoń, wenge, czy buk - takie kolory faktycznie "zagraciłyby" pokój - Kronospan produkuje setki różnych wzorów i dekorów płyt, od różnych odcieni bieli, przez wszystkie kolory tęczy i ostatnio nawet płyty oklejane folią aluminiową, czy miedzianą! Malowanie też masz z głowy!!!

Słupki - regaliki, które, tak jak pisałem - ustabilizują Ci ściankę miałyby być po końcach ścianki, jedna z jednej strony, druga z przeciwnej, o wymiarach +- 30x40 cm - będzie lekkie, i funkcjonalne, jeśli znowu będziesz chciał coś zmienić, to rozbierasz ściankę i nie ma śladu po zabudowie:icon_biggrin:

 

Rozwiń  

@uroboros Królu złoty! Ten pomysł mi się podoba.

Jak wygląda montaż takiej ścianki?

Jak ją przymocować do innej ściany? 

Da radę pociągnąć w niej kable? 

Jak połączyć ze sobą płyty? 

Pomysł na miarę szyty! 

Edytowano przez piotr_doit (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 14.08.2017 o 11:58, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

Zrzut ekranu 2017-08-14 o 13.58.06.png

Rozwiń  

Przecież już kiedyś pisałem  na forum na temat takiej ścianki, bez łączenia jej z sufitem, a nawet bez łączenia jej ze ścianami, nawet rysunek robiłem jak ją zbudować, trzeba szukać Panie, trzeba przeszukiwać forum.:icon_cool:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...